بررسی مشخصات رانا پلاس پانوراما
بررسی مشخصات رانا پلاس پانوراما
بررسی مشخصات رانا پلاس پانوراما
بررسی مشخصات رانا پلاس پانوراما
بررسی مشخصات رانا پلاس پانوراما
بررسی مشخصات رانا پلاس پانوراما
بررسی مشخصات رانا پلاس پانوراما
بررسی مشخصات رانا پلاس پانوراما
بررسی مشخصات رانا پلاس پانوراما

با هدف بهبود تعویض دنده‌ها، افزایش لذت رانندگی و کاهش مصرف سوخت، ایران خودرو در زمستان 1399 از رانا پلاس پانوراما رونمایی کرد؛ خودرویی که البته از اواسط سال 1400 تحویل آن به مشتریان شروع شد. رانا پلاس پانوراما را باید نخستین محصول ایران خودرو بدانیم که در آن از گیربکس جدید MT6 استفاده شده است. دنده ششم در این گیربکس جدید باعث شده تا دور موتور (RPM) در سرعت‌های بالای 100 کیلومتربرساعت، به میزان 20% کاهش یابد. به همین دلیل نیز در کنار کاهش 7 درصدی مصرف سوخت، فشار وارده روی موتور و در نتیجه استهلاک موتور را نیز کمتر کرده است. اما در کنار نصب گیربکس جدید، رانا پلاس پانوراما چند مزیت مهم دیگر نسبت به رانا پلاس سقف فلزی (5 دنده) دارد: اولین نکته درباره موتور بهبودیافته TU5P آن است؛ موتوری که به تکنولوژی CVVT یا همان زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است که آلایندگی را کمتر کرده و قدرت و گشتاور را چندین واحد افزایش داده است. همچنین ایران خودرو گفته که بهبودهای فنی دیگری نیز در موتور TU5P انجام داده مانند: بهبود سیستم جرقه زنی و بهبود پاشش سوخت. دومین نکته درباره اضافه‌شدن سقف شیشه‌ای به خودروست که دقیقا مشابه سقف 207 پانوراماست. سومین نکته درباره «فرمان برقی» خودروست درحالیکه راناپلاس 5 دنده از فرمان هیدرولیکی بهره می‌برد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای رانا پلاس پانوراما

    • ترمز قدرتمند
    • فراوانی قطعات یدکی
    • گیربکس جدید 6 دنده
    • موتور بهبودیافته TU5 پلاس
    • فرمان برقی (نسبت به پلاس 5 دنده)
    • سقف شیشه ای (نسبت به پلاس 5 دنده)
  • معایب رانا پلاس پانوراما

    • کیفیت ساخت
    • عایق بندی کابین
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1400 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5P یورو5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 113 اسب‌بخار
  • گشتاور 144 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4292 میلی‌متر
  • عرض 1684 میلی‌متر
  • ارتفاع 1453 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1134 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
69 دیدگاه

mahro(85 روز پیش)

رانا پلاس خیلی ماشین قشنگ و کم صدا با موتور عالی البته ما سقف شیشه ای داریم راضی هستیم

Suny(283 روز پیش)

ببخشید رانا پلاس پانوراما بهتره یا شاهینG ؟فرقشون چیه؟ البته برا خوزستان و گرمایی ک داره

HadiXrma (229 روز پیش)

