بررسی مشخصات ساینا EX دنده ای
بررسی مشخصات ساینا EX دنده ای
بررسی مشخصات ساینا EX دنده ای
بررسی مشخصات ساینا EX دنده ای
بررسی مشخصات ساینا EX دنده ای
بررسی مشخصات ساینا EX دنده ای
بررسی مشخصات ساینا EX دنده ای
بررسی مشخصات ساینا EX دنده ای

پس از معرفی نسبتا موفقیت‌آمیز تیبا هاچ‌بک، مدیران سایپا به این نتیجه رسیدند که مشتریان در بازار به‌دنبال محصولی میان تیبا و پژو 405 هستند و حاضرند رقمی بیشتر از قیمت تیبا را هم برای آن‌ پرداخت کنند. بدین‌تریب بود که ساینا خلق شد؛ خودرویی که در واقع فیس‌لیفت تیباست و تنها در ظاهر، طراحی مجدد داشبورد و برخی اصلاحات جزئی دیگر نظیر تصحیح شیب درب موتور (برای بهبود ایمنی در تصادف با عابرین پیاده) با تیبا متفاوت است. ساینا در زمستان 1395 و با دو تیپ SX و EX راهی بازار شد ولی خیلی زود سایپا عرضه تیپ ارزان‌تر ساینا یعنی SX را متوقف کرد. سایپا برای تیپ SX، چهار آپشن مشتری‌پسند ساینا (یعنی سنسور عقب، آینه جانبی برقی، شیشه برقی عقب، تهویه دیجیتال) را حذف کرده بود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای ساینا EX دنده ای

    • فضای جادار کابین
    • بهبود ایمنی (نسبت به تیبا)
  • معایب ساینا EX دنده ای

    • کیفیت ساخت
    • تجهیزاتی کمتر از مدل اتومات
    • شباهت فنی کامل به تیبا
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1395 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15 یورو4
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (S232)
  • طول 4215 میلی‌متر
  • عرض 1663 میلی‌متر
  • ارتفاع 1484 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2415 میلی‌متر
  • وزن 1050 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 185/60R14
  • چرخ عقب 185/60R14
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ اسپرت آلومینیومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
294 دیدگاه

Mkv(134 روز پیش)

سلام وقتتون بخیر ساینا بهتره یا کوییک به نظر خودم سایناs بهتره اما بازم ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

HadiXrma (82 روز پیش)

ساینا اس در واقع همون ساینا معمولی هست که هر دوتاشون باهم کوییک هستن که اونم تیبا هستش که اونم درواقع پراید هست!

Alirezahhh(142 روز پیش)

میارزه که ریو مدل ۸۵ رو بفروشم و ساینا یا تیبا بخرم جاش؟

HadiXrma (138 روز پیش)

بله میارزه، ماشین شما الان بیش از 16 سال سن داره و وقت اسقاط شدنش هست الان!

S2 (137 روز پیش)

اگه ماشینت مشکلی نداره و تمیزه بزار باشه // شاید به اسم تیبا و ساینا صفر باشند ولی کیفیت بسیار پایینی دارند و به زودی زود ، به خرج میوفتن // و اینکه ظاهر ریو خیلی بهتر از ساینا و تیباست ! // ( مهمترین نظر ، نظر خودته )

Milad1364(197 روز پیش)

من ۵ ساله تیبا دارم و دارم تو اسنپ کار میکنم باهاش. نزدیک ۲۵۰ هزار کیلومتر کار کرده و جدیدا هر روز به خاطر مشکلات مکانیکی یا برقی تعمیرگاهم و دیگه خستم کرده میخوام عوضش کنم. به نظرتون ساینا بگیرم یا دوباره همون تیبا؟ هر چند که هر دو یه موتور دارن ولی کدومشون دیرتر به خرج میوفته؟

HadiXrma (175 روز پیش)

250 هزار تا رفتید اونم با خودروی ضعیف و بی کیفیتی از خانواده سایپا انتظار دارید پس از این مسافت خستتون نکنه!؟ دیگه وقت رد کردنش رسیده دیگه. در مورد انتخاب بین ساینا یا دوباره همون تیبا ببینید هیچ برتری شگرفی نسبت به هم ندارن و تو نظر عام تیبا 2 خیلی شکیل تر از ساینای بدترکیب هست! از نظر پیشرانه هم که معرف حضور همه هست که تیبا و ساینا و کوئیک موتور و تعلیق و تمام اجزاشون کپی هم هست بجز چندتا دونه آپشن عهد بوقی بی کیفیت که میتونید بعدا هم تو نمایندگی اقدام به نصب کنید!

