• مشخصات فنی at
  • مشخصات فنی at
  • مشخصات فنی at
  • مشخصات فنی at
  • مشخصات فنی at
  • مشخصات فنی at

مشخصات فنی ساینا اتوماتیک سال 1397 - 1397

39 دیدگاه
سال
پروژه ساخت ساینا اتومات از سال 94 آغاز شد و در سال 95 نیز شرکت بلژیکی Punch وظیفه تامین گیربکس این خودرو را برعهده گرفت. ساینا اتومات نهایتا به‌عنوان مدل 97 به بازار آمد و سایپا به‌واسطه آن توانست نخستین خودرو (تقریبا!) ایرانی را با گیربکس اتومات بسازد. گیربکس این خودرو نسخه بهبودیافته‌ای است که ابتدا در سال 2007 با
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

فضای جادار کابین
بهبود ایمنی (نسبت به تیبا)
امکاناتی بیشتر از مدل دنده‌ای
تغییر غربیلک فرمان (نسبت به مدل دنده‌ای)

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
شباهت کامل مشخصات فنی با تیبا

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1397

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

CVT با 6 دنده مصنوعی

پیشرانه

4 سیلندر M15

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

87 اسب‌بخار

گشتاور

128 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (S232) - فیس لیفت اول تیبا

طول

4215 میلی‌متر

عرض

1663 میلی‌متر

ارتفاع

1484 میلی‌متر

فاصله محوری

2415 میلی‌متر

وزن

1085 کیلوگرم

حجم باک

41 لیتر

چرخ جلو

185/60R14

چرخ عقب

185/60R14

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

کامپیوتر سفری

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS) - هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان اسپرت

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر - هندزفری (سفارشی)

مانیتور

7 اینچی لمسی (سفارشی)

نویگیشن

سفارشی

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر وضعیت دنده - صفحه کیلومتر جدید

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

ریموت کنترل

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Rmrrza 1403/2/15
موتور هشت سوپاپ با اسب بخار پایین و گیربکس CVT اصلا شتاب نداره. ضمن اینکه مشکلات برقی هم دارد.
پاسخ
0
0
0
Ali136901 1401/5/13
بعد از چند ماه به نظرم ماشین خوبیه مخصوصا توی شهر چون جمع و جوره و ارزان و راحت ولی کم شتاب به نظرم سطح آپشنهای ساینا اتومات خیلی خوبه با توجه به قیمتش و در مسافت طولانی غیر از موتور چیزی اذیت نمیکنه من واسه شهر گرفتم و راضیم البته که خب کیفیت در حد سایپا هست ولی از اونطرف قیمت لوازم هم مناسب هست...
پاسخ
0
1
0
hashemi2222 1401/4/27
با سلام سال ۹۷ یدونه از سایپا خریدم ۶۴ تومن هنوزم دارمش..کلیم باهاش راه رفتم..همین اول بگم تنها خوبی که دارم فقط گیربکس ااتوماتیکشه.عالیه .واقع تعویض دنده و صداشو اصلا متوجه نمیشی بر عکس صدای موتورش که داخل کابین روی اعصابه.حتی در سرعت پایین .ماشین کم شتابیه .من یه ۲۰۶ دارم تیپ ۲ مدل ۸۸ اصلا قابل قیاس نیست مصرف و سرعت و شتابش با این.حتی وقتی گیرکسو میزاری حالت اسپرت. بدلیل عدم طداحی موتور و گیربکس که مشکل همه خودروهای ایرانی اتوماتک شده است مصرف سوخت خیلی بالا و عین حال باک بسیار کوچیکی داره.طراحی جلو آمپر قشنگه و داشبرد و در کل طداحی بدی نداره در حد خودش‌.همون دوماه اول بردمشم کارواش اب گرفت روی موتورش کامپیوترش سوخت..نمایندگی بعد ۳ ماه خوابیدن ماشین تو پارکینگ با دعوا مرافعه عوض کرد ..ارور های نسبتا زیادی میده سیستم برقیش.که نمیدونم به دلیل تعویض کامپیوترش بوده یا کلا اینجورین.مثلا چند روز پیش یهو روشن نشد با یه قلق از اینترنت سرچ کردم روشن شد..گاهی ارور در میده گاهی دزدگیر .. فرمون برقیش خیلی خیلی نرمه نسبت به هیدرولیک البته چند روز پیش یه آی سی از کامیوتر ش سوخت نمایندگی گفت باید کلش عوض کنی ۷ میلیون دادم همکارم مهندس برقه عوض کرد اون ای سی رو حل شد آپشن هاش با توجه به قیمت هم رده با سایر ماشینا ارزون به چشم میاد..کیلس.کروز. با توجه به این نکته که هرچی پول بدی آش میخوری نسبت به قیمتش بد نیست.راضی تون میکنه. البته سانتافه رو قورت نمیده ومطمئنا از slx بهترو راحت تر آپشنال تره. پیشنهاد میکنم اگه گیرتون بیاد مدل های زیر ۹۰ پژو ۲۰۶ یا ۴۰۵ البته سالم بخرید از این ماشینای نو بهتره و ارزونتر. اینم بگم از همون روز اول آب کم میکنه مقدار کمی. امیدوارم کمکتون کرده باشم واسه انتخاب.‌
پاسخ
0
0
1
azizi110 1400/2/20
سلام توکامنت ها خوندم که سیستم اتوماتیک به موتور فشار میاره و ماشین جوش میاره میخواستم ببینم راه حلی واسه این مشکل وجود داره؟ چون خیلی ماشین مناسب تو این بازار هست ولی متاسفانه این مشکل رو داره
پاسخ
0
0
1
Maryamgh 1399/11/24
من یک سال و نیمه ساینا اتومات دارم و واقعا تو این بازار قیمت های فاجعه ماشین ازش راضی ام، قبلشم شش ماه ساینا دنده ای داشتم تفاوت چندانی با این اتوماته نداشت جز ابنکه فرمان این خیلی نرم تر و راحتتره. درکل راضی ام
پاسخ
0
0
0