دوست عزیز بنده به نوبه خودم بعنوان یک هموطن براتون توصیه میکنم رانا پلاس پانوراما رو انتخاب کنید. درسته از لحاظ گشتاور موتور شاهین سرتر هست اما همه چی در گشتاور یک موتور خلاصه نمیشه. حتما در جریانید که موتور شاهین M15 هست یعنی همون موتور خانوادگی تیبا و ساینا و کوییک!؟ ورداشتن توربوشارژش کردن همین موتورو و گذاشتن توی شاهین و این توربو در حد هیچ توربوشارژی نیست که فکر کنید هست. یعنی نه در حد پیشرانه EF7 توربوشارژ هست و نه قدرت و کشش در حد اون. با اینکه توربوشارژ شده اسب بخارش نزدیک به یه TU5 معمولی هست. تازه موتور TU5 دارای 16 سوپاپ هست و شاهین با این توربوشارژ مثل خانواده M15 همون 8 سوپاپ مونده! تنها برتری شاهین فیس و طراحیش هست اما بخاطر پیشرانه ضعیف و پرایراد خریدش با این موتور اصلا و ابدا توصیه نمیشه. موتور TU5 یه موتوری هست که تو بازار ایران جوابش رو پس داده و الان جز برترین و کم حاشیه ترین موتورهای ایران هست که نه مشکلات و صدای XU7 پژوهای قدیم رو داره نه حساسیت نگهداری EF7 رو، یه موتور کم دردسر و پرشتاب و ایده آل برای خانواده های با درآمد متوسط ایرانی! بهتر از این هم موتور K4M ساندرو و تندر بود که دیگه تولید نمیشن! شما با هزینه نزدیک رانا میخوای ماشین با امکانات و پرستیژ سوار شی اما همه جا حرف از داغونی و فاجعه بودن حرکت سایپا با مجهز کردن این ماشین با موتور تیبا و ضعف و مشکلاتش حرف میزنن و خریداراش رو ملامت میکنن پس نتیجتا نه صاحب پرستیژ میشید و نه راحتی!

ny (150 روز پیش)

سوال اینجاست که موتور m15 شاهین که هم نسل به موتور پرایده کم دردسرتره یا tu5 ؟؟؟ رو راست نگاه کند هرکی پراید، تیبا،کوییک و خانواده این موتور و داره از وضعیت موتور ناراضی نیست ضمن اینکه این موتور سالهاست جوابشو پس داده توی ایران و هزینه ی تعمیر و نگه داری بسیار پایینی نسبت به همه ی موتور ها از جمله همین tu5 پلاس داره در خرید شاهین شک نکنید نگاه به جنگ رسانه ای که راه انداختن نکنید

HadiXrma (150 روز پیش)

اتفاقا همه ناراضین، یه سر به پیج کوییک و تیبا ۲ سایت باما بزن نظر مفصلی از تجربیاتم براش گذاشتم. شما هم هر وقت بجز ام پانزده سوار خودرو دیگه شدی اینطوری تعریف نمیکنی!

Samuel (107 روز پیش)

قطعا شاهین اول اینکه موتور پژو ذاتا گرم هست و تو دمای بالا کار میکنه.تو منطقه گرم خودت حساب کن چی میشه دوم اینکه اولین گزینه زیبایی خودرو هست نه اینکه بخری بعد چشمت دنبال یه ماشین دیگه بره سوم اینکه عزیزان از روی عکس مجله راهنمایی میکنن ولی من خودم خریدمش و دارم.این ماشین به جرات سرگل محصولات سایپاست و تنها ایرادش اتوماتیک نبودنشه و بس.اگر یک هفته سوار شدی و خوشت نیومد به قیمتی که خریدی من ازت میخرمش. به حرف دلال گوش نکن چون شاهین هنوز مثل بقیه ماشینا تو بازار جا نیوفتاده و نمیتونن بخرنش میخوان خرابش بکنن ضمنا وقتی طرفت حتی اسمش درست و کامل نیست و ترس داره از نوشتنش توقع داری حرفاش درست باشه؟خخخ

HadiXrma (95 روز پیش)

اولا اگه به ظواهر بود که ماشین های ژاپنی و مخصوصا تویوتا تو دنیا حرف اول فروش رو نمیزدن!!! دوما شما با پرداخت هزینه خودرو این انتخاب رو دارید که به پیشرانه و تعلیق با کیفیتر و بهتر پول بدید یا فیس و طراحی جدیدتر اما با پیشرانه پراید!

