• مشخصات فنی exmt
  • مشخصات فنی exmt
  • مشخصات فنی exmt
  • مشخصات فنی exmt
  • مشخصات فنی exmt
  • مشخصات فنی exmt
  • مشخصات فنی exmt
  • مشخصات فنی exmt

مشخصات فنی ساینا EX دنده ای سال 1395 - 1401

301 دیدگاه
سال
پس از معرفی نسبتا موفقیت‌آمیز تیبا هاچ‌بک، مدیران سایپا به این نتیجه رسیدند که مشتریان در بازار به‌دنبال محصولی میان تیبا و پژو 405 هستند و حاضرند رقمی بیشتر از قیمت تیبا را هم برای آن‌ پرداخت کنند. بدین‌تریب بود که ساینا خلق شد؛ خودرویی که در واقع فیس‌لیفت تیباست و تنها در ظاهر، طراحی مجدد داشبورد و برخی اصلاحات
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

فضای جادار کابین
بهبود ایمنی (نسبت به تیبا)

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
تجهیزاتی کمتر از مدل اتومات
شباهت فنی کامل به تیبا

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1395 تا 1401

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر M15 یورو4

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

87 اسب‌بخار

گشتاور

128 نیوتن‌متر

شتاب

12.8 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (S232)

طول

4215 میلی‌متر

عرض

1663 میلی‌متر

ارتفاع

1484 میلی‌متر

فاصله محوری

2415 میلی‌متر

وزن

1050 کیلوگرم

حجم باک

41 لیتر

چرخ جلو

185/60R14

چرخ عقب

185/60R14

سایر ویژگی‌ها

(رینگ اسپرت آلومینیومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

اسپیکرهای جلو و عقب

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Mmsr 1403/5/16
همون حس حال پراید شاید خشک تر بهت میده دنده ها سفت جا میره . دیسک صفحه بعد کار کرد خیلی کم خشک و سفت میشه . صدای موتور داخل کابین آزار دهنده هست . هندلینگ و پایداری خوبی نداره که البته برای خودرو شهری انتظار بیشتر نمیره از قسمت درب سوپاپ از پایه مشکل طراحی داره مشکلات برقی بماند یکی شانسی درگیرشه به حدی صندلی و ارگونومی داغونی داره که حتی برای استفاده شهری هم خسته کننده هست از همه مهم تر شاسی های جلو خودرو بشدت ضعیف هستند حواست نباشه با کوچکترین دست انداز سخت یا چاله چوله . شاسی ترگ بر میداره من قبل این اتفاق شاسی بند گذاشتم ولی در هر صورت ضعف طراحی و کیفیت محسوب میشه
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/9/6
سلام ، ساینا مدل ۹۸ دارم که تا الان حدود ۶۵ هزار تا راه رفته ، در کل ماشین خوبیه ، صندوق جاداره داره و داخل کابین هم قابل قبوله ، کیفیت متریال داشبورد و کابین ضعیفه ولی بازم در کل بديش نیست ... موتور ماشین اگه سرویس هاشو به موقع انجام بدید مشکلی نداره ، درکل موتور کم خرجی داره ، تو سربالایی ها باید پر گاز برید تا بتونید از پس کم آوردن در سربالایی بربیاید ، ولی تو جاده کفی هیچ مشکلی نداره و تا ۱۷۰ تا نهایت ۱۸۰ تا رو به راحتی ساپورت می کنه ، صدای باد کمی به داخل ماشین میاد ، قیمت لوازم ظاهریش نسبت به تیبا گرون تره ، مصرفش سوختش خوبه ، سواری تو جاده هم از تیبا و کوییک بهتره به خاطر صندوقش که بزرگتره و لاستیک پهن تر و سایز بزرگ تر ، تنها مشکلی که الان دارم دیسک صفحه است که داره اذیت می کنه ، ولی درکل ماشین برای یه خانواده ۳ نفره نهایت ۴ نفره راضی کنندس ، ماشین ایرانیه و اقتصادی! انتظار عالی بودن نباید ازش داشت ، کم خرج بودن شتاب خوب و سواری متناسب و مصرف سوختش منو راضی نگه
پاسخ
0
0
0
دنیرو 1402/7/21
دوستان میدونید چطور میشه دماسنج محیطی داخل کابین روفعال کرد .
پاسخ
0
0
0
Rashad 1402/6/16
ماشین خوبیه برای شهر اما متأسفانه به خاطر جنس پلاستیک خشکی داخل متریال این ماشین استفاده کردند ی مقدار اذیت میکنه و باعث میشه که بعد از مدتی استفاده صده های آزار دهنده ای از داخل ماشین به گوش برسه اما برای استفاده داخل شهرمن پیشنهاد میکنم ماشین بدی نیست و میتونید روش حساب کنید....
پاسخ
0
0
0
M_ES 1402/4/15
بین ساینا و ۲۰۶ تیپ ۲و ۳ کدوم بهتره برای خانم ها؟
پاسخ
1
0
0
مرتضی هستم! 1402/4/28
ارادت 🙏 همیشه 206 گزینه بهتری هست. تیپ 2 و 3 فقط توی اپشن تفاوت دارن. تیپ 3 دارای تهویه اتومات و بالابر برقی شیشه عقب هست. بدلیل مسائل ایمنی، توصیه میشه تیپ 2 رو حتما مدل 1392 به بعد رو خریداری کنین
0
0