ساینا اتوماتیک

سال

پروژه ساخت ساینا اتومات از سال 94 آغاز شد و در سال 95 نیز شرکت بلژیکی Punch وظیفه تامین گیربکس این خودرو را برعهده گرفت. ساینا اتومات نهایتا به‌عنوان مدل 97 به بازار آمد و سایپا به‌واسطه آن توانست نخستین خودرو (تقریبا!) ایرانی را با گیربکس اتومات بسازد. گیربکس این خودرو نسخه بهبودیافته‌ای است که ابتدا در سال 2007 با همکاری ZF آلمان تولید شده بود؛ این گیربکس از نوع CVT است اما قابلیت تعویض دستی هم دارد. مهم‌ترین تغییر فنی در ساینا اتومات، استفاده از دریچه گاز برقی و تغییر سیستم برق‌ خودروست و به همین دلیل انواع آپشن‌های متداول بازار (مانند فرمان برقی، کروز، کی‌لس، مالتی مدیا و ...) حالا قابلیت نصب روی این خودرو را دارند. به لحاظ ظاهری نیز طرح جدید رینگ‌ها، حذف نوار مشکی ستون B، فرمان دی‌کات اسپرت (با دکمه‌های کنترلی) و صفحه کیلومتر جدید، از مهم‌ترین تفاوت‌های ساینا اتومات نسبت به ساینا دنده‌ای است.

ادامه...