• مشخصات فنی g
  • مشخصات فنی g
  • مشخصات فنی g

مشخصات فنی شاهین G دنده ای سال 1399 - 1403

517 دیدگاه
سال
در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، که در تیرماه 97 برگزار شده، سایپا برای اولین‌بار از خوردویی جدید بنام «رهام» رونمایی کرد. قبل از تغییر نام رهام، سایپا بارها گفته بود که طراحی چهره این خودرو را از پرنده شاهین، الهام گرفته است. سرانجام نیز بعد از پیشنهاد برخی پژوهشگران ایرانی ازجمله دکتر غلامرضا کیامرزی (پژوهشگر پرندگان شکاری) و با
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی SP سایپا
صندوق عقب 420 لیتری
طراحی ظاهری قابل قبول
اضافه‌شدن آپشن‌های جدید از مرداد 1402

نقاط ضعف

پیشرانه پراستهلاک و کم بازده

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1399 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (M15T)

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

110 اسب‌بخار

گشتاور

178 نیوتن‌متر

شتاب

13.2 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4446 میلی‌متر

عرض

1771 میلی‌متر

ارتفاع

1490 میلی‌متر

فاصله محوری

2650 میلی‌متر

وزن

1270 کیلوگرم

حجم باک

47 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

(از تابستان 1402)

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

(از تابستان 1402)

کنترل پایداری

(از تابستان 1402)

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
نصیری 1403/1/9
من بین تارا گیربکس شش دنده و شاهین گیر کردم کدومشون بهتره؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/1/15
فقط میشه گفت پیشرانه‌ی قابل‌اعتماد و کارآمد با مصرف سوخت مناسب دارد نسبت به شاهین
0
0
ناشناس 1403/1/5
سلام دوستان من نمی‌دونم شاهین بخرم یا سورن پلاس نظرتون چیه
پاسخ
1
0
1
Hossini123 1403/1/15
پیشرانه‌ی قابل‌اعتماد و کارآمد با مصرف سوخت مناسب مزایا حساب میشه روی بقیه موارد شاهین بهتره
0
0
ناشناس 1403/1/5
سلام، به توصیه دو تا از هممارانم که از ۱۴۰۰ شاهین داشتن، و با کلی تحقیق از پاییز ۱۴۰۲ شاهین دستی خریدم. توقع بالایی ازش نداشتم و با توجه به اینکه قبل از این هم سمند ای‌اف‌سون و هم پارس تی‌یو‌فایو داشتم باید بگم اندکی از انتظاراتم بهتر بود. معایبش رو بگم بدونید. کمک‌ها خشک هستند و سواری سمند که سایز چرخهاش با شاهین یکی هست، نرمتره. صدای موتور از ۱۱۰ تا به بالا زیاده که البته خیلی هم از تیوفایو و ای‌اف‌سون پرسروصداتر نیست. و یه عیبش که معمولا گفته میشه و من هنوز بهش برنخوردم لرزش صفحه بعد از ۲۰ هزارتا هست که خب اینم مصرفی هست و میشه به راحتی مرتفعش کرد. از محاسنش که معمولا زیاد گفته میشه نمی‌گم چون تکرار مکرراته اما باید اشاره کنم که مصرفش کم نیست اما زیادم نیست. شتابش در حد پارس تی‌یو‌فایوه البته توی سربالایی‌ها بهتر عمل می‌کنه. صندلی‌هاش راحت‌تره. متریال داخل کابین واقعا پایین‌تر از پارس ۱۴۰۱ و ۲ نیست. اگرچه می‌تونست در حد سمند باشه. یعنی از پلاستیک خشک استفاده نکنن. این ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای واقعا معتادتون میکنه و خیلی خوبه. یه چیزم بگم این دوستای من از ۱۴۰۰ دارن و تاحالا بنزین سوپر نزدن و ایرادی‌هم پیدا نکرده. البته مسلمه که خیلی بهتره که سوپر مصرف کنید چون عملکرد موتور رو ارتقاء می‌ده. فضای کابین هم بگم که فکر کنم اندازه‌ش مثل سمنه فقط به نظرم یه‌کوچولو عریض‌تره یعنی در کل دست‌وپای سرنشین ها راحته و بازه سقفش هم برای قد پسرم با قد ۱۸۸ خوبه. ممنون که خوندید
پاسخ
0
0
2
ناشناس 1403/1/4
سلام.دوستان بقول یکی از دوستان ماشین باید اصالت داشته باشه.من خودم متاسفانه چندماهه این ماشین و خریدم بشدت ناراضی ام.فنی بشدت ضعیف مشکلات موتوری متعدد خدمات افتضاح.هروقتم رفتم نمایندگی پول گرفتم و من اخرش نفهمیدم چیه این ماشین گارانتی داره.بنظرم پولاتونو کنار بزار و برید چینی بخرید بخدا ماشینای ایرانی همشون اشغالا.خوباشون مثل ریو ال۹۰ زانتیا و... دیگه نیست چون خوب بودن جلو تولیدشونو بستند‌درمجموع من اصلا راضی نیستم.متاسفم برای خودرو سازی این مملکت یروزی شورلت امریکایی منتاژ میکردند وامروز اشغال تولید میکنند.
پاسخ
0
1
0
حامی 1402/12/16
دیگه برای ما که تا چشم باز کردیم پیکان و پژو و پراید تو مملکت بالاتر ندیدیم. الان باید با یه سانروف و دیلیت و رینگ اسپرت شاهین و دنا .. و قیافه زشت طراحی تارا ذوق زده بشیم. الکی تعصب این ماشینهای کپی شده را بکشیم. همشون سر تا پا یه کرباسن
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1402/12/20
پیکان که اون موقعه سال ۴۷ خیلی خوب بود متعصفانه به خاطر سیاست های بعد از انقلاب این ماشین بشتر از ۴۰ سال تولید شد به همین علت تو سری خور شد پراید که اصلا نباید تولید می شد پژو که چیزه خوبی بود ولی به علت تحریم تولید داخلی در ان دخالت کرد ونابود شدند شما از این مملکت چه انتظاری دارید
0
0