مشخصات فنی شاهین G دنده ای سال 1399 - 1403
سال
در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، که در تیرماه 97 برگزار شده، سایپا برای اولینبار از خوردویی جدید بنام «رهام» رونمایی کرد. قبل از تغییر نام رهام، سایپا بارها گفته بود که طراحی چهره این خودرو را از پرنده شاهین، الهام گرفته است. سرانجام نیز بعد از پیشنهاد برخی پژوهشگران ایرانی ازجمله دکتر غلامرضا کیامرزی (پژوهشگر پرندگان شکاری) و با
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
پلتفرم ملی SP سایپا
صندوق عقب 420 لیتری
طراحی ظاهری قابل قبول
اضافهشدن آپشنهای جدید از مرداد 1402
نقاط ضعف
پیشرانه پراستهلاک و کم بازده
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1399 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (M15T)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
110 اسببخارگشتاور
178 نیوتنمترشتاب
13.2 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.2 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4446 میلیمترعرض
1771 میلیمترارتفاع
1490 میلیمترفاصله محوری
2650 میلیمتروزن
1270 کیلوگرمحجم باک
47 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
(از تابستان 1402)کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
(از تابستان 1402)کنترل پایداری (ESC)
(از تابستان 1402)ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
هشداردهنده امنیتی دربهای جانبی (VAS)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
یبببب 3 روز پیش
سلام ، بنده مدل 1401 رو با کارکرد 20 هزارتا خریدم مدل توربو دنده ای ، ال نود رو فروختم سیصد میلیون گذاشتم روش شاهین خریدم ، ریو دارم سراتو دنده هم دارم ، قبلش هم ماکسیما دنده 82 داشتم ، و ماشین های دیگه داشتم بجز ایرانخودرو و سایپا، چون اعتقادی بهشون نداشتم ، دست دوم خارجی رو ترجیح میدم به ایرانی و چینی، با وجود اسیر شدن در تعمیرگاه و مکانیک های ناشی ، خلاصه شاهین رو که دیدم اول حس خوبی داشتم نه بخاطر چهرش ، حس ششم بهم گفت بد نیست ، صدای توربو وقتی وارد مدار میشه شنیده میشه و عجیب هست تا حدودی ، کمک ها از سراتو نرم تر هست ، اما از ریو و ورنا و ماکسیما خشک تر هست ، فرمان برقی خیلی خوب هست ، میگن داشبورد بدی داره اما من کلا این مدل داشبورد پلاستیکی میپسندم و صدا نمیده اصلا، سیستم صوتی معمولی و قابل قبول هست ، صدای موتور تو سرعت بالا میاد تو و آزار دهنده نیست ، سواری ماشین و تعادل خوبی داره و خسته کننده نیست ، مصرف سوخت از ریو ورنا بیشتر و نصف ماکسیما هست ،تو اتوبان ستاری شمال تا میدان دانشگاه میرم شتاب خیلی خوبی داره و بسیار سربالایی رو خوب میره ، به نظرم ساخته شده واسه سربالای ، تهویه اش بلاتکلیف هست و سر در نمیارم ازش گیج میزنه، سواریش تو جاده از ال نود خیلی بهتر ، ال نود تو جاده بین شهری واقعا خسته میکرد ، خلاصه اگر خواستید بخرید برید سوار بشید تست کنید لذت بردید بخرید نبردید نخرید ، توجه به حرفها ندین، توربوش خراب شد ده میلیون میدید درست میکنید ، تازه اگر خراب شده ، با ده میلیون چهار تا لاستیک خارجی نمیدن ، زندگی لذت بردن لحظه هاست ، اینقدر پول به قطعه و مکانیک دادم که پول توربو چیزی نیست ، در کل بخرید خوبه بد بود میگفتم نخرید ، تارا هم خوبه دنا هم خوبه پژو هم خوبه ، مهم عقیده شماست که پسند کنه
پاسخ
0
0
0
ناشناس 6 روز پیش
