بررسی مشخصات تارا اتوماتیک
بررسی مشخصات تارا اتوماتیک
بررسی مشخصات تارا اتوماتیک
بررسی مشخصات تارا اتوماتیک
بررسی مشخصات تارا اتوماتیک
بررسی مشخصات تارا اتوماتیک
بررسی مشخصات تارا اتوماتیک
بررسی مشخصات تارا اتوماتیک

اگر روی همان موتور TU5P تارا دنده‌ای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگین‌تر از تارا دنده‌ای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان می‌دهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و مصرف سوختش نیز حدود 0.3 لیتر تغییر کرده. به لحاظ فنی، تغییر محسوس دیگری در این خودرو رخ نداده اما به لحاظ تجهیزات، ایران خودرو اکثر امکاناتی که از تارا دنده‌ای حذف کرده بود، برای تارا اتومات از آنها استفاده کرده است. بعنوان مثال: ایربگ‌های جانبی اضافه شده‌اند و رینگ خودرو نیز از فولادی به آلومینیومی تغییر یافته. آینه‌های جانبی از نوع تاشو برقی هستند. دوربین عقب به مالتی‌مدیا افزوده شده و تنظیم صندلی‌های جلو که قبلا از نوع دستی بود، حالا از نوع برقی است. روکش صندلی‌ها از پارچه، به چرم و پارچه تغییر کرده و روکش چرمی به غربیلک فرمان هم افزوده شده. سانروف، سنسور نور (اتولایت) و سنسور باران از دیگر تجهیزات تارا اتوماتیک هستند. ایران خودرو همچنین گفته که تارا اتومات، اولین محصول تولید داخل این شرکت است که سیستم کیلس استارتر در آن وجود دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای تارا اتوماتیک

    • پلتفرم ملی IKP1
    • موتور TU5 پلاس
    • بهبود امکانات نسبت به مدل دنده‌ای
    • گیربکس مشترک با دنا اتومات
  • معایب تارا اتوماتیک

    • عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دنده‌ای
    • محدودیت رنگ‌های انتخابی
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1400 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتوماتیک
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5 پلاس
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 113 اسب‌بخار
  • گشتاور 144 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (K132)
  • طول 4519 میلی‌متر
  • عرض 1953 میلی‌متر
  • ارتفاع 1466 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2652 میلی‌متر
  • وزن 1268 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو R16
  • چرخ عقب R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
130 دیدگاه

Ghanian(82 روز پیش)

دوستان من تارا اتومات برنده شدم سفید نداره الان مشکی بگیرم یا طوسی؟کودم و بهتر میخرن؟

Say205 (77 روز پیش)

سلیغه خودت مهمه ولی مشکیش خیلی شیکه اگه سرامیک هم بشه که دیگه حرفی نداره

Sorena13 (77 روز پیش)

مشکی

Majid20222(82 روز پیش)

دوستان میشه راهنمایی کنید تو رنج قیمتی ۶۰۰ تا ۶۲۰ تارا اتومات صفر بگیرم یا خودروی چینی مثل آریزو ۵ یا تیگو ۵ یا لیفان ۸۲۰

JjjjAmir (79 روز پیش)

تارا بخر هم بازار داره هم به صرفه تره از لحاظ نگهداری و تعمیرات

CitroenXsara (78 روز پیش)

فضا تارا و تیگو. استهلاک و ظاهر لیفان و اریزو

Aaaaaa1(382 روز پیش)

نهایتا ۵۳۰‌میلیون بیرزه آخه مگه چی داره ۹۰۰ میلیون 🤐🤐

BA (97 روز پیش)

حالت خوبه تارا ۵۵۰ میلیون عزیز

CitroenXsara (81 روز پیش)

شد ۶۳۰ میلیون 😐

JjjjAmir (80 روز پیش)

برادرای عزیز وقتی کوییک شده ۲۳۰ و دنا شده ۵۸۰ و هایما یک وصد میلیارد خل تارا طبیعی بشه ۶۳۰ تا ۶۴۰ همه چیز با هم بالا پایین میره .. در ضمن دیشب یک کارشناس میگفت تا آخر سال خودرو ۳۰ درصد بالا میره .. تو این کشور ما اصلا بعید نیست