Hamed777777777(607 روز پیش)

تجربه 2 ساله با 15 هزار کارکرد نمیدونم از شانس ما بود یا همشون اینن ولی ماشین ما که از روز اول افتضاح بود ما سال 97 قرار بود برلیانس بگیریم از سایپا، تا نوبت ما شد کلا همه چی نایاب شد و در نهایت سال 98 ب ما 2 تا ساینا دادن ک یکیشو فروختیم یکیشم نگه داشتیم. اولین ایرادی ک برخورد کردم بهش سیستم صوتی داغونش بود، معلوم نیست جای باند چی گذاشته بودن توش شبیه این شیر گرم کنا بود یدونه مقوا هم توش گذاشته بودن😂 یک وز وزایی میکرد ک تا ی مدت اصن ضبطشو روشن نمیکردیم. بماند ک بخاطر طراحی افتضاح طاقچه عقبش با کلی مصیبت تونستیم باند جدید بندازیم روش چون ی میله از وسطش بالا زده بود که باید طاقچه رو عوض میکردی و کلی داستان داشت. مشکلات بعدی اینکه گازش بسیار سفته. مصرفش خیلی خیلی بالاست چیزی حدود صدی 13 14. آمپر بنزینش خراب بود. کولر روشن میشه همش صدای ناله میده البته خوب خنک میکنه ولی موقعی ک کولر روشن میشه موتور ماشین انگار داره سکته میکنه اصن قدرتش خیلی خیلی کم میشه، یعنی خیلی بیشتر از حالت نرمال که باید کم بشه توان موتور از بین میره. گازم زیاد نمیخوره تو ی شیب ملایم مثل اتوبان باکری شمال توی تهران جرشم بدم ب سرعت 100 نمیرسه. رو 8 هزار کیلومتر سنسور اکسیژنش سوخت و عوض کردم رو 14 هزار سنسور میل لنگش سوخت خدا میدونه سنسور بعدیش چی قراره بسوزه😅 در کل تو این 2 سال هیج لذتی ازش نبردم صادقانه بگم. اولین و آخرین نظری هم هست ک تاحالا تو این سایت گذاشتم. نه تعصب رو ماشینی دارم نه نفرت. ولی تجربم از این ماشین واقعا بد بوده ی جورایی اون سوار ما بود ب جای اینکه ما سوار اون باشیم. یا حق

mahf (600 روز پیش)

سلام دوست عزيز، شما مثل اینکه ساینا را با پژو پارس اشتباه گرفتین، ساینا یا کوییک یا تیبا یا حتی شاهین همون موتور پراید هست دیگه، تنها فرقشون اینه که یه 10 میلیون روی ماشین بیارن و ظاهرش را عوض کنن که ماشالا ایران از ظاهر عوض کردن یدونه است، داداش فکر کنم از شانس شماست چون راحت بالای 120 میتونه بره خب کولرش که اره چون بدلیل ضعیف بودن موتور این اتفاق هست و باند هاش هم نمیدونم شاید اتفاق بیفته ولی اونجوری که گفتین نیست

ssfree (591 روز پیش)

داداش شما هم مثل اینکه مثل من بد شانس بودی من سال97 که گرفتم تو راه بنزین تموم کرد و دوباره تو حدود 100 متری خونمون خاموش کرد و منم حرصم گرفت و 20 لیتر توش بنزین ریختم و روشن نشد و بعدش که تعمیرکار سایپا اومد کاشف به عمل اومد که ماشین دینامش سوخت ولی نه برای من بلندگو و صداش مشلی نداشت نه افت توان داره موقع کولر گرفتن من تو جاده قم راحت با کولر 6 که میشه 3 ماشین های معمولی راحت 150 تا باهاش رفتم

Baoona (289 روز پیش)

کلا ماشین ایرانی تخم مرغ شانسی هست. الانم که خریدنشون شده تخم مرغ شانسی!

Saeed32 (264 روز پیش)

با سلام خدمت عزیزان در پاسخ شما جا داره بگم که بنده هم یه ساینا ۹۷ دارم تو این ۴ سال این مشکلات که میگین رو ندیدم سیستم صوتی فایریک در حد قابل قبول هست و وز وز نداره سرعت هم تو جاده صاف تا ۱۷۵ میره بدون هیچ مشکلی مصرف هم تو جاده همون ۷ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر هست سربالایی‌ ملایم هم ۱۰۰,۱۱۰ رو میره

Saeed32 (264 روز پیش)

در مورد کولر هم مال شما اینجوری بوده شاید واسه ما همچین مشکلی نداشت

HadiXrma (178 روز پیش)

