پرچمدار شاسی‌بلندهای سانگ یانگ بعد از غیبتی 5 ساله، در سال 97 به بازار ایران معرفی شد. نسل جدید رکستون، در کره جنوبی با نام G4 Rexton شناخته می‌شود و با همین نام نیز به کشورمان آمده. رکستون G4 هرچند فاصله محوری 2.8 متری سابقش را حفظ کرده، اما هم حجم بدنه‌اش بیشتر شده و هم اندکی به ابعادش اضافه شده است طوری‌که اگر در کنار سانتافه DM بایستد، کاملا متوجه اندازه بزرگتر رکستون G4 می‌شوید. رکستون در کره جنوبی به‌لطف رینگ 20 اینچی‌اش، بزرگترین رینگ‌ها را در میان همکلاسانش دارد. همچنین در نسخه 5 نفره نیز بزرگترین حجم صندوق را در میان رقبایش، به خود اختصاص داده. البته مدل 7 نفره این خودرو (که به ایران آمده) کاملا از این قاعده مستثناست چراکه محفظه بار آن، در صورت خواباندن ردیف سوم، تقریبا معادل صندوق پژو 206 است!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ایمنی
    • توانایی آفرود
    • شاسی مستقل
    • ردیف سوم صندلی‌ها
    • دیفرانسیل یکپارچه عقب
    • تعلیق نرم‌تر از موهاوی (در آفرود)
    • سطح بالای تجهیزات استاندارد
  • نقاط ضعف
    • مانورپذیری
    • واردات محدود
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته
  • گیربکس 6 دنده اتومات 3 حالته
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 222 اسب‌بخار
  • گشتاور 350 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (Y400)
  • طول 4850 میلی‌متر
  • عرض 1960 میلی‌متر
  • ارتفاع 1825 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2865 میلی‌متر
  • وزن 2110 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 255/50R20
  • چرخ عقب 255/50R20
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
139 دیدگاه

Mohsen947(49 روز پیش)

سلام. 2سوال درمورد این خودرو دارم. اول اینکه موتور توربو با بنزین معمولی مشکل پیدا نمیکنه؟ دوم اینکه مدل مونتاژی این خودرو کارایی وارداتی رو داره یاخیر

Ab1 (44 روز پیش)

سوال اولتون من معمولی یورو ۴ خیلی مواقع زدم مشکلی نداشته ولی چند باری مسافرت مجبور شدم یورو ۲ هم زدم فقط مصرف سوخت افزایش پیدا میکنه ولی برای من تا الان ارور یا مشکل دیگه نداشته سوال دومتون را اطلاع ندارم فقط میدونم وارداتی ها تریم داخل رنگ مارون دارن و دسته دنده و جلو داشبورد چوبکاری داره که خیلی زیبا تر از مونتاژی ها هستش که فقط تریم مشکی داره و چوبکاری هم نداره روی جلو داشبوردش

mohsen1356(75 روز پیش)

سلام و درود . کارخانه سانگ یانگ از پارسال اعلام ورشکستگی کرده و دادگاه ورشکستگی سئول هم این درخواست رو پذیرفته و از طرفی شرکت هندی ماهیندرا به عنوان سهام دار عمده این کمپانی حاضر به سرمایه گذاری دوباره در سانگ یانگ نشده و دولت کره هم عنایتی از این شرکت نکرده برای حفظ فضای رقابتی سایر خودروسازان کره ای ....تا کنون خریداری برای این کارخانه پیدا نشده است.....

King88 (66 روز پیش)

خوب این دلیلی بر خوب بودن یا بد بودن محصول داره؟ سانگ یانگ تنها شرکت کره‌ای هست ک از ابتدا روی تولید انواع شاسی بلند و ون و کاروان تخصصی کار کرده امروز فردا صداش در میاد ک ب ی شرکت دیگه فروخته شده و باز احیا شده بهتر نیست در مورد کیفیت و فنی خودرو صحبت بشه؟ باز خوبه اعلام کردن ورشکسته شدن و محصولات خیالیشون رو پیش فروش نکردن واسه ۱۸ ماه آینده...

ادلانته (56 روز پیش)

سلام دوست عزیز این موضوع واسه شرکت سیتروئن و پژو هم پیش اومده چه ربطی به رکستون داره و دقیقا خواهیم دید سانگ یانگ بزودی محصولات جدیدش رو به نمایش میزاره

Hba(497 روز پیش)

من این ماشین را تست کردم از همه نظر عالی هست دوستان میتونن یک سر به سایت های خودروی مثل اسب بخار و خودرو بانک بزنن شاهد گفتار اینجانب باشن

مهندس محمدرضا شفایی (125 روز پیش)

خب سلام من محمدرضا هستم قبلا هم در سایت در مورد برخی از ماشینها نظراتی در حد تجربه و شناخت خودم دادم که امیدوارم مثمر بوده باشه ، اما بعد من یسری نکته را بگم و بعد برم سر اصل ماجرا اول اینکه من متوجه نمیشم چرا ما باید در مقابل متوجه شدن کمی لجاجت و مقاومت نشون بدیم؟! در اینکه لندکروز ماشین بینظیری هست برای آفرودهای تمام عیار و البته هشت سیلندرش مگر حرفیه .حتی ماشینهای آمریکایی هم به قوزک پاش نمیرسند بظرم تنها رقیبش مرسدس کلاس جی هستش . نگاه کنید بقیه کمپانی ها دارند از روی دست برخی بزرگان الگو میگیرند که هیچ بد نیست ولی ولی تجربه بمن میگه که تویوتا ماشینی میسازه که بنظرم ۱۰*۱ هستش یعنی شما مدل های متفاوت لندکروز را در ادوار مختلف با مدلهای بالا یا پایین در همه ی موارد کاربردی میبینی مثلا در جنگ در صلح در خیابان در بیابان در بیمارستان در تشریفات این اتفاق نه تنها در ایرانمون بلکه در همه جای دنیا هستش و البته در داشتن کیفیت ماندگار مگر حرفی میشه زد آخه اینهارا نگفتم که بگم من طرفدار تویوتا هستم نه نیستم به صورت تمام و کمال. اما نمیتونم هم ازش ساده گذشت طراحی تویوتا انقلابیست و برای سه نسل تولید میکنه یعنی پدر بزرگ میخره بعدش پدر سوارش میشه بعدشم ما باهاش رانندگی یاد میگیریم نشان بارزش هم در کشورمون مدلهای کرونا و کارینا هستش. پس بحث هایی که اظهر من الشمس هستند را رها کنید. من واقعا نمیفهمم رکستون چه ربطی به لندکروز داره؟! اصلا شاید تنها نکته تشابهشون اس.یو.وی بودنشون باشه .من خودم الان در گیر و دار خریدن رکستون هستم. این اولین باره که اصلا میخوام یک کره ای بخرم ما باید مواردی را بخودمون بقبولونیم و مقایسه نکنیم. خب دوست ما تجربه ی زیادی دارند و اتفاقا من اسم و رسم ایشان را زیاد شنیدم مخصوصا در کویر مرکزی ایران. خب چرا با حب و بغض و با غرض جواب چکشی میدیم. این ماشینها اگر راننده ی توانمند نداشته باشند که کارایی ماشین را به منسه نذارن خوده خوده فرغون بهتره از اینا والاپراید چهار چرخ داره نیسان پاترول نیزمو هم چهارتا اما این کجا و آن کجا و البته راننده و رانندگی خیلی مهمه اینو کسی داره میگه که با ماکسیما فاصله ی اصفهان تا تهران را در کمتر از ۳ساعت رفته حالا بریم سر وقت رکستون. من هیچ وقت سوار کره ای ها نمیشدم و دوست داشتم همیشه یک شاسی داشته باشم اما خب دولت ، امید همه را به ف............. داد و مثلا لندکروز شد ۴تا۶میلیارد. کی این پولو بده واسه ماشین ۸سال کار هرروزم که نمیریم کویر مصر که! پس خریدش منطقی نیست اما شهوت داشتن شاسی هم فروکش کننده نبوده نیست من گزینه های زیادی را بررسی کردم باور بکنید یا نه سانتافه و سورنتو پایین ترین نمرات را داشتند و توی مدل های جدید هب رکستون هاوال اچ۹ نیسان ایکس تریل و تویوتا راو۴امتیازات بالاتر را داشتند حالا دیگه دوتا پارامتر تعیین کننده بود واسه انتخابم سطح وسع مالیم و البته سلیقم من میخواستم ماشینی بخرم که هرکسی نخریده و حاضرم هستم تاوان متفاوت بودن را بدم و رکستون بخرم. خودم از طراحیش خوشم میاد و برام جذابه البته که ۶۰ یا ۷۰درصد طراحی این ماشین برای خارج از جاده هست اما خب خیلی هم بدنیست واسه تو خیابان و جاده یعنی بنظرم استهلاکش از اف جی تو خیابان کمتره منو که اغوا کرده نمیدونم اصلا کدامتان این متن را میخونید اما الان مرداد ۱۴۰۰هستش و من میخوام یک صفر کیلومترشو بخرم بعدا تجربه رانندگی باهاشو میگم ارادت دارم یا حق

