مشخصات فنی ساینا اتوماتیک سال 1397 - 1397
سال
پروژه ساخت ساینا اتومات از سال 94 آغاز شد و در سال 95 نیز شرکت بلژیکی Punch وظیفه تامین گیربکس این خودرو را برعهده گرفت. ساینا اتومات نهایتا بهعنوان مدل 97 به بازار آمد و سایپا بهواسطه آن توانست نخستین خودرو (تقریبا!) ایرانی را با گیربکس اتومات بسازد. گیربکس این خودرو نسخه بهبودیافتهای است که ابتدا در سال 2007 با
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای جادار کابین
بهبود ایمنی (نسبت به تیبا)
امکاناتی بیشتر از مدل دندهای
تغییر غربیلک فرمان (نسبت به مدل دندهای)
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
شباهت کامل مشخصات فنی با تیبا
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1397مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 6 دنده مصنوعیپیشرانه
4 سیلندر M15حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
87 اسببخارگشتاور
128 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (S232) - فیس لیفت اول تیباطول
4215 میلیمترعرض
1663 میلیمترارتفاع
1484 میلیمترفاصله محوری
2415 میلیمتروزن
1085 کیلوگرمحجم باک
41 لیترچرخ جلو
185/60R14چرخ عقب
185/60R14سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
کامپیوتر سفریسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS) - هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
سایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدال شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان اسپرتمالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکر - هندزفری (سفارشی)مانیتور
7 اینچی لمسی (سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر وضعیت دنده - صفحه کیلومتر جدیدایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
ریموت کنترلرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Ali136901
بعد از چند ماه به نظرم ماشین خوبیه مخصوصا توی شهر چون جمع و جوره و ارزان و راحت ولی کم شتاب
به نظرم سطح آپشنهای ساینا اتومات خیلی خوبه با توجه به قیمتش و در مسافت طولانی غیر از موتور چیزی اذیت نمیکنه
من واسه شهر گرفتم و راضیم البته که خب کیفیت در حد سایپا هست ولی از اونطرف قیمت لوازم هم مناسب هست...
پاسخ
0
0
0
hashemi2222
با سلام سال ۹۷ یدونه از سایپا خریدم ۶۴ تومن هنوزم دارمش..کلیم باهاش راه رفتم..همین اول بگم تنها خوبی که دارم فقط گیربکس ااتوماتیکشه.عالیه .واقع تعویض دنده و صداشو اصلا متوجه نمیشی بر عکس
صدای موتورش که داخل کابین روی اعصابه.حتی در سرعت پایین .ماشین کم شتابیه .من یه ۲۰۶ دارم تیپ ۲ مدل ۸۸ اصلا قابل قیاس نیست مصرف و سرعت و شتابش با این.حتی وقتی گیرکسو میزاری حالت اسپرت.
بدلیل عدم طداحی موتور و گیربکس که مشکل همه خودروهای ایرانی اتوماتک شده است مصرف سوخت خیلی بالا و عین حال باک بسیار کوچیکی داره.طراحی جلو آمپر قشنگه و داشبرد و در کل طداحی بدی نداره در حد خودش.همون دوماه اول بردمشم کارواش اب گرفت روی موتورش کامپیوترش سوخت..نمایندگی بعد ۳ ماه خوابیدن ماشین تو پارکینگ با دعوا مرافعه عوض کرد ..ارور های نسبتا زیادی میده سیستم برقیش.که نمیدونم به دلیل تعویض کامپیوترش بوده یا کلا اینجورین.مثلا چند روز پیش یهو روشن نشد با یه قلق از اینترنت سرچ کردم روشن شد..گاهی ارور در میده گاهی دزدگیر .. فرمون برقیش خیلی خیلی نرمه نسبت به هیدرولیک البته چند روز پیش یه آی سی از کامیوتر ش سوخت نمایندگی گفت باید کلش عوض کنی ۷ میلیون دادم همکارم مهندس برقه عوض کرد اون ای سی رو حل شد آپشن هاش با توجه به قیمت هم رده با سایر ماشینا ارزون به چشم میاد..کیلس.کروز.
با توجه به این نکته که هرچی پول بدی آش میخوری نسبت به قیمتش بد نیست.راضی تون میکنه.
البته سانتافه رو قورت نمیده ومطمئنا از slx بهترو راحت تر آپشنال تره.
پیشنهاد میکنم اگه گیرتون بیاد مدل های زیر ۹۰ پژو ۲۰۶ یا ۴۰۵ البته سالم بخرید از این ماشینای نو بهتره و ارزونتر.
اینم بگم از همون روز اول آب کم میکنه مقدار کمی.
امیدوارم کمکتون کرده باشم واسه انتخاب.
پاسخ
0
0
0
azizi110
سلام
توکامنت ها خوندم که سیستم اتوماتیک به موتور فشار میاره و ماشین جوش میاره
میخواستم ببینم راه حلی واسه این مشکل وجود داره؟
چون خیلی ماشین مناسب تو این بازار هست ولی متاسفانه این مشکل رو داره
پاسخ
0
0
1
Maryamgh
من یک سال و نیمه ساینا اتومات دارم و واقعا تو این بازار قیمت های فاجعه ماشین ازش راضی ام، قبلشم شش ماه ساینا دنده ای داشتم تفاوت چندانی با این اتوماته نداشت جز ابنکه فرمان این خیلی نرم تر و راحتتره.
درکل راضی ام
پاسخ
0
0
0
maman2020
سلام دوستان . بنده ۴ ماهه ساینا دستی دارم و واقعا ازش راضی هستم تجربه ساینا اتومات را ندارم ولی شنیدم میگن ساینا دستی بهتره نقطه منفیش کیفیت داشبوردشه که اصلا خوب نیست اما از لحاظ موتور کم نمیاره و عالیه کم مصرفه و درکل ماشین شهری عالیه تو شهر ۶ تا مصرف میکنه وتو جاده ۵ تا و جاداره و صندوق بزرگی داره
پاسخ
0
0
1