مشخصات فنی تارا دنده ای V1 سال 1400 - 1403
سال
با شروع دوباره تحریمها در نیمه اول سال 1397، فرانسویها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو 301 که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو 301 را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
اضافه شدن سنسور نور و باران در 1402 برای تیپ V1
نقاط ضعف
کمبود امکانات در تیپ V1
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
تعویض نامناسب دنده در حالت سکون با موتور روشن {گزارش کاربران}
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
12.5 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1170 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
(از سال 1402)سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
(از سال 1402)نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Np1234 1403/4/3
سلام
بنده هفت ماهه خودروی تارا v1p(شش دنده دستی) دارم و ۱۰هزار کیلومتر باش رفتم کلی بخوام بگم ماشین خوبیه کم خرج موتور خوب (ماشین قبلیم 405 tu5بود
هفت سال داشمش به غیر از جنسای مصرفیش چیزی براش عوض نکردم در حد خودش ماشین خیلی خوبی بود)موتور تارا هم همونه خرابی نداره به این خاطر این ماشینو انتخاب کردم و تا الان طبق تجربه ام فقط دو ایراد تو این ماشین پیدا کردم یکی کولر خیلی سرد نمیکند اون هم به دلیل کوچک کردن رادیاتور و تک فن شدن که به نظرم کار اشتباهی بود و ایراد بعدی خشک بودن و کوشش زیاد که باید عادت کنید باش که اون هم به خاطر کنترل پایداری و ارتفاع کمش هست که رو مانع هم گیر میکنه مخصوصا اگه تو صندوق بار بزاری
در کل بین ماشینای ایرانی اگه معایب و مزایا رو کنار هم بزارین معدل بگیرین میشه گفت بهترینه
پاسخ
0
0
0
ehsan 1403/3/20
سلام
تو ماشين های ایرانی گزینه خیلی خوبیه من دنده ای دارم خیلی راضی هستم.
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/2/30
ماشین خوبیه مهم ترین ایرادش بدنه ضعیفه که اونم الان تو اکثر ماشینا چه ایرانی چه چینی میبینیم که متاسفانه بدنه ضعیفی دارن. من الان 6 ماهه دارم میرونم نه نشتی آب داره نه مشکل جعبه فرمان و نه نیاز به تعویض باتری داشت نمیدونم اینا از کجا میارن میگن
درکل اگه ماشین خوب و بی دردسر میخوای کلا این این رنج قیمتی یا شاهین پلاس بگیر یا تارا
پاسخ
0
1
0
ناشناس 1403/2/26
با اطمینان میتونم بگم بدترین تریم خودروی داخلی هست از پلتفرم داشبوردش تا طراحی و موتور و همه چی با قیمت میلیاردی که داری تا فیها خالدون ایران خودرو میخواد بندازه یه هم وطن گرامی اصلا شاسی های خوبی ندارد با فرقون بزنی بهش جمع میشه ولی شاهین و دنا با تمام معایبی که دارن خیلی بهتر از تارا هستن پولتون رو دور نرزین من ترجیحم با تجربه ای که داشتم میتونم بگم بهترین موتور های داخلی رو سایپا میزنی میتونید تحقیق کنین جای تارا یه سری به خودرو ی آریو بزنین که در مقابل اینا واسه خودش هیولایی هست
پاسخ
0
1
1
ناشناس 1403/2/18
با سلام
دوستان عزیز بنده چند ماهی هست خودروی تارا v1خریدم از مهمترین معایب این خودرو ارتفاع پایین هست رو سرعت گیرهای بزرگ کف ماشین گیر مینهادند بار هم چراغهای پشت صفحه کلا روشن شده ولی بعد از چند ساعت خد به خود خاموش میشه متاسفانه رنگهای خودرو هم آهنی و قدیمی هست
پاسخ
0
0
0