• مشخصات فنی pluspanorama
  • مشخصات فنی pluspanorama
  • مشخصات فنی pluspanorama
  • مشخصات فنی pluspanorama
  • مشخصات فنی pluspanorama
  • مشخصات فنی pluspanorama
  • مشخصات فنی pluspanorama
  • مشخصات فنی pluspanorama
  • مشخصات فنی pluspanorama

مشخصات فنی رانا پلاس پانوراما سال 1400 - 1402

114 دیدگاه
سال
با هدف بهبود تعویض دنده‌ها، افزایش لذت رانندگی و کاهش مصرف سوخت، ایران خودرو در زمستان 1399 از رانا پلاس پانوراما رونمایی کرد؛ خودرویی که البته از اواسط سال 1400 تحویل آن به مشتریان شروع شد. رانا پلاس پانوراما را باید نخستین محصول ایران خودرو بدانیم که در آن از گیربکس جدید MT6 استفاده شده است. دنده ششم در این
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

ترمز قدرتمند
فراوانی قطعات یدکی
گیربکس جدید 6 دنده
موتور بهبودیافته TU5 پلاس
فرمان برقی (نسبت به پلاس 5 دنده)
سقف شیشه ای (نسبت به پلاس 5 دنده)
بهبود آپشن ها در سال 1402

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
عایق بندی کابین

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU5P یورو5

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

12 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول - فیس لیفت

طول

4292 میلی‌متر

عرض

1684 میلی‌متر

ارتفاع

1453 میلی‌متر

فاصله محوری

2445 میلی‌متر

وزن

1134 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R14

چرخ عقب

185/65R14

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشداردهنده با نمایشگر

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

(از مدل 1402)

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم دستی ارتفاع نور

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان جدید (مشابه 207 جدید)

