در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، که در تیرماه 97 برگزار شده، سایپا برای اولین‌بار از خوردویی جدید بنام «رهام» رونمایی کرد. قبل از تغییر نام رهام، سایپا بارها گفته بود که طراحی چهره این خودرو را از پرنده شاهین، الهام گرفته است. سرانجام نیز بعد از پیشنهاد برخی پژوهشگران ایرانی ازجمله دکتر غلامرضا کیامرزی (پژوهشگر پرندگان شکاری) و با پیگیری‌های گروهی از حامیان محیط زیست، سایپا به منظور حفاظت از گونه درحال انقراض شاهین ایرانی، پیشنهاد تغییر اسم این خودرو را پذیرفت و نهایتا در اسفندماه 98 نامش را از «رهام» به «شاهین» تغییر داد. سایپا شاهین، نخستین محصول بومی با پلتفرم SP سایپاست؛ پلتفرمی که قرار است مبدا تمام محصولات جدید این شرکت در سال‌های بعد از 1400 باشد؛ یعنی علاوه‌بر نسخه سدان (که همین شاهین است)، باید منتظر محصولات دیگری نیز با این پلتفرم باشیم؛ محصولاتی در سگمنت کراس‌اور و همچنین هاچ‌بک. سایپا به‌لطف پلتفرم جدید SP، حالا به فکر حضور جدی‌ترش در بازار روسیه و اروپای شرقی هم افتاده است تا جایی‌که حتی سایپا گفته که شاهین در تست‌های تصادف موسسه ایمنی euroNCAP توانایی کسب 3 ستاره ایمنی را دارد؛ اتفاقی که تاکنون در صنعت خودروسازی کشورمان، سابقه نداشته است. سایپا در ابتدا می‌خواست شاهین را با موتور جدید BM16 برلیانس به بازار بفرستد اما بعدها تصمیمش را عوض کرد و موتور M15-T توربوشارژ را روی آن قرار دارد. این موتور با اینکه در نسخه تنفس طبیعی‌اش، روی تیبا و ساینا و کوییک هم نصب شده ولی بدلیل نصب توربو و همچنین پاس کردن استاندارد یورو5، تغییرات بسیار زیادی روی آن انجام شده است طوری که حالا می‌توان آنرا یک موتور کاملا جدید محسوب کرد. سایپا بعد از آنکه سیستم نام‌گذاری تیپ‌های محصولاتش را در تابستان 99 تغییر داد، آپشن‌های شاهین را هم دستکاری کرد و دو تیپ لوآپشن و فول آپشن برای آن ساخت و تیپ لوآپشن آن با نام سایپا شاهین S و تیپ فول آپشن آن نیز با نام سایپا شاهین G معرفی شد. در شاهین اس، سایپا 4 آپشن «سانروف»، «مولتی مدیا (مانیتور+دوربین)»، «تهویه اتومات» و «دکمه‌های کنترلی روی فرمان» را حذف کرده بود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • صندوق عقب 420 لیتری
    • اولین خودرو با پلتفرم ملی SP سایپا
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • موتور 8 سوپاپ (M15T)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (M15T)
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 110 اسب‌بخار
  • گشتاور 178 نیوتن‌متر
  • شتاب -
  • سرعت -
  • مصرف ترکیبی -
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4446 میلی‌متر
  • عرض 1771 میلی‌متر
  • ارتفاع 1490 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1278 کیلوگرم
  • حجم باک 47 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

164 دیدگاه

mortezaa(2 روز پیش)

من هم دنا دارم هم جدیدا شاهین گرفتم، فرمون برقیش آپشن مهمیه ولی کیفیت متریال بخصوص فرمون جالب نیس، اون تریم طوسی‌رنگ با کوچکترین فشار جدا میشه،موتور هم درحالت درجا شدیدا تکون میخوره و صدا میده درحالی که دنا صفر از بیرون ماشین خیلی باید دقت کنی که بفهمی روشنه یا خاموش، حالا ببرم نمایندگی شاید ردیف شه

Mohsn1350(8 روز پیش)

سلام دوستان شنیدم در سال 1401 موتور شاهین تغییر میکنه درسته؟ کسی اطلاعاتی داره ایا امکانش است برا ما که تیر ماه 1401 است موتور تغییر کنه

مرتضی هستم! (7 روز پیش)

