مشخصات فنی تارا اتوماتیک V2 سال 1400 - 1402
سال
اگر روی همان موتور TU5P تارا دندهای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگینتر از تارا دندهای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان میدهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
بهبود امکانات نسبت به مدل دندهای
گیربکس مشترک با دنا اتومات
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دندهای
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتیکپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1268 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
R16چرخ عقب
R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
4 حالته برقی + 2 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
2 حالته برقی + 2 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
HRM 1403/1/31
سلام دوستان
ما قبلا سوناتا 2010 - آزرا 2011 و کمری 2009 داشتیم از بین ایرانی ها هم پژو سمند و دنا و 206 اینارو داشتیم و داریم
یه وراکروز هم داریم برای سفر ولی خب چون سفر کاری زیاد میریم ماشین سبک میخواستیم که تارا هم خریدیم
اول درمورد گیربکس بگم، کلا رفتار گیربکس دنا و تارا و کلا با ماشینای درست درمون فرق داره، وقتی میگم درست درمون یعنی کره و ژاپن حالا دوستان چینی سوار شاید بیان بگن نه چینی خوبه ولی من چینی ها رو خبر ندارم اصلا تجربشو نداشتم قضاوتی هم نمیکنم فقط تا جایی که میدونم گیربکس همین ایرانیا با این قصه ها هم همه چینی هست و چیزی رو ایران نمیزنه!
اینکه میگم رفتارش فرق داره یعنی انگار همزبونت نیست نمیفهمه چی میخوای شاید البته بخشیش بخاطر تاخیر دریچه گاز باشه، یه مثال بزنم، روی تارا شما وقتی سربالا یا پایین میری خودش میفهمه دنده رو سنگین میکنه ولی من روی اون ماشینای کره ژاپنی که اسم بردم هیچوقت یه همچین چیزی ندیدم ولی خب با اونا راحت تر بودم و هرگز هم حس نکردم که الان توی سر پایینی چرا دندم سنگین نیست! نمیدونم قصه چیه!
موتورش هم خب به اندازه خودشه، دردسر توربو دنا رو نداره ولی خب شتاب اونم نداره! من ترجیح دادم با اطمینان و ضریب خرابی کمتر زودتر برم به کارم برسم و از ماشین به عنوان وسیله جابجایی استفاده کنم تا اینکه بخوام شتاب خوب داشته باشم ولی توی جاده بمونم!!!
واقعیتش سواریش خوبه، نرمه ، هندلینگ خوبی داره پایداری خوبی داره و فضای کابین بزرگ و ساکت و راحتی داره که این نکته مثبتشه واقعا
اما خب از اون طرف مثلا آپشن باد تایرش کار نمیکنه! یا مثلا سنسور باران خیلی گیج میزنه یا کلا نمیزنه یا میذاره روی دور تند اینقدر میزنه که ادم دیوونه میشه
ایرانخودرو هنوز نتونسته ماشینی بزنه که مثلا ما بیایم با مزدا و النترا مقایسه کنیم! فقط میتونیم بین این و دنا اتومات مقایسه داشته باشیم که بنظرم بغیر از توان موتوری اونم به قیمت احتمال خرابی بیشتر و همینطور ظاهر جذاب تر در بقیه موارد میشه تارا رو ترجیح داد
در کل بد نیست چی بگم! چاره دیگه ای داریم؟؟؟
یجوری هست که دلم میخواد عوضش کنم ولی بعد دوباره فک میکنم که خب بجاش چی بگیرم آخه!!!
اگه عزیزان جایگزین بهتری برای این ماشین سراغ دارین و با این بودجه یا یک مقدار بالاترش تجربه بهتری دارید که مطمئن باشه و بشه هرروز سوارش شد و وقت و بی وقت باهاش راه دور رفت و آمد کرد به منم معرفی کنین ممنونتون میشم
ارادت
پاسخ
2
0
1
ariansoltanyy 1403/2/8
سلام جک j4
0
1
شمشیر 1403/2/1
درود بر شما دوست عزیز سپاسگزارم از توضیحات عالی و فنی من جک۴ را پیشنهاد میکنم خیلی بهتر از دنا وتارا هستش کممصرف و کم استهلاک
0
1
یوناربانی 1403/1/20
سلام من تارا اتوماتیک دارم فکر میکنم گیربکسش ایراد داره یک اینکه وقتی توی سراشیبی میرید و گاز میدید یا یکم گاز میدید از جایی که دنده قرار داره یک صدای هووووو میاد خواستم ببینم برای شما هم اینجوریه
و اینکه وقتی بعضی وقت ها خیلی کم توی پارکینگ که از دنده D به R عوض میکنم یک صدای خرررررر از گیربکس میاد تازه هم خریدم صفر به نمایندگی هم نشون ندادم خواستم ببینم برای شما هم اینجوریه لطفا" راهنماییم کنید خیلی نگرانم 🙏🙏
پاسخ
0
1
1
کمالی 1403/1/19
سلام به دوستان عزیز بین خرید تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو آپشنال فول موندم راهنمایی می کنید؟
پاسخ
1
0
0
یوناربانی 1403/1/20
من تارا خریدم بهتره دنا هزینه داره چون توربو هست
0
1
فرهادی 1403/1/14
سلام.بعد از یکسال با نهایت انصاف میگم،تارا باید حاصل ۴۵سال تجربه میبود،باید باعث غرور ایرانیها بعد از سالها حسرت میبود،واقعا این کیفیت از خودرو نهایت ناجوانمردی در حق مصرف کننده ایرانی است.
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/1/12
اگه میخواین پشیمون نشین و اشتباه من را نکنین قبل از خرید این ماشین یه بار سوار مزدا3 بشین نه بعدش!!
پاسخ
1
0
0
رضا 1403/1/24
حرف تون کاملا درسته حالا من پیشنهاد میکنم قبل از این که مزدا۳ بخرین یه بار سوار مرسدس بنز اس ۵۰۰ بشین، بزرگوار معلومه مزدا ۳ از تارا به مراتب بهتره ولی محدوده قیمت شون کلی باهم تفاوت داره خب.
0
1