دقیقا مو به موی حرفاتون رو تجربه کردم و میفهمم چی کشیدی! من اما با تیبا 2 همسرم این مشکلاتی که گفتین دارم. خیلی ها از پراید سوار ساینا و تیبا و کوییک میشن و الکی نظرات تعصبی سر این ماشین های بنجل سایپا میارن! بنده قبلا خودرو 405 SLX داشتم که موتورش TU5 هست یه رانا پلاس به اسممون در اومد تحویل گرفتم بعد slx رو با 140 تا کارکرد فروختم و برای همسرم یدونه تیبا دو صفر کیلومتر خریدم! اما از کاری که کردم پشیمونم... مرده یه پژو حتی ایرانیزه شده با لوگوی پژو یا در واقع مرده خودروی تولیدی ایران خودرو شرف داره به این زپرتی های سایپا با موتور تماما پرادیشون! مشکلاتی که بنده با تیبا 2 داشتم رو عرض میکنم که ماشین ساینای شما یا کوییک ها یه فیس لیفت زشت دیگه از همین تیبای زشت هستن. صدای موتور بشدت وحشتناک! اینو بیشتر زمانی متوجه میشی و عذاب میکشی که یه مسافرت برون شهری چند ساعته داشته باشی! کافیه سرعتت تو 80 به بالا فیکس باشه مغزت از شدت نویز و ارتعاش و صدای موتور شل میشه!!! با وجود تعویض روغن موتور فابریک با روغن موتور اصل آلمانی ادینول با کیفیت SN فول سینتتیک و کاهش قابل توجه صدای موتور اما باز هم پرصدا و اعصاب خورد کن هست! صدای کابین و متریال داخلی فقط تا 2500 کیلومتر خوب و بی صدا بود بعد این حجم کم از مسافت کیلومتر اونم با لاستیک کره ای که براش تهیه کردم و رانندگی شهری تو آسفالت معقول در سرعت های پایین و نورمال شهری و دوره آب بندی؛ به هرجور صدایی افتاده از وز وز درب های جلو تا صدای وحشتناک باد تو سرعت بالا و صدای نویز از داشبورد و باقی اجزاش! کیفیت اسپیکرهای خودرو کاملا توهین به شعور مشتری هست! کسی که موسیقی میفهمه و با موسیقی لذت میبره و گوشش به موسیقی عادت کرده محاله با این کیفیت عهد بوقی موسیقی گوش بده! سیستم تعلیق بشدت ضعیف و در حد پراید! نه کنترل ایستایی داره و نه تعادل مناسب برای ری اکشن آنی مواقع مثلا خطر! کلا زیاد تند بری و بخوای ری اکشن داشته باشی قلبت از حلقومت میاد بیرون! ترمز های بشدت ضعیف و ابتدایی و غیر استاندارد حتی با وجود تاثیر مثبت چسبندگی لاستیک خارجی نسبت به لاستیک های بنجل وطنی! یه بار با سرعت 120 تا از روی آب رد شدم دیسک های جلو رو آب گرفت ترافیک جلو باعث شد ترمز کنم اما ترمز همانا و لرزش شدید فرمان و اتاق و خودم هم همانا! یعنی چی که با ماشین از رو آب رد بشی و دیسک ها آب بخوره و اینطوری و به این شدت دهشتناک فرمون بلرزه! مسافرت طولانی با این ماشین یعنی جهالت و خودکشی! همونطور که گفتم نه تعادل مناسبی داره و نه تعلیق محکم و قرصی! کورس فرمون کم دور یعنی در مقایسه به تمام خودروهای خاندان ایران خودرو کورس فرمان سایپایی یک دور کمتر میچرخه! همچنین فرمان سفت با وجود هیدرولیک و وزن کم خودرو!!! انگار یه چیز من درآوردی از فرمون معمولی قدیمی درآوردن که بزور بشه هیدرولیک! صندلی های بشدت ناراحت و غیر استاندارد و بی ارگونومی که تو مسافت های شهری و ترافیک هم خسته کننده هست چه برسه بری باهاش مسافرت چند صد کیلومتری! لرزش فرمون از بدو تحویل از کمپانی و عدم حل مشکل توسط نمایندگی و اقدامات لازم توسط خودم در یک خدمات لاستیکی خبره، با کاهش لرزش مواجه شد اما باز هم به کل درست نشد و بی خیالش شدم و این لرزش فرمون رو از خیلی از دارندگان خودروی تحویل سایپایی شنیدم و دیدیم پس یه سندرم هست نه یک مشکل که سر من بیاد! عدم کشش و قدرت کافی با کولر روشن تو جاده (تو شهر زیاد محسوس نیست) همچنین صدا و ارتعاش عجیب موتور بعد از روشن شدن کولر که همه موتورهای M15های سایپا این مشکل رو دارن انگار گلوشو گرفتی داره خفه میشه خرخر، زر زر تر تر! با دما و سرعت باد معقولی داره. این مشکلاتی که گفتم شاید بعضی از سایپا سوارا بگن انتظار ماشین میلیاردی دارم اما اشتباه نکنن انتظارم ماشین 200 میلیونی هست! و این انتظارات حداقل های کنترل کیفی یه خودروساز باید باشه نه حداکثرها! ایراد میلیاردی یعنی ایراد به رادار تابلوخوان و ترمز برقی و اتوهلد و سیستم ESP و سنسور فشار باد تایر و رادار تغییر لاین و روکش های فابریک چرمی و از این قبیل؛ نه این ایراداتی که لازمه هر خودروسازی هست که دقیق و حساب شده و حتمی تو خودرو رعایت و مهندسی بشه!

