مشخصات فنی ساینا EX دنده ای سال 1395 - 1401
سال
پس از معرفی نسبتا موفقیتآمیز تیبا هاچبک، مدیران سایپا به این نتیجه رسیدند که مشتریان در بازار بهدنبال محصولی میان تیبا و پژو 405 هستند و حاضرند رقمی بیشتر از قیمت تیبا را هم برای آن پرداخت کنند. بدینتریب بود که ساینا خلق شد؛ خودرویی که در واقع فیسلیفت تیباست و تنها در ظاهر، طراحی مجدد داشبورد و برخی اصلاحات
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای جادار کابین
بهبود ایمنی (نسبت به تیبا)
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
تجهیزاتی کمتر از مدل اتومات
شباهت فنی کامل به تیبا
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1395 تا 1401مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر M15 یورو4حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
87 اسببخارگشتاور
128 نیوتنمترشتاب
12.8 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (S232)طول
4215 میلیمترعرض
1663 میلیمترارتفاع
1484 میلیمترفاصله محوری
2415 میلیمتروزن
1050 کیلوگرمحجم باک
41 لیترچرخ جلو
185/60R14چرخ عقب
185/60R14سایر ویژگیها
(رینگ اسپرت آلومینیومی: سفارشی)سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدال شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
اسپیکرهای جلو و عقبمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Rashad 1402/6/16
ماشین خوبیه برای شهر اما متأسفانه به خاطر جنس پلاستیک خشکی داخل متریال این ماشین استفاده کردند ی مقدار اذیت میکنه و باعث میشه که بعد از مدتی استفاده صده های آزار دهنده ای از داخل ماشین به گوش برسه اما برای استفاده داخل شهرمن پیشنهاد میکنم ماشین بدی نیست و میتونید روش حساب کنید....
پاسخ
0
0
0
M_ES 1402/4/15
بین ساینا و ۲۰۶ تیپ ۲و ۳ کدوم بهتره برای خانم ها؟
پاسخ
1
0
0
مرتضی هستم! 1402/4/28
ارادت 🙏 همیشه 206 گزینه بهتری هست. تیپ 2 و 3 فقط توی اپشن تفاوت دارن. تیپ 3 دارای تهویه اتومات و بالابر برقی شیشه عقب هست. بدلیل مسائل ایمنی، توصیه میشه تیپ 2 رو حتما مدل 1392 به بعد رو خریداری کنین
0
0
Mkv 1401/7/1
سلام وقتتون بخیر
ساینا بهتره یا کوییک به نظر خودم سایناs بهتره اما بازم ممنون میشم راهنمایی ام کنید.
پاسخ
1
0
0
HadiXrma 1401/8/22
ساینا اس در واقع همون ساینا معمولی هست که هر دوتاشون باهم کوییک هستن که اونم تیبا هستش که اونم درواقع پراید هست!
0
0
Alirezahhh 1401/6/23
میارزه که ریو مدل ۸۵ رو بفروشم و ساینا یا تیبا بخرم جاش؟
پاسخ
2
0
0
S2 1401/6/28
اگه ماشینت مشکلی نداره و تمیزه بزار باشه // شاید به اسم تیبا و ساینا صفر باشند ولی کیفیت بسیار پایینی دارند و به زودی زود ، به خرج میوفتن // و اینکه ظاهر ریو خیلی بهتر از ساینا و تیباست ! // ( مهمترین نظر ، نظر خودته )
0
2
HadiXrma 1401/6/28
بله میارزه، ماشین شما الان بیش از 16 سال سن داره و وقت اسقاط شدنش هست الان!
0
0
Tahatv 1401/5/21
سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز.من میخوام تجربه رانندگی در۳سال با ۳۲۰۰۰کیلومتر رو با ساینا مدل ۹۹ تعریف کنم:
از نظر من این خودرو برای استفده در شهر و نگه داشتن در کنار یک خودرو جاده ای بسیار مناسبه . اول از اشکالاتش میگم : مهم ترینش اینه که فنر های بسیار خشک وافتضاحی داره و از تیبا و پراید خیلی بدتره نه تنها در دست انداز ها میکوبه بلکه اگه مثلا دو سه نفر بشینن عقبش ماشین مثل الاکلنگ میره پایین_کمک فنراش خیلی صدا میده_ کیفیت داخل مخصوصا ستون های عقب و رودری ها اصلا خوب نیست_ماشین خیلی گاز برمیداره_کیفیت دستگیره در ها افتضاحه _کولرش خیلی قوی نیست و فقط اگه میخوای خنک شی باید با بیشترین درجش تنظیم کنی_صندلی ها موقع رانندگی اگه عقب باشه صدا میده_طراحی ترمزاش اصلا خوب نیست و من با ۳۲ کارکرد ۳ بار لنت عوض کردم (به ترمز ها نکشیدم )
_خیلی تو تابستون سریع داغ میکنه و فنش یه سره روشنه_کفش پایینه وخیلی میگیره به زمین که در آینده ماشین داغون میشه
مزایا:کیفیت بدنه به نسبت پژو و... واقعا محکم تره و بهتره_شتابش بسیار عالی _موتور اگه بهش نکشی خوبه _داخلش جاداره _خیلی راحت تو سربالایی و جاده شتاب میگیره_تعادلش خیلی به نسبت تیبا و پراید و... بهتره
درکل برا کسی که میخواد پراید یا تیبا یا کوییکش رو
بفروشه و یه ماشین دیگه بخره خیلی خوبه ولی اصلا به پای سمند و پارس و... نمیرسه من خودم کاملا بی تعصب نظرمو گفتم چون میخوام بفروشمش و سمند ای اف سون بگیرم . ممنون از سایت باما
پاسخ
0
2
1