بررسی مشخصات سانگ یانگ اکتیون
بررسی مشخصات سانگ یانگ اکتیون
بررسی مشخصات سانگ یانگ اکتیون

اکتیون محصول سال 2005 سانگ یانگ بود ولی نخستین‌بار در مدل 2011 به ایران رسید. طراحی عجیب و غریب اکتیون، آن هم در زمانی که باید با مدل‌های خوش‌چهره‌ای مثل ویتارا، اسپورتیج SL و توسان LM در ایران رقابت می‌کرد، چنان نکته منفی بزرگی برای آن بود که باعث شد ویژگی‌های شاخص این کره‌ای، به حاشیه کشیده شود؛ ویژگی‌های خوبی مانند قابلیت‌ آفرود مثال‌زدنی (به‌لطف شاسی نردبانی و تعلیق دوجناغی مستقل در جلو) و کیفیت بهتر قطعاتش نسبت به رقبا. اکتیون در میان همکلاسانش، قطعا بهترین سیستم تعلیق و بیشترین پایداری در پیچ‌ها را دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای سانگ یانگ اکتیون

    • کیفیت ساخت
    • توانایی آفرود
    • فرمان بزرگ اما نرم
    • شاسی نردبانی جدا از بدنه
    • پیشرانه تحت لیسانس مرسدس
  • معایب سانگ یانگ اکتیون

    • واردات محدود
    • عدم تناسب در طراحی
    • بازار ضعیف‌تر از توسان و اسپورتیج

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2010 تا 2014

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت زمستانی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 214 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.2 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی‌ بلند جمع و جور
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (C150)
  • طول 4465 میلی‌متر
  • عرض 1890 میلی‌متر
  • ارتفاع 1765 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2740 میلی‌متر
  • وزن 1936 کیلوگرم
  • حجم باک 75 لیتر
  • چرخ جلو 225/60R18
  • چرخ عقب 225/60R18
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
27 دیدگاه

VahidReza

بازارش خوب نیست ظاهرم افتضاح اپشنی هم زیاد خوب نیست تکنولوژیش قدیمیه ماشین تقریبا خشکی هم هست

AMIR52 KARIMI

با اینکه خیلی این ماشینو دوست دارم ولی حرف شما صحیحه ولی ظاهرش شبیه تانکه

CitroenXsara

من که موافقم، ظاهرش انقدر بد نیست

A13121245

مصرفش چنده تو شهر نرمه استهلاکش کمه؟؟؟؟

AMIR52 KARIMI

استهلاک اگه تمیز باشه و خوب مراقب شده باشه اصلا نداره سواریش رو اگه بخوام با سانتافه مقایسه کنم جلو اکتیون نرم تره از سانتافه ولی عقب اکتیون از سانتافه خشک تره مصرف هم توی جاده ۹ ولی من به ۷ هم رسیدم

R2008

به نظر من خیلی ماشین خوب و عالی هست👍👍✔️✔️💙💙✔️✔️💙💙😘😘

shahryar

واقعاً حداکثر سرعتش فقط ۱۶۴ کیلومتر هستش!؟

مرتضی هستم!

حقیقتا نه! سرعتی که کارخونه اعلام میکنه معمولا فرق داره با واقعیت

AMIR52 KARIMI

واقعا دارم بدون اغراق میگم ۴ سرنشین با بار شیب سینه کشی کولر روشن ۱۷۰ تا رفتم واقعا البته ماشین خیلی سرحاله

farhadtimpo

نبود قطعات مصرفی مشکل بزرگیه براش گیربکسشم نرم نیست دید کافی به عقب نداره قیمت قطعات واقعا بالاست تازه اگه پیدا بشه

AMIR52 KARIMI

گیربکس خراب بوده که نرم عوض نمی کمه قبول ۱۵ الا۲۰ دقیقه بعد استارت تو هوا پاییز نرم عوض نمی کنه ولی وقتی گرم می شه خیلی خوب و نرم عوض می کنه

AMIR52 KARIMI

اونایی که میگن زشته برن نیم ملیارد بزارن روش سانتافه بخرن موتور بسوزونن پارکینگ نمایندگی خوشگل کنن😂

Shenli

واقعا ظاهر ماشین یه موضوع کاملا سلیقه ای هستش، من اکتیون ندارم و حتی سوارشم نشدم اما صرفا از جنبه ظاهرش واقعا یه جور حس نظامی خاصی میده و الانم نظرات خوندم که سواریشم نرمه شاید بگردم دنبال به کم کارکرد مناسب 👌

R091854796

این و نیسان جوک جزء زشت ترین ماشین های ایرانی هستن به نظر من پراید به اون پرایدیش قشنگتره😒😒😒

Fact

نیسان جوک خاص و سلیقه ایه خیلیا دوس دارن خیلیا نه ولی این واقعا یه جوریه. اره

Seraj4s

از لحاظ کارایی خوبه مثل L90 میمونه دیگه ممکنه خیلیا ظاهرشو نپسندن ولی عملکردش خوبه داخلش هن مثل لامبورگینیه جلوش هم شبیه اینفنیتی QX80 هستش .

Fact

جااان؟ داخل این مثل لامبورگینیه؟!! 😐

iraj1025

به نظر اینجانب که چند سالی این ماشینو دارم، فوق العاده است از لحاض ایمنی و استحکام حرف اول را میزند در خصوص طراحی هم بی نظیر و متفاوت با همه خودرو ها هستش. بسیار نرم و راحت و پر قدرته. در زمستان اخیر با هوای برفی و یخبندان که خیلی از شاسی بلندهای دیگه مونده بودند با قدرت و بدون مکث در حال حرکت بود.

R091854796

و خب کمی زیادی زشته ☹☹☹

Show More