Tahatv (175 روز پیش)

والا برا ما مشکل ضبط و... این جور چیزا نداشت برا شما حتما مشکل تحویلی داره من که خیلی راضیم ولی اینا واقعا مثل تخم مرغ شانسی میمونه

Tahatv(175 روز پیش)

سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز.من میخوام تجربه رانندگی در۳سال با ۳۲۰۰۰کیلومتر رو با ساینا مدل ۹۹ تعریف کنم‌: از نظر من این خودرو برای استفده در شهر و نگه داشتن در کنار یک خودرو جاده ای بسیار مناسبه . اول از اشکالاتش میگم : مهم ترینش اینه که فنر های بسیار خشک وافتضاحی داره و از تیبا و پراید خیلی بدتره نه تنها در دست انداز ها میکوبه بلکه اگه مثلا دو سه نفر بشینن عقبش ماشین مثل الاکلنگ میره پایین_کمک فنراش خیلی صدا میده_ کیفیت داخل مخصوصا ستون های عقب و رودری ها اصلا خوب نیست_ماشین خیلی گاز برمیداره_کیفیت دستگیره در ها افتضاحه _کولرش خیلی قوی نیست و فقط اگه میخوای خنک شی باید با بیشترین درجش تنظیم کنی_صندلی ها موقع رانندگی اگه عقب باشه صدا میده_طراحی ترمزاش اصلا خوب نیست و من با ۳۲ کارکرد ۳ بار لنت عوض کردم (به ترمز ها نکشیدم ) _خیلی تو تابستون سریع داغ میکنه و فنش یه سره روشنه_کفش پایینه وخیلی میگیره به زمین که در آینده ماشین داغون میشه مزایا:کیفیت بدنه به نسبت پژو و... واقعا محکم تره و بهتره_شتابش بسیار عالی _موتور اگه بهش نکشی خوبه _داخلش جاداره _خیلی راحت تو سربالایی و جاده شتاب میگیره_تعادلش خیلی به نسبت تیبا و پراید و... بهتره درکل برا کسی که میخواد پراید یا تیبا یا کوییکش رو بفروشه و یه ماشین دیگه بخره خیلی خوبه ولی اصلا به پای سمند و پارس و... نمیرسه من خودم کاملا بی تعصب نظرمو گفتم چون میخوام بفروشمش و سمند ای اف سون بگیرم . ممنون از سایت باما

S2(184 روز پیش)

سلام دوستان// ی سوال داشتم// آیا برای ساینا میشه رینگ ۱۵ اسپرت انداخت؟ // و اینکه توی پیچ با سرعت نسبتا بالا ، لاستیک خودرو به گلگیر برخورد نمیکنه؟ باتشکر

Naaaas(214 روز پیش)

ساینا همون موتور تقویت شده ی پرایده ولی انصافا تو سربالاییا بد نیست من خودم تندر دارم تندر ماشین خیلی تیز و قوییه من خودم‌چند بار تو سربالاییا نیمه کورسی گذاشتم درسته رد شدم ولی اونام خوب اومدن خدایی

Fast(466 روز پیش)

این ماشین با سمند و پارس قابل مقایسه نیست خیلی ضعیفه عین اسباب بازی . دوستم پدرش ساینا داشت یه پارس از عقب بهش زد کل اتاقش کج شد . موتورش هم معلومه باید کم خرج باشه نه شتاب نه گشتاور خوب و نه قدرت داره ، یک نفر ۶۰ کیلویی پشت ساینا میشینه عقب میاد پایین جلوش میره هوا . در مورد چسبندگی هم بعد از سرعت ۱۰۰ میخواد عین پراید پرواز کنه اما سمند چسبندگی خیلی خوبی داره . در مورد اپشن هیچی جز دما سنج نداره ، با ۴۰۵ هم قابل مقایسه نیست ۴۰۵ خیلی جاداره و موتورشم حجیمه . ولی ساینا حتی صندلی برقی هم نداره و فقط برا داخل شهر خوبه همین ... در مورد پلاس یا اتوماتش هم باید بگم که اولا موتوری که نه حجم مناسب و نه قدرت و گشتاور خوبی داره اتوماتش دیگه واویلا هست و همینطور ماشینی که اصلیتش بد و بی کیفیته دیگه ارزش نداره که حالا روش کیلس استارتر بزاری یا اتوماتش کنی حالا چه گیربکسش ۴ سرعته باشه چه ۶ سرعته چه ۱۰ سرعته .

