• مشخصات فنی manual
  • مشخصات فنی manual
  • مشخصات فنی manual
  • مشخصات فنی manual
  • مشخصات فنی manual
  • مشخصات فنی manual

مشخصات فنی تارا دنده ای V1 سال 1400 - 1403

226 دیدگاه
سال
با شروع دوباره تحریم‌ها در نیمه اول سال 1397، فرانسوی‌ها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو 301 که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو 301 را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
اضافه شدن سنسور نور و باران در 1402 برای تیپ V1

نقاط ضعف

کمبود امکانات در تیپ V1
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
تعویض نامناسب دنده‌ در حالت سکون با موتور روشن {گزارش کاربران}

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

12.5 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1170 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

(از سال 1402)

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

(از سال 1402)

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
fazeli 2 روز پیش
سلام من حدود یکساله تارا دارم و ۳۰ هزار تا باهاش رفتم. بجز چند تا ایراد کوچیک که نمایندگی برطرف کرد مشکل خاصی نداشت. واقعا بهترین ماشین داخلی تاراست و از دنا خیلی بهتره. موتورش عالیه و مصرف سوخت و استهلاک پایینی داره. بسیلر بسیار نرم و بی سرو صداست.
پاسخ
0
0
0
Np1234 1403/4/3
سلام بنده هفت ماهه خودروی تارا v1p(شش دنده دستی) دارم و ۱۰هزار کیلومتر باش رفتم کلی بخوام بگم ماشین خوبیه کم خرج موتور خوب (ماشین قبلیم 405 tu5بود هفت سال داشمش به غیر از جنسای مصرفیش چیزی براش عوض نکردم در حد خودش ماشین خیلی خوبی بود)موتور تارا هم همونه خرابی نداره به این خاطر این ماشینو انتخاب کردم و تا الان طبق تجربه ام فقط دو ایراد تو این ماشین پیدا کردم یکی کولر خیلی سرد نمی‌کند اون هم به دلیل کوچک کردن رادیاتور و تک فن شدن که به نظرم کار اشتباهی بود و ایراد بعدی خشک بودن و کوشش زیاد که باید عادت کنید باش که اون هم به خاطر کنترل پایداری و ارتفاع کمش هست که رو مانع هم گیر میکنه مخصوصا اگه تو صندوق بار بزاری در کل بین ماشینای ایرانی اگه معایب و مزایا رو کنار هم بزارین معدل بگیرین میشه گفت بهترینه
پاسخ
0
0
0
ehsan 1403/3/20
سلام تو ماشين های ایرانی گزینه خیلی خوبیه من دنده ای دارم خیلی راضی هستم‌.
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/2/30
ماشین خوبیه مهم ترین ایرادش بدنه ضعیفه که اونم الان تو اکثر ماشینا چه ایرانی چه چینی می‌بینیم که متاسفانه بدنه ضعیفی دارن. من الان 6 ماهه دارم میرونم نه نشتی آب داره نه مشکل جعبه فرمان و نه نیاز به تعویض باتری داشت نمیدونم اینا از کجا میارن میگن درکل اگه ماشین خوب و بی دردسر میخوای کلا این این رنج قیمتی یا شاهین پلاس بگیر یا تارا
پاسخ
0
1
0
ناشناس 1403/2/26
با اطمینان میتونم بگم بدترین تریم خودروی داخلی هست از پلتفرم داشبوردش تا طراحی و موتور و همه چی با قیمت میلیاردی که داری تا فیها خالدون ایران خودرو میخواد بندازه یه هم وطن گرامی اصلا شاسی های خوبی ندارد با فرقون بزنی بهش جمع میشه ولی شاهین و دنا با تمام معایبی که دارن خیلی بهتر از تارا هستن پولتون رو دور نرزین من ترجیحم با تجربه ای که داشتم میتونم بگم بهترین موتور های داخلی رو سایپا میزنی میتونید تحقیق کنین جای تارا یه سری به خودرو ی آریو بزنین که در مقابل اینا واسه خودش هیولایی هست
پاسخ
1
2
1
fazeli 2 روز پیش
دوست عزیزاین خودرو پشتیبانی خوبی داره و هزینه های اون نسبت به خودرو های چینی خیلی پایین تره.من آریزو ۵ و آریو و x33 داشتم. تارا بهتره.
0
0