BabakCrus (115 روز پیش)

سلام و درود دوست عزیز، مهندس محمدرضا شفایی، کاملا انتخاب منطقی و درستی برای خودتون کردید، تمامی المانهای مهم برای خودتون رو دسته بندی کردید و به بهترین انتخاب برای خودتون دست پیدا کردید، به امید خدا خیر این انتخاب رو ببرید و چرخش براتون بچرخه و به شادی و سلامتی و دل خوش از رکستونتون استفاده کنید و لذتشو ببرید، واقعا در جاده حس بینظیری داره بخصوص که در آپشن و کیفیت و زیبایی داخلیش غوطه ور خواهید شد، متاسفانه اکثر ما مردم(منظورم خودم هم هستم) به داراییهامون بقدری علاقه مندیم که بطور ناخودآگاه داشته هامون رو بهترین داشته ها میدونیم و بهشون بشدت وابسته میشیم اونقدر که داشته های ما بخشی از وجود ما خواهند شد، طبیعیه که اگر کسی نقدی به یکی از داشته هامون بکنه در ابتدا با گارد با طرف مقابل روبرو شیم، چون نقد داشته هامون رو نقد بخشی از وجودمون میدونیم، که غلطه و نباید اینطور برداشت کنیم، بنده زیاد از این مسائل دیدم و متاسفانه بعضی اوقات با دوستانی روبرو شدم که با نقدی از خودروشون بدنبال درگیری فیزیکی بودند، فقط ناراحتم از این که چرا ما اینطور شدیم، امید وارم همه مردم جهان سعادت مند بشن، درکل در اکثر مقاله ها یا نظرهایی که مینویسم و در جراید یا امثال سایت خوب باما منتشر میشه، همیشه سعی کردم منصفانه یک خودرو رو بررسی کنم، اما در آفرود چون متاسفانه گزینه ای بهتر از حضرت در ایران نیست، در بخش مقایسه توانایی آفرودی چاره ای ندارم که گریزی به لندکروز بزنم، چون اکثر آفرود بازها حداقل یک بار در آفرود با لندکروز یا پرادو رانندگی کردن یا سرنشین بودن، بخاطر این دو المان طیف گسترده آفرود بازها برای مقایسه بین دو یا چند ماشین همیشه نیمنگاهی مقایسه ای به خانواده لندکروز دارن، و صد در صد موافقم که قابل قیاس نیستند این دو خودرو چه از نظر قوای فنی چه قیمت و چه موارد دیگه و اگر دقت بفرمایید در عرایض بنده چندبار به این نکته اشاره کردم که صرفا منظورم توانایی آفروده، بجز آفرود و دوام فنی بیشتر برتری دیگه ای حضرت جلوی رکستون نداره، رکستون هم به روزتر، شتاب و هندلینگ بهتر(صرفا کمی شعاع گردش و زاویه ورود و خروجش ممکنه در ابتدا گیج کننده بنظر بیاد که با قلق گیری و تمرین این مورد محو میشه)، آپشن بیشتر، کیفیت و زیبایی متریال داخلی فوق العاده بهتر نسبت به حضرت داره، البته که خودم بشخصه از موتورهای توربو و دردسرها و مراقبتهاش و همینطور موتودهای هیبریدی و پلاگین هیبرید و برقی خوشم نمیاد، اما دنیا داره بسمت توربو شدن و هیبریدی شدن برقی شدن پیش میره، درسته خوشم نمیاد اما دلیل بر بد بودنشون نیست اتفاقا بازدهی و قدرت و سرعت و شتاب بهتری هم ارائه میدن خودروهای برقی، اما چه کنم که من هنوز عاشق صدای کاربرات موستانگم و هنوز زنگ صدای موتور این اسب خسته تو گوشمه و با این صدا وارد وادی ماشین شدم، درکل خواستم از نظر منطقی تون تشکر کنم و خوشحالم که افرادی همچون شما هستن که فارق از بحث برند و جوهای حاکم با منطق درست به بهترین انتخاب برای خودش رسیده، باور نمیکنید یکی از دوستان من حاظر شد 206sd بخره مدل 94 ولی حاظر نشد رانای صفر بخره، نه بخاطر سلیقه در طراحی، صرفا بخاطر حرف مردم، نمیگم رانا بهتره یا sd ولی خب نسبت به شرایط مالی که داشت معقول تر این بود که رانای مدل جدیدتر که خرج کمتری نسبت به 206 مدل 94 داره رو انتخاب کنه، با اینکه میدونست خرجهای بیشتری باید متحمل بشه و اوضاع مالیش اصلا خوب نبود، بخاطر حرف مرم و برند و استایلی که فکر میکرد از 206sd میتونه بگیره، خرید کرد، صرفا این مثال رو زدم که بگم خیلی از ما به دلایل مختلف منطق رو از المانهای انتخابمون حذف مینکیم، چقدر از ما وسایلی که نیاز نداشتیم رو خریدیم صرفا بخاطر اینکه یکی دیگه خریده یا از برند فلان هست یا ...، امید وارم همه روزی به این برسیم که نسبت به تمامی شرایط و المانهای منطقی خودمون بتونیم منطقی ترین انتخاب رو انجام بدیم و امید وارم روزی برسه که هیچ وقت هیچ کدوممون بخاطر وضعیت مالی مجبور به انتخاب چیزی نشیم، در آخر هم باز به انتخابتون تبریک میگم، مثل همیشه زیاده گویی کردم، امیدوارم مفید بوده باشه، مانا باشید.

Amin jafari (67 روز پیش)

سلام دوست عزیز.جناب آقای بابک کروز با تشکر از نظرات کارشناسیتون بنده بین چهار تا مورد موندم ممنون میشم راهنمایی کنین از نظر ارزش خرید و کارایی ۱-پرادو افرود یا آنرود ۲ -اف جی کروز ۳-هایلوکس ۲۰۱۶ و ۴ -g4 سانگ یانگ و بیشتر هم واسه افرود و کمپ میخوام ماشینو کمی هم مسافرت های بین شهری 🙏🏼🙏🏼🙏🏼

BabakCrus (64 روز پیش)