محسن جان ارادت. تغییر موتور شاهین قطعی هست اما متاسفانه خبری از زمان این تغییر نیست. برخی از منابع احتمال دادن که از موتورهای تیوان استفاده بشه. بعضی از منابع هم گفتن که موتور جدید توسط مگاموتور ساخته میشه

mehrzadsattary(8 روز پیش)

من خودم پارس تیوفایو دستمه پدرم چند وقت قبل شاهین ثبت نام کرد و گرفت اولا یکم مشکل داشت با سایپا سر تحویل خودرو که هنوزم این مشکل رو خریداران دارم فکر کنم از اون بگذریم از لحاظ سواری و راحتی سر نشینان مثل پژو پارس که رینگ داره هستش پارس با رینگ فابریک نرم تر هستش یکم اما به مراتب از سمند راحت تره زمانی که گواهینامه نداشتم پدرم سمند داشت حدود ۵سال از لحاظ نرمی فرمون باید بگم که خب خیلی نرم تر از فرمون هیدرولیک هستش قاعدتا تو سرعت های بالا هم کمی سفت میشه که خب فرمون برقی همینطوری هستش برای پایداری بهتر بدنه ش به مراتب محکم تر از دیگر خودرو های ایرانی هستش تا اونجا که شنیدم از ورق های وارداتی استفاده شد برای شاهین مانیتورش هم زیاد برام جالب نیست من واسه پارس مانیتور خریدم نرم تر و ساده تر بود که خب مشکل خیلی بزرگی نیست تو پیچ ها هم عملکرد خوبی داره راضی کننده هستش از لحاظ فنی دنده ش کمی سفت تر از پارسه تو طولانی مدت دست عادت میکنه ولی در اون دفعات اول حس میکنید ش بدین به دنده هاش فکر میکنم روغن واسکازین هستش حضور ذهن ندارم الان بهتر میشه شتاب ش هم با این که توربو هست از پارس بیشتره به نظرم ریمپ بشه میتونه بهتر بشه ولی شتاب پارس تیوفایو بهتره تست شتاب گرفتیم هر دو خودرو ریمپ نشده بودن پارس شتاب ش بهتر بود در کل ماشین مناسب کسایی نیست که نمیخان خرج ماشین کنن و بهتره کلا سمت ماشین نیان بهتره ماشین توربو رسیدگی میخاد ما ایرانی ها هم کلا حال و حوصله رسیدگی نداریم موقع خرید خیلی توربو توربو میکنیم ولی موقع رسیدگی هیچ ،صندوق مناسبی داره واسه مسافت راضی کننده س تو صندلی ها هم راستش برتری ندیدم نسبت به همدیگه از لحاظ طراحی و زیبایی سلیقه ای هستش و هر کسی که نظر بده قطعا درست هستس من خب قیافه پارس رو بیشتر میپسندم چون جونم و اهل رسیدگی به ماشین دستم باز تره تو تغییر قیافه و طراحی ش و نمیگم که زشته شاهین چون واقعا قشنگه ولی خب پارس مورد پسندم هستش امیدوارم اطلاعاتم کمک تون کرده باشه

VahidReza(92 روز پیش)

یکی از رفیقام گرفت اوایل خیلی تعریف میکرد ولی وقتی یه روز سوار ماشینش شدیم هی با ماشین ور میرفت و چند بار هم من پشت فرمون نشستم این ماشین کیفیت فنی و متریال داغونی داره. انگار جنس اسباب بازیه و اون به کنار اصلا تکنولوژی و اپشنی هیچی حتی فرمون برقی یا کروز کنترل هم نداره. قدرتش هم که واقعا ضعیفه ، فنی هم پر ایراد یه دفعه خاموش می‌کنه و خیلی ایرادات دیگه. واقعا با این قیمت دنا بیشتر می ارزه هم آپشناش بهتره هم موتورش و هر دلیل دیگه

Sobhan1 (85 روز پیش)

فرمون شاهی برقیه

Ahmad90 (83 روز پیش)

یکی از نقاط قوت شاهین فرمونشه است اگر یه سربالایی هم باهاش بری متوجه قدرت موتور و گشتاور بالای موتور میشی

hamed62 (79 روز پیش)

کاملا مشخص هست که تا حالا سوار شاهین نشدی.چون متوجه نشدی فرمان برقی داره.آپشن هم داره .کلا سواری نرم و راحتی داره.2 دقیقه پشت فرمون بشینی متوجه میشی

pendar (73 روز پیش)

مطالبی که شما گفتین نشون میده اصلا سوار این ماشین نشدین.البته یه اتفاق جالب و عجیبی که رخ داده توجه طرفداران دنا توربو به این ماشینه که به هر دلیلی میخوان این ماشین رو تخریب کنن.فعلا که بهترین خوردوی تولید داخل است و مجوز صادرات به کشورهای اروپایی رو اخذ کرده.اگر سند این ماشین یکسال در رهن نبود مطمئن باشید قیمتی بسیار بالا داشت.در ضمن فرمان این ماشین برقی است وسری جدیدی که سایپا تحویل داده ایرادی نداره مثل شاتون زددن بعضی از خوردوهای وطنی.

