


ایران خودرو در سال 1380 محصول جدیدی را بر مبنای پلتفرم 405 به بازار معرفی کرد و نامش را سمند گذاشت. اولین سری سمند با کد X7 و EL (مدل ساده با داشبورد مشکی رنگ) در سال 1381 به شکل عمده تحویل خریداران شد. وجود عیبهای مونتاژی متعدد و برخی چالشهای فنی باعث شد تا ایران خودرو در سال 1383 سری دوم سمند را با کد SE (نمونه معمولی) و کد LX (با چراغ عقبهای متفاوت و برخی تجهیزات بیشتر) روانه بازار کند. سال 1388 نیز سری جدید از مدل LX مجهز به پیشرانه دوگانهسوز EF7 تحویل مشتریان شد و در سال 1390 شاهد عرضه نسخه بنزینسوز EF7 به بازار بودیم.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای سمند SE
- سیستم تعلیق
- فضای جادار کابین
- کیفیت فنی خوب در مدلهای 83 تا 88
-
معایب سمند SE
- مصرف سوخت
- افت کیفیت در سالهای اخیر
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 1389 تا 1396
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر XU7
- حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 100 اسببخار
- گشتاور 153 نیوتنمتر
- شتاب 14.5 ثانیه
- سرعت 185 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 8.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4502 میلیمتر
- عرض 1720 میلیمتر
- ارتفاع 1460 میلیمتر
- فاصله محوری 2671 میلیمتر
- وزن 1220 کیلوگرم
- حجم باک 66 لیتر
- چرخ جلو 185/65R15
- چرخ عقب 185/65R15
- سایر ویژگیها رینگ فولادی
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی اسپیکرهای جلو عقب
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی CD - MP3
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم بژ
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه بالابر دستی عقب
خودروهای مشابه
-
پژو 405
1397
-
ساینا EX دنده ای
1397
-
تیبا صندوق دار
1397
نام
شماره تلفن
ایمیل
keyvannnn
سلام دوستان من خودم سمند se دارم واقعا ماشین خوبیه ماشین نرم و بی سرو صداییه رانندگی باهاش راحته و خسته کننده نیست ، ترمز و فرمانشم عالیه ، فقط سخنگو نداره بعضی از قسمتای برقی شم دستی شده که به نظر من مهم نیست چون خراب نمیشه اگرم بشه خیلی دیرتر و اینجوری کم خرج تره
Soheil84
جزو بهترین و با دوام ترین سمند ها هست تنها مشکلش مصرف سوخت زیاد و ضعف واشر سر سیلندر و کیفیت ادوات کابین هست
Mohammad1
ماشین خیلی خوبیه من از سال 91دارمش گیربکسشم زانتیایی دنده ریزه چندبارم باهاش تصادف داشتم ولی بازم درستش کردم استفاده میکنم از لحاظ ایمنی خیلی بهتره بقیه ماشینایی مثل پراید و پژو هست هرچند بخاطر این تصادفا قطعاتشم اکثرا خراب شده ولی خب هرمشکلی داشته برطرفش کردم بجز ی مشکل که نمیدونم چیه پیش هرگیم بردکم از ی جاییش ایراد میگیره اونم اینه ک تو دور کم ک میخوای سرتت زیاد کنی سمت راننده بافرمون یکم میلرزه بعد ک سرعتت زیاد میشه درست میشه گیجی نداره!دقیقا ازهمونجا اخرین بار ضریه خورده ولی شاسیش چیزیش نشده
CARrrrrrr
یک بار اس ای سوار شدم دیگه حالم بد شد ولی بعدش سورن سوار شدم سورن بهتره
Saeed.F.O.F
من مدل 96 این ماشینو دارم. پارسال 30 تومن بود خریدم. نسبت به حدود قیمت و ماشین های این رده قیمتی مناسبه. قبلا پژو پارس 94 تیو 5 داشتم در یک کلام آشغال بود. سر دو ماه همه جاش به صدا دادن افتاد. فقط تعلیق و فرمانش نرمتر از سمند بود. اما سمند SE جزو خودروهاییه که بعد از مدل های 91 به بعد کمترین افت کیفیت رو داشته. هر چند که ایراداتی هم داره اما نسبت به قیمت قابل قبوله و نرم و نسبتا راحته. مخصوصا در مسافرت های بیشتر از 100 کیلومتر ضعف هاش : 1- مصرف سوختش کمی زیاده تقریبا 9 تا 10 لیتر 2- قدرت موتورش در جاده کمه چون موتورش مال پژو 405 قدیمه و سر و صدای زیاد و شتاب معمولی داره 3- آپشن اصلا نداره. حتی شیشه های عقبش هم دستین و چراغ مطالعه عقب هم حذف شده که در اصل توهین به مشتریه 4- ترمزهاش ضعیفن مخصوصا در سرعت بالا 5- گیربکسش هم در حالت سرد سفته . باید گرم کنی ماشینو تا خوب کار کنه که در کل جای بدیه مخصوصا دنده 2 در کل باید بگم ماشین ایرانی و چینی هیچکدومشون چنگی به دل نمیزنن از سر مجبوری داریم سوار میشیم. اما بین بد و بدتر خانواده سمند بد حساب میشن و افت کیفیت وحشتناک پژو و سایپا رو ندارن. من نسبت به قیمت راضیم در کل ازش. موفق باشید ...
مانی
معلومه که اصلا پژو پارس نداری من از سال 91دارم تا حالا هم 120هزار تا باهاش راه رفتم عالی هست
Saeed.F.O.F
در پاسخ به مانی ؛ دوست عزیز پژو پارس مگه کسی پیدا میشه نداشته بوده باشه. تقریبا 100 درصد مردم یا داشتن یا سوار شدن. طوری میگی پژو پارس نداشتی انگار پورشه کایمنه. از هر کسی بپرسی میدونه پژو پارس بیشترین افت کیفیت رو در دهه 90 داشته. شما برو پارس 89 یا 90 رو با مدل 95 و 96 و 97 و 98 مقایسه کن انگار از سفینه سوار درشکه شدی. همه جای ماشین پلاستیکی و بی کیفیت و قدرت موتور به مراتب کمتر شده. من خودم 5 سال پارس elx و 1 سال پارس tu5 داشتم.
CARrrrrrr
پارس بهتره
Pakgohar
ماشین من ۹۳خریدم راضی هستم اب وروغن کم نمیکنه ۲۰۰تا هم میره با قیمتی که دادم راضی هستم
SINA_SCANIA
من مدل 90 se دارم خیلی عالی و کم خرج در یک کلام نسبت به ماشین های ایرانی فوق العادست!
مسیحاسپنتا
بسیار سنگین نسبت به موتور خیلی هم زود اتاقش از شکلش میوفته
Mogaddamsajjad@gmail.com
من دارم . ولی جلو بندی زود میریزه. کابین سر و صدا زیاد داره. صدا گیری زود به زود میخواد و در کل ترمز هاش کمی ضعیف هست