سلام ودرود دوست عزیز، amin jafari، نظر لطف شماست، در حد تجربه و سواد خودم جسارت میکنم جلوی بزرگان و درس پس میدم، برای اینکه طولانی نشه مطلب، خلاصه خدمتتون میگم، تمام مواردی که فرمودید برای آفرود مناسبن، البته رکستون بخاطر توربو بودن و کمتر در دسترس بودن قطعات و خدماتش و همینطور استهلاک بیشتر نسبت به ۳ تای دیگه من بشخصه برای صرفا آفرود رفتن پیشنهاد نمیکنم، اگر گهگاهی آفرود میرید و بیشتر بین جاده ای در سفر هستید گزینه‌ی خوبیه بخصوص راحتی و آپشناش و هندلینگش تو جاده، ولی اگر زیاد اهل آفرود هستید به گزینه های دیگه ای فکر کنید، پرادو آنرود بخاطر ارتفاعش تو بعضی از مسیرهای آفرودی قابل اتکاست، ولی بطور کلی آفرود پرادو بهتر از آنرود هست برای کاری که مد نظرتونه، ولی ابنو هم باید بدونید که FJ و پرادو بالاخره سنی ازشون گذشته و خواه یا ناخواه خرجهای اضافی ممکنه بهتون تحمیل کنن،مگه لای زر ورق نگه داری شده باشن که خیلی کمن، تو آفرود حس خودم FJ بهتر از پرادو عمل میکنه ولی خب ظاهر بیرونی و داخلیش رو شاید خیلی ها نپسندن، داخلش با همه ماشینا متفاوته، صندلیهاشم سفت تر از پرادو هست و کمی خشک تره از پرادو تو آفرود ولی خب بادی رول کمتری هم داره، دید جفتشون هم باید بهشون عادت کنید و متفاوتن، مورد دیگه هم اینه که بخاطر سنشون و همینطور تکنولوژی و موتور قدیمی ترشون نسبت به رکستون، علاوه بر قیمت قطعات بالاتر ولی دردسترس تر، خرج بنزین و تعویض روغن و برخی از قطعاتشون بشدت بالاست، ولی خب در عوض موتور تنفس طبیعی دارن و دردسرهای توربو رو ندارن ولی خب بنزین رو سر میکشن، در مورد هایلوکس هم اگر قبلا پیکاپ داشتید یا تجربه پیکاپ سواری داشتید برید سراغش، خشک تر هست نسبت به همه تو جاده ولی آفرود وضعیتش بهتره، بعلاوه اینکه بنظر خودم معقول تره بین این مواردی که فرمودید، فضای بارتون مسلما بهتر از همه خواهد بود ولی خب خشک تر هم هست و این فضای بار فقط بدرد آفرود و کمپینگ میخوره، خشکی سواری بخصوص در ردیف عقب ممکنه که اذیت کننده باشه، ولی دستتون تو شخ۱ی سازی در افتر مارکت بیشتر بازه و حسابی میتونین با هایلوکستون ور برید و تغیرش بدید، که با تعویض کمک فنرهای درست و پکهای مختلف آفرودی این بخش خشکی هم بطور کامل قابل حله، ولی باید با سواری و مدل هایلوکس حال کنید وگرنه خیلی اذیت میشید، تو آپشن که رکستون حرف اول و آخر و میزنه، تو بقیه ژاپنیها هم میتونید در افتر مارکت تهیه کنید ولی تو ادیت هایلوکس دستتون باز تر از همه موارد هست، در آخر هم مثل همیشه بهتون پیشنهاد میکنم که تمام رقبا رو تست کنید یا رنت گنید یا درخواست کنید از یه نمایشگاه که بهتون اجازه تست بدن اکثرا اجازه میدن اگر بدونن قطعا خریدار هستید، و مسیرهای نیمه آفرودی خوبی هم تو گوشه گوشه تهران هست که بتونید درک نسبی درستی داشته باشید از هندلینگ و بقیه موارد، حتما تست کنید بعد اقدام کنید، شاید نکته ای یا موردی وجود داشته باشه که بخاطر اون پشیمون بشید از خرید یا بالعکس راقبتر بشید به خرید، میتونید به نیسان ایکس تریل هم نیم نگاهی داشته باشید ولی خب آفرودی در حد و اندازه‌های پرادو و FJ و هایلوکس و حتی رکستون بهتون ارائه نمیده و آپشنی بالاتر از ۳ تا ژاپنی و پایینتر از رکستونه ولی خب بدم نیست و درواقع به عقیده من پکیجی کامله از یه اس یو وی و از هر موردی تا حد متوسط و خوبی توش هست، در مورد دوام هم ژاپنیها دیگه نیازی به گفتن ندارن بخصوص موتوری، هایلوکس وضعیت بهتری داره نسبت به سن و فراوانی قطعاتش، خواستم خلاصه باشه ولی بازم مثل همیشه پرگویی کردم، امیدوارم مفید بوده باشه، مانا باشید.

Parham65tehrani(243 روز پیش)

سلام به همه امروز در تاریخ 1400/1/14 یک دستگاه رکستون g4 با کارکرد زیر هزارکیلومتر(مشابه صفر کیلومتر) رو به قیمت یک میلیارد و هشتصد میلیون معامله کردم ماشین بدون هیچگونه ضعف بود.فروشش حدودا هفت ماه طول کشید و حسابی اذیتم کرد.کسایی که بازار ماشینشون مهمه سمت این نرن!!!

SMTheGreaT (237 روز پیش)

داداش G4 کارکرده توو بدبخت ترین حالت 2100 کمتر ندیدم کسی بده.

Amiri (213 روز پیش)

طبعا خودروهایی که بورس ندارند و برند نیستند بدفروشند. فروش چنین خودروهایی زمان بر و با قیمت پایین تر انجام می شود.

Amiri (211 روز پیش)

قیمت ها خیلی دقیق نیستند. مخصوصا ماشین هایی که بورس ندارند بد فروشند. در صورت تصمیم به فروش باید با خریدار هماهنگ شود تا با قیمت اعلامی در سایت

rahimchin (115 روز پیش)

سلام، همچنان بی مشتری .... رامک خودرو با بد قولی و یک کم رخش هم سبب شده استقبالی نشه

Nbi (88 روز پیش)

مجموع بازار خودرو کساد است تا شاید دولت ورود خودروهای مدرن را دوباره آزاد کند

morteza7(104 روز پیش)

دوستان کسی تجربه رانندگی با رکستون g4 و رافور را داره من را هنمایی کنه کدوم بهتره

Tm1975 (101 روز پیش)

من یکسال این ماشین رو دارم با احترام به نظر تمامی دوستان اگر سواری و ‌کیفیت ماشین براتون مهمه این ماشین سواری یک شاسی بلند واقعی قلدر رو بهتون می‌دهد که با بقیه ماشینای تو این رنج قیمت که کراس اور هستند تفاوت اساسی داره .

Sggg (89 روز پیش)

رکستون جی فور

Behnambh(103 روز پیش)

دوستان اولا كه اين ماشين موتورش ٢ ليتر توربو هون بدبختي كه همه موتوراي توربو تو ايران دارن از bmw گرفته تا بنزش و پورشش همشون سرسيلندر ترك برميداره چه برسه به اين چينيا ام جي يا الباقي يا ركستون كره اي و اينكه حالا مگه اخه اين چي داره بابتش انقدر هزينه كنم كه بعد ٤٠ تا كار بايد هزارخاري خروجي گيربكسشو عوض كني.

Rahyar(152 روز پیش)

سلام دوستان بین رکستون مونتاژ و هاوال H9 2018 و پرادو 2012 و سورنتو 2018 و کلیوس 2018 ونیسان ایکس تریل 2018 و سانتافه 2018 و تیگوان و پاسات کدوم بهتره؟ بزرگ هم باشه. بدر افرود بخوره. بدرد مسافرتم بخور هو آپشنم داشته باشه. سرعت خوبی هم داشته باشه

Nbi (151 روز پیش)

سلام طبعا سلیقه شما مهمترین فاکتوره. اگه تکنولوژی رو بعد از سلیقه ببینیم ماشین های آلمانی، ژاپنی و آمریکایی حرف ندارند. کره و چین تقلید می کنند نه اختراع. با بودجه شما هر کدوم از تیگوان تا ایکس تریل و راوفور و اوتلندر و ایکس فور عالی.

BENY7 (150 روز پیش)

به نظر من سانتافه از همه بهتره

BabakCrus (145 روز پیش)

