با شروع دوباره تحریمها در نیمه اول سال 1397، فرانسویها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو 301 که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو 301 را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
اضافه شدن سنسور نور و باران در 1402 برای تیپ V1
نقاط ضعف
کمبود امکانات در تیپ V1
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
تعویض نامناسب دنده در حالت سکون با موتور روشن {گزارش کاربران}
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
12.5 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1170 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
(از سال 1402)سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
(از سال 1402)نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
امیرعلیرضا 1404/2/5
سلام دنا واقعا طراحی خیلی خوبی داره و حس القای قدرت به آدم دست میده و داشبورد خیلی زیبایی و امکانات بیشتری نسبت به دنا داره نمیدونم چرا تارا رو بعد دنا زدن زشت درست کردن آیینه تاشو برقی نداره صندلیاش برقی نیست و کول باکس نداره.
خلاصه من خیلی حس خوبی از دنا پلاس دریافت کردم
پاسخ
0
0
0
Moslem1978 1404/1/19
من یه v1 معمولی دارم خداییش خیلی نرم و بی صداست ، واقعا یه پله از سمند و دنا و پارس نرم تر و بی صدا تره ، قبل این یه پارس داشبورد جدید داشتم خداییش ورق بدنه هیچ فرقی از لحاظ ضخامت کیفیت با پارس نداره
پاسخ
0
0
0
امیدحی 1404/1/15
سلام نسبت به دنا احساس رانندگی بهتری میده؟
پاسخ
0
0
1
مجیدهستم 1403/12/12
سلام به همگی
بعد از دوماه تحقیق و بررسی و حتی خوندن نظرات
تارا دنده وی یک پلاس خریداری کردم
ماشین قبلیم ۲۰۷ پانا بوده قبلترش دنا قبلترش اسپورتج ۲۰۱۴ قبلترشم مزدا نیو
میخام بگم اگه انتظار ماشین ایرانیو داشته باشید انتظارتونو کاملا براورده میکنه با توجه به قیمتش
از یسری از ایرادات کوچیک که بگذریم در مجموع نمره قبولی بهش میدم
سواری تقریبا نرمی داره
ترمزهاش عالی هستن
نفوذ صدای موتور به کابین خیلس کمه
تعویض دنده نرم
کلاچ خیلی نرم و سبک
بجز همون کیفیت متریال داشبورد که بازم بنظرم میشه نادیده گرفت ایراد خاصی بعد هزار کیلومتر رانندگی توش ندیدم
خیلی صندوق بزرگی داره و فضای کابین جادار محصوصا برای سرنشینان عقب داره
مصرفش میانگین شهرو جاده حدود ۸.۳ هست
هندلینگ خوبی داره
یکوچولو تاقچه عقبش صدا میداد که با یکم چوب پنبه درست شد
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/10/18
🤡⬅️این چیزا مهم نیست، هیچ ایرادی هم نداره، مثل اینکه خبر ندارید ماشين های بروز و مدل بالا تو اروپا، کانادا و آمریکا همه شون به خاطر رعایت قانون عابر پیاده در بدنه، درها سقف، محافظ موتور یا همون کاپوت، صندوق و ... از نوعی ورق حلبی خیلی نازک و در مدلهای پلاس و گرانتر از پلاستیک استفاده میکنند چرا وقتی سواد و اطلاعات ندارید نظر میدهید، عابر پیاده از مهمترین موضوعات تو داخل خارج محسوب میشود.😐🥴🤥
پاسخ
0
1
1