مالتی مدیا

سیستم صوتی

اسپیکرهای جلو و عقب

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

صفحه کیلومتر جدید - آنتن اکتیو

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

داشبورد جدید - تریم مشکی - ساعت دیجیتال

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

آینه جانبی راهنمادار - دستگیره و زه همرنگ بدنه
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
reza 5 روز پیش
به جرعت میگم از وقتی خریدمش از کارم پشیمونم نه اینکه بخوام ماشین رو خراب کنم انقد به خاطر ناک شدید موتورش تعمیرگاه رفتم و جاهای مختلف برا ریمپ بردم دیگه کلا از جلو چشمم افتاده نمیدونم یا شانس منه یا کلا همشون همینجورین ماشین های ۴۰۰ به بعد همشون همین مشکل رو دارن برید مدل های پایین بگیرید از این سرطان های جدید بهترن.
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/6/22
سلام بین راناپلاس پانو و جک j4 کدوم را پیشنهاد می‌دهد؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/6/24
جک جی 4 ماشین کم استهلاک تر و بی دردسری هست
0
1
ناشناس 1403/6/19
سلام دوستان. ماشین 206 اس دی 1400 دارم...به نظرتون با رانا پانوراما 1401 عوض بکنم
پاسخ
2
1
0
ناشناس 1403/6/31
بله عوض کن حرف نداره
0
0
Hossini123 1403/6/24
اگر فقط میخواهید ماشینتون پانا داشته باشه میتونید در غیر این صورت فرقی ندارند
0
0
Vhidmzhry 1403/1/28
سلام.دوستانی که تجربه رانندگی هم با موتور tu5 و هم با موتور tu5p رو دارن ، اگر سقف شیشه ایی و فرمان برقی رو فاکتور بگیریم، به نظرتون ارزش داره که ادم بیشتر پول بده فقط به خاطر موتور ماشین؟؟؟؟tu5 با tu5p چقدر تفاوت دارن باهم؟؟؟
پاسخ
4
0
0
HadiXrma 1403/3/27
بنده هر دو رو تست کردم عملا هیچ تفاوت شگرفی که بتونه از هم متمایزش کنه نه ندارن! پس با خیال راحت اگه سقف شیشه مشکی با 6 دنده میخوای برو بگیر اما میخوای کمتر خرج کنی همون معمولی بسنده کن. هیچ فرق فاحشی ندارن
1
0
رضا اجورلو 1403/3/9
بله فرق زیادی ندارد اگر از لحاظ حسی بخواهیم بحث کنیم اما روی کاغذ جدا از توان عمر و آلایندگی موتور و بهبود راندمان آن میتوان اشاره کرد اما از لحاظ حسی هم اگر با tu رانندگی کرده باشید هرچقدر هم که خوب کلاج بگیرید دیرهنگام تعویض دنده ها مخصوصا سرعت های پایین صدایی هم چون چخ چخ به گوش میرسد با این فناوری برطرف شده
0
1
سیاوشم 1403/1/29
کشکش و بیشتر هنگام شروع به حرکت کاملا مشهوده، تو سرعتهای بالاتر هم مصرف سوخت به طور محسوس کاهش پیدا میکنه به خاطر تکنولوژی vvt .... نظر شخصی من اینه که تفاوت موتوریشون اونقدر تعیین کننده نیست اما گیربکس 6 دنده واقعا توی اتوبان ها لازم میشه
0
1
Hossini123 1403/1/28
با حذف اون دو اپشن شاید خیر نیازی نباشه بخواید پول بیشتری برای چند اسب بخار اضافه بدهید اگر نیازی بهش ندارید چون کار خاص زیادی هم برای شما نخواهد انجام داد در نهایت نهایتا چند ثانیه باهم دیگه فرق دارن
1
2
فرزادت 1402/12/5
سلام و وقت بخیر. دوستانی که بین رانا پلاس و شاهین دو دل هستند ، باتوجه به تجربه ای که از هر دو ماشین دارم. صد در صد رانا پلاس رو پیشنهاد میدم. بنده خودم رانا پلاس داشتم ، گول ظاهر شاهین رو خوردم و متاسفانه به اشتباه رانا رو فروختم و شاهین خریدم. اما لامذهب فقط قیافه داره و اصلا از نظر موتوری ، عایق بندی و متریال قابل قیاس با رانا پلاس نیست و به جرات رانا پلاس یک سرو گردن بالاتر هست.تازه حدود صد میلیون اختلاف قیمت دارن. مزایای رانا پلاس : موتور شناخته شده و کم مصرف و کم صدا. کلاچ بسیار نرم و ترمزهای عالی متریال کابین با اینکه که کیفیت نداره اما بازه هم از شاهین بسیار شکیل تر و بهتر هست. عایق بندی اتاق عالی و چه در سرعت بالا و چه پایین صدای بیرون خیلی کم حس میشه. خوش دست و حتی تعلیق بهتر نسبت به شاهین. قطعات به وفور پیدا میشه و قیمتش نسبت به شاهین بسیار کمتر هست. داشتن کروز کنترل نسبت به شاهین و اینکه کروز کنترلش عملکرد عالی ای داره. فرمان زیبا و خوش دست نسبت به شاهین. معایب رانا پلاس : تهویه دستی ، البته از نظر من عملکردش بسیار بهتر از تهویه شاهین هست و خوبیش اینکه که درهای تهویه چفت میشه و همین باعث میشه بوی دود به داخل کابین نفوذ نکنه. جای پای کم ردیف عقب. مزایای شاهین : رخ زیباتر از رانا پلاس. مانیتور . سانروف. کابین جادارتر.فرمان برقی که البته از نظر من عملکردش با هیدرولیک رانا یکی هست.کشش در سربالایی در سرعت بالا نسبت به رانا بیشتر هست اما نا آنچنان که فکر کنید و البته با صدای زیاد موتور.کیلس استار ، که البته عملکردش ضعیف هست و موقع استارت مخصوصا زمانی که ماشین گرم هست بد استارت می خوره. و اما معایب شاهین: کیفیت رنگ بدنه اصلا خوب نیست.متریال داخل کابین افتضاح.صدای موتور زیاد.مصرف سوخت بالاتر نسبت به رانا پلاس.عملکرد ضعیف ترمزها . کیفیت مانیتور پایین.تهویه ضعیف.کشش در سربالای هنگام توقف و شروع مجدد به حرکت بسیار نابود.قطعات گرانتر از رانا پلاس.تعلیق خشک عقب ، همراه با سر و صدا هنگام عبور از دست اندازها.باز کن صندوق عقب از داخل ماشین دستی و مثل پراید زیر صندلی!! بنده هنوز خودم شاهین دارم و قصد دارم بعد از سال نو بفروشم و دوباره رانا پلاس بخرم البته این بار سقف شیشه ای. اما توصیه می کنم اگر بین رانا پلاس و شاهین دو دل هستید ، شک نکنید رانا پلاس گزینه بسیار بهتری هست ، مخصوصا رانا پانوراما با موتور tu5p. موفق و پیروز باشید.
پاسخ
0
0
4