مشخصات فنی تارا اتوماتیک V2 سال 1400 - 1402
سال
اگر روی همان موتور TU5P تارا دندهای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگینتر از تارا دندهای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان میدهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
بهبود امکانات نسبت به مدل دندهای
گیربکس مشترک با دنا اتومات
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دندهای
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتیکپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1268 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
R16چرخ عقب
R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
4 حالته برقی + 2 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
2 حالته برقی + 2 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
HosseinNa 1403/3/28
سلام به همه دوستان
بنده 40.000 کیلومتر سابقه رانندگی با تارا دستی و بعد از اون دو هفته ای دنا توربو اتومات و الان هم تارا اتومات رو حدود چهار ماهی هستش که دارم. جهت کمک به عزیزان کامنت میذارم.
تارا : پلتفرم به روز تر. نرمی بیشتر. فضای صندوق و جای پای خوب سرنشینان. صندلی نسبتا راحت. سیستم کنترل پایداری نسبتا کارآمد. موتور کم توان و شتاب نه چندان خوب که دنده ای واقعا وضعیت بهتری نسبت به اتومات داره. البته حلزونی نیست! ولی خوب هم نیست. ایراد مونتاژی هم که همیشه در محصولات داخلی هستش.
دنا پلاس : موتور قوی و هماهنگ تر با گیربکس. شتاب خوب. صندلی های برقی 8 جهته. صندلی های بسیار خشک. فضای کم کابین. شعاع گردش کم و آزاردهنده. صدای زیاد باد در سرعت. نبود سیستم کنترل پایداری. ترمز ضعیف نسبت به راه رفتن خودرو... به نظر من دنا پژو 405 تیونینگ شده هستش با فضای کابین کمتر...!
ضمنا این رو بگم که گیربکس اتومات تارا بنده در هنگام توقف یه دل دل ریزی داره و طبق بررسی که کردم معکوس از دنده 2 به 1 هستش! اگر خیلی اهل کل کل و سرعت بالا نیستید میتونه گزینه نسبتا خوبی باشه.
واقعا جای تأسف برای همه ما ایرانیان هستش که نمیتونیم ماشین روز و با کیفیت سوار بشیم.
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/3/20
من تارا اتومات v2 مهر ۴۰۲ خریدم تا الان 38000 کیلومتر باهاش رفتم چون زیاد مسافرت زمینی دارم .و بین شیراز و تهران زیاد رفت و آمد دارم ،شمال هم زیاد میرم آخر هفته ها ،خیلی خیلی ازش راضی هستم نمیخوام بگم حق ما ایرانی ها اینه یا ما لایق این ماشین ها هستیم ،قطعا ای کاش ما اینقدر محروم نبودیم ایکاش میتونستیم ماشین های روز دنیا با بهترین کیفت ها رو با قیمت های بسیار پایین داشته باشیم مثل تمام مردم دنیا ولی خب متاسفانه نمی تونیم …. حالا فعلا تو این شرایط بنظرم بهترین ماشین توی رنج ۱ میلیارده چون هم توی سرعت های بالا امنیت رو واقعا حس میکنی و ماشین کوچکترین حس نا امنی و ترس رو بهت نمیده و اون سرعتی که میری اصلا متوجه نمیشی مثلا من خیلی وقت ها بخاطر مسیر طولانی تهران به شیراز توی مسیر تهران به اصفهان کیلومترها سرعت بالای ۱۸۰ میرم (البته بین دوربین ها که سرعت متوسط نمیگیرن ) ولی هرگز استرس و اظطرابی بهم دست نمیده برعکس ماشین های قبلی ایرانی مثل ۴۰۵ و ۲۰۶ و ۲۰۷ و دنا که داشتم ، شاید خیلی ها مسخرم کنن یا فکرکنن دارم اغراق میکنم و یا تبلیغ میکنم ولی بخدا قسم هندلینگش توی پیچ ها بسیار بسیار بالاست من سال ۸۸ مزدا ۳ داشتم حتی بخدا هندلینگش از ماشین مزدام بهتره ، ولی قطعا کیفت متریال این ماشین پایین تر هست خیلی هم پایین تره ولی بخدا هندلینگش خیلی بالاتر از مزدام هست. من ماشین هایی که قبلا داشتم ۲۰۶ و ۲۰۷ و ۴۰۵ و دنا و مزدا ۳ بوده .توی پیچ ها با سرعت های بالا رانندگی کردم و واقعا رانندگی باهاش لذت بخشه اون چسبندگی و حس امنیت و پایداری که توی پبچ ها باهاش رانندگی میکنم عالیه
پاسخ
0
0
0
AaaaaaaSadra 1403/3/20
سلام به دوستان عزیز..بنده قصد خرید خودروی اتوماتیک رو برای پدرم دارم.خودروی کم خرجی میخوام و میخوام دردسری برای پدرم نداشته نباشه.میدونم بین جک j4 و دنا اتو و تارا اتو ،،جک کم خرج تره ولی از لحاظ ظاهری ومتریالتو ذوقم میزنه.مخصوصا cvt بودنش..پس انتخابی نمیمونه برام جز تارا و دنا اتومات.بین این دوتا کدام یک بهترن،یا جک بهتره؟. متشکر اگه راهنمایی کنن دوستان
پاسخ
2
0
0
ناشناس 1403/3/23
مهمترین چیز جان انسان است ، اگه امنیت میخوای قطعا تارا
0
0
شمشیر 1403/3/21
به نظرم بهترین گزینه برای شما جک۴ هستش
0
0
ناشناس 1403/3/20
سلام دوستان خواهش میکنم منظقی نظر بدید تارا v4 یا دنا اپشنال کدوم بهتره من راستش دوتارو سوار نشدم واقعا گیر کردم!
پاسخ
2
0
0
Hossini123 1403/3/21
توی 1 جمله عمل کرد فنی دنا بهتره ولی در تارا فضای کابین جادار تر و کم هزینه استهلاک تر می باشد
0
0
Hossini123 1403/3/21
تارا اتوماتیک ایمنی بهتر، سواری نرمتر و کابین جادارتری دارد. از نظر طراحی و آپشن هم میتوانیم به هر دو خودرو امتیاز تقریباً یکسانی بدهیم و سلیقه خریدار خودرو برتر در این بخشها را مشخص خواهد کرد. با این اوصاف، خرید دنا پلاس توربو اتوماتیک را میتوانیم به خریداران جوانتر و خانوادههای کمجمعیت توصیه کنیم اما اگر سبک رانندگی آرامتری دارید و بیشتر اهل مسافرتهای خانوادگی هستید؛ خرید تارا اتوماتیک برایتان مناسبتر خواهد بود.
0
1
ناشناس 1403/3/12
من الان ۲۳ هزارتا با مدل ۱۴۰۲ رفتم و واقعا خرابی نداشته و راحت بوده
یه ام وی ام ۵۵۰ ام قبل این داشتم که شتابش بهتر بود ولی هم خرابیش بیشتر بود، هم مصرف سوختش، به نظرم تو رنج قیمتی خودش ارزش خرید داره
پاسخ
0
0
0