مشخصات فنی تارا دنده ای V1 سال 1400 - 1403
سال
با شروع دوباره تحریمها در نیمه اول سال 1397، فرانسویها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو 301 که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو 301 را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
اضافه شدن سنسور نور و باران در 1402 برای تیپ V1
نقاط ضعف
کمبود امکانات در تیپ V1
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
تعویض نامناسب دنده در حالت سکون با موتور روشن {گزارش کاربران}
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
12.5 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1170 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
(از سال 1402)سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
(از سال 1402)نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/8/2
سلام دوستان،من میخوام ماشین بخرم،بین تارا v1 و شاهین G گیر کردم،چون تقریبا در یک سطح هستن، ولی قیمت شاهین ۱۰۰تومن پایین تره!نظر؟؟؟
پاسخ
1
0
1
ناشناس 1403/8/15
تارا بهتره
0
0
آرمیتاژ 1403/7/14
با سلام
با نرخ بودجه 700 میلیون میخواستم یه ماشین ایرانی بخرم . از تمام گزینه های موجود در این رنج از جمله
سورن پلاس ای اف ، پژو پارس تی یو ، اچ سی کراس،و حتی ماشینای مدیران خودرو ،
تصمیم به انتخاب این ماشین کردم.
چند باری بدلیل خرابی فن و یکسره شدن و یکبار خراب شدن قفل درب، بالابر شیشه ، سرویس های دوره ایی مجبورا به نمایندگی مراجعه کردم که آخرین بار هم خودشون چراغ سمت راننده را بعلت خرابی موتور چراغ تعویض کردن ، غیر از هزینه سرویس هیچ هزینه نیز پرداخت نشده .
این ماشین الان بعد 40 هزارتا کار به نظرم خیلی از ماشینای بالا که نام بردم به صرفه تره .
از مزیتاش بگم که داخل ماشین خیلی کم صدا و نرمه نسبت به باقی انتخاب ها شتاب و سرعت بسیار عالی داره ، رخ بسیار جوانپسند بخصوص با کمی رسیدگی
هندلینگ خوب ، ترمز های مطمئن و دیسکی ، طراحی به روز تر نسبت به بقیه تولیدات ،
اگر کسی برای دلالی نمیخواد به نظرم خیلی خوب و عالی هست . میتونه برای چند سال ماشین خوبی براشون باشه .
یاحق
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/6/29
سلام
بنده تارا ۱۴۰۰ سری اول دارم و نزدیک ۳ ساله دستمه و حدود ۷۸۰۰۰ کیلومتر پیمایش کردم .
به لحاظ کیفیت ادوات داخلی به غیر از جنس داشبورد و رودری الباقی راضی کننده هست از لحاظ فنی و هماهنگی موتور و گریبکس خوبه و این مشکلاتی که بعضا دوستان میگن به لحاظ جعبه فرمان و برقی اصلا نمیدونم چی هست
بنده اگر تو این بودجه بخوام خریدی داشته باشم مجددآ تارا می گیرم..
V1 یا v4
مخلص کلام رانندگی فوقالعاده نرم و حس ماشین اروپایی رو منتقل میکنه
اصالت پژو رو داره ....
متاسفانه اینجا کسانی نظر میدن که یا ندارن یا اینستا که همش داره ورق بدنه تارا رو تخریب میکنه هستن ...
مخلص کلام اگر واقعا تو ماشین های ایرانی میخایی نسبتا نه کاملا راحت بتشی تارا بخر ....
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/6/20
عرض ادب و احترام خدمت بزرگواران، در باره خودروی تارا باید عرض شود که بنده بسیار خوشحال هستم که در دقیقه ی نود یک بنده خدا نظرم را عوض کرد و خودروی دیگری خریدم. خودروی تارا کپی ناقص پژو ۳۰۱ است که کمپانی پژو این محصول رو برای کشورهای شرق دور طراحی و تولید کرده، تارا یک خودروی کاملا اقتصادی با طراحی ناهماهنگ
و ساده در نمای کناری و نسبتا زشت در عقب خودرو با اون چراغهای معروف به هم پیوسته، پر نور و آزار دهنده برای خودر های دیگر است. گیر بکس خنگ و فرمان بزرگ و سفت
ایرادات برقی متعدد، بدنه ی ضعیف و بی کیفیت، کلیدهای شیشه بالا بر واقع در کنسول وسط، قالپاق های شبیه به رینگ ،بی آپشن، و داشبوردی که بالای چونه ی راننده واقع شده از دیگر مزایای خودروی تارا محسوب میشود.
پاسخ
2
2
1
یعقوب پاشایی 1403/7/27
وقتی نخریدی و سوار نشدی چطور ی به این ایرادها رسیدی
1
1
آرمیتاژ 1403/7/14
لطفا خواهشمند هستیم از نقد کردن ماشینی که حتی یک هفته استفاده نکرده اید جدا بپرهیزید.
1
2
Kian6713 1403/6/4
سیستم ترمز عقب دیسکی ه یا کاسه ای ؟
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/6/5
ترمز دیسکی جلو و عقب دارد
1
1