مشخصات فنی تارا دنده ای V1 سال 1400 - 1403

253 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
با شروع دوباره تحریم‌ها در نیمه اول سال 1397، فرانسوی‌ها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو 301 که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو 301 را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
اضافه شدن سنسور نور و باران در 1402 برای تیپ V1

نقاط ضعف

کمبود امکانات در تیپ V1
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
تعویض نامناسب دنده‌ در حالت سکون با موتور روشن {گزارش کاربران}

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

12.5 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1170 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

(از سال 1402)

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

(از سال 1402)

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تارا دنده ای V1 در بازار

شاهین G دنده ای

شاهین G دنده ای

مقایسه
دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

مقایسه
رنو تندر 90 پلاس دنده ای

رنو تندر 90 پلاس دنده ای

مقایسه
دیدگاه کاربران
امیرعلیرضا 1404/2/5
سلام دنا واقعا طراحی خیلی خوبی داره و حس القای قدرت به آدم دست میده و داشبورد خیلی زیبایی و امکانات بیشتری نسبت به دنا داره نمیدونم چرا تارا رو بعد دنا زدن زشت درست کردن آیینه تاشو برقی نداره صندلی‌اش برقی نیست و کول باکس نداره. خلاصه من خیلی حس خوبی از دنا پلاس دریافت کردم
پاسخ
0
0
0
Moslem1978 1404/1/19
من یه v1 معمولی دارم خداییش خیلی نرم و بی صداست ، واقعا یه پله از سمند و دنا و پارس نرم تر و بی صدا تره ، قبل این یه پارس داشبورد جدید داشتم خداییش ورق بدنه هیچ فرقی از لحاظ ضخامت کیفیت با پارس نداره
پاسخ
0
0
0
امیدحی 1404/1/15
سلام نسبت به دنا احساس رانندگی بهتری میده؟
پاسخ
0
0
1
مجیدهستم 1403/12/12
سلام به همگی بعد از دو‌ماه تحقیق و بررسی و حتی خوندن نظرات تارا دنده وی یک پلاس خریداری کردم ماشین قبلیم ۲۰۷ پانا بوده قبلترش دنا قبلترش اسپورتج ۲۰۱۴ قبلترشم مزدا نیو میخام بگم اگه انتظار ماشین ایرانیو داشته باشید انتظارتونو کاملا براورده میکنه با توجه به قیمتش از یسری از ایرادات کوچیک که بگذریم در مجموع نمره قبولی بهش میدم سواری تقریبا نرمی داره ترمزهاش عالی هستن نفوذ صدای موتور به کابین خیلس کمه تعویض دنده نرم کلاچ خیلی نرم و سبک بجز همون کیفیت متریال داشبورد که بازم بنظرم میشه نادیده گرفت ایراد خاصی بعد هزار کیلومتر رانندگی توش ندیدم خیلی صندوق بزرگی داره و فضای کابین جادار محصوصا برای سرنشینان عقب داره مصرفش میانگین شهرو جاده حدود ۸.۳ هست هندلینگ خوبی داره یکوچولو تاقچه عقبش صدا میداد که با یکم چوب پنبه درست شد
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/10/18
🤡⬅️این چیزا مهم نیست، هیچ ایرادی هم نداره، مثل اینکه خبر ندارید ماشين های بروز و مدل بالا تو اروپا، کانادا و آمریکا همه شون به خاطر رعایت قانون عابر پیاده در بدنه، درها سقف، محافظ موتور یا همون کاپوت، صندوق و ... از نوعی ورق حلبی خیلی نازک و در مدلهای پلاس و گرانتر از پلاستیک استفاده می‌کنند چرا وقتی سواد و اطلاعات ندارید نظر می‌دهید، عابر پیاده از مهمترین موضوعات تو داخل خارج محسوب می‌شود.😐🥴🤥
پاسخ
0
1
1