اگر روی همان موتور TU5P تارا دندهای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگینتر از تارا دندهای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان میدهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
بهبود امکانات نسبت به مدل دندهای
گیربکس مشترک با دنا اتومات
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دندهای
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتیک با حالت برفی و اسپرتپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1268 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
R16چرخ عقب
R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
4 حالته برقی + 2 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
2 حالته برقی + 2 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mrk_sokoot 1404/1/23
دوستان لطفا بدون تعصب بگین شاهین اتومات cvt یا تارا v2?
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1404/1/25
من خودم سوار شاهین سی وی تی شدم ماشین خوبی هست ولی انتظار سرعت خیلی زیاد هیجانی نباید داشته باشید زیاد صدای کابین هم معمولی هست زیاد نیست و بدنه هم خیلی محکم هست تارا وی 2 هم ماشین بسیار خوبیه ولی من پیشنهاد میکنم اگر میتوانید هر دو رو یا تست درایو داشته باشید
0
1
جراح 1404/1/20
سلام دوستان ،از بین تارا،دنا و شاهین ،بنظزتون کدام برای خرید اولویت دارند ؟!
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1404/1/25
سلیقه ای هست هر 3 تا ماشین خوبیه بستگی داره چی میخواین از ماشین مثلا دنا برای یه خانواده 5 نفره اصلا مناسب نیست و یا شاهین ماشین نیستی که بخواین باهاش خیلی تخت گاز برید و...
0
0
7937 1404/1/13
سلام سال نو مبارک
من بیش از یک سال است تارا اتومات دارم بسیار خودرو با کیفیت نرم راحت جادار وکم مصرف است تابحال هیچ مشکلی نداشتم تشکر از طراح و سازنده تارا
پاسخ
0
0
1
مصطفی 1404/1/8
اگر ری را و حرف و حدیث هاش رو بزاریم کنار .
بدون شک تارا اتومات بهترین ماشین تولید داخل هست .
و به نظر بنده ماشین خانواده و راحتی خیلی خوبی داره .
همه چی صرفا شتاب نیست ، این ماشین به اندازه معقول راه میره و به اندازه ی زیاد راحتی داره برای سر نشینان
پاسخ
0
0
1
ناصرفلاحی 1404/1/2
سلام. بنده تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ دارم که از شرکت خریدم و ۴۹۰ میلیون پام آب خورد. تا الان ۳۸۰۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم. البته این فقط نظر بنده است.
نقاط ضعف
۱.صندلی هاش بخصوص راننده و سرنشین جلو اصلا راحت نیست. نه نشیمن و نه تکیه گاه
۲. کیفیت رنگش مناسب نیست .
۳. گیربکس و موتور هماهنگ نیست. البته روی حالت اسپرت که میزارم بهتر میشه ولی بازم درست دنده عوض نمیکنه و گیج میز نه
۴. ترمز abs گاهی خود بخود زیر پدال صدا میده
۵. شتابش ضعیفه و راضی کننده نیست. بخصوص وقتی ظرفیت خودرو تکمیل باشه
۶. با توجه به گرمای خوزستان و با اینکه پرتاب کولرش کمی ضعیفه و زیاد شنیدم که ازش ناراضی هستند ولی من باهاش مشکلی نداشتم.اونقدری که صدا تولید میکنه باد نمیده.
۷. ترمزهاش معمولیه
۸. بعضی قطعات پلاستیکیش تو ذوق میزنم
۹. جا برای قرار دادن وسایل تو دست مثل کلید و گوشی و ... نداره
۱۰ . توی رانندگی طولانی مدت فرمونش به شدت سفت میشه. جالبه توی دفترچه راهنماش نوشته و گفته باید بزارید خنک بشه!!!
نقاط قوت
۱.سواری و نرمیش نسبت به دنا اتومات بهتره. البته خب طبیعیه چون پلتفرمش به روزتره
۲.از هر نظر نسبت به دنا اتومات جادارتره.
۳. چون تنفس طبیعیه و توربو شارژ نیست فوق العاده کم استهلاکه و مصرف سوختش کمه.
۴. مشکل ناسازگاری با سوخت نداره
در کل برای کسایی که دنبال نگهداری و استهلاک پایین هستن و اهل رانندگی پر شتاب و ماجراجویانه نیستن خوبه.
البته توی این رنج قیمت ماشینی غیر از دنا اتومات و تارا اتومات و شاهین اتومات و جک j4 هم گزینه صفر دیگه ای وجود نداره
پاسخ
0
0
0