• مشخصات فنی manual
  • مشخصات فنی manual
  • مشخصات فنی manual
  • مشخصات فنی manual
  • مشخصات فنی manual
  • مشخصات فنی manual

مشخصات فنی تارا دنده ای V1 سال 1400 - 1403

216 دیدگاه
سال
با شروع دوباره تحریم‌ها در نیمه اول سال 1397، فرانسوی‌ها خیلی زود از بازار ایران رفتند و مونتاژ پژو 301 که قرار بود در ایکاپ انجام شود، برای همیشه متوقف شد. بعد از این اتفاق تلخ، ایران خودرو توانست حق امتیاز استفاده از پلتفرم پژو 301 را بگیرد. به این ترتیب، ایران خودرو با تغییرات و اصلاحاتی روی پلتفرم PF1
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
اضافه شدن سنسور نور و باران در 1402 برای تیپ V1

نقاط ضعف

کمبود امکانات در تیپ V1
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
جانمایی کلید شیشیه بالابر در تیپ V1 و V3
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
احتمال نشتی آب به علت جداشدن شلنگ کولر {گزارش کاربران}
نیاز به تعویض باتری کارخانه به علت ایرادات فنی {گزارش کاربران}
کاهش عملکرد جعبه فرمان با افزایش دمای موتور {گزارش کاربران}
تعویض نامناسب دنده‌ در حالت سکون با موتور روشن {گزارش کاربران}

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

12.5 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1170 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

(از سال 1402)

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

(از سال 1402)

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/1/6
دوستان سلام بنده یکساله تارا دنده ای دارم.اکثر خودروهای ایرانی رو داشتم.بدون تعصب غیراز چند مورد ضعف که اونم جزئی هست وخساست ایران خودرو رومیرسونه این ماشین نظیر ندارد.پابذاری روی پدال برای من عشق سرعتم وریمپ کردم یک آن میبینی ۱۸۰تاامیری بدون تکون و ضعف تعادل.اگه میخواهید ماشین بگیرید نروید پارس پیرمرد سی سال پیش رو ۸۴۰ بخرید تارا دنده ای که وقتی جایی میری همه میپرسند ماشینت چیه ومجذوب قیافه اش میشن رو باقیمت ۷۸۰ بخرید اونم با استاندارهای ۸۵ گانه
پاسخ
1
0
1
ناشناس 1403/1/8
به استاندارد 85 ماشین های ایرانی اعتنایی نیست
0
0
پارسا 1402/12/2
دوستان کیفیت کدام رنگ های تارا بهتره و بازارش خوبه
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/1/15
سلام سفید
0
0
m0z 1402/12/1
سلام آریزو ۵ مدل ۹۵ دارم به نظرتون عوض کنم تارا دنده ای یا اتومات بگیرم ؟
پاسخ
1
0
0
سیاوشم 1402/12/7
در کل آریزو کیفیت ساخت بهتری بهتون میده اما با توجه به سن و سالش و احتمال بروز خرابی برای اینکه تو خرج نیافتبد تارا گزینه ی خوبی برای جایگزینیه
0
2
Alipt 1402/10/25
سلام کسی میدونه ایران خودرو چه میکنه؟ ثبت نام یک ساله تارا داشتیم بعد ۱ سالو ۳ ماه هنوز ازشون خبری نیست
پاسخ
0
0
2
ثحبحج 1402/10/14
سلام چقدر با این قدرت و موتورش گرونه برید ریسپکت بهمن موتور بخرید حداقل تصادف کردید ۶ تا اربگ داره قدرت موتورش۱۵۶ اسب پلتفرم پیشرفته تر این چیه یک میلیارد بدی قدرت و تجهیزاتش به اندازه پژو باشه؟
پاسخ
0
3
0