Shafiei (95 روز پیش)

شاهین نشستم در سربالایی خیلی کم اورد،ازین نظر در آخر جدوله.ولی پر اپشن و جادار تره،و یک موتور توربوشارژ داره که نکته مثبتی نیست،با این توصیف که ساخت ایران هم هست،ببینید اعتبار تو بازار مهمه.وقتی پلتفرم ماشینی رو بر میداریم و ماشین دیگری رو روش سوار میکنیم،اعتبار ماشین سازیمون هم رنو و پژو و بنز و تویوتا نیست،بلکه ایرانه،پس معلومه که جمعیت بیشتری به طرف اون پاشین نروند.مثلا ۲۰۶ ساخت اروپا هست همچنین ۲۰۶ پلاس که در ایران ۲۰۷ نامیدنش،ولی نام پژو رو گرو میکشه،همچنین پژو پارس یا پرشیا،ولی رانا یک ماشینی هست که ازین پلتفرم ها استفاده شده و ما ساختیمش،معلومه که اعتبار پژو رو نداره.هر چند هر دو ماشین رو ما ساختیم،ولی در بازار اعتبار مهمه.اینه که شاهین،قیمت کارخونه و بازار نزدیک به همی داره و نیز خیلی از خودروهای چینی که بعد از چند سال در ایران،کمی و تنها کمی داره اختلاف وارد کننده و بازار بیشتر میشه،اینها بدلیل اعتبار در برند هست که از رو انصاف هم پژو و تویوتا و ولوو،با ایران خودرو تفاوت داره هرچند ما اون پژو رو بسازیم.موتوری که ما توربوشارژ کردیم و یه بدنه سنگین سوارش کردیم،معلومه بازار روی خوش نشون نمیده، چون بیشتر ادمها،عقل و خرد جمعشون میگه سازنده فکر نکرده به تناسب وزن و قدرت و کشش موتور؟پس به خیلی چیزهای دیگر هم فکر و اندیشه کاملی شاید نکرده باشه،ولی ،پژو رو لااقل ما بدنه رو مثل اونا داریم میسازیم و حداقل در کانسپت و سپس عملی کردن اون مدل،کمپانی و سازنده فکر کرده اند و ما نظر اونها رو پیاده میکنیم پس اعتبار اون ایده و عمل که ماشین ساختنه،مال اون ماشینی میشه که اعتبار داره،ماشین چینی هم همینه،الان برند تویوتا و یا برند کره ای قطعا اعتبار و خوشنامی بیشتری نسبت به برند چینی در حال حاضر داره،حالا چین ممکنه چند سال دیگر با این روندی که دیده میشه،خیلی جلوتر بره و بر اعتبار و خوشنامی اش بیفزاید.ولی فعلا در حال حاضر،وضع اینه،برند ایران خودرو،اون اعتبار لازم رو نداره و خیلی از خانواده های ایرانی چون مجبورند،می نشینند.لب کلام:طراحی زیبایی و آپشن و موتور ماشین مهمه،ولی نکته ای مهم که خیلی ها فراموش میکنیم،اعتباره در بازار که باید دقت کنیم روش.دوستی گفتند موتور شاهین امتحان پس داده در پراید و تیبا و کوییک،نخیر ،در این ماشین ها ماشین توربوشارژ نبوده تا امتحان پس داده باشه،ماشینهای دیگر ایرانی هم که توربوشارژند همینطور،ما نمیتونیم موتور بنز ای ام جی توربوشارژ رو با موتور توربوشارژ ایرانی در مقطع فعلی در یک رده بنگریم،گرچه امیدوارم به اونجا برسیم

Hjjjjjjj (91 روز پیش)