VahidReza (71 روز پیش)

کاملا معلومه داری تعصبی نظر میدی صنعت خودرو ایران آپشناش اکثرا کیفیت ندارن مثل فرمون برقی که رو دنا و همین شاهین گذاشتن تو همین سایت میتونی بخونی که از نقاط ضعف فرمون دنا نرمی در سرعت بالا هست ، که فرمون برقی مطلوب اینطور نیست ، اون به کنار در مورد ایرادات دیگه چی میگی! فیلمی که از کیفیت و متریال شاهین تو فضای مجازی پخش شده دیدی؟ اصلا از نزدیک لمسش کردی؟

VahidReza (49 روز پیش)

دوستان یه لحظه قضاوت نکنید و هول هولکی کامنت نذارید و جبهه نگیرید. این ماشین سواری به نسبت خوبی داره ولی عالی نیست آپشن تقریبا بیابونه و کروز کنترل هنوز جاش رو فرمان هست ولی حذف شده ، مانیتورش یکم کنده و تأخیر داره عقبش هیچ اپشنی نداره حتی نگهدارند لیوان بین دو صندلی فرمون برقی داره من اشتباه متوجه شدم ولی کیفیت درست نداره ، کیفیت متریال فوق افتضاح انگار اسباب بازیه دری هم که باز و بسته میکنید از داخل هم با یه فشار کوچولو کنده میشه و جنس پلاستیک داره بقیه جاها همینطور جلوامپر دیجیتال که جدیدا خبرش اومده هم هنوز تایید نشده و نیومده ، ماشین دنده ایه اتومات نداره حداقل الان که سیصد و خورده ای پولش میدی ، مشکلات فنی زیاد داره از جمله یهو خاموش کردن و غیره که تو فضای مجازی هست . «تمام این چیزایی که میگم تو تست و بررسی این ماشین هست تو گوگل بزنید (بررسی شاهین با سالار ریویوز) میاره »

Mohsen1361 (42 روز پیش)

دقیقا این بنده خدا مشخصه که ماشین رو نداشته یا اینکه فقط داره رو شنیده های دیگران نظر میده این ماشین شاید یه مقدار بشه به متریال داشبورد و رودری ایراد گرفت ولی هر چی باشه نسبت به خیلی از ماشینای ایرانی کیفیتش بهتره

VahidReza (14 روز پیش)

کیفیتش خوبه ولی به قیمتش اصلا نمی ارزه. یه بی آپشن دوهزاری دنده ای بخری با کیفیت متریال پایین بهتره

faezeh(49 روز پیش)

سلام بنظرتون برلیانس کراس بهتره یا شاهین؟

Mohsen1361 (42 روز پیش)

برادر باید به فکر این هم باشی فردا پس فردا دنبال قطعات این ماشینی که قراره بخری با چ قیمتی و اصلا پیدا میشه یا نه این اولین مورد و مورد بعدی اینکه من یکی از دوستان برلیانس ۳۲۰ داره اصلا راضی نیست و میگه خیلی اشتباه کردم که این ماشین رو خریدم

Anmdi (41 روز پیش)

برلیانس از ماشین ۸ سوپاپ بهتره چون موتور شاهین توربوشارژ هستش،باید خیلی احتیاط کنی تا توربوشارژ داغ نکنه.

ssfree (37 روز پیش)

یکی از گزینه هات برلیانس هست کراس رو ول کن برو H330 دنده ای با موتور 16.5 بگیر صندوق شاهین از برلیانس اچ 330 خیلی کوچیک تره و شاهین فقط رخ داره همین برلیانس هم با کیفیت تره هم سریع تره هم خوشگل تره هم ایمن تره و... از نظر من برلیانس اچ330 هم فکر کن و اون رو بخر

Mohsen1361 (24 روز پیش)

صد در صد شاهین ۳ سال گارانتی خودرو و وفور قطعات و ارزانی قطعات

Aligh11 (20 روز پیش)

فرقی نداره با این تفاوت که باید برلیانس دست دوم مدل پایینتر بگیری .اما اگر موتور بزرگ برلیانس بگیری صددرصد برلیانس .اگر ۳۳۰ موتور بزرگ بگیری که واقعاً قابل قیاس نیست با این خودرو .گیربکس و موتور هیوندای پاورتک .

