اگر روی همان موتور TU5P تارا دندهای، گیربکس 6 دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان 1400 به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود 100 کیلوگرم سنگینتر از تارا دندهای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان میدهد که شتاب حدود 0.5 ثانیه و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
بهبود امکانات نسبت به مدل دندهای
گیربکس مشترک با دنا اتومات
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
عدم بهبود کیفیت نسبت به مدل دندهای
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتیک با حالت برفی و اسپرتپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1268 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
R16چرخ عقب
R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
4 حالته برقی + 2 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
2 حالته برقی + 2 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Samok 1403/11/24
سلام دوستان
من ۳ ماهه تارا v2 مدل ۴۰۲ خریدم حدود ۷ هزارتا راه رفتم
بسیار نرم و راحت هست صندلی های خوبی داره جا آرنجی دوطرف درست قرار گرفته و رانندگی طولانی خسته کننده نیست
مخصوصا در جاده با ۱۰۰ تا میپیچید پرتاب نداره و احساس نا امنی نمیکنید
پرشتاب نیست ولی راضی کننده هست
حدود ۴۰ هزار کیلومتر کار کرده ولی همچنان اتاق بسیار کیپ و بیصدا هست
با ۱ میلیارد به نظرم بهترین گزینه اتومات هست
اگر اهل رانندگی پرشتاب هستید دنا توربو اتومات گزینه بهتری هست ولی اگر سبک رانندگی آرام دارید این ماشین از همه لحاظ راضی کننده هست با این قیمت
من همیشه ماشین کره ای و اروپایی داشتم
اولین بار هست ایران خودرو سوار میشم
با اینحال این ماشین حس خوبی بهم میده به نظر نمیاد اصلا ایرانی باشه
چینی هم تیگو ۷ پرو داشتم ولی خوب قیمت این نصف تیگو هست ولی حس خوبش خیلی بیشتر از نصف
امیدوارم تجربه من کمکتون کنه برای انتخاب
پاسخ
0
0
0
Hojjatm 1403/11/15
سلام دوستان ، نظر و تجربه خودم رو خدمتتون عرض میکنم بعد از یکسال و نیم رانندگی با تارا وی 2
مزایا : اتاق جادار و بیسروصدا ، زیر پا نرم ، آپشنهای قابل قبول ، ترمز واقعاً خوب ،
معایب : خرابی مکرر قطعات از جمله آینههای جانبی و تیغه برف پاکن و.. ، درست عمل نکردن ورود بدون کلید ، دسترسی به کلیدهای شیشهبالابر و کلیدهای روی داشبورد ، کوتاه بودن فاصله ارتفاع شیشه که اصلاً نمیتونید دست رو بصورت عمودی کنار شیشه قرار بدین ، و از همه مهمتر کولر ضعیف ، تقه در تعویض دنده عقب و قدرت واقعاً کم موتور در جاده مخصوصاً در هنگام سبقت و سر بالاییها
اینها که خدمتتون عرض کردم هم باعث شد چند روز پیش بفروشم و الان ی سورن گرفتم که امیدوارم راضیکننده باشه .
یا علی موفق باشید
پاسخ
0
0
0
Amirdortaj 1403/11/11
دوستان سلام یک مشورت. میخام تارا v2 بگیرم ولی انگار تولیدش متوقف شده. به نظر شما اگر تارا v2 بگیرم طی دو سه سال آینده از نظر مالی اقتصادی ضرر میکنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
پولم به v4 نمیرسه ولی در جریان امکانات بیشتر v2 نسبت به v1 هستم
پاسخ
0
0
0
محمد 1403/11/6
سلام دوستان من شاهین دنده ۴۰۲ دارم دلم اتومات میخواد بنظرتون شاهین اتومات بگیرم یا تارا اتومات؟
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/11/8
سلیقه ای هست اگر هم ماشین اتومات میخواهید شاهین پلاس بگیرید نه سی وی تی
0
0
سلمان کاویانی 1403/11/5
سلام. یکم حرفه ای تر به این خودرو نگاه کنید.
بدلیل اتاق کشیده و فاصله مناسب چرخ ها سواری بسیار نرم و مطلوبی داره بخصوص در مصافت زیاد.
موتور و گیربکس هماهنگ و بی نقصی داره.کشش فنی این ماشین به نسبت مصرف سوخت کم بسیار راضی کنندس. سیستم تعلیق خوبی داره و فشار اتاقو قشنگ جمع میکنه. ایرادایی هم داره از جمله زیر پایی صندلیهای جلو که کوچیک و ناراحته. یک سری از ادوات کاربردی مثل دکمه خطر و قفل درب ها دور از دسترسه و عملا کارایی ندارن در لحظه. بازو ها و فنر کمکی درب صندوق عقب فضای زیادی اشغال کرده. و از این قبیل ایرادات طراحی. ولی در کل توی این رنج قیمت حرف برای گفتن داره.
پاسخ
0
0
2