• مشخصات فنی v1p6mt

مشخصات فنی تارا دنده ای V1 پلاس 6 سرعته سال 1402 - 1404

113 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
پس از گذشت 2 سال از تولید تارا دنده‌ای V1 که گیربکس 5 سرعته داشت، شرکت ایران خودرو در پاییز 1402 تولید تارا دنده‌ای را با گیربکس 6 سرعته آغاز کرد و نام این محصول جدید را تارا V1P یا تارا V1 پلاس گذاشت. تنها نکته فنی مهم در تارا پلاس، وجود گیربکس جدید MT6 است و به غیر از
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

تغییر موقعیت کلید شیشه بالابر
گیربکس دستی جدید (نسبت به V1)
اضافه شدن تجهیزات جدید (نسبت به V1)

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

12.5 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1170 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ عقب جدید

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی - زیرآرنجی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو - زیرآرنجی

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - جاموبایلی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده - آنتن کوسه‌ای
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تارا دنده ای V1 پلاس 6 سرعته در بازار

شاهین G دنده ای

شاهین G دنده ای

مقایسه
دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

مقایسه
دیدگاه کاربران
Sinamardi 2 روز پیش
سلام بنده بین دنا پلاس شش دنده و تارا V1p موندم مصرفمم بیشتر شهری هستش شاید یک یا دو سفر در سال داشته باشم دوستانی که تجربشو دارن ممنون میشم راهنمایی بکنن
پاسخ
0
0
0
Hamdy 1404/8/16
با سلام خدمت دوستان ممنون میشم راهنمایی بفرمایید راهکاری جهت نرمی دنده عقب و دنده ۱ دارین و در سرعت بالای ۱۱۰ صدای وز باد میاد ولی هوایی نمیاد داخل نمی‌دونم ازخ قسمتی هستش. تشکر
پاسخ
0
0
0
Behnammalekan 1404/8/14
سلام به همه دوستان،تارا v1pشش دنده صفر گرفتم رو سه هزار کیلومتر روغن کم کرده بود روغن اس پی ک دیگه بهترین روغن بازار هستش ریختم الان رو پنج هزار هستش بازم کم کرده،دوستان لطفا راهنمایی کنید و ایا کسی تا الان با این مشکل برخورده؟
پاسخ
0
0
0
Barzjl 1404/7/17
سلام من تازه یک ماه هست تارادستی ۳۶۰۰۰کارکردگرفتم وانصافا ازلحاظ راحتی کابین ورانندگی وبی صدایی ازش راضیم ولی تازه متوجه شدم توبرگشت گازبخصوص دنده سنگین صدای زوزه دارد لطفا راهنمایی کنید چکارکنم
پاسخ
1
0
1
علیسلامـــــــتی 1404/7/19
صدای طبیعی گیربکس دستی بعضی وقتا تو دور موتور خاص، مخصوصاً موقع رها کردن گاز، یه زوزه خفیف ایجاد می‌کنه که اگه زیاد نباشه، نگران‌کننده نیست لق بودن پلوس‌ها یا شل بودن دسته‌موتور هم می‌تونه باعث لرزش و زوزه بشه - بلبرینگ‌های گیربکس یا دیفرانسیل ممکنه ساییده شده باشن یا خشک کار کنن اول روغن گیربکس دستی رو چک کن یا عوضش کن (اگه قبلاً تعویض نشده
0
0
Salar1363 1404/7/17
سلام دوستان ما میایم تارا بگیریم آیا مشکل برقی که میگن رو داره یا نه لطفاً جواب بدید ممنونم
پاسخ
1
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/7/19
- ناهماهنگی ECU با گیربکس (تو مدل اتومات بیشتر دیده شده ولی خبر خوب اینکه خیلی از این ایرادات با آپدیت نرم‌افزار ECU یا تعویض قطعه تحت گارانتی حل شده و تو مدل‌های جدیدتر کمتر دیده می‌شه
0
0