مشخصات فنی سانگ یانگ کایرون سال 2010 - 2013

21 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
اولین حضور سانگ‌یانگ در ایران با موسو رقم خورد؛ خودرویی که به بنز چینی معروف شد. موج بعدی عرضه این برند از حدود سال 1390 آغاز شد. در سبد شرکت عرضه‌کننده این خودرو شاسی‌بلند چشم‌نوازی دیده می‌شد؛ خودرویی به اسم Kyron با تلفظ صحیح کایرون که به معنای فرمانروا و پادشاه است. نکته عجیب این خودرو، نمای جلویی آن بود.
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
4/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
4/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

دوام فنی
توانایی آفرود
شاسی نردبانی
پیشرانه و جعبه‌دنده مرسدس (تحت لیسانس)
جعبه‌دنده اقتصادی (تعویض در دورهای کمتر از 5000 حتی در تیپ‌ترونیک)

نقاط ضعف

عرضه بسیار محدود
بازار دست‌دوم
مصرف سوخت
کمبود امکانات رفاهی نسبت به رقبا

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2010 تا 2013

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل هوشمند فول تایم

گیربکس

5 دنده اتومات با حالت زمستانی (W) و تابستانی (S)

پیشرانه

6 سیلندر

حجم موتور

3.2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

220 اسب‌بخار

گشتاور

312 نیوتن‌متر

شتاب

10.9 ثانیه

سرعت

215 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

12.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل اول - فیس لیفت

طول

4660 میلی‌متر

عرض

1880 میلی‌متر

ارتفاع

1750 میلی‌متر

فاصله محوری

2740 میلی‌متر

وزن

1940 کیلوگرم

حجم باک

95 لیتر

چرخ جلو

255/65R18

چرخ عقب

255/65R18

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز پارک پایی

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر و 2 آمپلی‌فایر - هندزفری

مانیتور

سفارشی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - کنترل رطوبت

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی - مموری

صندلی سرنشین جلو

4 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم مشکی یا قهوه‌ای یا کرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده - مموری آینه
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای سانگ یانگ کایرون در بازار