در جواب hadixrma دوست عزیز شما رانا پلاس داری و این طبیعی از ماشینتون تعریف کنید. طبق حرف دوستمون که اشاره کرد موتور خانواده پراید همون m13 و m15 موتور های کم استهلاکی وقطعات ارزان قیمت تر و دمای احتراق پایین تر دارند و از نظر خرابی به واسطه گرمایش کمتر عمر موتوری مفید تری دارند شما یک عیب از این موتور بگیر که مشکل ساز شده باشه واسه راننده؟ ببینید من ال نود داشتم مگان داشتم slx هم داشتم که تیوفایو بوده الان هم glx دارم موتور های پژو خرابی های گسترده ایی داره این تیوفایو که شما سنگ اش رو به سینه میکوبی قبول دارم موتور خوبیه خودمslx بوش ۷.۴.۴ داشتم واقعا عالی بود مدل ۹۱ و فروختمش بردارم که ۲۰۷ مدل ۹۷ داره ایسیو اش نمی دونم کروز یا ..... ولی زمین تا اسمون با بوش فرق داره از همه لحاظ ولی متاسفانه تیوفایو های الان چنگی به دل نمیزنه از مشکل کویل سوختن و تسمه تایم گرفته تا برق کشی های پیچیده حرف های شما منطقی هستش قبول دارم رانا پلاس واقعا نسبت به قیتش خوبه ولی من سوار شاهین دوبار شدم فضای کابین تعلیق اش نرم هستش از رانا و ۲۰۶ اینا ولی رانا بازار فروش خوبی نداره به هیچ عنوان حداقل سورن پلاس کسایی که پولشون به دنا نمیرسه میرن سورن پلاس میخرن ولی رانا واسه بازاری خوب نیست فقط مصرف کننده

HadiXrma (88 روز پیش)

خطاب به hajjjj حاجی دیگه خودتون حرف خودتون رو جواب دادید دیگه! رانا برای بازاری خوب نیست و تمام! این کاملا مشخص و هوایدا هست برحسب امکانات و تعلیق و پیشرانه کپی برابر اصل با 207 شما ببین قیمت رانا چنده و 207 چند! بنده هم از باب مصرف کننده حرف میزنم و نه دلال! موتور تیبا که همون M15 باشه که اونم مثلا ارتقا یافته موتور پرایدی عهد بوقی M13 باشه در اصطهلاک و کم خرجی زبان زد خاص و عام هست بدلیل نبود تکنولوژی خاص و بروز اما اینکه شما بزور یه موتور عهد بوق رو تو قرن 21 بیاری و توربوش کنی بدون تغییرات محسوس معلومه که استهلاکش شدید میره بالا. شما دم از خرابی های TU5 میزنی اما حرفی از تلنبار پی در پی شاهین ها تو نمایندگی ها نمیزنی این نشون میده که شما شاهین سواری و تعصب الکی داری نه من! آدم وقتی پاش رو میذاره نمایندگی سایپا از این حجم از تعداد شاهین تعجب میکنه و واقعا خجالت آوره برای سایپا! ماشینی که پرچمدار این کمپانی هست بیشتر از کوییک و ساینا به دلیل مشکلات عدیده خوابیدن تو نمایندگی! اما شما پاتو بذار نمایندگی ایران خودرو تو اقصا نقاط کشور میبینی به همون میزان که 207 یا رانا ممکنه باشه به همون اندازه دنا و دنا پلاس و سمند سورن و هایما و... هم هست پس این نشون دهنده مشکلات عدیده سراسری اکثر خودروهای ایران خودرو باهم هست نه فقط یه برند و یه موتور! اما در طرف مخالف سایپا با مشکلات عجیبش که سیستم تعلیق زپرتی کوییک و ساینا و تیبا دارن و مشکلات نوسان دور موتور در دور درجا و عدم بالانس چرخ ها و لزرش اکثر ماشین هاش تو سرعت بالای 80 و عدم هماهنگی گیربکس با موتور تو دور های متوسط و موتور پرصدا و مغز شل کن و اجزای داخلی بنجل و بی کیفیت و موتور کم توان و کم جون، ورداشتن همونو کردن توربو و تپوندن تو شاهین و به زور شده 110 اسب بخار پس معلومه من نوعی شاهین سایپایی تون رو با رانا و امثالهم مقایسه میکنم و نه با توربوهای بالا رده ایران خودرو مثل دنا پلاس و هایما! شاهین سایپا که بالارده این کمپانی هست در حد میان رده های ایران خودرو هم خودش رو تو بازار ایران اثبات نکرده. اگه رانا نتونسته بازار بهتری پیدا کنه به لطف 207 و 206 و آرم پژو هست اما شاهین چی؟ یه پلتفرم از تویوتا با انگولک کاری و یه تعلیق من درآوردی و یه موتور پرایدی تقویت شده که نتیجش شده قیمت با اون هم دبدبه و کبکبه نزدیک رانا پلاس. حتی بازار فروشش هم در حد رانا معمولی نیست چه برسه به پلاس و مشتری اول و آخرش همونایی هستن که ساینا یا پراید فروختن پول جمع کردن و سوار ماشین بهتر هم نشدن و میخوان یه ماشین با فیس بروز سوار بشن با قیمت پایین اما در قالب 8 سوپاپ توربو شده با 110 اسب بی بخار پر استهلاک و پر صدا! دود اصطهلاک این شاهین ها یواش یواش داره در میاد و به همین خاطر هست که سایپا به فکر تغییر موتور این ماشین هست اگه اونی که میگید موتور کم اصطهلاک و... درست بود الان سرش بخاطر طراحی بدنه بروزش سر و دست میشکوندن و قیمتش بالای 700 تومن بود نه 300 تومن! پس نشون میده سایپا گند زده و در صدد جبرانش هست اما کی؟ الله و اعلم!

Mmmp207(158 روز پیش)

سلام بنده بین رانا پلاس پانوراما و شاهین موندم به نظرتون کدوم رو انتخاب کنم ؟

ny (150 روز پیش)

یقینا شاهین بهتره تنها ابرادی که به شاهین میگیرن موتور 8 سوپاپشه که در مقابل گیربکس خوب ، موتور کم دردسر درس پس داده و آپشنهایی کهداره اصلا به چشم نمیاد دوستان یه طوری میگن شاهین هشت سوپاپه انگار ما دیگه اصلا ماشین 8 سوپاپ ندریم اقا توی خرید شاهین شک نکن

HadiXrma (144 روز پیش)

بله پیشرانه 8 سوپاپ بدلیل راندمان پایین بر حسب حجم موتور تو کل دنیا منسوخ شده! یه سر به مشخصات فنی خودروهای پایین رده روز دنیا بزنید متوجه عرایضم میشید.

Samuel (107 روز پیش)

قطعا شاهین بخر و به حرف دبیرستانیایی که از رو مجله فقط سوپاپ میشناسن گوش نده.توربو نیازی نداره که تعداد سوپاپ تغییر بکنه.البته فقط در این ماشین چون قدرت کافی داره.گیر ملت جو گیر نیوفتی برادرم

HadiXrma (95 روز پیش)

تو دنیای امروز شما دیگه یه ماشین 8 سوپاپ تنفس طبیعی پایین رده هم پیدا نمیکنی چه برسه به توربو پس حرفتون هیچ جنبه توجیهی نداره!

Mohammadhesan(140 روز پیش)

سلام دوستان بنظرتون بین خرید شاهینG ،سورن پلاس و راناپلاس پانوراما خرید کدوم یکی بهتره و راضی کننده؟؟ البته بگم نظر خودم رو شاهین هست ولی میترسم پشیمون شدم!؟ راهنمایی کنید ممنون میشم

HadiXrma (137 روز پیش)

شاهین سایپا موتورش همون موتور تیبا M15 توربو شده هست! خریدش به هیچ وجه توجیه نداره و بدلیل همین پیشرانه زغارت و عهد بوقیش که تازه بعد توربو شده 110 اسب بخار مورد استقبال خریداران قرار نگرفته و از مشکلات فنی عدیده ای هم رنج میبره! تنها مزیت شاهین در حال حاضر طراحی بدنه و کابین بروزتر و نسبتا امروزی ترش هست وسلام! حالا خودتون صاحب ماشین خودتونید که موتور بروزتر و بهینه تر تی یو فایو با مصرف کم و راندمان بالا نسبت به حجم موتور براتون مهمه یا موتور عهد بوق تیبایی 8 سوپاپ توربو شده تیبایی که فقط هیکل شاهین رو با عدیده ای از مشکلاتش دارید!