99mahdi(94 روز پیش)

دوستان سایز لاستیک تارا اتومات چقدره و اینکه از لحاظ شتاب بین کودوم ماشین های ایرانیه و اینکه چراغ عقب تارا قرار بود از ابان عوض شه ایا عوض شد؟

Arsham2000 (92 روز پیش)

به نظر من تارا اتوماتیک بهتره چون هم پلتفرم به روزتری داره هم موتور کم استهلاک تری ازنظر قدرت موتوری هم با یک ریمپ ساده و تغییرات جزئی تا ۱۳۰ اسب قدرت افزایش پیدا میکه خود آپکو هم این تغییرات را با گارانتی انجام میده دنا پلتفرمش قدیمیه و موتور پر استهلاکی داره مصرف سوختش هم چون توربو داره خیلی بالاست شاهین هم موتور ضعیفی داره فقط ظاهر ش قشنگه

JjjjAmir (92 روز پیش)

R16 205 50 .. از لحاظ شتاب تارا و دنا اتومات تقریبا تو یک رنج هستند ولی آپشن های تارا قابل مقایسه نیست با دنا .. چراغ اپکویی خطی الان خود آپکو آورده برا فروش ولی خود کارخانه قرار بود از آبان خطی کنه هنوز مشخص نیست ..

99mahdi (90 روز پیش)

داداش یعنی میگی دنا پلاس با ۱۵۰ اسب بخار و شتاب ۹ ثانیه با تارا اتومات ۱۱۳ اسب بخار شتاب ۱۳ ثانیه یکیه؟

99mahdi (87 روز پیش)

اخه دیسلایک برای چیه دلیل بیارین چرا باید تارای ۱۱۳ اسب بخاری بتونه دنا پلاس توربو ۱۵۰ اسب بخاریو بگیره اصن حالت عادی ef7 معمولی با ۱۱۳ اسب بخار چون گشتاورش بیشتره تارامعمولیو میگیره حالا چ برسه توربو

D753159456 (83 روز پیش)

دیسلایک برای اینه که شما دوست عزیز همه چی رو د ر سرعت خودر می بینید در صورتیکه اگه کلی بخواهیم به تارا اتومات نگاه کنیم فقط سیستم کنترل پایداریش کلی ارزش داره ضمنا مصرف سوخت کمتر .فضای سرنشین و صندوق عقب جا دار .بدون صدا بودن اطاق و اقتصادی تر بودن در برابر توربو و... اینهمه مزایا رو مثل اینکه نادیده گرفتید وفقط چسبیدید به سرعت دوست عزیز.

99mahdi (82 روز پیش)

اقا من خودم تارا اتومات برنده شدم و میدونم ی سرو گردن بالاتره اما بحث من فقط شتاب و سرعت بود ک بنظر من خیلی راحت از دنا پلاس توربو میخوره و چ بسا بخاطر گشتاور کمتر و وزن بیشتر از دنا معمولی هم میخوره

JjjjAmir (80 روز پیش)

دوست عزیز من خودم قبلا دنا اتومات داشتم و الان تارا اتومات دارم هر دو رو سوار شدم .. از لحاظ شتاب اولیه یکم دنا بهتره نه خیلی زیاد که میگی میخوره ن اینجوری نیست خیلی جزئی هست اختلاف .. در ضمن شتاب در حرکت کاملا یکسان هست خودم امتحان کردم ... ولی از لحاظ بقیه جهات مثل ایمنی و بروز بودن و آپشن و هزینه نگهداری و قشنگی تارا بشدت فاصله داره با دنا خیلی بهتره

arak47(96 روز پیش)

دوستان دنا پلاس توربو اتومات یا تارا اتومات یا شاهین توربو ، کدام خودرو بهتر است و مزایا و معایب رو هم ممنون میشم بگید...

BA (92 روز پیش)

تارا آپشن ) شاهین قیمت ) دنا سرعت )

seyedhesam1388(379 روز پیش)

فکر کنم سازنده اش خیلی خوش خیاله! نه آپشن. نه خوب. قیمت گرون.

