مشخصات فنی تارا اتوماتیک V2 سال 1400 - 1402

316 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
اگر روی همان موتور TU5P تارا دنده‌ای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگین‌تر از تارا دنده‌ای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان می‌دهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
بهبود امکانات نسبت به مدل دنده‌ای
گیربکس مشترک با دنا اتومات

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دنده‌ای
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک با حالت برفی و اسپرت

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1268 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

R16

چرخ عقب

R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته برقی + 2 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

2 حالته برقی + 2 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تارا اتوماتیک V2 در بازار

دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

مقایسه
فردا 511

فردا 511

مقایسه
جک جی 4

جک جی 4

مقایسه
دیدگاه کاربران
Samok 1403/11/24
سلام دوستان من ۳ ماهه تارا v2 مدل ۴۰۲ خریدم حدود ۷ هزارتا راه رفتم بسیار نرم و راحت هست صندلی های خوبی داره جا آرنجی دوطرف درست قرار گرفته و رانندگی طولانی خسته کننده نیست مخصوصا در جاده با ۱۰۰ تا میپیچید پرتاب نداره و احساس نا امنی نمیکنید پرشتاب نیست ولی راضی کننده هست حدود ۴۰ هزار کیلومتر کار کرده ولی همچنان اتاق بسیار کیپ و بیصدا هست با ۱ میلیارد به نظرم بهترین گزینه اتومات هست اگر اهل رانندگی پرشتاب هستید دنا توربو اتومات گزینه بهتری هست ولی اگر سبک رانندگی آرام دارید این ماشین از همه لحاظ راضی کننده هست با این قیمت من همیشه ماشین کره ای و اروپایی داشتم اولین بار هست ایران خودرو سوار میشم با اینحال این ماشین حس خوبی بهم میده به نظر نمیاد اصلا ایرانی باشه چینی هم تیگو ۷ پرو داشتم ولی خوب قیمت این نصف تیگو هست ولی حس خوبش خیلی بیشتر از نصف امیدوارم تجربه من کمکتون کنه برای انتخاب
پاسخ
0
0
0
Hojjatm 1403/11/15
سلام دوستان ، نظر و تجربه خودم رو خدمتتون عرض میکنم بعد از یکسال و نیم رانندگی با تارا وی 2 مزایا : اتاق جادار و بی‌سروصدا ، زیر پا نرم ، آپشن‌های قابل قبول ، ترمز واقعاً خوب ، معایب : خرابی مکرر قطعات از جمله آینه‌های جانبی و تیغه برف پاکن و.. ، درست عمل نکردن ورود بدون کلید ، دسترسی به کلیدهای شیشه‌بالابر و کلیدهای روی داشبورد ، کوتاه بودن فاصله ارتفاع شیشه که اصلاً نمیتونید دست رو بصورت عمودی کنار شیشه قرار بدین ، و از همه مهمتر کولر ضعیف ، تقه در تعویض دنده عقب و قدرت واقعاً کم موتور در جاده مخصوصاً در هنگام سبقت و سر بالایی‌ها اینها که خدمتتون عرض کردم هم باعث شد چند روز پیش بفروشم و الان ی سورن گرفتم که امیدوارم راضی‌کننده باشه . یا علی موفق باشید
پاسخ
0
0
0
Amirdortaj 1403/11/11
دوستان سلام یک مشورت. میخام تارا v2 بگیرم ولی انگار تولیدش متوقف شده. به نظر شما اگر تارا v2 بگیرم طی دو سه سال آینده از نظر مالی اقتصادی ضرر میکنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید. پولم به v4 نمیرسه ولی در جریان امکانات بیشتر v2 نسبت به v1 هستم
پاسخ
0
0
0
محمد 1403/11/6
سلام دوستان من شاهین دنده ۴۰۲ دارم دلم اتومات میخواد بنظرتون شاهین اتومات بگیرم یا تارا اتومات؟
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/11/8
سلیقه ای هست اگر هم ماشین اتومات میخواهید شاهین پلاس بگیرید نه سی وی تی
0
0
سلمان کاویانی 1403/11/5
سلام. یکم حرفه ای تر به این خودرو نگاه کنید. بدلیل اتاق کشیده و فاصله مناسب چرخ ها سواری بسیار نرم و مطلوبی داره بخصوص در مصافت زیاد. موتور و گیربکس هماهنگ و بی نقصی داره.کشش فنی این ماشین به نسبت مصرف سوخت کم بسیار راضی کنندس. سیستم تعلیق خوبی داره و فشار اتاقو قشنگ جمع میکنه. ایرادایی هم داره از جمله زیر پایی صندلیهای جلو که کوچیک و ناراحته. یک سری از ادوات کاربردی مثل دکمه خطر و قفل درب ها دور از دسترسه و عملا کارایی ندارن در لحظه. بازو ها و فنر کمکی درب صندوق عقب فضای زیادی اشغال کرده. و از این قبیل ایرادات طراحی. ولی در کل توی این رنج قیمت حرف برای گفتن داره.
پاسخ
0
0
2