سلام و درود، دوست عزیز نمیدونم خریدکردی یا نه ولی شاید سوال کسان دیگه ای هم باشه، در وحله اول باید متذکر بشم که خودروهایی که اسم بردید نه از نظر قیمت و نه از نظر کلاس و کارایی و نه از نظر حجم موتور و فنی ارتباطی به هم ندارن، اگر صرفا برای آفرود میخوایید و با آپشنهای قدیمی تر و مصرف بالا مشکلی ندارید پرادو گزینه بهتریه، اگر برای تو شهر و مسافرت میخوایید گزینه های کره ای که نامبردید معقولتر و پر آپشن ترن، اگر دنبال ماشینهای توربو هستید و میخوایید ماشین خاصی داشته باشید و برای رانندگی در شهر مناسب باشه تیگوان و پاسات(که در یک کلاس نیستند) ولی دردسرهای توربو و تامین قطعات و بنزین و اکتان هم رو باید درنظر بگیرید، اگر اتومبیلی میخوایید که هم کم استهلاک باشه و هم بتونید آفرودهایی درحد متوسط انجام بدید و هم در شهر قابل استفاده باشه و آپشن هم تا حدی داشته باشه و بطور کلی مجموعه ای نسبی از همه آیتمها رو داشته باشه به ایکستریل و راوفور و میتسوبیشیasx فکر کنید ولی بازهم میگم نه قیمت نه کلاس خودروهایی که نام بردید هیچ ارتباطی با هم ندارن، پیشنهاد من به شما در قدم اول اینه که بودجه و آیتمهای مهمی که حتما میخوایید خودروتون داشته باشه رو مشخص کنید(مثل استهلاک یا خاص بودن یا قدرت یا اسب بخار یا مصرف یا تامین قطعات ویا ...و ...) و در قدم بعدی با یک مشاور خودرو صحبت کنید و راهنمایی بگیرید، دوستان نمایشگاهی دقیقا مثل دوستان املاکی دراصل برای "مشاوره" دادن هستند و بعد برای خرید و فروش، هر خودرویی هم که انتخاب کردید برای خرید حتما خودتون تست کنید(اگر امکانش رو دارید مدتی هم مدل اون خودرو رو رنت کنید) و از کسانی که مدتی اون خودرو رو داشتن حتما سوال کنید که از مزایا و معایبش به درستی آگاه بشد، شاید موردی وجود داشته باشه که بخاطر همون مورد بخواید اون خودرو رو بخرید یا بالعکس بخاطر همون مورد از خریدش منصرف شید، امیدوارم مفید بوده باشه، مانا باشید.

Amiri (125 روز پیش)

سلام به نظرم سلیقه خریدار، خدمات سراسری نمایندگی، تامین لوازم، آپشن ها و از همه مهمتر بورس داشتن ماشین در بازار مهمند. خودرو باید به شما خدمات بده نه اینکه راننده در خدمت اون باشه. ماشین های ژاپنی هم برندند هم پرکار. ایکس تریل محشره ولی به پرادو سالم و کم کار نمی رسه. تیگوان لوکس باوقار آلمانی. ولی محدودیت های خاص خودش رو داره.

alireza.n (117 روز پیش)

طبیعتا ایکس تریل مناسب ترین شاسی بلند از نظر نرمی برای خانواده و توانایی آفرود است از لحاظ دوام هم از ماشینتان خسته میشوید ولی ایراد پیدا نمیکند

Tm1975(122 روز پیش)

عرض ادب به همه دوستان لطفا” این ماشین رو با سانتافه و کولیوس و... مقایسه نکنید این رو میشه با پرادو و آمد کروز مقایسه کرد . هر چند هم از نظر برند هم سابقه این حضرات جلوته هستند ولی این خودرو سواری پرادو رو به شما می‌دهد و اپشنال هم هست . خوب برای اینکه بگیم در طول زمان چه برآیندی داره زوده چون بالاخره ماشین جدیده ولی من توی این یکسال که سوار میشم از هر نظر رضایت دارم

BabakCrus(277 روز پیش)

سلام و درود، با رکستون رنت کرده رفتم تو جاده فلک ده( کیلومتری که تحویل گرفتم 12000 بود تحویل که دادم حدود 19000 بود)، هیچ قطعه ای عوض نکردم فقط بعد آفرود یکی از کمکاش کمی روغن داد و صدای حین سواری بعد از آفرود کمی بیشتر شد)، مسیر فلک ده مسیریه که اکثرا برای تست آفرود ماشینای مختلف ازش استفاده میکنم، میشه تا حدی المانهای آفرود ماشینو توش سنجید، تو جاده خداییش حس بهتری از حضرت بهم داد، بخصوص زرق و برق کابین و آپشناش حس خوبی بهم منتقل کرد، دیدش بنظرم محدود تر از لندکروزه شاید چون من به حضرت عادت کردم بنظرم دید لندکروز بهتره ولی بنظرم دید بقلش کافی نیست، تو جاده خدایی هم از لحاظ شتاب هم حس سواری بهتر از حضرته(هم بخاطر توربو، هم بخاطر تکونای عرضی کمتر و هم بخاطر کابین بسیار زیباش)، بزارین یه چیزو بگم شاید بشه لغت با شکوه رو به کابینش نسبت داد واقغا جذابه، به ورودی فلک ده که رسیدم تقریبا هوا داشت میرفت که تاریک بشه لرزشها رو خوب میگیرفت موتورش واقغا راضی کننده بود ولی کم بود دنده کمکی های لندکروز رو اکثر جاها متوجه میشین، شیب رو روون تر از لندکروز شروع کرد اما وسط سینه کش همون نبود دنده های کمکی حصزت باعث میشه اگر وارد نباشین ماشین از دستتون در بره، بوست توربوش هم خوبه هم بد باید قلق گیری کنین تو شیب های آفرودی و از اول درست وارد شیب شین وگرنه احتمال زیادی داره بمونین، به هر حال با کمی اقماض میشه نمره قبولی بهش داد تو آفرود اما به هیچ وجه توانایی آفرودش قابل مقایسه با حضرت نیست، نه کشش نه قدرت و نه دنده، برای مسیرهای معمولی آفرود مناسبه نه آفرود تمام و کمال، بعد از اینکه برگشتم رفتم زیر ماشین برای اینکه ببینم کی چی شده و چی چه شکلی شده 😂😂😂 دیدم کمک جلو سمت راننده یکم روغن زده و فشاری که رو جلو بندی و کمکا اومده بود کاملا مشخص بود خب از اول هم توقع نداشتم مثل لندکروز دووم بیاره ولی از رونیز بهتر مقاوت کرده بود، یجای مسیر هم باید از آب رد میشدم که همش ترس اینو داشتم توربو آب نکشه، درکل راضیتون میکنه بخصوص کابینش هرچی از کابینش بگم کم گفتم، اما من برای آفرود رکستون نمیخرم، بدی هاش از نظر من قیمتش ارزنده نیست(درسته لندکروز هم قیمتش هم هست اما شما فقط پول آپشنها و کابینشو دارید میدی نه پول سواری و آفرود و فنی)، توربو بودنش، نداشتن دنده کمکی، بازار خدمات و قطعات خیلی ضعیف، رخ بیرونی نچندان جذاب، دید ناکافی باتوجه به ابعاد، خوبی هاشم که گفتم در خلال متن، امید وارم مفید بوده باشه

RezaKar1 (276 روز پیش)

دوست عزيز سوزوكي ويتارا چطوره ميتونه فلك ده رو بره؟

BabakCrus (265 روز پیش)

سلام و درود، RezaKar1 عزیز، بله ویتارا هم میتونه از پسش بر بیاد، البته همنطور که گفتم مسیر فلک ده مسیر سختی نیست تو آفرود، فقط مسیریه که میتونید توش بفهمید اتومبیلتون از پس چجور آفرودی بر میاد و چقدر مستهلک میشه، اکثر ماشینها میتونن از پسش بربیان، حتی سورنتو هم میتونه بره این مسیر رو، ولی اینکه چقدر مستهلک بشه متفاوته، ولی ویتارا چون ESP نداره در مدلهای مونتاژی، باید حواستون بیشتر جمع باشه تو آفرود و بشخصه مدل دنده ای ویتارا رو بهتر میدونم از مدل اتوماتش برای آفرود، مانا باشید

RezaKar1 (248 روز پیش)

ممنون از شما BabakCrus عزیز. پیشنهاد شما برای ماشینی که هم بشه باهاش جاهایی حداکثر در حد فلک ده رفت و هم برای استفاده شهری مناسب باشه چیه؟ من خودم بین سوزوکی، ASX و رنو داستر شک دارم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

BabakCrus (243 روز پیش)

