بررسی مشخصات سانگ یانگ رکستون (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ رکستون (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ رکستون (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ رکستون (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ رکستون (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ رکستون (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ رکستون (مونتاژ)
بررسی مشخصات سانگ یانگ رکستون (مونتاژ)

اگر نام کارخانه «نورا موتور پارس» را تاکنون نشنیده‌اید، باید بگوییم که این کارخانه، دقیقا همان‌جایی که محصولات مونتاژی رامک خودرو تولید می‌شوند. تیوولی مونتاژ، اولین محصولی بود که رامک خودرو در این کارخانه به تولید رساند. از اواخر سال 1399 نیز تولید رکستون G4 مونتاژی (سری اول) در این کارخانه شروع شد. اما اندکی بعد، یعنی در اوایل سال 1400، شاهد عرضه سری دوم رکستون مونتاژی بودیم؛ خودرویی که با نام «امپرور» پابه بازار کشورمان گذاشته است. رکستون امپرور، در واقع همان رکستون 2021 است که با یکسال تاخیر به ایران رسید؛ پس باید آنرا اولین فیس‌لیفت از دومین نسل این خودرو محسوب کنیم. در رکستون امپرور، شکل کلی چراغ‌های جلو تغییری نکرده اما کاسه چراغ را از نو ساخته‌اند طوریکه حالا 4 چراغ LED را درونش می‌بینیم. چراغ‌های عقب نیز جدیدند و سپرها و جلوپنجره خودرو نیز دوباره طراحی شده‌اند. درون کابین رکستون امپرور، با فضای تازه‌ای مواجه هستیم. با اینکه مجموعه داشبورد، مانیتور 8 اینچی و دکمه‌های پنل تهویه و سیستم چندرسانه‌ای خودرو، بدون تغییر باقی مانده‌اند اما صفحه کیلومتر رکستون امپرور، نسبت به رکستون 2018 وارداتی، کاملا تغییر کرده و حالا از نوع تمام دیجیتالی است و نمایشگر 12.3 اینچی TFT دارد. یکی دیگر از تغییرات مهم در کابین رکستون امپرور، غربیلک فرمان است که از نوع دی‌کات طراحی شده. البته در کنار این موضوع، باید به تغییر طراحی کنسول مرکزی و تغییر طراحی اهرم دنده نیز اشاره کنیم. رکستون امپرور، در قسمت فنی، تغییر چندانی نداشته است جز اینکه استاندارد آلایندگی آن، یک پله ارتقا یافته و به استاندارد یورو 6 دست یافته است. فراموش نکنیم که رکستون امپرور، همچون گذشته، از شاسی نردبانی معروف سانگ‌ یانگ بهره می‌برد که بیش از 81% آن از جنس استیل با مقاومت بالا ساخته شده است. سیستم 4WD آن از نوع پارت‌تایم بوده و در حالت عادی، اکثر توان موتور را به دیفرانسیل عقب، منتقل می‌کند اما امکان انتخاب حالت‌های سه‌گانه 2H و 4H و 4L نیز همچنان وجود دارد. البته سانگ‌ یانگ همچنین خبر داده که این نسخه از رکستون را برای نخستین‌بار، به سیستم کنترل پایداری تریلر (TSC) مجهز کرده است؛ سیستمی که می‌تواند با سنجش شتاب جانبی وارده بر تریلر، از حرکت زیگزاگی آن و تاثیرش در برهم‌زدن تعادل خودرو، جلوگیری کند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای سانگ یانگ رکستون (مونتاژ)

    • ایمنی
    • شاسی مستقل
    • ردیف سوم صندلی‌ها
    • دیفرانسیل یکپارچه عقب
    • سطح بالای تجهیزات استاندارد
  • معایب سانگ یانگ رکستون (مونتاژ)

    • خدمات پس از فروش
    • پیشرانه نه چندان مطلوب برای آفرود
    • عدم بهبود فنی (نسبت به قبل فیس لیفت)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1400 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته
  • گیربکس 6 دنده اتومات 3 حالته
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (e-XGDI200T)
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 222 اسب‌بخار
  • گشتاور 350 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (Y400) - فیس لیفت
  • طول 4850 میلی‌متر
  • عرض 1960 میلی‌متر
  • ارتفاع 1825 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2865 میلی‌متر
  • وزن 2110 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 255/50R20
  • چرخ عقب 255/50R20
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها