پس از تجربه موفق «پارس تندر» که یک فیسلیفت بسیار جزیی برای تندر90 بود، خودروی سهند را باید اولین محصول ملی شرکت پارس خودرو بدانیم که برای نخستینبار در تابستان 1403 به بازار کشورمان آمد. سهند با پلتفرم ارتقایافته X200 ساخته شده و نسخه بهروز و پیشرفتهتر سایناست و در واقع میتوان آنرا نسخه سدان «اطلس» نیز محسوب کرد. سایپا
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.1
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
مصرف سوخت
پیشرانه مشترک با اطلس
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
موتور 8 سوپاپ
پلتفرم قدیمی X200
کمبود امکانات در تیپ S
عملکرد موتور در نسخه گازسوز
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1403 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر M15iحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
90 اسببخارگشتاور
137 نیوتنمترسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (X200)طول
4215 میلیمترعرض
1677 میلیمترارتفاع
1485 میلیمترفاصله محوری
2410 میلیمتروزن
1100 کیلوگرمحجم باک
41 لیترچرخ جلو
185/60R14چرخ عقب
185/60R14سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
دزدگیر دربهای جانبی (VAS)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
رادیوپخشمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم دو رنگآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
قاسم جوادیان 1404/2/6
از نظر اندازه به نظر خیلی کوچیک است
پاسخ
0
0
1
HassanBardia 1404/2/2
دوتا ایراد داره یکیش که فک کنم طبیعیه ویکیش رو میخوام نظر شما رو بدونم:
1- کولر ک روشن می کنم وقتی با دنده یک میرم، وقتایی ک پامو از رو گاز بر میدارم، رود موتور یهو میره پایین و سرنشین رو به جلو پرت میکنه.
2- همچنان مثل تیبا وقتایی ک توی جاده سرپایینی با سرعت میری و میخوای بپیچی فرمونت خیلی میلرزه. این منطقیه یا باید ببرم نمایندگی؟ از اول ک از نمایندگی گرفتم همینطوری بوده
پاسخ
0
0
0
mahantajdari 1404/1/26
درود و احترام. دوستان یه سهند گرفتم فن ماشین روشن که میشه دیگه اف نمیکنه یک سره روشنه بردم نمایندگی میگن سیستمش همینجوری. درسته؟؟؟؟!!!!
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1404/1/30
تازمان رسیدن به دما مطلوب بله روشن میمونه
0
0
Naderi646 1403/12/11
الان من چند ماهه سهند رو دارم محک میزنم بجز صدای زیاد موتور ضعف دیگه ای نداره قدرت موتور خوبه استحکام خوبی داره ماشین ترمزها خیلی خوبه رخ عالی چراغها رو اگه قشنگ تنظیم کنید نور دهی عالی هستش
گیربکس قوی هستش و تو سر بالایی ها کم نمیاره نقطه ظعفش تو دنده یک ریپ میزنه که میگن با اپدیت ایسو درست میشه لرزش کمی تو دنده یک احساس میشه که همه ماشینهای سایپا دارند
پاسخ
0
1
0
mahtabadgay 1403/12/10
سلام ما اینو از نمایندگی اواخر بهمن که تحویل گرفتیم اصلا راضی نبودیم اولا صدای بهتری خیلی زیاد بود و غیر قابل تحمل بود و کلا عایق بندی سینه ماشین زیر صفر بعدشم چون برف بارید بود و زمین خیلی لیز بود با سرعت 20 رانندگی می کردیم ولی صدای موتور به داخل کابین نفوذ می کرد داخل کابین هم که همون ساینا بود و کلا خود ماشین هم زیاد با ساینا فرق نمی کنه ساینا هم ک ه همون تیبا آپشناله که فقط قدرتش چند اسب بخار بیشتر شده و کمی عملکرد فنیش فرق کرده وگرنه این ماشین ها خیلی به هم نزدیک هستن پولتونو بیخود برای سهند هدر ندید واقعا هیچ کدوم از ماشین های سایپا بیشتر از 300 میلیون ارزش خرید ندارن
پاسخ
0
1
2