Ramin mn (360 روز پیش)

دقیقا

BA (97 روز پیش)

آپشن هاش رو در نظر بگیرید و قیمت الان با ۶۰۰ میلیون چی میتونید بهتر از تارا بخرید

SEHS(387 روز پیش)

سلام قیمت ها الان خیلی نجومی هستش تارا اتومات نهایتا 500 ارزش داشته باشه

AREF1400 (377 روز پیش)

اگه قیمت واقعیشو بخای از 500 هم کمتر باید باشه ولی با توجه به قیمت سایر ماشین ها مثل دنا توربو و 207 اتومات که قیمتشون حدود 550 است تارا اتومات باید حدود 600 باشه تو بازار

JjjjAmir (199 روز پیش)

تارا اتومات الان حدود ۵۸۰ تا ۵۹۰ قیمت داره و بشدت خریدنی هست در مقایسه با بقیه خودروهای داخلی و چینی

BA (97 روز پیش)

لاماری ایما چی داره که باید ۱ میلیارد پولشو بدی تارا خیلی خوبه

JjjjAmir(199 روز پیش)

بشدت نسبت دنا پلاس ارزش داره ..هزینه تعمیر و نگهداری بشدت پایین تر هست.. در ضمن نمونه آپکو بسیار زیبا و با امکانات بهتری هست و ریمپ هم که کنند دیگه حرف نداره

Alirastgo (149 روز پیش)

تارا ماشین خارجیه؟!! اونوقت میشه توضیح بدین کجاش خارجیه؟!! رینگ لاستیک زشتش یا موتور قدرتمندش یا صندلی های برقی گرمکن و سردکن دار یا رادار هاش چهرش هم جز زشت ترین هاست مخصوصا عقبش . صدای موتور سرعت بالای ۹۰ ادم بیزار میکنه لطف کن اسم ماشین خارجی نیار چون یه چراغ اپتیما سوناتا ازرا می ارزه کل تارا دیگه اسم بنز نیاوردم در حد همین کره ای ها. یکسال باهاش رانندگی کن کیلومتر رفت بالای پنجاه هزار اونوقت عین تراکتور به صدا افتاد بگو ماشین خارجی به هرحال چرخش بچرخه

JjjjAmir (143 روز پیش)

عزیزی که میگه تارا ماشین خارجی هست ؟!! خب معلومه که نیست و میای آزرا و ... با تارا مقایسه میکنی اولا ماشین خارجی روبراه زیر ۹۰۰ نیست یعنی ۳۲۰م بالاتر ثانیا یک خرج موتوری یا فنی حدود ۵۰ ۶۰ خرج رو دست آدم میزاره که تارا با مخارج کم . در نتیجه تارا اتومات یک ماشین با امکانات یک ماشین خارجی و با مخارج یک ماشین ایرانی هست ...

Naviddddd (126 روز پیش)

ریمپ کردن چی کار میکنه؟

BA (97 روز پیش)

بله شما راست میگویید اگه توربو خراب بشه ۵۰ میلیون پول درست کردنشه

hosein1221(367 روز پیش)

بنظرم دنا پلاس توربو ارزش خریدش بیشتره ،تارا خیلی گرون تره ولی تفاوت زیادی باهم ندارن البته اگه عایق بندی کابین دنارو در نظر نگیریم ،تازه موتور دنا پلاس توربو قوی تره،طراحیش هم بنظرم بهتره

ZAL (366 روز پیش)

امکانات تارا اتوماتیک خیلی بیشتر از دنا پلاس هستش و ارزش خرید بیشتری داره

Mohammad89 (362 روز پیش)

به نظر من تارا خیلی خوب وامکاناتش بیشتر هست

Ali84 (262 روز پیش)

دنا موتور قوی تر ظاهر بهتر تارا اپشن بیشتر

Ali khan (253 روز پیش)

مشکلات و معضلات موتور توربو رو در نظر بگیرید موتور تنفس طبیعی تارا خیلی بهتر از توربو هست توربو ممکنه شتابش بیشتر بشه ولی مصرف سوخت بالاتر داره و اگر خراب بشه کلی هزینه سنگین داره

CitroenXsara (160 روز پیش)

دنا بجز شتابش که باز هم ۱۳.۸ ثانیه در صفر تا صد گرفت هیچ برتری نداره! تارا به نسبت دنا خیلی کیفیت بهتری داره و خیلی زیبایی بیشتری داره. دنا هنوز کیلس نیست ولی تارا قراره صندلی گرمکن بهش اضافه بشه!

