بررسی مشخصات سانگ یانگ رکستون
بررسی مشخصات سانگ یانگ رکستون
بررسی مشخصات سانگ یانگ رکستون

پرچمدار شاسی‌بلندهای سانگ یانگ بعد از غیبتی 5 ساله، در سال 97 به بازار ایران معرفی شد. نسل جدید رکستون، در کره جنوبی با نام G4 Rexton شناخته می‌شود و با همین نام نیز به کشورمان آمده. رکستون G4 هرچند فاصله محوری 2.8 متری سابقش را حفظ کرده، اما هم حجم بدنه‌اش بیشتر شده و هم اندکی به ابعادش اضافه شده است طوری‌که اگر در کنار سانتافه DM بایستد، کاملا متوجه اندازه بزرگتر رکستون G4 می‌شوید. رکستون در کره جنوبی به‌لطف رینگ 20 اینچی‌اش، بزرگترین رینگ‌ها را در میان همکلاسانش دارد. همچنین در نسخه 5 نفره نیز بزرگترین حجم صندوق را در میان رقبایش، به خود اختصاص داده. البته مدل 7 نفره این خودرو (که به ایران آمده) کاملا از این قاعده مستثناست چراکه محفظه بار آن، در صورت خواباندن ردیف سوم، تقریبا معادل صندوق پژو 206 است!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای سانگ یانگ رکستون

    • ایمنی
    • شاسی مستقل
    • ردیف سوم صندلی‌ها
    • دیفرانسیل یکپارچه عقب
    • تعلیق نرم‌تر از موهاوی (در آفرود)
    • سطح بالای تجهیزات استاندارد
  • معایب سانگ یانگ رکستون

    • مانورپذیری
    • واردات محدود
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2018

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته
  • گیربکس 6 دنده اتومات 3 حالته
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (e-XGDI200T)
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 222 اسب‌بخار
  • گشتاور 350 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (Y400)
  • طول 4850 میلی‌متر
  • عرض 1960 میلی‌متر
  • ارتفاع 1825 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2865 میلی‌متر
  • وزن 2110 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 255/50R20
  • چرخ عقب 255/50R20
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
159 دیدگاه

ادلانته

دوستان گل و عزیز به نظر بنده که این خودرو رو در سال ۹۶ ثبت نام کردم و سه سال با تفکر اینکه خودرو بدرد من نمیخوره حاضر بودم به هر قیمتی بفروشمش اما وقتی سوار بر امپراطور کره ای شدم دیگه حاضر نیستم حتی بفروشمش مگر اینکه مجبور بشم و پول لازم وگرنه حتی پرادو ۴۰۰۰ سی سی هم به گردش نمیرسه و ضمنا ترمز اضطراریش که اتوماتیک خودش عمل میکنه فکر کنم به اندازه یه سانتافه میارزه (فقط ترمزش) تو بحث نرم بودن هم قابل قیاس با سانتافه و سورنتو نیست اقا یک کلام بگم تا سوار نشدید مثل بنده اَخ میکنید وقتی سوار بشید و یه راه ۱۰۰ کیلومتری رو باهاش رانندگی کنید میفهمید که من چرا عاشقش شدم سانگ یانگ واقعا شرکتی خاص واسه ادمهای خاص و تک سواره و پیشنهاد میکنم از کسانیکه خودروهای سانگ یانگ رو چند سال داشتند سوال بفرمایید ایا حاضرند غیر از خودروی سانگ یانگ سوار ماشین دیگه ای بشن؟ این محصولش و تیوولی بحث بد مشتری بودن رو حذف کردند و بزودی قیمتهای نجومیه این محصولات رو خواهید دید این خط/ و این× نشون

۰۹۱۲۶۵۲۰۴۳۷

سلام اومدم خط و نشون رو واضح کنم جالبه پارسال ۲۳۰۰ میخریدن الان ۳۴۰۰ التماس میکنن هر کسی سوار شده دیگه فروشنده نیست

1Ams

دوست عزیز محض اطلاع بگم که سانتافه فول هم ترمز اضطراری رو داره به علاوه اینکه سانتافه کروز تطبیقی هم اضافه تر داره

Mohsen1349

توی آگهی دارن۲۰۱۸قیمت ۴/۵میزنن!!!میخواستم بدونم قیمت واقعیه یا مدعافروشیه؟؟؟

مرتضی هستم!

