• مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic

مشخصات فنی تارا اتوماتیک سال 1400 - 1402

173 دیدگاه
سال
اگر روی همان موتور TU5P تارا دنده‌ای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگین‌تر از تارا دنده‌ای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان می‌دهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
بهبود امکانات نسبت به مدل دنده‌ای
گیربکس مشترک با دنا اتومات

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دنده‌ای
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1953 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1268 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

R16

چرخ عقب

R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدال شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته برقی + 2 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

2 حالته برقی + 2 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

آینه جانبی با گرمکن

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
mazloum61@yahoo.com 1402/6/30
سلام سروران عزیز. من تارا اتومات صفری تحویل گرفتم. تا 4000 لذت بردم. از 4000 تا الان 9500 راه رفتم اما حالم از این ماشین و لغزش‌های غیرمهندسی محور عقب در دست اندازها با لاستیک 205 بارز کارخانه ای حالم رو بهم زده. مطمئنا زمستون چپ میکنم. نمایندگی‌ها چون پول خوبی به تعمیرکار ها نمیدند همه سطح مبتدی هستند. از سبزوارم تنها نمایندگی تارا اتومات نمایندگی حداد هستش رفتم ای آدم رو میگم راستای جلوبندی ازشون میگه اکسل خیلی سردر نمیارم ولی اکسل 405 از این بهتره!! پدر بیامرز این 301 هستش اسمش رو تارا گذاشتند. نمایندگی هیچی نفهمید. تا اینکه خودم روی چال بردم دیدم یکی ازضربه گیر روی اکسل افتاده اون رو نصب کردم جالب بود لغزشم خیلی کمتر شد ولی بازم در دست اندازها بد میلغزه. لطفا راهنماییم کنید. کمک ها روغن نزده که ذهنمون به اون بره. کلا خودروی که عرض عقب حدود 11 سانت از جلو کوچکتر باشه فکر نکنم کاریش بشه کرد. جالب‌تر اینکه کارشناس فنی نمایندگی حداد به ازاء داد و بیداد کردن من رو کرده بمن میگه نگران نباش ضدلغزش داره کاریش نمیشه
پاسخ
0
0
2
Baluch 1402/6/27
با سلام بنده بین تارا اتو با mvm x22 پرو مانده ام چی بخرم راهنمایی کنید
پاسخ
0
1
0
hassanshabesrari1@Gmail.com 1402/6/23
با سلام اینه های جانبی تارا تاشو ی برقی نیست متاسفانه دستیه
پاسخ
1
0
1
مرتضی هستم 1402/6/27
ارادت! تارا دستی بله حق باشماست. ولی تارا اتومات اینجوری نیست :)
1
0
JjjjAmir 1402/6/20
دوستانی که ماشین فقط تو خیابان دیدین لطفا اظهار نظر نادرست نکنید ..بنده ماشینمو سال ۱۴۰۰خریدم و با ماشینم اولسبلنگاه و خیلی جاهای دیگه رفتم که ماشین های چینی و پراید و پژو واشر میزنند ... تارا اتومات هم هندلینگ خوبی داره هم بی صدا و امکانات نسبت به قیمتش خوبی داره من خیلی ازش راضی هستم
پاسخ
1
1
0
Shery 1402/6/24
ما هم والا با پژو رفتیم اولسبلانگاه هیچ واشری هم نزدیم انگار کجا هست که بخواد واشر بزنه
0
1
JjjjAmir 1402/6/20
سلام دوستان من ماشین مدل ۱۴۰۰ هست و تو این دوسال از کیفیت ماشین واقعا راضی هستم چه قدرت موتور و چه راحتی و کم صدا بودن ماشین
پاسخ
0
0
0