JjjjAmir (158 روز پیش)

دوستان عزیز خودم با مشورت ریس اتحادیه مکانیک ها و ۱۵ تا ۲۰ نمایشگاه دار تارا اتومات خریدم و الان خیلی راضی هستم یک ماشین خارجی با فیس زیبا با مخارج ماشین ایرانی سوار هستم نه ماشین چینی آشغال .. رانندگی معقول و جواب میده اگر انتظار ماشین ۳۵۰۰سی سی ازش دارین خب خیر چون موتورش tu5+ و همچین انتظاری معقولانه نیست

mohammadrk (137 روز پیش)

عزیزم آپشنهاشو و موتورشو مقایسه کن بعدش متوجه میشی

ZSL (119 روز پیش)

من تارا رو تا چند وقت قبل سوار نشده بودم نمیتونستم نظر بدم ولی خب وقتی سوار شدم خب خیلی برتری داره تارا نسبت به دنا کابین ش بزرگتره سرنشین عقب راحت تره نمیگم وی ای پی هستش ولی دنا واقعا جای پا نداره بعد من قدم بلنده کامل باید بدم عقب و بیارم پایین تا بتونم بشینم داشبوردش جلوعه پای راست رو خیلی اذیت میکنه تو رانندگی طولانی مصرفش هم تا الان خیلی بالا بوده تو شهر تا ۱۵ ۱۶ تا هم میره از میدون ازادی تا قم هم چند وقت قبل رفتم صدی ۸.۵ الی ۹ سوزوند که میگن اب بندی بشه درست میشه یکی میگه ریمپ کن. یه مورد داغون تو دنا اینه که عملا درزی برای درب ها وجود نداره ۱۲۰ به بالا یه صدای بادی میاد که تو عمرم تجربه نکرده بودم و باورم نمیشد ولی تا ۱۲۰ تا کابین خیلی اروم و ساکتی داره ولی خب این صدا و این مصرف سوخت مزیت توربو رو میزاره کنار چون کسی که ماشین توربو میخره قطعا دنبال سرعته تو سربالایی های قم هم چند جایی کم اورد و تا زمانی که معکوس نداده بود جون نداشت تارا رو داخل شهر نشستم درباره این صداها پرسیدم گفتن نه نداره و چند تو بدی داره تارا یکی نا میزان بودن کاپوت و صندوقه که میگن ریگلاژ بشه درست میشه یکی چراغ عقبش هست که خب جالب نیست اصلا نمونه اپکویی هم خیلی گرونه یکی هم طراحی داشبوردش هست که تو چشم اون طراحی و جاگذاری مانیتور جالب نیست اصلا درمورد کنترل پایداری تارا هم نمیشه خیلی مثل باز شدن ایربگ ها اطمینان کرد بهش ولی بودنش بهتر از نبودش هست تو این مبالغ هم اصلا ارزش خرید ندارن وقتی ۵۰۰ ۶۰۰ پول ماشین میدی انتظار خیلی چیز ها رو نداری و دقیقا تو خودرو های ایرانی همونا میان سراغت یه زمانی با این پول دوتا سانتافه صفر فول قابل خریداری بود الان تارا یا دنا

Say205 (117 روز پیش)

شتاب اولیه هر دوتاشون 13 هستش امکانات تارا خیلی بیشتره نرمی بسیار خوبی داره موتورش هم بسیار کم دردسر هستش قیافش هم سلیغه ای هست ولی خیلی ها قبولش دارن

BA (97 روز پیش)

تارا آپشن داره ولی دنا هیچی نداره

CitroenXsara(113 روز پیش)

سلام دوستان تارا اتوماتیک شنیدم اندروید اتو داره ولی نمیدانم اگه فقط با یو اس بی هستش لطفاً اگر میدانید عرض کنید که آیا مجهز به حالت بلوتوث ( وصل شدن بدون یو اس بی) هم داره یا فقط همان یو اس بی؟

Hoseii (99 روز پیش)

سلام.بله اندرویدautoداره و با بلوتوث هم وصل میشه

Show More