ssfree (463 روز پیش)

از دست شما مردم ادم باید به کجا پناه ببره ؟ ادم 60 کیلو بشینه پشت ساینا جلو میره هوا؟؟؟ پس چرا واسه من هوا نمیره که 2 ماه یه بار از اینجا تا یزد با 5 سرنشین بزرگسال میرم؟قدرت نداره پس چرا تا 100 تا به جز ریو و زانتیا هیچ ماشینی به این شتاب نمیرسه؟میتونی به موتور ریو و ساینا و 405 فشار بیاری ببینیم کدومشون زود تر واشر سرسیلندر میسوزونه و به بغل تمیرگاه هدایت میشه ؟ساینا و تیبا و ریو از نظر اندازه نباید با 405 مقایسه بشن چون 405ابعادش بزرگتره مطمئنا جادارتره و میگی صندلی های ساینا برقی نیس ایا ماله 405 هس؟ایا ماله 405 اینه هاش برقی هس؟ایا ماله 405 کولرش برقی هس؟ایا ماله 405 شیشه های عقبش برقی هس؟405 تو شیان با سرعت 80 تا زد به من برا خودش شاسی های جلوش ضربه خورد اما برای من سپر و دیاق عوض شد و اون لبخند پایین صندوق رنگ شد حتی درب صندوق هم عوض نکردم موتورش حجیم هست 405 درست ولی این موتور ماله 30 ساله پیش هست ولی این موتور ریو با واشر سرسیلندر 8 تایی هست و یه شرکت به اسم اف ای 7 که توی المان هست و طراحی موتور ای اف رو به عهده داره موتور ام ام 15 ساینا رو طراحی کرده پس خیلی بهتر از تکنولوژی 30 سال پیش فرانسه هست

Fast (438 روز پیش)

تا ۱۰۰ هیچی به شتابش نمیرسه یعنی زانتیا صفر تا صدش از این ساینا کمتره وای دیگه شما معلومه داری با تعصب حرف میزنی موتور ۲۰۰۰ زانتیا رو با موتور پرایدی ساینا مقایسه میکنی مگه اخر الزمانه !!🙁🤣🤣🤔

ssfree (418 روز پیش)

نگفتم ک نمیرسه؟ اتقافا گفتم فقط زانتیا و ریو میرسه

Fast (410 روز پیش)

یه سمند ای اف سون تک سوز راحت ساینا رو میخوره داداش تازه تو صفر تا صد ۲۰۶ تیپ ۵ هم قولی هست برا خودش ساینا صفر تا صد ۱۳ مال ۲۰۶ ۱۱ ثانیه برا همین چه سمند چه ۲۰۶ چه پارس راحت ساینا رو میگرن اصلا ساینا برا شهره نه کورس و درگ 😂🤣

Fd (406 روز پیش)

والله همچین داری سمند را با ساینا مقایسه می کنی که هر کی ندونه فکر می کنه چی هستند. مهمترین چیزی که آدم از یک خودرو انتظار داره این است تا حداقل ۱۵۰۰۰۰ کیلومتر غیر از لوازم مصرفی مشکل دیگه ای نداشته باشد اما خودروهای ایرانی همشون از درب کارخانه مشکل دارند. این چه کاری که این به اصطلاح خودروهای ایرانی را که می دانیم همشون چی هستند با هم مقایسه الکی میکنید.

majid56 (405 روز پیش)

موتور تیبا وساینا همون تقویت شده پراید هست چه ربطی به ریو داره درسته تو قسمت جلو بندی و سیستم تعلیق از قطعات ریو استفاده شده ولی موتورش تقویت شده پرایده که یه شرکت آلمانی این کارو کرده موتور از رده خارج شده و کم توان پراید یا همون تیبا اصلا قابل قیاس با موتور جدید و به روز tu5 نیست در ضمن ما داریم در مورد ساینا حرف میزنیم نه ریو جناب

Fast (403 روز پیش)

اقای Fd اگه بنز سوار میشدیم با بی ام و مقایسه می کردیم ولی اینجا المان نیست که یه کارگر ۱ سال کار کنه بتونه بنز بخرنه هر کی هرچی داره با یه چیز دیگه مقایسه میکنه.با تشکر .

ssfree (307 روز پیش)