محسن جان ارادت. در تاریخ 30 اذر 1400 این ماشین کمتر از 3 تومن قیمت داره.

Mohsen947

سلام آقا مرتضی.من هم ارادت دارم خدمتتون. عرض کنم خدمتتون متاسفانه فروشنده های این خودرو قیمت کارشناسی شده خودرو رو قبول ندارن وحداقل یک میلیارد بالاتر دارن قیمت میدن!!!

۰۹۱۲۶۵۲۰۴۳۷

آقا مرتضی قیمت اون ۳ تومن بود دیگه زیر ۳۵۰۰ نمیدن اگر تصادف نداشته باشه

hiatous

امپراتور ! بلاخره یه روزی میخرمت...

kashani44

خودرویی 35 هزار دلار قیمتش در فول ترین مدل هست و با دلار 30 تومن میشه 1میلیاردتومن که اگر 100 درصد هم توش بخورن میشه 2 میلیارد تومن چجوری 2700 قیمت میدن (تازه به قول دوستان از 4 میلیارد رسیده )که البته سزای گران فروش نخریدنه....

یونس

ببخشید وقتی یه چهار چرخ ایرانی مثل دنا شده 500 میلیون یا ماشینهای دیگه ای که تو بازار جهانی کمتر از این قیمت دارن و دارن دو برابر این قیمت میخورن کسی میتونه چیزی بگه؟؟ من میگم همه چی گرونه ولی اتفاقا این ماشین باتوجه به امکانات و کیفیتش عالیه

AREF1400

دوست عزیز گرون نمیدن قیمتش تو ایران همینه ولی بخاطر حمایت از خودروسازان داخلی از وارد کنندگان و مونتاژ کنندگان خودرو گمرک صد درصد گرفته میشه و کلی هزینه دیگه که باعث میشه قیمت هر ماشین دو تا سه برابر قیمت اصلی و جهانی بشه تازه بخاطر اینکه پنج ساله واردات خودرو بسته شده قیمت ها افزایش یافته و ما مجبوریم هر ماشین رو سه برابر قیمت اصلیش بخریم

Mohammadmm8

دوستان کسی راجب این نسخه های مونتاژیش اطلاع داره؟ کیفیت و امکاناتش چقدر با نسخه وارداتی تفاوت داره؟

ادلانته

دوستانیکه ترکیه تشریف میبرن پیشنهاد میکنم قیمت این خودرو (رکستونG4) رو در ترکیه مقایسه کنید باbmw سری ۵ ،مطمئن باشید مثل بنده تعجب خواهید کرد با هم ،هم قیمت هستند اما در ایران نصف قیمت بی ام و قیمت میخوره (در خرید امپراطور شک نکنید چون شاید بنده چشم بسته حرف میزنم اما تو ترکیه که کسی قیمت الکی واسه ماشین تعریف نمیکنه)

Parham65tehrani

سلام به همه امروز در تاریخ 1400/1/14 یک دستگاه رکستون g4 با کارکرد زیر هزارکیلومتر(مشابه صفر کیلومتر) رو به قیمت یک میلیارد و هشتصد میلیون معامله کردم ماشین بدون هیچگونه ضعف بود.فروشش حدودا هفت ماه طول کشید و حسابی اذیتم کرد.کسایی که بازار ماشینشون مهمه سمت این نرن!!!

SMTheGreaT

داداش G4 کارکرده توو بدبخت ترین حالت 2100 کمتر ندیدم کسی بده.

Amiri

طبعا خودروهایی که بورس ندارند و برند نیستند بدفروشند. فروش چنین خودروهایی زمان بر و با قیمت پایین تر انجام می شود.

Amiri

قیمت ها خیلی دقیق نیستند. مخصوصا ماشین هایی که بورس ندارند بد فروشند. در صورت تصمیم به فروش باید با خریدار هماهنگ شود تا با قیمت اعلامی در سایت

rahimchin

سلام، همچنان بی مشتری .... رامک خودرو با بد قولی و یک کم رخش هم سبب شده استقبالی نشه

Nbi

مجموع بازار خودرو کساد است تا شاید دولت ورود خودروهای مدرن را دوباره آزاد کند

rahimchin

بورس نداره کم مشتریه

ادلانته

سلام دوستان عزیز پیشنهاد میکنم یکبار هم شده این ماشین رو از نزدیک ببینید و ترجیحا سوار بشید بعد در نظر سنجی شرکت کنید خدایی قول میدم عاشقش بشید بعد از لندکروز در ایران فقط رکستونG4کره ای (مونتاژ کره) امتحانش چند ساعت وقتتون رو میگیره اما تا آخر عمر عاشق ماشینهای سانگ یانگ میشید

