مشخصات فنی شاهین G دنده ای سال 1399 - 1403
سال
در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، که در تیرماه 97 برگزار شده، سایپا برای اولینبار از خوردویی جدید بنام «رهام» رونمایی کرد. قبل از تغییر نام رهام، سایپا بارها گفته بود که طراحی چهره این خودرو را از پرنده شاهین، الهام گرفته است. سرانجام نیز بعد از پیشنهاد برخی پژوهشگران ایرانی ازجمله دکتر غلامرضا کیامرزی (پژوهشگر پرندگان شکاری) و با
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
پلتفرم ملی SP سایپا
صندوق عقب 420 لیتری
طراحی ظاهری قابل قبول
اضافهشدن آپشنهای جدید از مرداد 1402
نقاط ضعف
پیشرانه پراستهلاک و کم بازده
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1399 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (M15T)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
110 اسببخارگشتاور
178 نیوتنمترشتاب
13.2 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.2 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4446 میلیمترعرض
1771 میلیمترارتفاع
1490 میلیمترفاصله محوری
2650 میلیمتروزن
1270 کیلوگرمحجم باک
47 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
(از تابستان 1402)کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
(از تابستان 1402)کنترل پایداری
(از تابستان 1402)ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
MAHDIxxmm 1403/3/5
سلام
بنده یک عدد شاهین تحویل آذر ۱۴۰۲ دارم
چند تا نکته برای عزیزانی که می خوان شاهین بخرن میگم بهتره که بدونن من تو این مدت با این ماشین یک مسافرت ۱۲۰۰ کیلومتری داشتم و بیشتر ایرادات این ماشین رو فهمیدم
چند تا نکته مثبتی که داره 1. طراحی ظاهریش خوبه 2.فضای داخلی از دنا بیشتره و ...
اولین ایرادی که ماشین من داشت این بود که بلوتوث ماشین موقع پخش آهنگ هر ۱۰ ثانیه یکبار قطع و وصل می شد مدل گوشی POCO X 6PRO به نمایندگی گفتیم گفت این به ما ربطی نداره کیفیت صدا اسپیکر ها زیاد خوب نیست.
تو جاده راحت خودم ۲۰۰ تارو پر کردم و برای این موتور خوبه ولی صدای موتور وحشتناک زیاده و در رانندگی بلند مدت مثلاً یک ساعت اذیت می کنه .
دنده اولش سفت بود ولی خدارو شکر درست شد صندلی ها راحته و قشنگ شمارو در بر می گیره ولی ای کاش چرم نبود یا سرد کن داشت چون عرق می کنید و باید براش عرق گیری بخرید صندوق عقب عالیه و برای مسافرت جواب کار رو میده ولی یکم بد بسته میشه
بیشترین چیزی که اذیت کرد مارو سنسور TPMS یا فشار باد تایر بود که کلا اختار می داد هر ۴ تا لاستیک شما پنچر هست
همون اول که ماشین رو تحویل گرفتم لاستیک 205 با فاق 55 انداختم ولی فنر بندی خشکه و اذیت می کنه
انشاالله که مطلب به کارتون بیاد و پیشنهاد من این هست که اصلا سمت ماشین های ایرانی یا لگن های ایرانی نرید تو این مدت مارو خیلی اذیت کرد انتخاب عاقلانه اینه که شما بری یه آریزو ۵FLبخری و خودت رو از دست لگن های ایرانی راحت کنید
ممنون که وقت گذاشتید و این مطلب رو خوندید
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/2/26
بین تارا و دنا شاهین های خودروی بهتر و با کیفیت تریم هست البته ناگفته نماند که خیلی مشکلات داره ولی در کل موتور های سایپا تو تولید های داخلی خیلی بهتر هست
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/2/12
سلام
بنده بین خودرو شاهین و دنا پلاس شک داشتم و ماشین قبلیم دنا پلاس بود ولی دل رو زدم به در یا شاهین خریدم الان چند روزه سوارم تا الان که رضایت بخش بوده انشالله تا بعدش هم همینطوریه به نظرم آدم باید برای تنوع هم که شده یه مدت سوار بشه بعدش هم خدا بزرگه
پاسخ
0
0
2
علیرضاzxg 1403/2/11
حدود ۱۱۰ ، ۱۱۵ میلیون از پارس TU5 مدل 402 ارزان تره بعد از لحاظ طراحی و امکانات و ایمنی و تجهیزاتش که قابل مقایسه نیستن شاهین طراحی بروز داره پارس طراحی ۳۰ سال پیش ، امکانات بالایی داره مانیتور ، سانروف ، کیلس استارت ، رینگ آلومینیومی خلاصه از لحاظ آپشن که خیلی فرق شون زیاده از لحاظ فنی و شتاب قدرت واقعا در یک سطح هستن برای من که قبلش پارس داشتم واقعا شاهین در همون حده البته تو کفی تو سربالایی و جاده های کوهستانی مثل چالوس واقعا گشتاور بالاش به نسبت پارس خودش رو نشون میده حدود ۳۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری داره واقعا کشش بهتری داره در کل شما برای مصرف واقعا انتخاب بهتری داری تا اینکه بری پارس صفر مدل پارسال رو بخری تازه ۱۱۵ میلیون هم کمتر پول میدی انتخاب با شماست من خواستم تجربیات و نظراتم رو با شما در میان بگذارم
پاسخ
0
1
1
نصیری 1403/1/9
من بین تارا گیربکس شش دنده و شاهین گیر کردم کدومشون بهتره؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/1/15
فقط میشه گفت پیشرانهی قابلاعتماد و کارآمد با مصرف سوخت مناسب دارد نسبت به شاهین
0
0