سال 99 نخستین سالی بود که محصولات جدیدی از خانواده سایپا با پسوند «پلاس» به بازار کشورمان راه یافتند. طبق سیستم نام‌گذاری محصولات سایپا که در سال 99 اعلام شد، این شرکت به خودروهایی پسوند «پلاس» اضافه می‌کند که صرفا در آپشن‌ها تغییر کرده باشند. یکی از این خودروها، همین «ساینا پلاس» بود که از اواسط تابستان 99 تولیدانبوه آن شروع شد. ساینا پلاس همان ساینا EX است که با آپشن‌های ساینا S عرضه شده؛ در واقع ساینا پلاس بغیر از چهره ظاهری، تفاوت خاصی دیگری با ساینا S ندارد. تشخیص ساینا پلاس از ساینا EX، خوشبختانه کار آسانی است چرا که ساینا پلاس، سپر دو رنگ دارد و چراغ‌هایش نیز کاملا شبیه چراغ کوییک بوده اما پس‌زمینه‌ چراغش دیگر مشکی نیست. ناگفته نماند که رینگ آلومینیومی نیز برای ساینا پلاس همچنان بصورت سفارشی است. سایپا برای آنکه نظر خریداران ساینا پلاس را جلب کند، در کنار تغییر سپر و چراغ، تغییرات مهم دیگری نیز در این خودرو انجام داده که مهم‌ترین‌شان اضافه‌شدن این آپشن‌هاست: فرمان دی کات، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، مانیتور 7 اینچی لمسی، دوربین عقب، نویگیشن و بلوتوث، دزدگیر جدید، شیشه دودی عقب، روکش چرم صندلی، استیکر ساینا پلاس، دستگیره‌های آسان بازشو (مشابه ساینا اتومات) و کفپوش سه بعدی برای کابین و صندوق عقب.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای جادار کابین
    • آپشن‌هایی بیشتر از ساینا EX
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • شباهت فنی به تیبا پلاس
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15 یورو4
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (S232)
  • طول 4215 میلی‌متر
  • عرض 1663 میلی‌متر
  • ارتفاع 1484 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2415 میلی‌متر
  • وزن 1050 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 185/60R14
  • چرخ عقب 185/60R14
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ اسپرت آلومینیومی: سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

24 دیدگاه

hej(152 روز پیش)

سلام شتاب این بیشتره یا ریو؟

amirainas (86 روز پیش)

یکی هستن فقط ی کوچولو ریو تیز تره

ssfree (35 روز پیش)

اگه راننده خوب باشه ساینا یه کوچولو سریع تر از ریوعه

Alirnj(74 روز پیش)

سلام دوستان ، کسی میدونه ساینا پلاس ( آپشنال ) دقیقا چه رنگ هایی داره ؟

ssfree (35 روز پیش)

تا حالا فقط سفید

Soroushkm(41 روز پیش)

سلام دوستان آیا ساینا پلاس هم مانند سایناex دماسنج هم داره؟

ssfree (35 روز پیش)

بله

a1m3i8r(266 روز پیش)

سلام به نظرتون ساینا پلاس بخرم ماشین خوبیه می ارزه خریدنش؟؟؟

Kiomrs8 (263 روز پیش)

اگه پول اضافه داری بخر

Sa99 (233 روز پیش)

اره من که گرفتم راضیم کلا ۱۶۰ تومن پولشه نباید انتظار بی ام و i8داشته باشی باز نسبت به پراید تیبا و کوییک و ساینا معمولی بهتره

Feri (190 روز پیش)

دوست عزیز sa99 با ۱۶۰ تومن اگه یه ۱۰ یا ۲۰ میلیون بزاری روش میشه ۲۰۶ تیپ ۲ خرید

Abtiin (186 روز پیش)

