با هدف بهبود تعویض دندهها، افزایش لذت رانندگی و کاهش مصرف سوخت، ایران خودرو در زمستان 1399 از رانا پلاس پانوراما رونمایی کرد؛ خودرویی که البته از اواسط سال 1400 تحویل آن به مشتریان شروع شد. رانا پلاس پانوراما را باید نخستین محصول ایران خودرو بدانیم که در آن از گیربکس جدید MT6 استفاده شده است. دنده ششم در این
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
ترمز قدرتمند
فراوانی قطعات یدکی
گیربکس جدید 6 دنده
موتور بهبودیافته TU5 پلاس
فرمان برقی (نسبت به پلاس 5 دنده)
سقف شیشه ای (نسبت به پلاس 5 دنده)
بهبود آپشن ها در سال 1402
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
عایق بندی کابین
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر TU5P یورو5حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
12 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفتطول
4292 میلیمترعرض
1684 میلیمترارتفاع
1453 میلیمترفاصله محوری
2445 میلیمتروزن
1134 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R14چرخ عقب
185/65R14سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستم هشداردهنده با نمایشگرسیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
(از مدل 1402)اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم دستی ارتفاع نورفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان جدید (مشابه 207 جدید)مالتی مدیا
سیستم صوتی
اسپیکرهای جلو و عقبمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر جدید - آنتن اکتیوایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
مالتی پلکسرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
داشبورد جدید - تریم مشکی - ساعت دیجیتالآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
آینه جانبی راهنمادار - دستگیره و زه همرنگ بدنه درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
امیرحسین_مردانی 1404/1/27
سلام
رانا پلاس پانوراما فوق العاده است
فقط دو چیز
صندلی عقب جا کم هست
صندلی های راننده و شاگرد هم متاسفانه ارگونومی خوبی ندارد و پا بعد زا چند دقیقه و ساعتی نشستن خسته و کلافه میشه
پاسخ
0
0
1
رضاجان 1403/12/18
سلام خدمت دوستان اونایی که رانا پلاس سقف شیشه ای 6دنده داشتن میخواستم بدونم راست و حسینیش بازار خرید و فروشش چطوریه خوب فروش میره یا نه ؟برای زیر پام میخوام بگیرم دلال نیستم
پاسخ
2
0
0
amam12345 1403/12/23
الان بازار همه چی خرابه برا فروش چه برسه به ماشین
0
0
Farbod66 1403/12/19
نه بازار خرید و فروش،خوبی نداره و سخت معامله میشود
0
0
Maysam64 1403/11/15
دوستان سلام.
کنترل کشش و پایداری رو هیچ کدوم از مدلهای رانا پلاس پانا نصب نیست؟
پاسخ
1
0
0
Alireza313 1403/12/16
چرا هست ولی برخی از مدل هاش. روی مدل دی ۱۴۰۲ به بعد نصبه
0
0
Pouriahz 1403/11/13
سلام دوستان نزدیک به دو سال هست که این ماشین رو دارم تجربیات و نظرم رو میگم کلا راجب رانا پلاس شش دنده تیو فایو پلاس نکات مثبت و منفیشو میگم امیدوارم مفید باشه. به نسبت در بین ماشین های ایرانی واقعا ماشین خوبیه قبل این پژو دویست و شش اس دی وی هشت داشتم که بنظرم رانا پلاس ماشین بهتری هست البته بطور کلی یکی هستن
اولین ویژگیش مصرف خیلی پایین بنزین هست یعنی از دویست و شش اس دی که داشتم هم خیلی کمتر مصرف میکنه احتمالا بخاطر گیربکس و بهینه شدن موتور مورد دوم اینکه ترمز های بهتری داره و شتابش مخصوصا تو دور های بالا خیلی خوبه بخاطر شش دنده بودنش تو سرعت های بالا عدد نمیگم چون سرعت خیلی زیاد رفتن درست نیست مخصوصا با ماشین ایرانی ولی با دنده شش اصلا اونقدر موتور تو فشار نیست و راحتی تو جاده
مورد سوم اینکه نرمه و خشک نیست پس لذت رانندگی بالاتری داره و تو این دو سال بجز سرویس های دوره ای هیچ خرجی خداروشکر نکردم کنترل سربالایی و کنترل پایداری هم داره و یکسری آپشن های دیگه که تو دویست و هفت تازه دارن میزارن بنظرم خیلی ارزش بیشتری از دویست و هفت برای خرید داره به دو دلیل یک اینکه قیمت پایین تری دارید پرداخت میکنید و بطور کلی ماشین ها یکی هستند یکسری چیزا این داره اون نداره یکسری اونیکی داره این نداره ولی کلا یکین تفاوت عا جزئیه و از لحاظ کیفیتی هیچ تفاوتی باهم ندارن تو مدل رانا پلاس کیفیت داشبورد با دویست و هفت یکیه
مورد بعدی اینکه صندوق بسیار جاداری داره و شما برای سفر خیلی راحت ترین صندلی های رانا پلاس مخملی مشکی خیلی شیک و با کیفیت فعلا هم خراب نشده اصلا، کروز کنترلش هم خوب کار میکنه مشکلی نداشته
نکات منفیش هم گیربکس یکمقدار مخصوصا تو زمستون زیاد نرم نیست یکم که راه میرید ماشین گرم میشه نرم میشه که البته این مورد ربطی به این نداره هم دویست و شش هم دویست و هفت این مشکل رو دارن باید روغن گیربکس بهتر استفاده کنید صفحه کلاژ هم بی کیفیت میزارن عوض کنید راحت میشید یا اگر نه باید بزارید فصل سرما یک مقدار ماشین گرم شه چند دقیقه باهاش آروم رانندگی کنید مورد بعدی اینکه مانیتور نداره و یک مقدار خیلی جزئی که اصلا به چشم نمیاد مممنه پلیسه پلاستیک پشت فرمون دیده بشه
پاسخ
0
0
4
Reza1101 1403/9/21
ماشین خوبیه ۱۴ ماهی هست دارم
بدون اذیت و آزاره همه چیش خوبه هم مکانیک جک زده زیرش هم خودم سقفش میشکنه و اینا شایعه است
فقط
فضای عقبش کمه
پاسخ
1
0
1
Rannapana 1403/9/22
تعادلش سر پیچ مث 206 سر میخوره یا بهتره ؟
0
1