اقای fast کی گفته شتاب 206 تیپ 5 حدود 11 هست؟تست شتابش 13.7 ثانیه اس با دستگاه v-box و ساینا با همون دستگاه 12.4 ثانیه و سمد ای اف سون مدل 90 میشه 12.9 ثانیه خلاصه بگم به حرف شرکت ها گوش نکنین همش کشکه ای ال ایکس ک میگفتن 9 ثانیه،حدود 12.3 در اومد تازه ای ال ایکسی ک باهاش تست کردم کم کار بوده تقریبا 57000 تا کار بوده در ضمن ای ال ایکس ایکس یو ام نبود

HadiXrma(310 روز پیش)

بعضی ها همچین از موتور پرایدی ساینا تعریف و تمجید میکنن و با موتور ریو معشوفش میکنن کسی ندونه فکر میکنه خبریه! نه عزیزان، کافیه تو خود سایپا برید مشخصات فنی ریو رو با ساینا و کوییک و تیبا مقایسه کنید میفهمید موتور ریو نیست و همون پرایده که از M13 شده M15 و چندتا دونه به گشتاور و اسب بخار اضافه شده! همچینم از موتور ریو میگن انگار چیه... حتی در حد موتور معمولی عهد بوق TU5 هم نیست (هرچند استحلاکش کمتره) حتی موتور شاهین هم موتور پراید توربوشارژ هست! اینا حرف من نیست اینا کاتالوگ خود سایپا تو سایت و مراجع معتبر خودرویی هست! یکم تحقیق کنید بعد چنان با علاقه و اشتیاق از موتور پرایدتون تعریف و تمجید کنید. چند قلم لوازم جلوبندی رویی تو خودروتون دلیل بر موتور ریو نیست!

HamidH(580 روز پیش)

سلام دوستانی که وارد به خودرو هستن بنظرتون سایناEX بهتره یا پژو 405SLX؟؟؟؟

Mbd (577 روز پیش)

ساینا در حالت فابریک کارخانه ای شتاب بالایی نداره پس اگه دنبال سرعت و لایی کشیدن هستی باید بدی تقویتش کنن.از اونطرف slx موتور tu5 داره و شتاب و قدرت بالاتری نسبت به ساینا داره. به نظرم اتاق glx و زیر مجموعه اش به شدت تکراری و قدیمی شده .ساینا معمولی اگه علاقه داشته باشی و روی ظاهرش هزینه کنی خیلی می تونه ماشین زیبایی بشه. تو ناحیه جلو و عقب و رینگ و لاستیک ساینا کارهای زیادی میشه برای زیباییش انجام داد و در کل اسپرت خور بدی نداره.

ssfree (575 روز پیش)

ساینا ایمنی بیشتر.امکانات بیشتر.موتور قوی تر.شتاب بیشتر و ....من برای این انقدر ساینا رو دوست دارم بخاطر اینکه وقتی با یه چهار صد و پنج جی ال ایکس تصادف کردم تازه فهمیدم چیه /تصادف در شیان رخ داد من به پیاده روی رفته بودم و با حدود فاصله 5 متر با یه چهار صد و پنج بودم و بعد از چند دقیقه گویا یه 405 دیگه زده به این چهار صد و پنج که پشت من پارک بوده و دستی هم کشیده بوده و در دنده عقب بوده و چهارصد و پنج که پارک بوده به من کوبید و گلگیر راست و چراغ و کاپوتش اسیب دیده ولی برای ساینای من خداروشکر اتفاقی نیفتاد و فقط سپر عقبش عوض شد اون چهار صد و پنج نقره ای چون مدل بالا بود ایربگش باز شد و موتورش به داخل کابین اومده بود ولی برای من سالمهه.از نظر درگ هم یکی از فامیل ها 405 جی ال مدل 81 داره و اونم تو درگ ها بردم خداروشکر تو این دوسال به لطف خدا و ساینا من تا حالا تو تصادفات رانندگی اسیبی ندیدم

majid56 (540 روز پیش)

ساینا ایمنی بیشتر داره ؟قدرت و شتاب بیشتری داره؟؟؟ موتور قدیمی تقویت شده پراید که حتی 16سوپاپ هم نیست از موتور 16سوپاپ tu5بهتره؟؟؟؟ درمورد ایمنی هم درسته اتاق پژو قدیمی هست ولی ایمنیش از ساینا خیلی بیشتره. دوست عزیز پژو slx از هر نظر از ساینا سرتره

ssfree (528 روز پیش)