پراید از همشون بهتره آیرودینامیکش قدیمیه ولی بهتر ه چون میدونی خود پرایدو سوار شدی تو غالب خودش نه ماشینایه دیگه که موتورش همون پرایده تازه پراید تیز تر هم هست و کم مصرف تر، و قیمت قطعاتشم کمتره. من از پراید و تیبا و ساینا تا پرشیا داشتم و دارم مخصوصصا تیبا و ساینا فرقی با پرایدم نداشتند از نظر قدرت و سرعت و همشون هم تو سر بالایی کم میارن البته همشونو تو یه سربالایی تست کردم چون کرم این کارو دارم مخصوصا که بعد پنج ساعت سفر ممتد تو جاده و تو گرما کولرو یا کمپرسور بره زیر باز میخواد جونشون در آد ودر کل ۲۰۶ تیپ دو قدرتش تو محاسبات کمتره از خونواده ۱.۵ لیتری ولی در واقع خیلی قویتره و شتابش هم بیشتره

Asasas (125 روز پیش)

آقا Feri ببخشید ها درسته که د206 اصل مال فرانسس ولی به خاطر اینکه الان همه قطعاتش ایرانی دو هزار نمیصرفه ولی ساینا لاقل قدرتش کمی بیشتره چند تا آپشن هم داره

Saeed2495(148 روز پیش)

سلام دوستان من الان9ماهه تکمیل وجه کردم هیچ خبری نیست کسی خبرداره اصلاایناروتحویل میدن یانه ممنونم

Tycjg(211 روز پیش)

سلام دوستان چند تا سوال من میخواستم کوئیک اتو بخرم گفتن اتوماتش نیست. گفتم ساینا پلاس ولی از تیبا ۲ و کوئیک بهتره و امنیت و قدرت و مصرف خوبی داره و قیمت ممنون میشم جواب بدین ممنون

مرتضی هستم! (205 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. از اواخر سال 99 تولید کوییک اتومات مجددا شروع شده و در بازار هم موجوده.

ssfree (165 روز پیش)

کوییک اتومات شتاب نداره . ولی ساینا پلاس خوبه فقط یه دست رینگ میخواد همین

alireza2001(252 روز پیش)

سلام. اقا ساینا پلاس بهتره یا کوییک پلاس؟ دنده ای یا اتو بودن کوییک مهم نی فقط میخوام بدونم چه فرقایی دارن. چند نفر گفتن که کوییک بدون صندوق سایناس هیچ فرقی ندارن باهم دیگه و... لطفا نظرتون رو با دلیل بگین مرسی.

Abtiin (186 روز پیش)

دقیقا همون ساینا رو گرفتن هاچ بک کردن با چنتا وسیله اضافی کم ارزش

Masoomi(281 روز پیش)

آپشنال!!! سایپا با اضافه کردن کفپوش و روکش صندلی و دستگیره آسان بازشو! پراید رو رنگ میکنه و جای قناری میفروشه.

Moein9 (279 روز پیش)

دقیقا سوال منم همینه فرقش با ساینا معمولی چیه

Regards (270 روز پیش)

فرق هاش ۱- مانیتور ۲-نویگیشن ۳- دوربین عقب ۴-دکمه ه‍ای کنترلی روی فرمان ( رادیو _ کنترل سیستم صوتی _ بلوتوث _ تماس ) ۵ - دستگیره های آسان بازشو ۶- شیشه دودی عقب ۷ - چراغ کوئیکی ۸- سپر پورنگ ۹- روکش چرم ۱۰- ایزوفیکس صندلی ۱۱- فرمان دی کات بسه یا بازم بگم؟!!!

a1m3i8r (266 روز پیش)

فرقش : مانیتور درب آسان بازشو فرمان دی کات اضافه کردن بلوتوث شیشه های عقب فابریک دودی سیستم دزد گیر جدید کمربند آسان پیش کشنده

Mohsen13 (261 روز پیش)

در پاسخ به دوست عزیزمون Regards: تا زمانی که من و شما این خودروها رو تایید کنیم، خودرویی که از لحاظ ظاهری و فنی و امنیت هیچی نیست، با آب و تاب به عنوان خودروی جدید بهمون معرفی میکنند و صنعت خودرو همچنان درجا خواهد زد آپشن هایی مثل ۵-دستگیره های آسان بازشو ۶- شیشه دودی عقب ۷ - چراغ کوئیکی ۸- سپر پورنگ و فرمان Dکات و... باعث شرمندگی کمپانی‌های بنز و بی‌ام و شده

Show More