در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، که در تیرماه 97 برگزار شده، سایپا برای اولینبار از خوردویی جدید بنام «رهام» رونمایی کرد. قبل از تغییر نام رهام، سایپا بارها گفته بود که طراحی چهره این خودرو را از پرنده شاهین، الهام گرفته است. سرانجام نیز بعد از پیشنهاد برخی پژوهشگران ایرانی ازجمله دکتر غلامرضا کیامرزی (پژوهشگر پرندگان شکاری) و با
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.2
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
پلتفرم ملی SP سایپا
صندوق عقب 420 لیتری
طراحی ظاهری قابل قبول
اضافهشدن آپشنهای جدید از مرداد 1402
نقاط ضعف
پیشرانه پراستهلاک و کم بازده
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1399 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (M15T)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
110 اسببخارگشتاور
178 نیوتنمترشتاب
13.2 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.2 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4446 میلیمترعرض
1771 میلیمترارتفاع
1490 میلیمترفاصله محوری
2650 میلیمتروزن
1270 کیلوگرمحجم باک
47 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
(از تابستان 1402)کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
(از تابستان 1402)کنترل پایداری (ESC)
(از تابستان 1402)ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
هشداردهنده امنیتی دربهای جانبی (VAS)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Reza7575 2 روز پیش
سلام
برای توربو این ماشین اکتان چی میرزین .چیکار کنیم دیرتر خراب شه با این وضعیت بنزین
پاسخ
0
0
0
محمووووود 4 روز پیش
بنده شاهین ۱۴۰۲ دارم تا حالا هم حدود ۴۵ هزارتا باهاش رفتم
فقط هم روغن و فیلتر عوض کردم نمایندگی ،خداروشکر تا الان مشکلی پیش نیومده بسیار جا دار و رصندلی های راحتی داره
تو این رنج قیمتی بسیار از رقبای سرتره
پاسخ
0
0
1
رضاسعدی 1404/9/7
نسبت ب پراید ساینا کویک خوبه
پاسخ
0
0
0
Miranda67 1404/8/29
سلام . مگه مشکل شاهین های مدل ۱۴۰۰ چی هست که میگید برای سال رو نخرید ؟
پاسخ
0
0
0
Nimalandi1 1404/8/11
سلام من تقریبا همه مدل ماشین ایرانی یا داشتم یا دستم بوده و نظرم رو نسبت به ماشین های داخلی عرض میکنم.
اول از همه برای من عیب بزرگش نور زیاد چراغای داخل کابینشه از کیفیت پایین دوربین عقبشم راضی نیستم و کیفیت کابین نه که بد باشه ولی واسه این ماشین میتونستن بهتر بسازن-از شتابش هم راضی نیستم نمیدونم چرا بعضیا میگن شتابش خوبه...
اما مزایا
رخ خوب(نه وحشی نه معمولی) -جاداره خییییلی جاداره-صندلی های راحت-صندوق بزرگ-مانیتور سریع و با کیفیت متوسط به بالا-بخاری خوب-فرمون نرم-باند فابریکی نسبتا خوب-صندوق جادار-بدنه محکم(بله درست خونید واقعا بدنه محکمی داره درحد نیسان،به حدی که یه سمند مالید به این ماشین و کلا یه خط افتاد از اول تا آخر شاهین و من یه تصادف مشابه با ۴۰۵ داشتم که پژو ۴۰۵ رو یه جورایی مچاله کرد)-اتاقش به نظرم خیلی خوبه نمیدونم چجور توضیح بدم ولی بهتر پژو هست شاسی و اتاقش ...
به نظرم سایپا باید کیفیت مونتاژ ماشین رو بهتر میکرد نه اینکه یکم هم عایق بندیش رو بهتر میکرد صدا کمتر بیاد تو ماشین الان ماشین صفر سروصداش کمه تو کارکرد بالاتر قطعا موضوع کیفیت مونتاژ و صدای موتور بیشتر به چشم میاد.
پاسخ
0
0
0