اقا مجید عزیز 405 از لحاظ اپشن چطور؟؟از لحاظ اینه های دستی؟از لحاظ دستیگره های دستی عقب یا از لحاظ کولر قدیمی؟بعد تیو فایو زیاد روی 405 جواب نیست چون وزن 405 سنگین تر از ساینا هست حدود 250 کیلو اگه اشتباه نکنم بعد ولی اگه شتاب ساینا رو بخوایم با تیپ 5 یا 206 اس دی تیپ وی 8 مقایسه کنیم ساینا از لحاظ موتوری کم میاره چون وزن 206 مناسب تیو فایو هست. بعد مگه به تعداد سوپاپه؟به گشتاور و قدرت و وزنه!بعد اگه تیبا هم بخوایم مقایسه کنیم با 405 تیبا چون خیلی سبکه که باز هم 405 اس ال ایکس رو میبره و موتور ساینا طرحش ماله ایتالیاس مدارک تو گوگل هست!و ساینا من طبق تجربیاتم دارم میگم تقریبا مثله سمنده والا یه ماشین از پشت بزنه به 405 میگن عقب ضعیفه از جلو 405 تصادف میکنه میگن جلو 405ضعیفه از بغل میزنن میگن بغل ضعیفه اقا 405 و زانتیا ایمنی ندارند و با یه سرچ تو گوگل به این مطلب پی خواهید برد

majid56 (516 روز پیش)

ببین دوست عزیز بنده هم ساینا داشتم و هم slx درسته که موتور tu5 برای بدنه پژو 405مناسب نیست این دلیل بد بودنش نیست که بدنه پژو سنگین تره چون تعادل و پایداریش خوبه و خیلی بهتر از ساینا هست به نظر من کولر slx خیلی خنک تر از ساینا هست صدای کولر ساینا اینقدر زیاده که تو ماشین باید برای صبحت کردن با سرنشینان عقب باید داد زد در ضمن پژو slx برای سرنشینان عقب سیستم تهویه داره پژو slx خیلی نرم تر از ساینا هست خیلی اتاق slx و صندوق عقب خیلی جادارتر از ساینا هست در مورد آیینه های برقی ساینا هم زیاد آپشن شاخی نیست میشه با مقداری هزینه برای slx هم اونا را برقی کرد سر و صدای موتور slxخیلی کمتر از ساینا تو ماشین میاد فناوری ساخت موتور ساینا خیلی قدیمی هست چون همون موتور پرایده که یه شرکت آلمانی فقط حجمشو بیشتر کرده حجم موتور tu5 یک کم بیشتر از موتور ساینا هست ولی قدرش خیلی بیشتره 90سی سی بیشتر از ساینا هست ولی 142 نیوتون و 108اسب تولید می‌کنه در حالی که ساینا فقط 90سی سی حجمش کمتره ولی 87 اسب و 128نیوتون تولید می‌کنه معلومه چون فناوری ساختش مال 30سال پیش هست خنده دار هست یک موتور 1.5لیتری تنفس طبیعی 87اسب تولید کنه سپر عقب ساینا که تمام پلاستیک نازک هست با یک شوت شکسته میشه ولی مال پژو خیلی محکم تر هست در ضمن اختلاف وزن ساینا و slx تقریبا 100کیلو هست در آخر اینو همه میدونن که پژو slxخیلی از ساینا بهتر هست

ssfree (510 روز پیش)

نه دوست عزیز اطلاعات رو درست به مردم بدین اولا از لحاظ جا خوب 405 بزرگتره و این خودرو ها به هم نمیخورن و شخصی مثل من با 160 میلیون میره ساینا صفر میخره نمیاد 405 کارکرده بخره و میگم اطلاعات رو درست به مردم انتقال بدین همینه این خودرو شاسی و موتورش با کیا ریو مونتاژ یکی هست و تنها تفاوتش با ریو میدونین چیه؟موتور رو میفرستن المان برای پایین اوردن مصرف و بعد سایپا با برنامه ریزی نادرست مصرف رو پایین میاره و برای کم شدن هزینه سر سیلندر پرایدی میندازه رو موتور و من الان با تغییرات موتور رو کردمش سلطان یه سر سیندر ریویی اصل کره ریمپ هدرز کیت مکش شمع سوزنی بوش و برنامه دارم وقتی مدت زمان گارانتی تموم شد توربو هم رو ماشینم بذارم و من اولویت کارام اول سر سیلندر و بعد هدرز و کیت مکش و بعد شمع سوزنی و بعد ریمپ بود که ریمپ با این قطعات سازگار ریمپ شه و الان شتاب ماشینم از 12 رسید به 5 الی 6 ولی فابریک من پژو 405 تیو فایو رو زده بودم

danialm (496 روز پیش)

آقا مجید دوست عزیز شما گفتی بدنه ساینا از ۴۰۵ اس ال ایکس بیشتره میتونی بری سقفشون رو با دستای خودت چک کنی برو با دستات سقف ساینا رو فشار بده داخل و همینطور ۴۰۵ اس ال ایکس اون وقت میفهمی که تو بحث امنیت و اپشن ساینا بهتره ولی تو بحث قدرت و شتاب اس ال ایکس

majid56 (486 روز پیش)