Rezagfgjbcc(22 روز پیش)

مقایسه شاهین و تارا من هر دو تا ماشین را سوار شدم طراحی داخلی شاهین و تارا در یک سطح هستند و اون بستگی به سلیقه داره و کیفیت متریال شاهین خیلی کم بهتره طراحی بیرونی شاهین بسیار بهتر از تارا هست البته طراحی شاهین در جهان حساب کنیم برای ۵ سال پیش هست . عایق بندی کابین شاهین از تارا بهتر و صدا اصلا تو نمی آید و تو سرعت بالا صدا باد تو شاهین اصلا نمی آید . صندل شاهین خیلی بهتر از تارا هست و خیلی نرم هست صندلی تارا برای ۲۰۶ هست . سیستم تعلیق شاهین کمی بهتر هست و سواری نرمی داره البته سیستم تعلیق تارا هم نرم هست . شتاب شاهین کمی بهتر هست شاید باور نکنید ولی شتاب شاهین بهتر تست شتابی که با دوستم گرفتم برای شاهین ۱۲.۶ و تارا ۱۲.۹ مصرف سوخت تارا کمی کمتر هست . یه نکته بد تارا وقتی ۴ نفر بزرگسال تو ماشین میشنند و وزن ماشین بالا میره شتاب ماشین افت می کنه و سربالایی بسیار ضعیف هست ولی شاهین اصلا این جوری نیست و شتاب سربالایی و شتاب کفی یکی هست . ترمز تارا بهتره و شاهین ترمز قابل قبول داره . نکته بد شاهین موتورش که ۸ سوپاپ و توربو دار هست البته کیفیت توربو قابل قبول هست و ماشین تا وقتی تقریبا دور ۲۵۰۰ را رد نکنه ماشین جون نداره دنده ۵ دور موتور ۲۰۰۰ ماشین تقریبا ۷۷ میرفت و وقتی دور موتور به ۳۰۰۰ رسید سرعت ماشین شد ۱۲۲ یا ۱۲۳ و نمی توان ماشین را با دور پایین تعویض دنده کرد هر دنده دور موتور تقریبا به ۴۰۰۰ باید برسه و بعد دنده را تعویض کرد . مشکلات موتور با فراخوان حل شد . صدا موتور شاهین نسبت به تارا کمی بیشتر هست که به خاطر ۸ سوپاپ هست در کل موتور تارا خیلی بهتر هست البته به دلیل تغیرات موتور tu5 قطعات آن کمی گران‌تر شده هست و قطعات موتور شاهین خیلی خیلی ارزان تر هست قطعات دیگر ماشین شاهین بعضی چیزهاش ارزان تر هست ولی گران‌تر از تارا نیست صفحه کیلومتر شاهین خوشگل تره . گیربکس شاهین بسیار عالی هست و نرمه ولی برای تارا کلاج کمی سفت تر و دنده سفت تر جابجا میشه . تارا یه آپشن هایی داره که شاهین نداره مثل کروز کنترل و کنترل واپایش و کنترل کشش که این آپشن ها را شاهین نداره ولی شاهین سانروف دارد . استارت دکمه . دوربین دید عقب . تهویه دیجیتال اتوماتیک . قابلیت اتصال اندروید . رینگ آلمینیومی . روکش چرمی . اتولایت . ورود بدون کلید . اینه تاشو برقی در کل آپشن های شاهین زیادتر هست . مانیتور شاهین مدرن تر هست ولی از نظر کیفیت هر دو یکی هست . فرمان شاهین اسپرت تر هست . ترمز کمکی . در کل فقط نقطه ضعف شاهین موتورش هست که از رده خارج هست البته سایپا گفته از سال ۱۴۰۲ موتور جدید برای شاهین نصب میشه . اگر شاهین موتور ef7 توربو داشت در ماشین هیچ نقطه ضعفی پیدا نمی کردید . البته این موتور که شاهین داره بد نیست و مصرف سوخت ترکیبی شاهین ۷.۸ که رقمی بد نیست برای همچین وزنی خوبه ولی اگر ۱۶ سوپاپ بشه که خیلی خوبه . موتور تیوفایو پلاس برای تارا خوب نیست چون تارا سنگین هست . در کل اگر یه معلم یا کارمند کم در آمد هست شاهین بهتر چون لوازم یدکی ارزان تر هست

