اگر روی همان موتور TU5P تارا دنده‌ای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگین‌تر از تارا دنده‌ای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان می‌دهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و مصرف سوختش نیز حدود 0.3 لیتر تغییر کرده. به لحاظ فنی، تغییر محسوس دیگری در این خودرو رخ نداده اما به لحاظ تجهیزات، ایران خودرو اکثر امکاناتی که از تارا دنده‌ای حذف کرده بود، برای تارا اتومات از آنها استفاده کرده است. بعنوان مثال: ایربگ‌های جانبی اضافه شده‌اند و رینگ خودرو نیز از فولادی به آلومینیومی تغییر یافته. آینه‌های جانبی از نوع تاشو برقی هستند. دوربین عقب به مالتی‌مدیا افزوده شده و تنظیم صندلی‌های جلو که قبلا از نوع دستی بود، حالا از نوع برقی است. روکش صندلی‌ها از پارچه، به چرم و پارچه تغییر کرده و روکش چرمی به غربیلک فرمان هم افزوده شده. سانروف، سنسور نور (اتولایت) و سنسور باران از دیگر تجهیزات تارا اتوماتیک هستند. ایران خودرو همچنین گفته که تارا اتومات، اولین محصول تولید داخل این شرکت است که سیستم کیلس استارتر در آن وجود دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • پلتفرم ملی IKP1
    • موتور TU5 پلاس
    • بهبود امکانات نسبت به مدل دنده‌ای
    • گیربکس مشترک با دنا اتومات
  • نقاط ضعف
    • عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دنده‌ای
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتوماتیک
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5 پلاس
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 113 اسب‌بخار
  • گشتاور 144 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (K132)
  • طول 4505 میلی‌متر
  • عرض 1748 میلی‌متر
  • ارتفاع 1466 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2652 میلی‌متر
  • وزن 1268 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو R16
  • چرخ عقب R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
14 دیدگاه

Mohammad444(9 روز پیش)

واقعا تو ایرانی ها از همه یه سر و گردن بالاتره نرمی و پایداری در حد اپتیما هست و آپشن هاشم بد نیست بیشتر حسنش تو طراحی پلتفرم هست که واقعا این پلتفرم شاهکار پژو بود اصلا شاهین و جک j4 و اینا در حد مقایسه کردن باهاش نیستن

Mojtaba1984 (7 روز پیش)

موافقم با ماشین های که الان تو بازار هستش چینی و غیره شما صد در صد مشکل قطعات و تعمیر رو پیدا میکنی خوبی ماشین داخلی مثل تارا این که نمایندگی تو کل کشور هستش و شما راحت تری از این نظر، از لحاظ فنی هم باید این ماشین حداقل یک سال کار کنه تا بشه نظر داد و قضاوت الکی درست نیست بنظر میرسه خودرو خوب و کم استهلاکی باشه

VRK (3 روز پیش)

آقا محمد پایداری در حد اپتیما؟!! اصلا شما بگو پایداری در حد اس ۵۰۰ بی ام و ۷۳۰ کی به کیه؟؟؟داداش اومدی ماشینی که الان ۹۰۰ فی میخوره رو میای با شاهین و جک ۴۰۰ تومنی مقایسه میکنی؟؟؟؟چرا با آریزو ۶ مقایسه نمیکنی؟ یا کیا سراتو و مزدا ۳ ؟؟؟؟

Mapoorfalah (2 روز پیش)

با پول این ماشین میشه هیوندا اکسنت و سراتو خشک مدل نود و هشت خرید از طرفی ماشینای چینی ساخت چین هستن ماشینای کره هم ساخت کره فقط ماشینای ایرانی هستن که همه چیشون طرح چینی دارن و اگه قطعه نباشه موتور ماشین لباسشویی میزارن تو ماشین البته مسلما نود درصد این ماشین چینیه پس اگه ماشین چینی بده یا مشکل داره اینم همون مشکلات رو و درست نیست الکی تو سر ماشینای دیگه زد

Mohammad89(3 روز پیش)

ماشین خوبی هستش فقط قیمت به ماشین نمیخوره دلیل هم داره چون هنوز کم تولید شده و هنوز خوب به بازار معرفی نشده ، با این قیمت میشه ماشین های چینی خرید مثل آریزو ۵ تیگو۵ و....... اما ماشین های چینی قطعات کم هست و پیدا نمیشه و از همه مهم تر این ماشین ایرانی هستش و نمایندگیش تو کل کشور هست .

tomcatir(8 روز پیش)

باتوجه به قیمت 415 تومنی کارخونه و خواب پول 1 ساله مردم که 50 تومن سودشه و اختلاف 130میلیونی دستی و اتومات میشه قیمت 595 ملیون تومن.. حالا با توجه به عرضه کم و لوکس بودنش که به این زودیا ایرانخودو عرضه زیاد نخواهد داشت هم 20 درصد اضافه بشه نهایتا میشه 720 تا 750 نهایتا جک s5 که دوستمون تو کامنتا گفت 900 ملیونه

tomcatir (3 روز پیش)

الانم باما قیمت بندرو گذاشت -- دلیل مخالفت این 3 دوستمونو نمیدونم؟؟!!!

Aaaaaa1(3 روز پیش)

نهایتا ۵۳۰‌میلیون بیرزه آخه مگه چی داره ۹۰۰ میلیون 🤐🤐

victory(4 روز پیش)

واقعا بهترین خودرو ساخت داخل هست

VIP(4 روز پیش)

خداییش با قیمت ۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان یک قیمت نجومی هست الان با این قیمت میشه رفت یک اریزو ۵ نیو خرید با قیمتی کمتر ( ۷۲۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان ) امکانات بیشتر ، کیفیت بیشتر ، شرایط فروش مناسب میشه خرید

AREF1400(9 روز پیش)

قیمت هایی که توی همین باما میزارن اندازه قیمت جک s5 هست یعنی اختلافش با دنده‌ای 400 میلیون خیلی گرونه

مرتضی هستم! (8 روز پیش)

عارف جان ارادت. حرف شما درسته. همیشه در عرضه اولیه، قیمتهای غیرطبیعی رو می بینیم. اما یکم که زمان بگذره و تحویلی ها بیشتر بشه و ماشین جایگاهشو پیدا کنه تویه بازار، قیمتها هم بتدریج واقعی تر میشن و این اختلافهای عجیب و غریب رو دیگه نمی بینیم

Mahdi62 (8 روز پیش)

واقعا قیمت ها عجیب و غریب هست!!! آخه چرا باید یکی ۹۵۰ پول این ماشین رو بده؟

SEHS(8 روز پیش)

سلام قیمت ها الان خیلی نجومی هستش تارا اتومات نهایتا 500 ارزش داشته باشه

Show More