• مشخصات فنی g
  • مشخصات فنی g
  • مشخصات فنی g

مشخصات فنی شاهین G دنده ای سال 1399 - 1404

594 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، که در تیرماه 97 برگزار شده، سایپا برای اولین‌بار از خوردویی جدید بنام «رهام» رونمایی کرد. قبل از تغییر نام رهام، سایپا بارها گفته بود که طراحی چهره این خودرو را از پرنده شاهین، الهام گرفته است. سرانجام نیز بعد از پیشنهاد برخی پژوهشگران ایرانی ازجمله دکتر غلامرضا کیامرزی (پژوهشگر پرندگان شکاری) و با
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.9
امتیازهای پنج‌گانه
4/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی SP سایپا
صندوق عقب 420 لیتری
طراحی ظاهری قابل قبول
اضافه‌شدن آپشن‌های جدید از مرداد 1402

نقاط ضعف

پیشرانه پراستهلاک و کم بازده

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1399 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (M15T)

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

110 اسب‌بخار

گشتاور

178 نیوتن‌متر

شتاب

13.2 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4446 میلی‌متر

عرض

1771 میلی‌متر

ارتفاع

1490 میلی‌متر

فاصله محوری

2650 میلی‌متر

وزن

1270 کیلوگرم

حجم باک

47 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

(از تابستان 1402)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

(از تابستان 1402)

کنترل پایداری (ESC)

(از تابستان 1402)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

هشداردهنده امنیتی درب‌های جانبی (VAS)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای شاهین G دنده ای در بازار

دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

مقایسه
پژو 206 SD V8

پژو 206 SD V8

مقایسه
تارا دنده ای V1

تارا دنده ای V1

مقایسه
دیدگاه کاربران
ناشناس 3 روز پیش
ضعف شدید صفحه کلاچ داره.باید یه صفحه خارجی اساسی روش بندازید خیالتون راحت بشه
پاسخ
0
0
0
ناشناس 3 روز پیش
نسبت به قیمتش خوبه..از لحاظ ایمنی و استحکام از ایران خودرو خیلی بهتره..از ایران خودرو بروز تره..ولی ایران خودرویی ها سواری بهتری و سرو صدای کمتری دارند
پاسخ
0
0
0
Mrgorgin 5 روز پیش
عزیزان دل اگر پرشیا سوار بشید اونموقع متوجه صدای موتور تو کابین تو سرعت حتی ۱۰۰ تا میشید این چیزی که شما دوستان میگید در مورد ۱۴۰ تا به بالا هست که هر خودرویی سوار شید با توجه به جنس لاستیک های ایرانی و جاده های ما دور از انتظار نیست که در مورد شاهین هم صدق میکنه ولی حداقل با توجه به قیمت خودروهای ایرانی ماشینی میخرید که هم طراحیش به نسبت بقیه به روز تره هم یه حداقل آپشنی داره و نسبت به خودروهای رقیبش قیمت کمتری داره از طرفی هم تجربه خودم به عنوان کسی که هم از محصولات ایران خودرو داشتم و هم سایپا از نظر ایمنی و استحکام بدنه و شاسی ها سایپا قوی تره
پاسخ
0
0
0
Sade1362gh 5 روز پیش
سلام دوستان من ۳ ماهه شاهین جی سوار میشم تو جاده خوبه به نسبت خودروهای ایرانی ولی تو ۸۰۰۰ کیلومتر دسته موتور پایین خراب شده متاسفانه کیفیت قطعات سایپا پایینه مخصوصا جلوبندی این خودرو تعریفی نداره داشبورد خشک و بی کیفیتی داره به قیمتش نمیرزه ... فعلا قطعات‌ هم شرکت نداره برای تعمیرات.. بامید واردات خودروی خارجی ...
پاسخ
0
0
0
amam12345 1404/2/18
ی سوال داشتم لطفا اونایی ک شاهین دارن راهنمایی کنن ، آیا شاهین هم مث کوئیک ساینا لرزش داره زمانی که درجا کار میکنه؟
پاسخ
0
0
0