سلام و درود، RezaKar1 عزیز، من پیشنهادم به شما اینه که اگر مصرف سوخت و مدل پایین خودرو براتون اهمیتی نداره پرادو 4 سیلندر یا 6 سیلندر هست ولی 4 سیلندر هم از پس کاری که میخوایید برمیاد و مناسبترین گزینست از نظر من، از بین این سه مدلی که شما فرمودید، سوزوکی موتور بهتری داره برای آفرود ولی خب مصرفش هم بالاتره و فیس قدیمی داره، کنترل کشش و کنترل پایداری هم نداره پس نیاز به تمرین و دقت داره در هنگام آفرود و ممکنه زیاد با هرزگردی روبرو شید، خدماتش هم خوبه، ASX نرمترین از بین این سه مدل در آفروده، ظاهرش به روزتر از سوزوکی و داستره، علاوه بر کنترل کشش و کنترل پایداری سامانه HAC هم داره یا همون کترل حرکت در سر بالایی، ولی جعبه دندش CVT هست و زیاد هیجان انگیز نیست و دنده مصنوعی L یی هم که داره زیاد کارآمد نیست و قلق خاصی داره و سخت نیست فهمیدن قلقش در آفرود و روونتر از بقیه تو فلک ده میره، خدماتش ضعیفه و قطعاتش کم گیر میاد و گرونتره به نسبت به بقیه، رنو داستر هم خشکه در آفرود و موتوری زیاد هیجان انگیز نیست من شخصا فیسش رو نمیپسندم، یجوریه هم توش هم بیرونش خیلی مینیمالیسته، کنترل کشش و کنترل پایداری هم داره ،قطعاتش بهتر از ASX گیر میاد و دیرتر از سوزوکی و ASX به صدا میوفته، از نظر بازار خرید و فروش به ترتیب اول سوزوکی بعد داستر و بعد ASX، از نظر نرمی در آفرود ASX، سوزوکی و در آخر داستر، از نظر نرمی در شهر و جاده ASX، داستر و بعد سوزوکی، ولی بطور کلی چیزی که من از فرمایشتون متوجه شدم این بود که به دنبال ماشینی همه جارو هستید، اگر نبود ESP رو فاکتور بگیریم و از فیس قدیمیش چشم پوشی کنیم منطقی ترین انتخاب از بین این سه گزینه، از نظر بنده سوزوکی گرند ویتارا 2.4 هستش، هم از نظر بازار و تامین قطعات و خدمات و همه جا رو بودن بهتر از اون دوتای دیگست، به گزینه های کره ای هم میتونید فکر کنید مثل وراکروز و موهاویی، دوام فنی کمتری دارند ولی آپشنهای بیشتر و فیس بهتر و سواری بهتری از سوزوکی و داستر ارائه میدن، از نظر خرج و تامین قطعات کره ای ها زیاد اطلاعی ندارم ولی کمتر از یک سال موهاوی داشتم و خیلی باهاش آفرود میرفتم یکم خشکتر از وراکروز بود ولی فوق العاده بهتر از وراکروز از پس آفرود برمیاد و با اون همه فشاری که بهش میاوردم ولی خرج عیر معقولی نداشت و حتی میتونم بگم خرجش درحد سوزوکی بود ولی خب رسیدگی باید بهش بشه و مهمتر اینکه علاوه بر سامانه های کنترل کشش و پایداری و HAC از سامانه DAC یا همون کنترل حرکت در سرازیری هم بهره میبره، از اونطرف وراکروز سواری نرمتری رو ارئه میده و کیفیتش بهتره ولی قدرت کمتری تو آفرود داره و بیشتر بدرد سفر و جاده میخوره تا آفرود، امیدوارم مفید بوده باشه، مانا باشید

رضا۴۴ (232 روز پیش)

سلام دوست عزیز اگر برای مسافرت طولانی استفاده کنیم صندلی هاش چطوریه ؟ افراد قد بلند اذیت نمیشن از لحاط نرمی و راحتی مناسبه؟ و اینکه برای یه مسیر جاده خاکی معمولی چطوره اگر افرود سخت استفاده نکنیم ؟ به نظر شما توی این رنج قیمتی بین سایر شاسی بلند های صفر کیلومتر گزینه مناسبیه؟

BabakCrus (228 روز پیش)

سلام و درود، دوست عزیز، رضا44، برای سفر نتنها خوبه بلکه بی نظیره، راحتی و حس سواری فوق العاده ای تو جاده داره، افراد قد بلند هم کاملا راحت خواهند بود هم جلو و هم عقب، به هیچ وجه خسته کننده نیست در مسافتهای طولانی و کلاماشین خوب و خوش ساختیه، کیفیت کابین بی نظیره زیباست به معنای واقعی کلمه و کاملا حس لوکس بودن رو القا میکنه، از پس جاده های خاکی به راحتی برمیاد و از پس بیشترش هم برمیاد ولی برای یک آفرود تمام و کمال توصیه نمیکنم، از نظر بازه ی قیمتی و رقباش من بشخصه این ماشین رو توصیه نمیکنم، با حدود 2.5 میلیارد میشه lexus nx300h، لکسوس nx 200 t، فولکس تیگوان، پرادو دو در، لندکروز حول و هوش 2009 تا 2010، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان x-trail، کیا سورنتو GT، آئودی Q5 و حتی بی ام و X3 و X4 و خیلی ماشینای دیگه بخری البته اینا فقط تو کلاس شاسی و کراس بودن، سدان که دیگه خیلی بیشتر انتخاب میتونی بکنی و دستت باز تره، بازار خرید و فروش این چند موردی که نوشتم بهتر از رکستونه و همینطور بازار لوازم یدکیشون مناسب تره، البته فعلا معلوم نیست برجام دوباره پا بگیره یا نه که اگه پا بگیره بازار رکستون بهتر از اینی که الان هست میشه، گزینه های خیلی زیادی داری انتخاب کنی، باید ببینی المانهای اصلی و مهمت چیه، باید ببینی قیمت بیشتر برات مهمه یا دوام فنی برات بشتر مهمه یا شتاب یا برند یا مصرف یا کم بودن ماشین تو خیابون یا دسترسی به قطعات یدکی و بازار خرید و فروش یا توربو یا تنفس طبیعی بودن یا ظاهر و آپشن و یا ....و ..... اول از همه المانها و نیازهایی که میخوای ماشینت برآورده کنه و ویژگیهای مدنظرتو لیست کن بعد طبق اون بگرد ببین چه ماشینهایی میتونی بخری با پولت، از بین اونهایی که انتخاب میکنی برو تستشون کن سوارشون شو و از کسایی که بیشتر از 1 یا 2 سال داشتن یا دارن اون ماشینای مدنظرتو بپرس ببین چطور بوده تو این مدتی که دستشون بوده و خرجای اصلیش چیا بوده، رکستون خیلی خفنه ولی من خودم بشخصه انتخابش نمیکنم، کلا هم از موتورهای توربو زیاد خوشم نمیاد مگه توربویی که ژاپنیها یا آلمانی ها بسازن، نقطه نظر خود من برای انتخاب یه ماشین، دوام فنی و کیفیت و مصرف و بازار لوازم یدکیشه، المانهای من ایناست، به بازار خرید و فروش و آپشن و ظاهر خیلی خاص و کم بودنش تو خیابون و .... فکر نمیکنم چون برام اصلا مهم نیست، خب مسلما بیشترین بازه ای هم که انتخاب میکنم ماشینی رو برای خرید تو بازه ی ژاپنی ها و بعضی از آلمانیهاست، شما هم باید اول بدونی دنبال چی هستی بعد هی دایره انتخابتو کوچیک تر کنی تا به اونی که واقعا نیازاتو برطرف میکنه برسی، هیچ ماشینیم تا حالا ساخته نشده که ایرادی نداشته باشه همه ماشینا ایرادای خاص خودشونو دارن شما باید فقط دنبال چیزی باشی که توقعاتتو برات برآورده کنه، رکستون هم برای خیلی ها بهترین گزینست چون اون سطح از انتظاریو که دارن کاملا برآورده میکنه، اگر باز هم سوالی داشتی من درخدمت هستم، امیدوارم مفید بوده باشه، مانا باشید

maz (186 روز پیش)

دوست عزیز سلام .ممنون از نظر کاملی که نوشتید. من در حال حاضر سورنتو 2016دارم . مد نظرم بین ار ایکس 350 و رکستون جی 4 و ان ایکس 200 توربو است. با توجه به اینکه آفرود نمیرم .فقط بعضی اوقات جاده خاکی میرم در حد 5 کیلومتر به صورت هفتگی . با توجه به عوامل زیر نظر شما چه ماشینی است؟ 1- سال خودرو/ هزینه نگهداری/ افت قیمت بعد از آزاد سازی واردات/میزان استهلاک /ریسک خرید ماشین دست دو (لکسوز)/ میزان راحتی و سواری در شهر و جاده / ممنون از پاسخ دهی

BabakCrus (182 روز پیش)

