• مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic

مشخصات فنی تارا اتوماتیک V2 سال 1400 - 1402

289 دیدگاه
سال
اگر روی همان موتور TU5P تارا دنده‌ای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگین‌تر از تارا دنده‌ای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان می‌دهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
بهبود امکانات نسبت به مدل دنده‌ای
گیربکس مشترک با دنا اتومات

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دنده‌ای
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1268 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

R16

چرخ عقب

R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته برقی + 2 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

2 حالته برقی + 2 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
HosseinNa 1403/3/28
سلام به همه دوستان بنده 40.000 کیلومتر سابقه رانندگی با تارا دستی و بعد از اون دو هفته ای دنا توربو اتومات و الان هم تارا اتومات رو حدود چهار ماهی هستش که دارم. جهت کمک به عزیزان کامنت میذارم. تارا : پلتفرم به روز تر. نرمی بیشتر. فضای صندوق و جای پای خوب سرنشینان. صندلی نسبتا راحت. سیستم کنترل پایداری نسبتا کارآمد. موتور کم توان و شتاب نه چندان خوب که دنده ای واقعا وضعیت بهتری نسبت به اتومات داره. البته حلزونی نیست! ولی خوب هم نیست. ایراد مونتاژی هم که همیشه در محصولات داخلی هستش. دنا پلاس : موتور قوی و هماهنگ تر با گیربکس. شتاب خوب. صندلی های برقی 8 جهته. صندلی های بسیار خشک. فضای کم کابین. شعاع گردش کم و آزاردهنده. صدای زیاد باد در سرعت. نبود سیستم کنترل پایداری. ترمز ضعیف نسبت به راه رفتن خودرو... به نظر من دنا پژو 405 تیونینگ شده هستش با فضای کابین کمتر...! ضمنا این رو بگم که گیربکس اتومات تارا بنده در هنگام توقف یه دل دل ریزی داره و طبق بررسی که کردم معکوس از دنده 2 به 1 هستش! اگر خیلی اهل کل کل و سرعت بالا نیستید می‌تونه گزینه نسبتا خوبی باشه. واقعا جای تأسف برای همه ما ایرانیان هستش که نمی‌تونیم ماشین روز و با کیفیت سوار بشیم.
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/3/20
من تارا اتومات v2 مهر ۴۰۲ خریدم تا الان 38000 کیلومتر باهاش رفتم چون زیاد مسافرت زمینی دارم .و بین شیراز و تهران زیاد رفت و آمد دارم ،شمال هم زیاد میرم آخر هفته ها ،خیلی خیلی ازش راضی هستم نمیخوام بگم حق ما ایرانی ها اینه یا ما لایق این ماشین ها هستیم ،قطعا ای کاش ما اینقدر محروم نبودیم ایکاش میتونستیم ماشین های روز دنیا با بهترین کیفت ها رو با قیمت های بسیار پایین داشته باشیم مثل تمام مردم دنیا ولی خب متاسفانه نمی تونیم …. حالا فعلا تو این شرایط بنظرم بهترین ماشین توی رنج ۱ میلیارده چون هم توی سرعت های بالا امنیت رو واقعا حس میکنی و ماشین کوچکترین حس نا امنی و ترس رو بهت نمیده و اون سرعتی که میری اصلا متوجه نمیشی مثلا من خیلی وقت ها بخاطر مسیر طولانی تهران به شیراز توی مسیر تهران به اصفهان کیلومترها سرعت بالای ۱۸۰ میرم (البته بین دوربین ها که سرعت متوسط نمیگیرن ) ولی هرگز استرس و اظطرابی بهم دست نمیده برعکس ماشین های قبلی ایرانی مثل ۴۰۵ و ۲۰۶ و ۲۰۷ و دنا که داشتم ، شاید خیلی ها مسخرم کنن یا فکر‌کنن دارم اغراق میکنم و یا تبلیغ میکنم ولی بخدا قسم هندلینگش توی پیچ ها بسیار بسیار بالاست من سال ۸۸ مزدا ۳ داشتم حتی بخدا هندلینگش از ماشین مزدام بهتره ، ولی قطعا کیفت متریال این ماشین پایین تر هست خیلی هم پایین تره ولی بخدا هندلینگش خیلی بالاتر از مزدام هست. من ماشین هایی که قبلا داشتم ۲۰۶ و ۲۰۷ و ۴۰۵ و دنا و مزدا ۳ بوده .توی پیچ ها با سرعت های بالا رانندگی کردم و واقعا رانندگی باهاش لذت بخشه اون چسبندگی و حس امنیت و پایداری که توی پبچ ها باهاش رانندگی میکنم عالیه
پاسخ
0
0
0
AaaaaaaSadra 1403/3/20
سلام به دوستان عزیز..بنده قصد خرید خودروی اتوماتیک رو برای پدرم دارم.خودروی کم خرجی میخوام و میخوام دردسری برای پدرم نداشته نباشه.میدونم بین جک j4 و دنا اتو و تارا اتو ،،جک کم خرج تره ولی از لحاظ ظاهری ومتریالتو ذوقم میزنه.مخصوصا cvt بودنش..پس انتخابی نمیمونه برام جز تارا و دنا اتومات.بین این دوتا کدام یک بهترن،یا جک بهتره؟. متشکر اگه راهنمایی کنن دوستان
پاسخ
2
0
0
ناشناس 1403/3/23
مهمترین چیز جان انسان است ، اگه امنیت میخوای قطعا تارا
0
0
شمشیر 1403/3/21
به نظرم بهترین گزینه برای شما جک۴ هستش
0
0
ناشناس 1403/3/20
سلام دوستان خواهش میکنم منظقی نظر بدید تارا v4 یا دنا اپشنال کدوم بهتره من راستش دوتارو سوار نشدم واقعا گیر کردم!
پاسخ
2
0
0
Hossini123 1403/3/21
توی 1 جمله عمل کرد فنی دنا بهتره ولی در تارا فضای کابین جادار تر و کم هزینه استهلاک تر می باشد
0
0
Hossini123 1403/3/21
تارا اتوماتیک ایمنی بهتر، سواری نرم‌تر و کابین جادارتری دارد. از نظر طراحی و آپشن هم می‌توانیم به هر دو خودرو امتیاز تقریباً یکسانی بدهیم و سلیقه خریدار خودرو برتر در این بخش‌ها را مشخص خواهد کرد. با این اوصاف، خرید دنا پلاس توربو اتوماتیک را می‌توانیم به خریداران جوان‌تر و خانواده‌های کم‌جمعیت توصیه کنیم اما اگر سبک رانندگی آرام‌تری دارید و بیش‌تر اهل مسافرت‌های خانوادگی هستید؛ خرید تارا اتوماتیک برایتان مناسب‌تر خواهد بود.
0
1
ناشناس 1403/3/12
من الان ۲۳ هزارتا با مدل ۱۴۰۲ رفتم و واقعا خرابی نداشته و راحت بوده یه ام وی ام ۵۵۰ ام قبل این داشتم که شتابش بهتر بود ولی هم خرابیش بیشتر بود، هم مصرف سوختش، به نظرم تو رنج قیمتی خودش ارزش خرید داره
پاسخ
0
0
0