• مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic
  • مشخصات فنی automatic

مشخصات فنی تارا اتوماتیک V2 سال 1400 - 1402

308 دیدگاه
سال
اگر روی همان موتور TU5P تارا دنده‌ای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگین‌تر از تارا دنده‌ای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان می‌دهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
بهبود امکانات نسبت به مدل دنده‌ای
گیربکس مشترک با دنا اتومات

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دنده‌ای
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1268 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

R16

چرخ عقب

R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته برقی + 2 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

2 حالته برقی + 2 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/8/11
سلام . دوستان کسی با ارتفاع از سطح زمین تارا به مشکل برنخورده و تو سرعت گیر و رمپ پارکینگ گیر نمیکنه
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/8/12
خیر مشکل خاصی نداره و استاندارد هست اگر شما به مشکل خوردید شاید سطح رمپ پارکینگ کمی نشست داشته و با استاندارد نیست وگرنه مثله بقیه ماشین ها استاندارد هست
0
0
امیرررررر 1403/7/15
سلام من حدود 9 ماه هست که تارا دارم و حدود 20000 کیلومتر با آن رانندگی کرده ام و قبل از آن دنا تیگو 5 سمند پرشیا و ... داشتم باید عرض کنم نسبت به خودرو های قبلی یکسری معایب داره و یکسری مزایا داره مزایا ماشین تقریبا کم صدا و جادار خدمات فراوان بازار فروش خوب موتور گیربکس کم استهلاک اما معایب هماهنگ نبودن موتور گیربکس تاخیر پدال گاز گیج بودن گیربکس کیفیت افتضاح رنگ بدنه متریال داشبورد و کابین همچنین خرابی زیاد برق خودرو تیغه برف پاک کن بی کیفیت تا جایی که بعد از سه بار تعویض در نهایت با هزینه خودم از بیرون خریدم خیلی آپشن‌های موجود هم درست کار نمی کنه مثل سنسور باد چرخ ها سنسور نور که یکبار کار می کنه یکبار کار نمی کنه سنسور باران که کاملا دیوانه است می‌کنه نور پائین خودرو به خاطر کاسه چراغ افتضاح هست و... اما موضوع این هست که تو این خراب شده امکان انتخاب وجود ندارد علاوه بر اینکه خودرو شانسی هست در نتیجه با این رنج قیمت به نظر من گزینه بهتری وجود ندارد ممنون
پاسخ
0
1
1
رضا12345 1403/6/27
سلام من الان یک ساله تارا اتومات دارم بجز برای تعویض روغن تاحالا نمایندگی نرفتم ماشین بیصدا نرم جادار با امکانات می خواهید تارا اتومات بهترین گزینه است البته تا رنج زیر یک میلیارد
پاسخ
0
0
3
ناشناس 1403/5/25
باسلام تو رنج قیمت ۶۰۰ تا۹۰۰ بسترن بی ۳۰،برلیانس۳۳۰موتور بزرگ، جک جی۵ اتومات،بخرید رنگ تعمیرگاه نمیبینی کیفیت بالا ساخت و مونتاژ فوق العاده پشیمون نمیشی در حد تویوتا کیفیت دارن من الان ۵سال جک جی۵ اتومات مدل ۹۴دارم بجز مصرفی تو ۳۰۰هزار کیلومتر هیچ خرابی نداشته
پاسخ
1
0
2
شمشیر 1403/5/31
جک واقعا عالیه جک j4 عالیه
0
1
رضا 1403/5/20
سلام ما ماشین تارا اتوماتو مهر ماه 1402تحویل گرفتیم تا امروز که حدود 23کیلومتر تو مسیر بجنورد مشهد کار کرده چندین بار مشکل دار شده بعد دو ماه فنش کار نمی کرد اون مشکل حل شد نمایشگرش روشن نمیشد که هنوز هم این مشکل وجود داره و نمایندگی بجنورد هرروز یک بهانه میاره و نمیتونه نقصشو رفع کنه. امروز باز هم فن دور کندش قطع شده و دمای ماشین می‌ره بالا. شیشه بالابرظ هم خراب شده. ما به فکر فروش ماشین ده ماه کار خراب هستیم.
پاسخ
1
0
3
ناشناس 1403/7/1
مقاوت فن برند omron جنس ارجینال بگیر ببند مشکل فن حل میشه
0
0