نیسان مورانو LE

نیسان مورانو LE

مقایسه
میتسوبیشی اوتلندر دو دیفرانسیل تیپ 4

میتسوبیشی اوتلندر دو دیفرانسیل تیپ 4

مقایسه
دیدگاه کاربران
shchazr 1403/12/28
با درود فراوان من بعنوان یه متخصص ماشینهای ۶ سیلندر و ۸ سیلندر توضیح میدم ، بنده با دیدن این کامنتها که در مورد اکثر ماشین‌ها همه نظر داده و می دهند کسی نیست بگه آخر مگر دستشان توی روغن داغ گذاشتن یا اسلحه روی سرشان گذاشتن که اینجوری در یک مورد یه ماشین حال یا خوب یا بد صحبت یا توصیح می‌دهند و واقعا میگم ۹۰ درصد اینها حتی تا حالا نه ماشین دیدن نه داشته اند در مورد. ماشین اول باید ببینی که طرف چی از ماشین میخواهد بعد خوبی و بدی ماشین را بگید کسی هست مثال این ماشین را با بهترین ماشین دنیا هم عوض نمی کند و کسی هم هست یه پژو را با این ماشین عوض نمی کند ولی بعنوان به بی طرف و کارشناس در مورد این ماشین بگم این ماشین ماشین ملی کره ایی هاست و خیلی خیلی از هیوندا و کیا بهتر هست و اکثر ماشینهای کارخانه سانگ یانگ تحت لیسانس مرسدس بنز هست و ماشین کایرون تحت لیسانس بنز وداخل روسیه تولید شده و خیلی خیلی با یه ماشینی مثل مورانو یا حتی موهاوی و واراکروز فرق دارد این ماشین شاسی نردبانی و مستقل هست و از نظر محکمی و کیفیت کمتر ماشینی داخل ایران به پاش می‌رسد مگر ماشینی مثل لندکروز یا پرادو این ماشین کسی می‌خرد که واقعا احتیاج به چیزی ندارند و جان و سلامت خود و خانواده را از همه بیشتر دوست دارند و احساس لذت رانندگی را به راننده می‌دهد نه مثل ماشینهای امروزی چینی همه چیز شده آپشن و دکمه و وزندگی را دیگر احساس نمی کنی کسی که پولدار نیست و یه پولی را قرض یا وام گرفته و برای پوذ دادن هست دورور این ماشن نیاد کسی که نوشته این ماشین بد هست و درد نمی خورد واقعا میگم یه چوپان که تا حالا ماشین ندیده و نقش ماشین باز دارد بازی می کند
پاسخ
0
1
0
ناشناس 1403/8/19
با سلام دوستان عزیز چند ماهه پیش کایرون 2012 با کارکرد 185000 تا گرفتم و موقع خرید چند جا بردم برای بازدید موتور و گیربکس و جلوبندی ، چیزی برام خیلی جالب بود تا حالا بدلیل کیفیت بالا قطعه ای ازش خراب یا تعوض نشده و رانندگی باهاش خیلی لذت بخشه ( نسبت به ویتارا و سانتافه 2007 که قبلا داشتم قابل مقایسه با اینها نیست)
پاسخ
0
0
1
parvizarjmand2 1402/10/9
بدترین ماشین اینی هست که من داشتم سر بالایی خیلی ضیعفه من خودم قبل از این پراید شاسی بلند داشتم خیلی از این بهتر بود بعدش مصرف سوختش خیلی بالاست قیافه اش زشته میخوام بفروشم ماشین چینی بگیرم دارم پولامو جم میکنم خدا بخواد تیگو هشت بخرم 🤔
پاسخ
1
5
0
ehsanaghvami 1403/4/22
نیسان مورانو بگیر حالشو ببر
0
1
امیر 1402/9/10
سلام ،من اسفند 1390 یک کایرون صفر از رامک خودرو تحویل گرفتم و تا الان زیر پامه واقعا ماشین خوبیه هم شتاب و گشتاور عالی داره هم سواری نرم و راحت و هم کم استهلاک توانایی و قابلیت واقعی و اصلی ماشین رو زمانیکه آفرود بروید متوجه میشوید جاهایی رو که بقیه هم رده های کره ای و ژاپنیش کم میارن و به زحمت می افتند براحتی می‌ره و سربلندتون می‌کنه و بقیه رو وادار می‌کنه به قابلیت و کیفیت و تواناییش احترام بگذارند،اصلا دلم نمیاد بفروشمش توصیه من بعنوان کسی که 12 سال این ماشین رو داره اینه که پولتون را با خرید ماشین چینی یا ماشین های که توربو دارند هدر ندهید دلیش هم همه میدونید ماشین های چینی که حداقل چند سال دیگر باید منتظر باشیم تا به پختگی و کیفیت مطلوب برسند ،که در حال حاضر بسیار بی کیفیت هستند،ماشین های توربو هم که چه آلمانی باشه چه چینی و... با بنزین بی کیفیت کشور ما اصلا کارایی ندارند و اگر بخواهید از رانندگی لذت ببرید و توان موتور رو استفاده کنید باید هر روز بابت تعمیر موتور و توربو شارژ توی تعمیرگاه باشید همانطور که الان میتوانید ببینید اینهایی که ماشین چینی توربو خریدند چه مشکلاتی دارند ،اکتان هم که نهایتا چند پوینت عدد اکتان رو بالا میاره تازه اگر اکتان اورژینال لیکومولی یا ادینول که 600 هزارتومان است توی باک بریزید.
پاسخ
0
0
2
1402/8/27
سلام بنده یک ساله کایرون گرفتم 250هزار کارکر داشت ومن 37هزارکیلومتر رانده ام واقعا محکم وبادوام هست وتا حالا هیچ هزینه ای بجز موارد مصرفی نداشته
پاسخ
0
2
1