ادلانته

دوست عزیز واقعا خسته نباشید رکستونی که خریدین نیم فول و ۵ نفره س و اینکه فول اپشن بدون مشکل رو در تاریخ ۷ بهمن ۱۴۰۰ زیر ۳ میلیارد پیدا نمیکنید خیلی خوشحال نباش اون ماشین رو بنده میشناسم ۵ نفره و کم اپشنه البته در سال ۹۸ این خودرو ۱۷۰۰ قیمت داشت و بزودی به قیمت واقعیش در ایران خواهد رسید ( در ترکیه قیمت این خودرو با bmwسریه ۵ هم قیمت بود)

Rahyar

سلام دوستان بین رکستون مونتاژ و هاوال H9 2018 و پرادو 2012 و سورنتو 2018 و کلیوس 2018 ونیسان ایکس تریل 2018 و سانتافه 2018 و تیگوان و پاسات کدوم بهتره؟ بزرگ هم باشه. بدر افرود بخوره. بدرد مسافرتم بخور هو آپشنم داشته باشه. سرعت خوبی هم داشته باشه

Nbi

سلام طبعا سلیقه شما مهمترین فاکتوره. اگه تکنولوژی رو بعد از سلیقه ببینیم ماشین های آلمانی، ژاپنی و آمریکایی حرف ندارند. کره و چین تقلید می کنند نه اختراع. با بودجه شما هر کدوم از تیگوان تا ایکس تریل و راوفور و اوتلندر و ایکس فور عالی.

BENY7

به نظر من سانتافه از همه بهتره

BabakCrus

سلام و درود، دوست عزیز نمیدونم خریدکردی یا نه ولی شاید سوال کسان دیگه ای هم باشه، در وحله اول باید متذکر بشم که خودروهایی که اسم بردید نه از نظر قیمت و نه از نظر کلاس و کارایی و نه از نظر حجم موتور و فنی ارتباطی به هم ندارن، اگر صرفا برای آفرود میخوایید و با آپشنهای قدیمی تر و مصرف بالا مشکلی ندارید پرادو گزینه بهتریه، اگر برای تو شهر و مسافرت میخوایید گزینه های کره ای که نامبردید معقولتر و پر آپشن ترن، اگر دنبال ماشینهای توربو هستید و میخوایید ماشین خاصی داشته باشید و برای رانندگی در شهر مناسب باشه تیگوان و پاسات(که در یک کلاس نیستند) ولی دردسرهای توربو و تامین قطعات و بنزین و اکتان هم رو باید درنظر بگیرید، اگر اتومبیلی میخوایید که هم کم استهلاک باشه و هم بتونید آفرودهایی درحد متوسط انجام بدید و هم در شهر قابل استفاده باشه و آپشن هم تا حدی داشته باشه و بطور کلی مجموعه ای نسبی از همه آیتمها رو داشته باشه به ایکستریل و راوفور و میتسوبیشیasx فکر کنید ولی بازهم میگم نه قیمت نه کلاس خودروهایی که نام بردید هیچ ارتباطی با هم ندارن، پیشنهاد من به شما در قدم اول اینه که بودجه و آیتمهای مهمی که حتما میخوایید خودروتون داشته باشه رو مشخص کنید(مثل استهلاک یا خاص بودن یا قدرت یا اسب بخار یا مصرف یا تامین قطعات ویا ...و ...) و در قدم بعدی با یک مشاور خودرو صحبت کنید و راهنمایی بگیرید، دوستان نمایشگاهی دقیقا مثل دوستان املاکی دراصل برای "مشاوره" دادن هستند و بعد برای خرید و فروش، هر خودرویی هم که انتخاب کردید برای خرید حتما خودتون تست کنید(اگر امکانش رو دارید مدتی هم مدل اون خودرو رو رنت کنید) و از کسانی که مدتی اون خودرو رو داشتن حتما سوال کنید که از مزایا و معایبش به درستی آگاه بشد، شاید موردی وجود داشته باشه که بخاطر همون مورد بخواید اون خودرو رو بخرید یا بالعکس بخاطر همون مورد از خریدش منصرف شید، امیدوارم مفید بوده باشه، مانا باشید.

