











قبل از آنکه به سراغ DX3 برویم، باید دو نکته را یادآوری کنیم. نکته اول: خودرویی که دیار خودرو در بازار کشورمان عرضه کرده، با اینکه نامش DX3 است اما در واقع سوئیست DX5 است ولی بنا به دلایل بازاریابی، اسمش را در کشورمان تغییر دادهاند. بنابراین در اینجا، نامش را DX3 مینویسیم اما شما DX5 بخوانید! نکته دوم: خودرویی که در بازار ایران عرضه شده، با خودرویی که در اینجا تصاویرش را مشاهده میکنید، یک تفاوت ظاهری مهم دارد و آن اینکه فاقد تریم مشکی است و ویژگیهایی مانند سقف مشکی، قاب مشکی آینه و تزیینات مشکی رنگ سپر جلو که در این تصاویر مشاهده میکنید، در خودروی موجود در بازار ایران وجود ندارد. حالا که این دو نکته را گفتیم، دوباره به سراغ DX3 برویم. دیار خودرو به لطف همین کراساور چینی، در سال 1400 دوباره خطوط تولیدش را به راه انداخت. برند Soueast که سالهاست نامش را با ون دلیکا در کشورمان به روی زبانها انداخته، محصولی را به ایران آورده که تناسب خوبی بین آپشنها و قیمتش دارد. خودرویی که دیار خودرو در کشورمان مونتاژ کرده، توسط استودیوی مشهور پنین فارینا طراحی شده و از 2019 به بازار چین راه پیدا کرده است. سوئیست هردو محصول DX3 و DX5 خود را با یک پلتفرم مشترک ساخته است بنابراین باید هردوی آنها در کلاس کراساورهای جمع و جور (کامپکت) قرار دهیم.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای سوئیست DX 3
- امکانات رفاهی
- موتور میتسوبیشی (4A91T)
-
معایب سوئیست DX 3
- عرضه محدود
- خدمات پس از فروش
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1400
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT با 8 دنده مصنوعی
- پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (4A91T)
- حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 154 اسببخار
- گشتاور 225 نیوتنمتر
- سرعت -
- مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4406 میلیمتر
- عرض 1840 میلیمتر
- ارتفاع 1680 میلیمتر
- فاصله محوری 2615 میلیمتر
- وزن 1350 کیلوگرم
- حجم باک 45 لیتر
- چرخ جلو 215/55R18
- چرخ عقب 215/55R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها ریموت استارتر
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز اتوهلد
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو LED
- سایر ویژگی روشنایی چراغ بدرقه - تنظیم برقی ارتفاع نور
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - هندزفری
- مانیتور 7 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم مشکی
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
-
ام وی ام X55
1400
-
اس دبلیو ام G01F
1400
-
دیگنیتی پرایم
1400
ssfree(510 روز پیش)
از فردا و فیدیلیتی بهتر خواهد بود البته معلوم نیست
VahidReza (485 روز پیش)
اصلا از فیدلیتی بهتر نیست گیربکس cvt واقعا گیربکس تنبلیه و مناسب شهر نیست که خوشبختانه تو فیدلیتی وجود نداره. اون به کنار بهنام و بازار و خدماتش رو چی میگید؟
VahidReza (482 روز پیش)
منظور از بهنام ، قطعات بود عذر میخوام این کیبورد ما خیلی اشتب میزنه 😅
49s77s45 (468 روز پیش)
دوست عزیز یک اشتباه دیگه که کیبورد شما زده اینکه گیربکس CVT بهترین گیربکس شهر و ترافیک هست و کمترین میزان سوخت را داره و گیربکس فیدلیتی دبل کلاچ از نوع خشک بد ترین و پر استهلاک ترین گیربکس برای شهر و ترافیک هست نمونه بارز آن چری تیگو ۷
VahidReza (454 روز پیش)
گیربکس cvt درسته اقتصادیه ولی خیلی کند و تنبله و نوع سی وی تی هایی که چین میزاره رو ماشیناش خیلی خنگه
Sobhan1(477 روز پیش)
خدايي نگاه كن سوييسيت از ون سازي رسيد به اينجا ما از پرايد رسيديم به پرايد پيشرفته كه هنوز دنده ايه و صدا تراكتور ميده