• مشخصات فنی v1p6mt

مشخصات فنی تارا دنده ای V1 پلاس 6 سرعته سال 1402 - 1404

67 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
پس از گذشت 2 سال از تولید تارا دنده‌ای V1 که گیربکس 5 سرعته داشت، شرکت ایران خودرو در پاییز 1402 تولید تارا دنده‌ای را با گیربکس 6 سرعته آغاز کرد و نام این محصول جدید را تارا V1P یا تارا V1 پلاس گذاشت. تنها نکته فنی مهم در تارا پلاس، وجود گیربکس جدید MT6 است و به غیر از
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

تغییر موقعیت کلید شیشه بالابر
گیربکس دستی جدید (نسبت به V1)
اضافه شدن تجهیزات جدید (نسبت به V1)

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

12.5 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1170 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ عقب جدید

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی - زیرآرنجی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو - زیرآرنجی

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - جاموبایلی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده - آنتن کوسه‌ای
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تارا دنده ای V1 پلاس 6 سرعته در بازار

دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

مقایسه
شاهین G دنده ای

شاهین G دنده ای

مقایسه
دیدگاه کاربران
Saeed753 1404/4/9
من یک ماهه تارا v1p 6 دنده خریدم و الان حدود 1000 تا کارکرد داره تجربم توی این یک ماه : مزایا : ماشین نرم، کم صدا، کم سوخت، زیبا، داخل و صندوق عقب با فضای زیاد،عملکرد خوب کروز کنترل معایب: دنده عقب بد جا میره دنده یک هم بعضی مواقع گیر کوچولو داره، دید جلو و اطراف محدوده ( شاید من عادت ندارم)، فاصلا بدنه با کلاچ از کنارش کمه وقتی کفی یکم زخیم تر انداختم موقع بالا اومدن کلاچ کفش با کنار کفی گیر می کنه و اذیت کننده هست ( بعضی مواقع کفی با کلاچ میاد بالا)، درب صندوق عقب باز که میشه موقع بستنش فشار زیادی لازم داره که بیاد پایین فنریتش زیاده، فرمان در هنگام چرخوندن درجا صدای قریژ قریژ میده ضمنا هنوز نمایندگی مراجعه نکردم ببینم رفع میشه یا نه
پاسخ
0
0
0
Abolfazl1390 1404/4/8
مشکی هم لوکس و شیک هم گران تره
پاسخ
0
0
0
Abolfazl1390 1404/4/8
سلام دیگه عرضه نمیشه و بجاش وی یک پلاس آوردن
پاسخ
0
0
0
Abolfazl1390 1404/4/8
سلام در مدل وی یک پلاس بهبود یافته بدنه و این استاندارد ولی فیلم هایی که میسازن ازخودرو های تعمیرگاهی هستن که بدنه از حالت استاندارد در اومده . کلام آخر این ماشین پیشنهاد میشه و ماشین خیلی خوبیه
پاسخ
0
0
0
Reza89 1404/3/31
درود بر شما . از لحاظ کیفیت داخلی جک J4 بنظر من گزینه بهتری نسبت به تمام این خودرو ها هست . از لحاظ شتابه و قدرت قطعا دنا . از نظر قدرت بنده قطعا شاهین . ولی نظر من اینه که کلا تارا رو بیخیال بشید . هم کیفیت بدنه به شدت پایینی داره هم راه نمیره خلاصش اینه . گزینه ی دیگری هم مثل سورن پلاس با موتور EF7 هم وجود داره . که نسبت به شاهین واقعا گزینه ی بهتری هست .
پاسخ
0
0
1