Amiri

سلام به نظرم سلیقه خریدار، خدمات سراسری نمایندگی، تامین لوازم، آپشن ها و از همه مهمتر بورس داشتن ماشین در بازار مهمند. خودرو باید به شما خدمات بده نه اینکه راننده در خدمت اون باشه. ماشین های ژاپنی هم برندند هم پرکار. ایکس تریل محشره ولی به پرادو سالم و کم کار نمی رسه. تیگوان لوکس باوقار آلمانی. ولی محدودیت های خاص خودش رو داره.

alireza.n

طبیعتا ایکس تریل مناسب ترین شاسی بلند از نظر نرمی برای خانواده و توانایی آفرود است از لحاظ دوام هم از ماشینتان خسته میشوید ولی ایراد پیدا نمیکند

Shoh

به نظر من کولیوس هم خوش قیمت هم خوش ستیزه هم موتورش ساخت ژاپن سمت تیکتون نرو چون صندلی های عقب فضای کمی رو به خود اختصاص دادن سانتافه هم نخر چون که میل پلوس های عقبش تحمل وزن خیلی بالایی ندارن به ایکس تریل و سورنتو هم فکر کن ولی به سورنتویی که موتور gdi داره فکر کن ولی نظر خودم روی کولیوس چون که تا حدودی میتونم بگم شبه رافور از لحاظ فنی ولی آپشن های بیشتر و فضای بهتری داره

A13121245

خودتون جواب خودتونو دادین با چیز هایی که شما میخواین رکستون چون هم آپشن هم شاسی مستقل برای آفرود و شتاب خوب مسافرت هم خوبه

Bh

رکستون و کلیوس بهترین گزینه بین همه هستن ولی سورنتو هم خوبه

ادلانته

دوست عزیز به حرف هیچ کس توجه نکن فقط خودت برو رکستونG4 مونتاژ کره رو ببین و سوار شو و پات رو بزار رو گاز (چون خودش ترمز اضطراری داره) فقط گاز بده (پدال رو تا ته فشار بده) عاشقش میشی

Mohsen947

سلام. 2سوال درمورد این خودرو دارم. اول اینکه موتور توربو با بنزین معمولی مشکل پیدا نمیکنه؟ دوم اینکه مدل مونتاژی این خودرو کارایی وارداتی رو داره یاخیر

Ab1

سوال اولتون من معمولی یورو ۴ خیلی مواقع زدم مشکلی نداشته ولی چند باری مسافرت مجبور شدم یورو ۲ هم زدم فقط مصرف سوخت افزایش پیدا میکنه ولی برای من تا الان ارور یا مشکل دیگه نداشته سوال دومتون را اطلاع ندارم فقط میدونم وارداتی ها تریم داخل رنگ مارون دارن و دسته دنده و جلو داشبورد چوبکاری داره که خیلی زیبا تر از مونتاژی ها هستش که فقط تریم مشکی داره و چوبکاری هم نداره روی جلو داشبوردش

mohsen1356

سلام و درود . کارخانه سانگ یانگ از پارسال اعلام ورشکستگی کرده و دادگاه ورشکستگی سئول هم این درخواست رو پذیرفته و از طرفی شرکت هندی ماهیندرا به عنوان سهام دار عمده این کمپانی حاضر به سرمایه گذاری دوباره در سانگ یانگ نشده و دولت کره هم عنایتی از این شرکت نکرده برای حفظ فضای رقابتی سایر خودروسازان کره ای ....تا کنون خریداری برای این کارخانه پیدا نشده است.....

King88

خوب این دلیلی بر خوب بودن یا بد بودن محصول داره؟ سانگ یانگ تنها شرکت کره‌ای هست ک از ابتدا روی تولید انواع شاسی بلند و ون و کاروان تخصصی کار کرده امروز فردا صداش در میاد ک ب ی شرکت دیگه فروخته شده و باز احیا شده بهتر نیست در مورد کیفیت و فنی خودرو صحبت بشه؟ باز خوبه اعلام کردن ورشکسته شدن و محصولات خیالیشون رو پیش فروش نکردن واسه ۱۸ ماه آینده...

ادلانته

سلام دوست عزیز این موضوع واسه شرکت سیتروئن و پژو هم پیش اومده چه ربطی به رکستون داره و دقیقا خواهیم دید سانگ یانگ بزودی محصولات جدیدش رو به نمایش میزاره

Show More