sajjaddd (137 روز پیش)

فنی را نا کم استهلاک تره اما اگر فضای کابین (صندلی های عقب)برات مهمه قطعا گزینه خوبی نیست. شاهین با توجه به توربو بودن و با توجه به اینکه شروع کارشه، یه مقدار مشکلات فنی زیاد داره. مثلا فنر هاش، جلوبندی ، موتور . ولی به طور کلی خیلی خیلی ظاهر جذابی داره و آدم نمیتونه ازش بگذره. اما من ترجیح میدم شاهین رو یکی دو سال دیگه بگیرم که قطعا مشکلاتش بهبود پیدا میکنه. سورن پلاس خوبه واقعا. فقط موتور های ‌ای اف سون یه مقدار و به مرور زمان استهلاکشون و خرجشون بالاست.

Samuel (107 روز پیش)

سلام دوست عزیز.متاسفانه وقتی گیر دلال میوفتی باید فقط کهنه بخری و رنگ سفید تا بتونن راحت تر نون حروم بخورن.من شاهین دارم و خدمتت بگم که به میزان مبلغی که میدی به مراتب از کهنه سوارها جلوتری.اپشن ها جلوتر از سایر مدل های چهل ساله هست.پلت فرم هم خودشو خوب نشون داده.موتور هم قدرتش خوبه و فقط یه تعداد فکر کردن که سوپاپ مداد رنگیه که فقط باید زیاد باشه.اینکه چی بخری تو ایران خیلی فرقی نداره چون کیفیت نیست ولی اگر همین شاهین بخواد رقابت بکنه با بقیه ماشینا به جرات میشه گفت تا مرز هفتصد میلیون برابری میکنه با مدل های خارجی.اول ببین مشتری چه کارخونه ایی هستی و دوم به مصرفت نگاه کن.بعدش خود به خود به شاهین میرسی چون جدیده و اپشن های کافی داره و مناسب سفر هست و قدرتشم خوبه.از همه مهمتر اینکه اگر از ماشینایی که چراغاشون عوض شده خسته شدی حرفی برای گفتن داره.نصف اینایی که دنبال سوپاپ هستن نمیدونن توربو یا فرمون برقی یا موارد مشابه چیه.همین خیلی ساده از خریدن ماشین چند ساله صرف نظر بکنی دعام میکنی.یا حق

Mohsenkhouban(115 روز پیش)

سلام بنده کارشناس تشخیص رنگ خودرو هستم رانا پلاس پانوراما یا معمولیهر دو زود به صدا میوفتن رو دری ها باید صداگیری شود و صداش آزار دهنده هست ولی چون انتخاب دیگه ای توی این مملکت نداریم ابه نسبت موتور خوبی داره متاسفانه با وجود اینکه بروز شده ترمز عقب کاسه ای هست و تهویه دستی و همچنان فضای خیلی کم سرنشینان عقب در بازار معاملات بهتر از سمند سورن خرید و فروش میشه

Hasssn1957(121 روز پیش)

سلام دوستان عزیز با بودجه ی تا حدود ۴۰۰ ، بین رانا پانوراما و ۲۰۷ پانوراما و دناپلاس کدوم رو پیشنهاد میکنید ؟!

HadiXrma (117 روز پیش)

رانا پلاس پانوراما موتورش TU5 پلاس هست که CVVT هست و 6 دنده جلو و با اون TU5 معمولی روی 207 پانومرا یکم تفاوت داره! اما با دارا بودن 207 به رینگ آلومینیومی ساده و یه مانیتور بنجل چینی و دوربین دنده عقب بدلیل اسقبال بی نظیر هم میهنان از 207 قیمتش نامعقول بالاس و از اونور دنا پلاس هم اگه توربو باشه قیمتش قابل مقایسه با 207 و رانا نیست قیمت کارخونه اما قیمت بازار 207 و دنا پلاس توربو نزدیک هست که جهالت محضه کسی هزینه دنا رو بده 207 هاچبک از بازار آزاد بگیره!!! قیمت رانا و طراحی بروزتر بدنه و فیس جدید رانا مخصوصا قیمت فعلی بازارش نسبت به دنا پلاس و 207 ارزش خریدش بسیار بیشتر هست.