250MH(44 روز پیش)

سلام دوستان گرامی. من شاهین رو خریدم باید بگم با توجه به مشکلاتی که داشت خداروشکر طبق فراخوان باید بگم حلشون میکنن از نظر شتاب :این ماشین بعد از چنتا تستی که با پارسElxوتیوفایو گرفتم و زانتیا.باید بگم بگم پارس ای ال ایکس هیج جوره حریف این ماشین نمیشه حتی با اوانس هم حریف شاهین نمیشهنمیشه واقعا میگم این ماشین چ از نظر شتاب اولیه و چ از نظر شتاب ثانویه پارس ای ال ایکس رو با اختلاف زیاد میزنه.راجع ب دوام موتور باید بگم این ماشین اولشه باید حداقل تا شصت هزار بره و ببینیم چقدر تداوم داره.

Ghasemi666 (44 روز پیش)

ماشین شما ایسیو اش اصلاح شده است یا خیر ؟؟؟بعد اینکه با پارس ای ال ایکس گفتین فقط تو شتاب اولیه یعنی تا صد تا ای ال ایکس رو گرفت یا تو شتاب ثانویه هم گرفتش واقعا ای ال ایکس خیلی قوی هست و تو شتاب راحت ای آف سون رو میزنه اگه شاهین بزنتش واقعا خوبه ولی یکم باورش برای خود من سخته چون ای ال ایکس هم سیصد سی سی حجم بیشتری داره هم شونزده سوپاپ هست البته اون توربو نداره بعد به نسبت پارس تیو فایو و ای آف سون چطور هست اونو هم تست کردین؟؟؟

Mohsen1361 (42 روز پیش)

این ماشین( با وجود تمام ایراداتی که بعضیا اون‌ هم حتما منافعشون ایجاب میکنه) ماشین بسیار خوبی هست و اکثر اونهایی هم که دارن به این ماشین ایراد میگیرن نه این ماشین رو از نزدیک دیدن و نه سوار این ماشین شدن ، فقط دارن رو شنیده هایی که اون هم ‌از یه سری افراد مثل خودشون بی تجربه شنیدن رو تکرار میکنن. این ماشین بی ایراد نیست مطمئنا ، وای شما یه ماشین تولید داخل بدون ایراد مثال بزنید ، ولی نسبت به خیلی از ماشینای ایرانی زیباتر و کم ایراد تر هست

Anmdi (41 روز پیش)

من پژو پارس تیوفایو داشتم . اگر من خواستم برم ماشین صفر بخرم.یا پژو پارسLXمیخرم،یاتارا،یاسورن پلاس.هیچ وقت ۴۰۰ میلیون برای ماشین هشت سوپاپ،نمیدم.نیومدن یه موتور ۱۶ سوپاپ طراحی کنند، بجاش آوردن موتور تیبا را با توربوشارژ کردن گذاشتن روی لوکس تمرین محصول سایپا.مسخره نیست!!!!!!

ssfree (37 روز پیش)

اقای قاسمی 666 پارس ELX و زانتیا موشک زمین به زمینن. نمیدونم تا چه حد اطلاع دارین ولی 405 و پرشیا موتور زانتیا و زانتیا تو خط قاچاق مرز کار میکنن چون به سرعت زیاد و قدرتش بعضی اوقات تو خاکی ها و سرعتشون تو راحت ترین حالت زانتیا و ای ال ایکس 220 تا رو میرن و اگه جاده و همه چی درست باشه 250 تا هم میرن و 0 تا 100 اون ها با راننده ی نا بلد 10 هست من از پرشیا زیاد خوشم نمیاد سمند سوارم ولی زور داره ماشینایی که اسطوره ی ایرانن رو با ماشینی که موتور تیبا بعلاوه توربو شده رو با اون وزن سنگین با این ماشین ها مقایسه شه و راجب سمند اگه راننده اش حرفه ای باشه شاهین رو بالای سرعت 60 تا تهش 100 تا میزنه. چون من خودم تست زدم با سمندم ای اف هست مدل 90 و همه قطعاتش المانیه تو سرعت 50تا و با سمند مدل 1400 چون قطعاتش ایرانیه رو 80 تا زدمش

