مشخصات فنی تارا دنده ای V1 سال 1400 - 1403

249 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
با شروع دوباره تحریم‌ها در نیمه اول سال 1397، فرانسوی‌ها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو 301 که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو 301 را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
اضافه شدن سنسور نور و باران در 1402 برای تیپ V1

نقاط ضعف

کمبود امکانات در تیپ V1
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
تعویض نامناسب دنده‌ در حالت سکون با موتور روشن {گزارش کاربران}

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

12.5 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1170 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

(از سال 1402)

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

(از سال 1402)

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تارا دنده ای V1 در بازار

دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

مقایسه
رنو تندر 90 پلاس دنده ای

رنو تندر 90 پلاس دنده ای

مقایسه
شاهین G دنده ای

شاهین G دنده ای

مقایسه
دیدگاه کاربران
مجیدهستم 1403/12/12
سلام به همگی بعد از دو‌ماه تحقیق و بررسی و حتی خوندن نظرات تارا دنده وی یک پلاس خریداری کردم ماشین قبلیم ۲۰۷ پانا بوده قبلترش دنا قبلترش اسپورتج ۲۰۱۴ قبلترشم مزدا نیو میخام بگم اگه انتظار ماشین ایرانیو داشته باشید انتظارتونو کاملا براورده میکنه با توجه به قیمتش از یسری از ایرادات کوچیک که بگذریم در مجموع نمره قبولی بهش میدم سواری تقریبا نرمی داره ترمزهاش عالی هستن نفوذ صدای موتور به کابین خیلس کمه تعویض دنده نرم کلاچ خیلی نرم و سبک بجز همون کیفیت متریال داشبورد که بازم بنظرم میشه نادیده گرفت ایراد خاصی بعد هزار کیلومتر رانندگی توش ندیدم خیلی صندوق بزرگی داره و فضای کابین جادار محصوصا برای سرنشینان عقب داره مصرفش میانگین شهرو جاده حدود ۸.۳ هست هندلینگ خوبی داره یکوچولو تاقچه عقبش صدا میداد که با یکم چوب پنبه درست شد
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/10/18
🤡⬅️این چیزا مهم نیست، هیچ ایرادی هم نداره، مثل اینکه خبر ندارید ماشين های بروز و مدل بالا تو اروپا، کانادا و آمریکا همه شون به خاطر رعایت قانون عابر پیاده در بدنه، درها سقف، محافظ موتور یا همون کاپوت، صندوق و ... از نوعی ورق حلبی خیلی نازک و در مدلهای پلاس و گرانتر از پلاستیک استفاده می‌کنند چرا وقتی سواد و اطلاعات ندارید نظر می‌دهید، عابر پیاده از مهمترین موضوعات تو داخل خارج محسوب می‌شود.😐🥴🤥
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/8/2
سلام دوستان،من میخوام ماشین بخرم،بین تارا v1 و شاهین G گیر کردم،چون تقریبا در یک سطح هستن، ولی قیمت شاهین ۱۰۰تومن پایین تره!نظر؟؟؟
پاسخ
3
0
1
Hadi maleki 1403/10/22
منم گیر کرده بودم و خدارو شکر الن پیج سه ماهی میشه گرفتم
0
1
رابرتسون 1403/10/14
بدون شک و بدون تعصب ، با خیال راحت تارا بخر
0
2
ناشناس 1403/8/15
تارا بهتره
1
2
رابرتسون 1403/7/14
با سلام با نرخ بودجه 700 میلیون میخواستم یه ماشین ایرانی بخرم . از تمام گزینه های موجود در این رنج از جمله سورن پلاس ای اف ، پژو پارس تی یو ، اچ سی کراس،و حتی ماشینای مدیران خودرو ، تصمیم به انتخاب این ماشین کردم. چند باری بدلیل خرابی فن و یکسره شدن و یکبار خراب شدن قفل درب، بالابر شیشه ، سرویس های دوره ایی مجبورا به نمایندگی مراجعه کردم که آخرین بار هم خودشون چراغ سمت راننده را بعلت خرابی موتور چراغ تعویض کردن ، غیر از هزینه سرویس هیچ هزینه نیز پرداخت نشده . این ماشین الان بعد 40 هزارتا کار به نظرم خیلی از ماشینای بالا که نام بردم به صرفه تره . از مزیتاش بگم که داخل ماشین خیلی کم صدا و نرمه نسبت به باقی انتخاب ها شتاب و سرعت بسیار عالی داره ، رخ بسیار جوانپسند بخصوص با کمی رسیدگی هندلینگ خوب ، ترمز های مطمئن و دیسکی ، طراحی به روز تر نسبت به بقیه تولیدات ، اگر کسی برای دلالی نمیخواد به نظرم خیلی خوب و عالی هست . میتونه برای چند سال ماشین خوبی براشون باشه . یاحق
پاسخ
0
0
2
ناشناس 1403/6/29
سلام بنده تارا ۱۴۰۰ سری اول دارم و نزدیک ۳ ساله دستمه و حدود ۷۸۰۰۰ کیلومتر پیمایش کردم . به لحاظ کیفیت ادوات داخلی به غیر از جنس داشبورد و رودری الباقی راضی کننده هست از لحاظ فنی و هماهنگی موتور و گریبکس خوبه و این مشکلاتی که بعضا دوستان میگن به لحاظ جعبه فرمان و برقی اصلا نمیدونم چی هست بنده اگر تو این بودجه بخوام خریدی داشته باشم مجددآ تارا می گیرم.. V1 یا v4 مخلص کلام رانندگی فوق‌العاده نرم و حس ماشین اروپایی رو منتقل میکنه اصالت پژو رو داره .... متاسفانه اینجا کسانی نظر میدن که یا ندارن یا اینستا که همش داره ورق بدنه تارا رو تخریب میکنه هستن ... مخلص کلام اگر واقعا تو ماشین های ایرانی میخایی نسبتا نه کاملا راحت بتشی تارا بخر ....
پاسخ
0
0
3