با شروع دوباره تحریمها در نیمه اول سال 1397، فرانسویها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو 301 که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو 301 را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
اضافه شدن سنسور نور و باران در 1402 برای تیپ V1
نقاط ضعف
کمبود امکانات در تیپ V1
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
تعویض نامناسب دنده در حالت سکون با موتور روشن {گزارش کاربران}
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
12.5 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1170 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
(از سال 1402)سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
(از سال 1402)نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
احمدصادقیان 3 روز پیش
سلام دوستان میشه بگید کیفیت قطعات مصرفی یا غیر مصرفیش چطوره؟ چون دیدم میگن ماشین صفر ایرانی بخری شانسی برای یکی هیچ مشکل نداره ولی برای یکی هی هر بار یک چیز خراب میشه حتی قطعات مصرفی
پاسخ
0
0
0
اصلدولتی 1404/8/24
مزایای تارا
۱- قیافه خوبی داره بخصوص مشکی رنگ.در شب زیبتر هم هست و اگر اون نوشته تارا پشتش نباشه از بیرون اصلا قابل تشخیص نیست تاراست
۲- جای داخل ماشین بیشتر از سورن و دناست
۳- نرم و روان و کم صداست
۴- بروز است و پلت فرم پژو ۳۰۱ دارد
۵- هندلینگ و فرمانپذیری خوبی سر پیچها دارد
۶- پایداری مناسبی در سرعت بالا دارد.
۷- آپشنها و امکانات نسبتا بیشتری نسبت به رقبای ایرانی خود دارد.
معایب:
۱- هر گونه برخورد و تصادفی دردسر دارد لذا خیلی در شهر باید مراقب رانندگی خود و دیگران بود
۲- اسب بخار و گشتاور اعلام شده کاملا فیک هست و در مقایسه با تیوفایوهای سرحال دهه هشتاد حرفی برای گفتن ندارد. حتی دوستان این ماشین را روی دینامومتر هم آزمایش کرده اند کاملا این موضوع طی ازمایش و تجربه اثبات شده است. طبیعتا در سربالایی ها قدرت اس دی و تیپ پنجهای قدیمی و تندر نود را ندارد و نیاز به معکوس دادن زیاد است. (برای رفع این معضل باید پیش یک متخصص باتجربه، ایسیو ریمپ گردد)
۳- روغن موتور آن جزو روغنهای گرانتر بازار است.
۴- برای جوانان احتمالا چندان مناسب نباشد و برای سنین بالاتر و رانندگی محتاط آمیز و خانوادگی مناسبتر است
۵- اشکالات برقی بسیار محتمل است. جتی تیوفایوهای قدیمی فرانسوی هم پس از مدتی و گاهی چند سال اشکالات برقی زیادی دچار میشدند چه برسد به این که کیفیت قطعات پایینتری خواهد داشت.
و ...
پاسخ
0
0
0
سروشn 1404/8/20
درودبرشما،جای نگرانی نیست، موتورهای جدیدایرانی اکثرشون یه مقدارکمی روغن کم می کنن، البته بستگی به کیفیت روغن هم داره، ولی دردوران گارانتی، مجبوریم ازروغن بی کیفیت نمایندگی ها استفاده کنیم.
پاسخ
0
0
0
Ka_pa 1404/8/2
سلام وقت بخیر
خودروی تارا با اینکه صندوق جادار و بزرگی داره ولی بخاطر بازوهای درب صندوق در موقع بسته شدن اجازه استفاده از فضا را نمیده و با وسایل برخورد میکنه .کاتالیز اگزوزش در مدت دو سال سریعا پرمیشه و ایراد پیدا میکنه .از بدنه خیلی ضعیفی برخوردار هست.فاصله بین قلبیلک فرمان با دسته راهنما و بوق خیلی کمه . در سربالایی ها از شتاب پایینی برخوردار هست .مدل v1 پلاس از امکانات خیلی کمی مثل آینه تا شو برقی و صندلیهای برقی برخوردار هست .سیستم برقی آن کاملا قاطی میکنه و در بیشتر مواقع سنسور نور و باران روشن و خود بخود خاموش میشه و در حالت برف پاککن اتومات برف پاککن تند و بصورت شلاقی کار میکنه و در عوض از کابین خوب و جادار برخوردار هست و آسایش رانندگی را در مسافرت و خارج از شهر و در جاده های کفی کاملا احساس میشود
پاسخ
0
0
0
Barzjl 1404/7/18
سلام خدمت دوستان عزیز
من حدودا یک ماه شده تاراv1خریدم ۳۶۰۰۰کارکردشه
واقعا توخودروهای داخلی ازلحاظ نرمی ورانندگی خوبه ولی یک مشکل که تازه متوجه آن شدم ماشین توی دنده سنگین اول گاز وبرگشت یک مقدار زوزه داره نمايندگي هم بردم متأسفانه گفتن طبیعی هست لطفا راهنمایی کنید آیا این مشکل خودروی تاراهست یا مشکل ازماشین من هست
پاسخ
0
0
1