Reza1368(135 روز پیش)

سلام بین رانا پلاس پانوراما و سورن مالتی مدیا کدوم بگیرم؟

HadiXrma (121 روز پیش)

فضای بیشتر کابین و قدرت موتور بالاتر میخوای قطعا سورن پلاس گزینه اولت باشه اما چهره بروزتر و موتور کم استهلاک و کم دردسر و کم صداتر و شتاب و چالاکی بالا میخوای قطعا رانا پلاس گزینه اولت باشه. بزرگترین مشکل رانا فضای تنگ سرنشینان عقب هست که باید مد نظر قرار بدید عین 206 و 207 ها. (انگار یه ماشین هاچبک شهری رو بزور کردن صندوقدار با همون پلتفرم و شاسی!)

Karbar1401(139 روز پیش)

سلام وقت بخیر میشه تهویه اتومات ۲۰۶ رو روی راناپلاس پانوراما نصب کرد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

HadiXrma (137 روز پیش)

بله با صرف هزینه اضافی همین کار رو بیرون براتون به بهترین شکل ممکن میکنن اما نه هرجایی و راحت گیر نمیاد جایی که اینکارو با سلیقه و اصولی بکنه براتون. همچنین تهویه اتوماتیک چیز شاخی هم نیست که نبودش چیز خاصی باشه! قیمت بازار رانا پلاس معمولی و پانومرا هم کاملا این مسئله رو توجیه میکنه نداشتن تهویه اتوماتیک رو نسبت به 207! شما با خرید رانا پلاس پانومرا دارای خودرویی میشید که موتورش تو تارا هم هست و بازدهی بهتری نسبت به TU5 معمولی داره و از طرفی با پس انداز هزینه ای که برای 207 نکردین براحتی میتونید براش رینگ با کیفیت تر از کارخونه، لاستیک خارجی مثل دانلوپ یا هانکوک یا... با سایز پهن 205 و یه مانیتور با کیفیت از برند آلپاین یا پایونیر براش تبعیه کنید و از قیمت عجیب و غیر توجیهی 207 که براش پرداخت نکردید مابقی پولتون رو هم جای دیگه خرج کنید!

saeeddd(151 روز پیش)

دلیل گرون تر بودن 206تیپ 5 نسبت به این خودرو چیه؟ تیپ 5 ارزش خریدش بیشتره؟ در ضمن به نظرتون وزن سقف شیشه ای تاثیر محسوسی روی شتاب خودرو میزاره؟

HadiXrma (143 روز پیش)