سلام و درود، دوست عزیز maz، ابتدا به ترتیبی که نوشتید خدمتون نظرم رو عرض میکنم و در انتها توضیحی در حد تجربه و سواد خودم خدمتتون ارائه میکنم، 1. سال ساخت : خب مسلما در این رنج قیمتی همونطور که خودتون میدونید رکستون و NX جدیدترند، 2.هزینه نگهداری : هزینه نگهداری رکستون و NX توربو به نسبت RX 350 بیشتره و عمده ای هزینه برای بنزین و تعویض روغنهاشونه، که درمورد هزینه بنزین تقریبا RX 350 همون خرج بنزین رو داره بخاطر مصرف بالاش، درمورد لوازم یدکی و بدنه هم از لحاظ قیمت بالاتر و سختی پیداکردن قطعه و تعمیرکار کاربلد، به ترتیب رکستون، Nx و RX 350، که RX لوازمش بهتر و به قیمتتر پیدا میشه نسبت به اون دوتا اما همچنین درنظر داشته باشید سنی ازش گذشته خواه یا ناخواه یکسری لوازم وقطعات رو باید تعویض کنید و اگر هم بخوایید که قطعات اصل بندازین باید بگم درحد همون دوتا اذیت خواهید شد و هزینه خواهید کرد ولی تعمیرکار کاربلد زیاد داره RX و بجز قیمت قطعات که هرسه مشابهن، اجرت تعمیراتش به مراتب کمتره، 3. افت قیمت بعد از آزاد سازی واردات : مسلما اگر واردات دوباره آزاد بشه تمام خودرهای مونتاژی و وارداتی بشدت سیر نزولی در قیمت رو تجربه میکنن، ولی در بین این سه خودرو RX 350 کمتر دچار کاهش قیمت خواهد شد بدلیل ممنوعیت غیر قابل رفع واردات خودروهایی با حجم موتور 2500 سی سی، پس درواقع RX 350 مثل لندکروز و بقیه موتور های حجیم قیمت خودشون رو خواهند داشت و از منظر واردات و قیمت دلار، کمتر دچار افت میشن، 4. میزان استهلاک : مسلما استهلاک ژاپنی ها کمتر از رکستون هست و RX کمترین استهلاک بین این سه خودرو رو داره، ولی فکرنکنید که NX توربو پر استهلاکه، بخاطر توربو بودنشه که در رتبه دوم قرار میگیره بخاطر بنزینهای ایران، 5. ریسک خرید ماشین دست دو (لکسوز) : فکر کنم بیشتر منظورتون RX هستش که بله ریسک داره و باید به خوبی کارشناسی کنید هر خودرویی که میخرید حتی خودروی صفر، از کارشناسهای خبره استفاده کنید، پیشنهاد میکنم که تعمیر کار و صافکار متخصص خودروی مورد نظرتون رو برای کارشناسی ببرید، یعنی مثلا برای کارشناسی RX فقط تعمیرکار کاربلد و خبره ای که تخصصش RX رو ببرید، 6. میزان راحتی و سواری در شهر و جاده : خب این مورد خیلی سلیقه ای هستش و المانهای زیادی برای تعیین داره من خودم بشخصه از سواری نرم بیشتر از سواری اسپرت لذت میبرم، NX از بین این سه خودرو سواری خشکتری داره، و نظر خود من از لحاظ سواری برتری با RX هست، با اینکه رکستون هم سواری نرمی داره و کابین و آپشناش به مراتب بهتر از RX هست، ولی RX تکانهای گهواره ای کمتری داره نسبت به رکستون، و تو دست تره و دید جانبیش بهتر از رکستونه، در آخر هم باید خدمتتون بگم رکستون خودروی صفر بسیار خوبیه ولی برای کسانی که در مسیرهای کوهستانی بیشتر رفت و آمد دارن توصیه میکنم برای شهر زیاد تو دست نیست ولی جاده خیلی حرف برای گفتن داره و تو آفرود هم قابل اتکا ظاهر میشه، ولی خب استهلاک بیشتری داره نسبت به ژاپنی ها، NX توربو هم سواری خشک تری داره نسبت به دوتای دیگه ولی خب رخ و نوع سواریش و حس رانندگیش و همسن بودنش با رکستون و "لکسوس" بودنش چیزی نیست که بشه به سادگی ازش گذشت و از لحاظ آپشنی هم خوب و قابل قبوله و تو شهر و تو جاده هم مناسبه، RX 350 هم که دیگه گفتن نداره دیگه نرم، با کیفیت و مناسب سفره آپشناش کمی قدیمیه ولی کار راه انداز و کافی و سواریش بشدت نرم تر از اون دوتای دیگست، ولی خب یسری مشکل عمده داره مثلا اگر جنس درست و تعمیرکار درست نباشه عمده ترین مشکلش گیربکسشه که باید هم جنس اصل و غیر چینی بندارین و هم تعمیرکار کاربلد باشه، و خب پا به سن گذاشتست و باید آماده باشین که قطعاتی رو همون اول تعویض کنید و باید بهش بیشتر برسین تا به خرج نیوفته و صد البته داریم در مورد به خرج افتادن یک ژاپنی صحبت میکنیم که بمراتب عمر بیشتری داره اگر قطعات تعویضیتون اصل باشه و تعمیرکارتون متخصص باشه، خیلی طولانی شد، امیدوارم حوصلتون سرنره ولی تاجایی که تونستم سعی کردم کامل توضیح بدم، امیدوارم مفید بوده باشه، مانا باشید.

BabakCrus (182 روز پیش)

دوست عزیز maz، حتما هر سه خودرو رو سوار شید و تست کنید و فقط هم به نظر بنده اکتفا نکنید، از تعمیرکارانشون و از مالکین این خودروها هم حتما تحقیق بفرمایید، فراموش هم نکنید که هر خودرویی معایب و مزایای خودش رو داره و این شمایید که باید بررسی کنید که با شرایط و انتظاراتی که دارید کدوم یک بهترین انتخاب هست برای شما و حس رانندگی کدوم یک رو میپسندید، مانا باشید.

ادلانته (154 روز پیش)

سلام دوست عزیز به نظرم اول خودتون رو معرفی میکردید بد نبود ضمنا خدمتتون اعلام کنم رکستون هم دنده کمک داره فقط مثل لندکروز دسته دنده نداره یه دکمه چرخشیه و به صورت برقی چهار چرخ رو در گیر میکنه از همین جمله که فرمودین مشخصه که واقعا رکستون دو چرخ هم تو افرود کم نمیاره چه برسه وقتی کمک درگیر باشه انشالله دفعه بعد کمک رو درگیر کنید و لذت اصلی رو ببرید

ادلانته (154 روز پیش)

استاد میشه در مورد اشکالات رخش بفرمایید چون به نظر کارشناسان دیگه واقعا رخ رکستون تو این ابعاد وسایز حتی نسبت به لندکروز هم بسیار جذابتره .خیلی دوست دارم از منظر شما هم بدونم کجاش جذاب نیست

ادلانته (154 روز پیش)

تو سینه کش اگر دنده رو رو دستی میزاشتید و دنده کمک رو رو 4Lمیزاشتید میدید که از لندکروز هم رونتر بالا میرفت البته چون تعداد اپشنهای رکستون زیاده انتظاری هم نیست که بار اول همه اپشنها رو کسی بدونه .در واقع اگر دنده کمک و دکمه شیب رو درگیر کنید میبینید که حضرت در مقایسه با این خودرو مثل مقایسه پیکان و پراید میشه لطفا اول کتابچه راهنما رو بخونید بعد با امپراطور افرود برید

BabakCrus (150 روز پیش)