Rex (26 روز پیش)

اون ماشینی که باش درگ زدی elx نبوده. احتمالا xu7 بوده. من خودم elx نداشتم ولی دنا توربو دارم و بزور elx رو میزنم تو شتاب اولیه. شتاب 0 تا ۱۰۰ elx الان داره با دنا توربو با۱۵۰ اسب رقابت میکنه

Amirmohammadmahmoodi(26 روز پیش)

سلام خدمت دوستان من ویدیو بررسی شاهین رو تو سایت اسب بخار دیدم گفت مهندسین سایپا میگن که این موتور با توربو تا ۱۴۰ اسب هم میتونه قدرت بده ولی گشتاور کُشته میشه دلیل اصلیش هم که ۱۴۰ اسب از موتور نگرفتن هم استهلاک و مصرف سوخت زیاده و هم عمر موتور کم تر میشه اگه نظر من مفید بود یدونه لایک کن 👇

am16in69(48 روز پیش)

دوستان لطف کنید بگید این ماشین برای مصارف شهری مناسب هست؟! مصرف سوختش چطوره؟ آیا دوام فنی‌ش در حد بقیه خودروهای داخلی هست ( مثلا ال‌نود)؟! و اینکه شتابش چقدره؟! سپاس🙏🙏

Mohsen1361 (42 روز پیش)

سلام دوست عزیز برعکس تبلیغات منفی رو این ماشین ، به نظر من این ماشین خودروی بسیار خوبی هست و غیر از دو سه مورد که یکیش کیفیت متریال داخل و یه مقدار صدای موتور داخل کابین دیگه نمیشه ایرادی رو این ماشین گذاشت‌. اتفاقا این ماشین به خاطر جادار بودن ، ماشین خانواده و سفر رفتنه و عالی

Mohsen1361 (42 روز پیش)

شاید بشه گفت این ماشین بهترین گزینش اینه که ، ماشین سفر و خانواده هست، من تجربه سوار شدن باهاش رو تو این شرایطی که گفتم بیشتر پسندیدم

Mohsen1361 (42 روز پیش)

شتابه اولیش شاید نسبت یه سری خودرو ها مثل دنا خوب نباشه ولی شما قرار نیست تو پیست ماشین سواری ازش استفاده ، مصرف سوختش هم بد نبود تو جاده با کولر روشن تقریبا ۸/۵ بود

ssfree (37 روز پیش)

اقا محسن عزیز ایا شما اطلاع دارین دیروز یه شاهین دیگه تو همدان از بخش موتور شروع به سوختن کرد؟پس مطمئنا موتور یکی از مهمترین بخش خودرو است

Alih1995(41 روز پیش)

من هنوز سوار شاهین نشدم ولی شک ندارم کیفیت بدی نداره... خدا شاهده من خودم الان 206 دارم و این نظرو میدم ولی قبلا خودرو سایپا داشتم تیبا و کوییک درسته اپشنی ندارن ولی خیلی کم خرج سر دست صاحبش میزاره و موتورش تا سالها ب تعمیر نمی افته.. الانم موتور 1500 توربو موتور قدرتمندیه شما اگه دقت کنید فیدلیتی و دیگینتی و فردا موتور 511 و.... همه موتور 1500 توربو روشونه اونا شاسی ان این سدانه و ی خوبی ک داره این موتور ک رو شاهین سوار کردن اینه ک امتحانشو پس داده ❤️

ssfree (37 روز پیش)

نه نه اشتباه نکن اونا موتوراشون 140 اسب قدرت ازشون گرفتن میدونین موتور 1500 با 1500 فرق داره مثلا شاهین با موتور تیبا(موتور تیبا همون ریوعه ولی با سرسیلندر پراید) ولی اون ها انقدر موتوراشون قدرتمنده که از نظر من حجم موتورشون فقط عدده شتاب اون ها و تاپ اسپید اونا با موتور های با کیفیت تحت لیسانس المان و اروپا و ایتالیا و کشور های قدرمند و معروف ساخت موتور هست ولی از نظر من موتور های زیر 3000 اسباب بازیه اگه این حجم موتور ها خوب بود دوج نمیومد موتور 6166 سی سی بذاره که متاسفانه این حجم از ماشین ها تو ایران نیومدن ولی اون ماشین ها رو با شاهین هیچ وقت مقایسه نکن

Show More