• مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic

مشخصات فنی تارا اتوماتیک V2 سال 1400 - 1402

269 دیدگاه
سال
اگر روی همان موتور TU5P تارا دنده‌ای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگین‌تر از تارا دنده‌ای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان می‌دهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
بهبود امکانات نسبت به مدل دنده‌ای
گیربکس مشترک با دنا اتومات

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دنده‌ای
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1268 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

R16

چرخ عقب

R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته برقی + 2 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

2 حالته برقی + 2 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
HRM 1403/1/31
سلام دوستان ما قبلا سوناتا 2010 - آزرا 2011 و کمری 2009 داشتیم از بین ایرانی ها هم پژو سمند و دنا و 206 اینارو داشتیم و داریم یه وراکروز هم داریم برای سفر ولی خب چون سفر کاری زیاد میریم ماشین سبک میخواستیم که تارا هم خریدیم اول درمورد گیربکس بگم، کلا رفتار گیربکس دنا و تارا و کلا با ماشینای درست درمون فرق داره، وقتی میگم درست درمون یعنی کره و ژاپن حالا دوستان چینی سوار شاید بیان بگن نه چینی خوبه ولی من چینی ها رو خبر ندارم اصلا تجربشو نداشتم قضاوتی هم نمیکنم فقط تا جایی که میدونم گیربکس همین ایرانیا با این قصه ها هم همه چینی هست و چیزی رو ایران نمیزنه! اینکه میگم رفتارش فرق داره یعنی انگار همزبونت نیست نمیفهمه چی میخوای شاید البته بخشیش بخاطر تاخیر دریچه گاز باشه، یه مثال بزنم، روی تارا شما وقتی سربالا یا پایین میری خودش میفهمه دنده رو سنگین میکنه ولی من روی اون ماشینای کره ژاپنی که اسم بردم هیچوقت یه همچین چیزی ندیدم ولی خب با اونا راحت تر بودم و هرگز هم حس نکردم که الان توی سر پایینی چرا دندم سنگین نیست! نمیدونم قصه چیه! موتورش هم خب به اندازه خودشه، دردسر توربو دنا رو نداره ولی خب شتاب اونم نداره! من ترجیح دادم با اطمینان و ضریب خرابی کمتر زودتر برم به کارم برسم و از ماشین به عنوان وسیله جابجایی استفاده کنم تا اینکه بخوام شتاب خوب داشته باشم ولی توی جاده بمونم!!! واقعیتش سواریش خوبه، نرمه ، هندلینگ خوبی داره پایداری خوبی داره و فضای کابین بزرگ و ساکت و راحتی داره که این نکته مثبتشه واقعا اما خب از اون طرف مثلا آپشن باد تایرش کار نمیکنه! یا مثلا سنسور باران خیلی گیج میزنه یا کلا نمیزنه یا میذاره روی دور تند اینقدر میزنه که ادم دیوونه میشه ایرانخودرو هنوز نتونسته ماشینی بزنه که مثلا ما بیایم با مزدا و النترا مقایسه کنیم! فقط میتونیم بین این و دنا اتومات مقایسه داشته باشیم که بنظرم بغیر از توان موتوری اونم به قیمت احتمال خرابی بیشتر و همینطور ظاهر جذاب تر در بقیه موارد میشه تارا رو ترجیح داد در کل بد نیست چی بگم! چاره دیگه ای داریم؟؟؟ یجوری هست که دلم میخواد عوضش کنم ولی بعد دوباره فک میکنم که خب بجاش چی بگیرم آخه!!! اگه عزیزان جایگزین بهتری برای این ماشین سراغ دارین و با این بودجه یا یک مقدار بالاترش تجربه بهتری دارید که مطمئن باشه و بشه هرروز سوارش شد و وقت و بی وقت باهاش راه دور رفت و آمد کرد به منم معرفی کنین ممنونتون میشم ارادت
پاسخ
2
0
1
ariansoltanyy 1403/2/8
سلام جک j4
0
1
شمشیر 1403/2/1
درود بر شما دوست عزیز سپاسگزارم از توضیحات عالی و فنی من جک۴ را پیشنهاد میکنم خیلی بهتر از دنا وتارا هستش کم‌مصرف و کم استهلاک
0
1
یوناربانی 1403/1/20
سلام من تارا اتوماتیک دارم فکر میکنم گیربکسش ایراد داره یک اینکه وقتی توی سراشیبی میرید و گاز میدید یا یکم گاز میدید از جایی که دنده قرار داره یک صدای هووووو میاد خواستم ببینم برای شما هم اینجوریه و اینکه وقتی بعضی وقت ها خیلی کم توی پارکینگ که از دنده D به R عوض میکنم یک صدای خرررررر از گیربکس میاد تازه هم خریدم صفر به نمایندگی هم نشون ندادم خواستم ببینم برای شما هم اینجوریه لطفا" راهنماییم کنید خیلی نگرانم 🙏🙏
پاسخ
0
1
1
کمالی 1403/1/19
سلام به دوستان عزیز بین خرید تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو آپشنال فول موندم راهنمایی می کنید؟
پاسخ
1
0
0
یوناربانی 1403/1/20
من تارا خریدم بهتره دنا هزینه داره چون توربو هست
0
1
فرهادی 1403/1/14
سلام.بعد از یکسال با نهایت انصاف میگم،تارا باید حاصل ۴۵سال تجربه میبود،باید باعث غرور ایرانیها بعد از سالها حسرت میبود،واقعا این کیفیت از خودرو نهایت ناجوانمردی در حق مصرف کننده ایرانی است.
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/1/12
اگه میخواین پشیمون نشین و اشتباه من را نکنین قبل از خرید این ماشین یه بار سوار مزدا3 بشین نه بعدش!!
پاسخ
1
0
0
رضا 1403/1/24
حرف تون کاملا درسته حالا من پیشنهاد میکنم قبل از این که مزدا۳ بخرین یه بار سوار مرسدس بنز اس ۵۰۰ بشین، بزرگوار معلومه مزدا ۳ از تارا به مراتب بهتره ولی محدوده قیمت شون کلی باهم تفاوت داره خب.
0
1