سلم و درود دوست عزیز ادلانته، دوستان قدیمی آفرود باز تقریبا درصد بالاییشون بنده رو میشناسن و بخاطر همین موضوع بعضی مواقع بخاطر کوتاه شدن مطلب صرف نظر میکنم از معرفی و چیز قابل معرفیی هم نیست و بنده از خیلی از اساتید و بزرگتهای این حوزه خیلی خیلی کمتر میدونم و صرفا تجربیات خودم رو بازگو میکنم، بنده بابک هستم بخاطر نگهداری بیش از 10 سال و آفرود رفتن با حضرت و همینطور خرید و فروشی که چندین سال بابت FJ کروز داشتم، بچه ها و اکیپهای آفرودباز و تعمیرکاران تیوتا بنده رو بابک کروز صدا میکنن، حدودا 21 ساله که دچار بیماری ماشین بازی شدم و ماشینای مختلف رو تست میکنم، از این بیماری ماشین بازی هم در راستای همکاری با برخی از جراید خودرویی هم استفاده میکنم، رکستون بطور کلی ماشین خوبیه اما فرق ضرایب دنده کمکی لندکروز با ضرایب دنده رکستون از زمین تا آسمونه، ضرایب دنده ای که با گیربکس کمکی لندکروز تجربه میکنید علاوه بر قدرت مناسب روونتر و سرعت خیلی بهتری رو بهتون ارائه میده تا رکستون، از نظر قدرت و گشتاور هم که حتی مدل موتور 6 سیلندر 4 لیتری لندکروز برتری محسوسی داره نسبت به رکستون 4 سیلندر دولیتری توربو چه برسه به حضرت 8 سیلندر 4/7 لیتری، البته اصلا این دوخودرو بخاطر همین مسئله اختلاف موتوری قابل قیاس نیستند و مقایسشون اشتباهه ولی بنده فقط بخاطر ایجاد یک پارامتر، مقایسه ای رو انجام دادم و صرفا توانایی آفرود سواری با این دو خودرو منظورم بوده، اختلاف قیمتی که باهم دارن هم که کلا مقایسه این دو برند رو کامل غیر منطقی میکنه، اما از نظر آفرود لندکروز حتی با esp روشن و بدون استفاده از دنده های کمکی راحتتر از رکستون از پس مسیرهای مشابه برمیاد و بطور کلی از نظر من دنده کمکی 2H لندکروز برای طی مسیر برابری میکنه با 4L رکستون، درواقع گیربکس خود لندکروز بدون نیاز به گیربکس کمکی به تنهایی از پس مسیرهای سخت زیادی بر میاد که رکستون در تستهایی که من ازش گرفتم درجایگاه بسیار پایینتری از لندکروزها در آفرود قرار میگیره، استهلاک بالاتر و دردسرهای موتور توربو رو هم به این معادله که وارد کنیم میبینیم رکستون گزینه مناسبی برای یک آفرود تمام و کمال نیست و درواقع از نظر اقتصادی (بخاطر استهلاک بیشتر) صرفه اقتصادی پایینتری داره در آفرود نسبت به حضرت، بعد از یک آفرود متوسط قطعات رکستون خیلی بیشتر از لندکروز مستهلک میشه، البته این تجربه بنده هست، در مورد رخ و ظاهر همونطور که مستحضر هستید کاملا سلیقه ای هستش و از نظر من رخ لندکروز بهتر از رکستون هست و درواقع رخ رکستون یجورایی برای من نامتناسب جلوه میکنه و اصلا باطراحی بیرونیش نمیتونم ارتباط بگیرم، یجوریه بخصوص در مقایسه ابعاد بدنه با سایز لاستیکها و رینگهاش عدم تناسب بصری داره، با ابعادی کوچکتر از لندکروز ولی با فاصله محوری بیشتر ممکنه علتش باشه، ولی از نظر طراحی و متریال داخلی و کیفیت سواری و شتاب گیری در جاده در جایگاه بالاتری از لندکروز قرار داره از نظر من، دید جانبیش هم محدودتره نسبت به لندکروز یا شاید من بخاطر عادت به حضرت اینجور حس میکنم، درکل رکستون ماشین خوبیه بخصوص از نظر قیمتی ولی بخاطر ضعف فنی و موتوری نسبت به لندکروز توانایی آفرود پایینتری هم داره البته نسبت به لندکروز درمقایسه با خودروهای هموطن و حتی هم برند خودش جذابتر و موفقتر تو آفروده، اما همین موتور توربو و استهلاک قطعاتش (هرچند قیمت بعضی از قطعات فنیش کمتر از حضرته ولی من نمیخوام بعد هر آفرود متوسط تا سختی که میرم مدام درگیر تعویض یا تعمیر باشم) و توانایی کمتر آفرود، لندکروز یا پرادو رو برای آفرود ترجیح میدم، مقایسه و تمثیل شما هم که لندکروز و رکستون رو به پیکان و پراید تشبیه کردید جالب بود برام، در ابتدای حضور رکستون خیلی از رکستون سواران لفظ "حضرت" رو برای رکستون به کار میبردن و حالا هم از لفظ جدید "امپراطور" که شما بردید استفاده میکنن، باید بگم اینها صرفا لفظه اما حضرت صرفا بخاطر توانایی آفرود بی بدلیش در ایران و دارا بودن حجیمترین موتور خودرو در ایران به لندکروز اتاق 200، 8 سیلندر داده شد و لفظ والاحضرت هم به نسخه لوکس ترش یعنی لکسوس LX 570 اطلاق میشه، برای بدست آوردن این القاب لندکروز سالها امتحان خودش رو پس داده و رکستون جدید با این موتور توربو برای بدست آوردن لقبی مثل امپراطور یا مشابه حضرت باید امتحانهای زیادی رو پشت سر بزاره کما اینکه از نظر آفرود و حجم موتور مسلما در حد و اندازه های حضرت نمیدونمش، مانا باشید.

morteza7 (133 روز پیش)

سلام و تشکر بایت نظر درست و کارشناسی شما دوست عزیز من حدود ۲ تومن میخوام ماشین بخرم و بیشتر تو جاده چالوس میرم و گاهی هم فقط خاکی و ساحل و ی ماشین بی ازار میخوام ممنون میشم ی راهنمایی کارشناسانه کنید 🙏🙏🙏🙏

morteza7 (132 روز پیش)

سلام شاسی حدود ۲ تومن برا جاده و خاکی و ساحل که بی درد سر باشه چیه به نظرتون🙏🙏🙏

BabakCrus (131 روز پیش)