به همون دلیلی که 207 اتومات تو بازار 600 تومن ناقابل معامله میشه اما آیا ارزش خرید داره!؟ قطعا نه فقط اقبال خریدار و روی خوش نشون دادن بازار آزاد به این خودرو باعث میشه قیمت کارخونه هم تو بدو تولید بی منطق بره بالا! شما 207 MC رو در نظر بگیرید که مجهز به tu5 پلاس شده اما قیمت کارخونش رو با رانا پلاس پانومرا که از همین پیشرانه tu5 پلاس مجهزه و هیچ تفاوتی از نظر پیشرانه و قوای محرکه و فنی ندارن مقایسه کنید متوجه سوء استفاده ایران خودرو از اقبال مردم از 207 میشید!، یا قیمت ساندرو رو با تندر و تندر رو با خودروهای بروز میان و بالا رده مثل دنا پلاس توربو اتومات و قیمت دنا پلاس توربو رو با پارس عهد بوقی با موتور معمولی tu5 و کاملا بدون آپشن مقایسه کنید متوجه یک بی منطقی و عدم توجیه برخی قیمت ها و اقبال بازار میشید! علت تفاوت قیمت شدید رانا پلاس و پلاس پانوراما برمیگرده به سیاست اشتباه ایران خودرو در مقابل خودرو مثلا ملی خودش که برند پژو رو تا جایی که میتونه میبره بالا و برند اسب وطنی رو همیشه تو حد پایین نگه میداره نمونش همین نبود تفاوت تو رانا پلاس و 207 های جدید که فقط تو دو سه تا آپشن پیش پا افتاده رانا رو محدود کرده اما قیمت کارخونشون نزدیک هم هست اما قیمت بازارشون وحشتناک متفاوتر از هم هست! همین رانا رو اگه همون رینگ آلومینیومی زشتی که برای 207 گذاشته میگذاشت و همون مانیتور بنجل چینی که گذاشته روی 207 روی رانا هم در نظر می گرفت و همون دی لایت حداقلی رو روی همین کاسه چراغ های رانا هم در نظر میگرفت مطمئن باشید نه تنها اختلاف قیمت بازارشون برابر میشید بلکه اقبال خوبی هم از رانا میشید بدلیل طراحی بروزتر و امروزی تر بدنه و فیس ماشین اما متاسفانه برخی سیاست های ایران خودرو خودش باعث آشفتگی شدید بازار برخی خودروها با قیمت های نامعقول و عجیب و ملت خریدار اکثرا عقل تو چشم میشه!!! بازار ایران تو خرید و فروش خودرو وطنی هیچ منطقی نداره. پارس الان نزدیک به 20 و چند ساله تولید میشه و روز به روز هم بنجل تر و بی کیفیت تر از قبل میشه بدون کوچکترین و حداقلی ترین تغییرات اما همچنان مورد اقبال هموطنان هست. انگار برخی خودروها از چندهه پیش که به ایران اومدن که بمونن مثل پارس و 206 و 206 پلاسی که با سوء استفاده ایران خودرو تو ایران میگن 207 و پرایدی که با تغییر کوچولو از موتور و شاسیش M13 به M15 و شاسی X100 به X200 کردن تو کوییک و ساینا و تیبا اما ذات همون پراید هست. حتی بارها دیده شده خیلی از هموطنان فکر میکنن موتور و گیربکس 206 متفاوتر از رانا هست و 206 با کیفیت تر هست و به همین خاطر اقدام به خرید 206 مدل 98 99 کردن بجای رانا پلاس!!! یا بارها دیده شده طرف اومده تو پیج خودروی ساینا و کوییک میگه ماشینشون تفاوت زیادی با تیبا داره و هندلینگ و شتاب بالاتری داره!!!

HadiXrma(157 روز پیش)

خیلی جالبه ماشین با 8 هزار کیلومتر کارکرد بدون فشار با روغن موتور ادینول تمام سینتتیک که از بدو تحویل با نازش بازی کردم و حدود یک سالی که تحویل گرفتم بجز 4 یا 5 بار همیشه بنزین سوپر گشتم پیدا کردم براش پر کردم یهویی و بدون مقدمه کوئلش ایراد پیدا کرد و چراغ چک روشن و از شتاب افتاد با دیاگ مشخص شد مشکل از کوئل هست با درخواست قطعه و تعویضش هرچند مشکل حل شد اما موندم یه ماشین صفر کیلومتر تو میان مدت قراره چه ایرادات عجیب دیگه ای پیدا کنه! وقت تعویض کوئل تو نمایندگی مسئول تعمیر و تحویل بهم پیشنهاد داد هرچند باک یه بار بنزین سوپر بزن تا این مشکلات پیش نیاد گفتم کارت سوخت منو وردارید ببرید جایگاه بنزین چک کنید از بدو تحویل بجز چند بار همیشه سوپر خالص ریختم توش دیگه حرفی نزد! یجوری هم تو این مملکت از بنزین سوپر یاد میکنن انگار بنزین سوپر بجز تفاوت اکتان برتری دیگه ای هم داره! تو این هم موندم دیگه چه بهانه های الکی سر مردم ناآگاه و از همه جا بی خبر میارن که مشکل از مصرف و طرز نگهداری مصرف کننده هست نه قطعه ساز و خودروساز!!!

Show More