با درود و عرض ادب، در باره ی سؤالی که در مورد نفوذ صدای موتور به داخل کابین شاهین پرسیدید عرض کنم : اینکه یه عده در باره خودروی شاهین موضوع نفوذ صدای موتور به کابین را پیش میکشند گزافه گویی بیش نیست، در باره کابین خودرو های تولید داخل و نفوذ صدا یا ارتعاشات بیرونی عرض شود که با توجه به وضعیت نامناسب جاده های کشور و کیفیت لاستیک ها اگر شما با هرخودروی تولید داخل بخواهید با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید قطعا داخل کابین عاری از سر و صدا نخواهد بود، در باره ی خودروی شاهین (مدل های ۴۰۲ به بعد) نفوذ صدای موتور به داخل کابین به طوریکه غیر طبیعی و آزاردهنده باشد آنگونه که برخی به هر دلیلی مطرح میکنند صحت ندارد، حتی اگر با سرعت و دور موتور بالا رانندگی کنید با نفوذ صدای آن چنانی و آزار دهنده مواجه نخواهید شد، اما نکته ی قابل تأمل درباره ی خودروی شاهین با وجود داشتن اتاقی استاندارد، قرص و محکم و با استحکام بالا که مدیران و کارشناسان شرکت سایپا باید بیشتر به آن بپردازند نفوذ نوعی صدای نویز گونه و ارتعاشات در سرعت های بالاتر است، خلاصه ی مطلب این که در این شرایط تلخ و مایوس کننده ی انزوای جهانی و حتی منطقه ای کشورمان همچنین تحریم های اقتصادی بین المللی کشور که منجر به مستهلک و فرسوده شدن زیر ساخت ها و شکلگیری بحران یا به گفته ی مسوولان "ناترازی" در حوزههای مختلف مملکت شده که نتیجه ی این عوامل منجر به وضعیت نامناسب و بد اقتصادی همه ی ما مردم شده فعلا چاره ای جز کنار آمدن با شرایط تلخ و تحقیرآمیز کنونی نیست. خودروهایی که قیمت کارخانه ای آنها زیر ۱۰ هزار دلار است، در حوزه تولید خودرو عملا هیچ رقابتی وجود ندارد و به دلیل تحریم های بین المللی برای تأمین قطات مشکلات زیادی وجوددارد نباید انتظار بیشتری داشت. باید اذعان کرد در این شرایط سایپا بر خلاف ایران خودرو با ارائه ی شاهین گامی به جلو برداشته است. ما فاصله ی بسیار زیاد و معناداری با صنعت خودروسازی روز دنیا داریم.
پاسخ
0
1
0
ناشناس 1403/9/6
سلام. میشه کسانی که مدل ۴۰۲ و ۴۰۳ دارند بگن که مشکل نفوذ صدای داخل کاببن حل شده یا نه؟
پاسخ
1
0
0
شاهینتر 1403/10/14
متاسفانه حل نشده ..نکته مفید مطالب و با مقاله مذکور همکاری بین ایران خودرو و سایپا هست اگر صادقانه باهم همکاری کنند و همدیگرو دور نزنند شاید از توش چیزی در بیاد مگر نه هیچ کدام به تنهایی خودروساز نیستند...منبع اگزوز شاهین مثل داشاخ از زیرش زده بیرون انگار ماشین سواری کوچک یک ماشین دو دیفرانسیل است هرکسی با گفته من موافقه لایکو هم بکوبه هم بزنه
1
1
ناشناس 1403/8/24
۱ ۵ دارم عالیه نسبت به هم رده هاش جادار قیافه خوب ایرادات مونتاژی داره مثل کمک و دیسک صفحه که همه ایرانیا مشکل مونتاژ دارن سربالایی به شدت خوب میره فرمونشم عالی به نسبت تارا و پرشیا و سورن و دنا پلاس بیشتر میارزه
پاسخ
0
0
1
Sarl 1403/7/28
من ۳سال این ماشین را داشتم و ۶۰.۰۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم.
کابین جادار، فرمان نرم، صندلی های خوب و بدنه محکمی داره ولی در کل گول ظاهر فریبنده اش را نخورید، اصلا باطن خوبی نداره و بخاطر لوازم کیفیت پایین و خدمات پس از فروش افتضاح سایپا و بی مسئولیتی نمایندگی ها توصیه میکنم اصلا طرفش نرید. هر ۵۰۰۰تا یه ایرادی پیدا میکنه و دستتونا بند میکنه. گیربکس، تهویه، شیشه بالابر، کارتل روغن، واتر پمپ و گرمای زیاد موتور. خدا را شکر از دستش راحت شدم.
پاسخ
2
1
2
Maiid 4 روز پیش
با نظر شما کاملا موافقم
0
0
Danesham 1403/9/6
سلام در مورد مشکلاتی که گفتید ، همه آنها این طور نیستند الحمدلله .
1
0