سلام و درود دوست عزیز، morteza7، نظر لطف شماست، صرفا در حد و اندازه تجربه و سواد کم خودم جسارت میکنم در مقابل بزرگان و نظری مینویسم، خب دقیقا باید ببینید چه ملاکهای دیگه ای بجز کم دردسر بودن براتون مهمه، بطور کلی کم آزارترین ها ژاپنیها هستند، اما باز باید مواردی که برای خودتون اهمیت داره و مصارفی که درنظر دارید رو حتما لیست کنید. از زیاد به کم حداکثر 10 مورد و اگر خودرویی پیدا کردید که از این 10 مورد، 5 مورد اولیه رو داشت یا بیشتر بدون شک برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود، ولی خب خیلی کم پیش میاد که همه چیز مطابق میل ما باشه، مسیرهایی هم که فرمودید آفرود محسوب و نمیشه پس نیازی به یک ماشین آفرود سرسخت ندارید و اینطور که بنده متوجه شدم، صرفا ارتفاع بالا به همراه کیفیت و دوام و هندلینگ خوب در خاکی بیشتر مدنظر شماست، شما میتونید با بودجه کمتر حدود یک و پونصد تا یک و هشتصد، میتسوبیشی اوتلندر و هوندا CR-V هم بگیرید اما بازار خرید و فروش جالبی ندارن و تعمیرکاران خبره و قطعات کمی گرانتر و کم یاب تر هستند که در مورد هوندا کمی سخت تر هست ولی اگر یخورده سرچ کنید و پیگیر باشید به منبع اصلی وصل خواهید شد، مسلما آپشنها و کیفیت و دوام هوندا از دیگر هموطنانش بیشتره و در پله ای بالا تر ایستاده، اگر هم کمی بودجتون رو بیشتر کنید نیسان ایکس تریل هم میتونه انتخاب خوبی باشه، که برای آفرودهای کم حاشیه و متوسط خوب از پس کار برمیاد و به علاوه اینکه چند موردی هم با کولئوس اشتراک داره و برتریش نسبت به کولئوس تعلیق نرمتر و بهتر و همینطور هندلینگ بهترشه و خب صد البته دوام بالاترش، آپشنهای کاربردی خوبی هم داره و خودم بشخصه ایکس تریل رو خودرویی میدونم که اگر با استایل و رخش مشکلی ندارید، تقریبا اکثر المانهایی که مدنظر اکثر جامعست رو پوشش میده و بطور کلی طیف وسیعی از سلایق رو راضی میکنه، ولی کمی تو شتاب گیری تنبله، البته همه این سه مورد یه ضعفی دارن و اون هم گیربکس نچندان جالب cvt هست که در میتسوبیشی اوتلندر عملکرد بهتر و راضی کننده تری داره البته تکنولوژِ هر سه گیربکس متفاوت از همه و هرکدوم حسنها و بدیهای خودشون رو دارن، نقطه منفی دیگه ی هوندا هم چینش متفاوت داشبورد و محل قرارگیری و اندازه دنده هست که شاید برای برخی خوشایند نباشه، درمورد اوتلندر هم خود من بشخصه از داشبورد و محل قرارگیری دریچه های کولرش خوشم نمیاد، از بین این سه مورد مکانیک ها و قطعات و خرید و فروش ایکس تریل بهتره، ولی شما میتونید با همین بودجه خودروهای پرآپشن تر کره ای رو هم سوار شید که لذت سواری برخیشون مثل همین رکستون، خیلی بهتره و بعضی از خودروهای کره ای این رنج قیمتی بازار خرید و فروش داغی دارن، ولی خب من برداشتم از پیام شما مبتنی بر دوام فنی بود، اگر از خرجهای اضافه و مدل قدیمی بودن هم ابایی ندارید به پرادو هم میتونید فکر کنید ولی خب پا به سن گذاشته و مطمئنا خرجهایی به شما تحمیل میکنه و هزینه گزاف بنزین هم باید بهش اضافه کرد، ولی خب دیگه تو آفرود مشکلی نخواهید داشت و ابهت جالبی رو از راندن پرادو تجربه میکنید، اگر هم با نازهای موتورهای توربو مشکلی ندارید همین رکستون لذتی وصف نشدنی از سواری رو دراختیارتون میزاره، باز هم اگر از دردسرهای توربو حراسی ندارید و برای تامین قطعات حوصله و زمان دارید و میخواهید خودرویی یونیک و خاص داشته باشید آئودیQ5 و فولکس تیگوان هم فوق العاده جذاب هستند در این رنج قیمتی و بشخصه آئودی رو بهتر میدونم از نظر هندلینگ و متریال ساخت، ولی خب فروش و تامین قطعاتشون کمی سخته و در میان مدت(بعد 5 تا 6 سال) افت کیفیت محسوسی دارن، در آخر هم مثل همیشه بهتون توصیه میکنم باز لیست موارد مهمی که مدنظرتون هست رو بنویسید و حتما حتما حتما تمامی رقبای این رنج قیمتی رو تست کنید شاید موردی باشه که از نظر شما به تمامی موارد دیگه بیارزه و همین امر باعث خرید شما بشه و یا بالعکس، با منطق و مشاوره از دارندگان خودرو یا نمایشگاهیان با انصاف، دایره انتخابتون رو محدودتر کنید و عجله ای برای خرید نداشته باشید تا یک هفته یا ده روز هم(ده روز نوعی) برای تست و بررسی فرصت هست و تو این بازه زمانی بعیده جهش عجیبی در قیمتها رخ بده، امید وارم مفید بوده باشه، مانا باشید.

Abolhassan(464 روز پیش)

یک راننده آماتور می دونه حجم موتور 2000 با این اتاق هماهنگی نداره. به اضافه قیافه چینی و غیر حرفه ای. صنعت خودور سازی ژاپن لندکروز 2013 را به گونه ای ساخته که هنوز ابهت داره. ضمن اینکه قیمت بسیار گران و نامربوطی رکستون قابل پذیرش نیست

Ramine (461 روز پیش)

دقیقا... تازه ماشین با این شاسی رکاب براش نذاشتن... آلمان، ژاپن و امریکا غول های خودروسازی حساب همه چی را دارند. کره، چین و فرانسه فاصله دارند با یک خودروساز حرفه ای

Hhhhhhhhhhhhhhhh (459 روز پیش)

اتفاقاً قیمتش نسبت به ماشین واقعاً عالیه امکانات رفاهی نسبتاً خوبی داره درسته . رخش یکم چینیه اما خوبه اندازه پرادو و شاید لندکروزه(شایدا شاید چون کنار لندکروز ندیدمش)سایزن و واقعاً نسبت به ابعاد امکانات رخ و غیره می ارزه

1357Parsa (459 روز پیش)

چینی!!؟ هنوز نمیدونید ماشین تولید چه کارخونه ای و برای چه کشوریه چه اعتماد به نفسی دارید کامنت هم میزارید نظر میدید.

Sina93 (458 روز پیش)

در مورد ولوو چطور؟ اونم حجم موتورش ۲ لیتره. واقعاً بعضیا با چه اعتماد به نفسی حرف میزنن و هنوز نمیدونن خودروسازی در دنیا داره از موتورهای بزرگ تنفس طبیعی به سمت موتورهای کوچک توربوشارژ، برقی و ... با راندمان بالا میره. من خودم هیچوقت همچین پولی رو به این ماشین و این برند نمیدم ولی حرف ... هم نمیزنم.

no one (455 روز پیش)

از کی تا به حالا سانگ یانگ چینی شده ؟ زمانی که سانگ یانگ شاسی میزد هیشکی نمیدونست شاسی چیه

Aiii (346 روز پیش)

الان کجا قیمت رکستون گرونه؟؟؟ تو با ۲۵۰۰ می‌توانی یه لندکروز 2009 دور رنگ بخری بعد میگی لندکروز 2013 الان ۶ میلیارد هست. پس آگه این جوریه که لندکروز چه امکاناتی داره حالا اینو ببین چه امکاناتی داره. تو لندکروز 8 سال پیش باید بخری ۶ میلیارد بعد با این مقایسه میکنی اگه همین ماشین در همین موقع با سال ۲۰۱۸ آرم تویوتا روش میخورد میگفتن گه ۱۰ میلیارد کسانی که دنبال برد این چیزا هستن اصلا به دردشون نمیخوره اما کسانی که دنبال رفاه و راحتی هستند این بهترین ماشین برای اونهاست

ashX (343 روز پیش)

دوستان استادان صاحب نظران و صاحبین سبک حرف تخصصی شما کاملا درسته اما تورو خدا اینارو با لندکروز مقایسه نکنین 😔

M.H (222 روز پیش)

درسته کاملا حرف شما درسته اما اگر شما ۶ میلیارد داری که برو لندکروز بخر و کیف کن و اصلا هم به رکستون فکر نکن . اما الان با ۲ و نیم میلیارد چی میشه خرید؟ که شاسی مستقل باشه ماشین فول سایز باشه همه آپشنها رو هم داشته باشه بعد تازه تو افرود هم کم نیاره؟؟؟!!!

8AaaA (190 روز پیش)

Xc90 هم موتورش ۲۰۰۰عه بعدشم اس یو وی های این کمپانی ی سروگردن از بقیه جلوترن چون فقط تخصصشون ساخت اس یو وی عه

ManiGR (188 روز پیش)

۲۰۰۰ معمولی نیست که ۲۰۰۰ توربو شارژ هست ۲۰۰۰ توربو شارژ باید جمع ۸۰۰ سی سی کنید یک موتور ۲۰۰۰ توربو شارژ مثل یک موتور ۲۸۰۰ هست

ManiGR (188 روز پیش)

همه اول فکر می کردند سانگ یانگ چینی هست اما چینی نیست کره ای هست

Rahyar (187 روز پیش)

سلام 2 لیتر با دوتا توربو

ادلانته (154 روز پیش)

دوست گلم ماشین رو از نزدیک دیدین میدونید تو دنیا به ایم ماشین لقب گلوله سربی دادند حالا مفهومش چیه یکم سرچ کنید اطلاعاتتون هم بالاتر میره .واسم جالبه رکستونی که هنوز به خرج نیافتاده چه جور محاسبه شده که هزینه استهلاکش زیاده .در صورتی که ثابت شده ماشینهای سانگ یانگ کم استهلاکترین ماشینهای دنیاس از موسو و تیوولی مشخصه لطفا امار بگیرید متوجه میشید

King88 (132 روز پیش)

یک راننده آماتور میدونه و اون شرکت کره‌ای با اون همه سابقه و مهندس و قرض گرفتن تکنولوژی مرسدس بنز نمیفهمه روی مدل دیزل این ماشین گیربکس ۷ سرعته بنز نصبه ی کم غرض ورزانه نظر ندیم بهتر بگیم از دید شما این موتور مناسب این ماشین نیست...

Show More