شتاب ساینا شده 5یا6ثانیه مگه bmwیابنز هست؟!! یک موتور 87 اسبی شتاب5ثانیه بزنه. بعدشم مگه نصب توربو راحت هست و اینکه شما با کلی لوازم و تغییرات میای با slx مقایسه مقایسه میکنی ساینا همون پرایده والسلام

Mehdisd (480 روز پیش)

اصلا درست نیست که بخوای ساینا رو با slx مقایسه کنی! آخه کی خودروی 150 میلیونی رو با 280 میلیونی مقایسه میکنه؟ الان ساینا رو باید با کوئیک و تیبا و تیبا 2 و ساینا s و ساینا پلاس تقریبا اینا با ساینا هم قیمتن

ssfree (471 روز پیش)

ساینا و تیبا همهچیشون با ریو یکیه من ماشینم گفتم ریمپ هدرز کیت مکش شمع سوزنی بوش وایر واشر سر سیلندر 16 تایی ریو اینا شتابو از 12 به 7 میده و ساینا هم ارزونتر هم خوشگل تر هم ایمن تر و هم بی ازار تر هست به قول دوستمون سقف اس ال ایکس مثل ورق کاغد هس

Fast (465 روز پیش)

۴۰۵ بهتره فقط زشته و دردسر موتورش زیاده ولی تعادل و شتاب و امنیت بهتری داره ساینا ولی کم خرج جاش کمتره ولی قشنگ مخصوصا فقط اگه ۴ تا رینگ داشته باشه

majid56 (433 روز پیش)

دوست عزیز بحث ما الکی هست. هر کی می‌دونه پژو 405slx از هر لحاظ سر تر از ساینا هست هم از نظر موتوری که یک موتور جدید و پرشتاب و کم اصطکاک و کم مصرف هست هم از لحاظ بدنه و جادار بودن و هم از نظر رخ و امکانات ساینا با اون موتور کم جون و با اون بدنه زشتش مثل خرگوش می مونه تنها آپشنم یه آیینه برقی هست خودم هم ساینا داشتم هم 405slx ساینا اصلا در حد 405slx نیست نه از نظر هندلینگ نه قدرت نه شتاب

ssfree (418 روز پیش)

به من ک ثابت شده ساینا از 405 و پارس و سمند و 206بهتره! نیازی ب اثبات نیس!بعد تیوفایو خیلی قدیمیه و البت ایکس یو سون هم قدیمیه!بعد شما ب من یه خرگوش نشون بده ک از جلو اخمو باشه من ب شما جایزه میدم

majid56 (416 روز پیش)

این ماشین های که گفتی همه از ساینا بهتر هست از همه نظر چون اگه از اینا بهتر بود قطعا قیمت بیشتری هم میبایست داشته باشه در حالی که اینجوری نیست موتور tu5 قدیمی ؟؟؟؟ این موتور با نام ec5 تو خودروهای پژو و سیتروئن استفاده میشه مثل پژو ۳۰۸و... موتور ساینا همون موتور پرایده که۳۰ سال پیش تو کره از رده خارج شد

ssfree (411 روز پیش)

موتور تیو فایو برای قدیم هست و اون رو با تکنولوژی جدید تولید میکنن شرکت های دیگه نه مثل ایران با تکنولوژی صد سال قبل و موتور ساینا و تیبا همون موتور ریو هست اما با سرسیلندر 8تایی و ریو اس ال ایکس رو تو درگ با فاصله اتوبوسی میزنه

hhss (363 روز پیش)

هیچ کدام

HadiXrma (310 روز پیش)

جناب ssfree داری موتور TU5 رو با موتور پرایدی ساینا مقایسه میکنی!؟ برای اینکه متوجه بشی عرض میکنم موتور ساینا همون پراید هست منتها با کمی تغییر که چندتا دونه به اسب بخار و گشتاورش افزوده شده همچنین شاسی پراید X100 هست با کمی تغییر کردنش X200 که باز همون پرایده! موتور 8 سوپاپ زاغارت پرایدی رو داری با موتور TU5 مقایسه میکنی و بعد میگی ریو!؟ کجاش ریو هست!!! برید سایت خود سایپا هم ریو و هم ساینا و تیبا و کوییک رو مقایسه کنید ببینید چه بویی از موتور ریو برده!!! همچینم از موتور ریو حرف میزنید انگار چیه و خیلی بروزه مثلا! طراحش در حد TU5 نیست اما استهلاکش از TU5 کمتره اما اصلا موتور ساینا ریو نیست!

Show More