• مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic

مشخصات فنی تارا اتوماتیک V2 سال 1400 - 1402

331 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
اگر روی همان موتور TU5P تارا دنده‌ای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگین‌تر از تارا دنده‌ای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان می‌دهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.2
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
بهبود امکانات نسبت به مدل دنده‌ای
گیربکس مشترک با دنا اتومات

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دنده‌ای
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک با حالت برفی و اسپرت

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1268 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

R16

چرخ عقب

R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته برقی + 2 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

2 حالته برقی + 2 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تارا اتوماتیک V2 در بازار

جک جی 4

جک جی 4

مقایسه
فردا 511

فردا 511

مقایسه
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

مقایسه
دیدگاه کاربران
javaneh 4 روز پیش
من دوماهی هستش که تارا خریدم یدونه زانتا 2000هم 14سال میشه دارم تارا ماشین خوبی هستش از لحاظ امکانات چند تا نقطه ضعف داره یکی چراغهاش تو نور پایین هستش که به شدت ضعیفه برای رانندگی شبانه و دیگری تو سرعت بالای 120 تا هستش که وقتی به خودرو گاز میدی زیاد ازت اطاعت نمیکنه مخصوصا تو سربالایی و هوای بادی بقیه چیزاش اوکیه،البته من زانتیای 84 که دارم برای هر میلی متری که پامو رو گاز میزارم شتاب میگیره و مخصوصا تو سربالایی نه تو مرامش نیست و از لحاظ رانندگی کیفیت بسیار نرم و بی سرو صدا و پرشتابی نسبت به ماشینهای ایرانی داره
پاسخ
0
0
0
Mrehsansgt 1404/4/12
سلام و عرض ادب دوستان عزیز یه راهنمایی آچار آزاد کننده دنده ،داخل ماشین تاراv4 معمولا کجای ماشین گذاشته میشه؟ هرچی میگردم نیست
پاسخ
0
0
0
moht 1404/4/11
من تارا مدل ۱۴۰۱ دارم تا به حال مشکل خاصی نداشته ،فقط یکبار آیینه سمت شاگرد اتوماتیک جمع نمیشد ،بردم نمایندگی عوض کردن و گیربکس در دنده عقب اوایل تقه داشت که با آپدیت درست شد و تا به حال مشکلی نداشته.۳۰ هزار کیلومتر کارکرده.
پاسخ
0
0
0
Atena123 1404/2/21
سلام بدنه ورنگ فوقالعاده ضعف هستش ویک ایرادی داره اینه که کلیدهای شیشه بالابر نزدیک دنده گذاشتن که اگه روی در باشه بهتره
پاسخ
0
0
2
Mrk_sokoot 1404/1/23
دوستان لطفا بدون تعصب بگین شاهین اتومات cvt یا تارا v2?
پاسخ
2
0
0
moht 1404/4/11
استعلام تارا کمتر هست
0
0
salamatiii 1404/1/25
من خودم سوار شاهین سی وی تی شدم ماشین خوبی هست ولی انتظار سرعت خیلی زیاد هیجانی نباید داشته باشید زیاد صدای کابین هم معمولی هست زیاد نیست و بدنه هم خیلی محکم هست تارا وی 2 هم ماشین بسیار خوبیه ولی من پیشنهاد میکنم اگر میتوانید هر دو رو یا تست درایو داشته باشید
0
1