پس از گذشت 2 سال از تولید تارا دندهای V1 که گیربکس 5 سرعته داشت، شرکت ایران خودرو در پاییز 1402 تولید تارا دندهای را با گیربکس 6 سرعته آغاز کرد و نام این محصول جدید را تارا V1P یا تارا V1 پلاس گذاشت. تنها نکته فنی مهم در تارا پلاس، وجود گیربکس جدید MT6 است و به غیر از
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابر
گیربکس دستی جدید (نسبت به V1)
اضافه شدن تجهیزات جدید (نسبت به V1)
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
12.5 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1170 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ خوشآمدگویی - چراغ عقب جدیدفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستی - زیرآرنجیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو - زیرآرنجیگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - جاموبایلیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Saeed753 1404/4/9
من یک ماهه تارا v1p 6 دنده خریدم و الان حدود 1000 تا کارکرد داره تجربم توی این یک ماه :
مزایا : ماشین نرم، کم صدا، کم سوخت، زیبا، داخل و صندوق عقب با فضای زیاد،عملکرد خوب کروز کنترل
معایب: دنده عقب بد جا میره دنده یک هم بعضی مواقع گیر کوچولو داره، دید جلو و اطراف محدوده ( شاید من عادت ندارم)، فاصلا بدنه با کلاچ از کنارش کمه وقتی کفی یکم زخیم تر انداختم موقع بالا اومدن کلاچ کفش با کنار کفی گیر می کنه و اذیت کننده هست ( بعضی مواقع کفی با کلاچ میاد بالا)، درب صندوق عقب باز که میشه موقع بستنش فشار زیادی لازم داره که بیاد پایین فنریتش زیاده، فرمان در هنگام چرخوندن درجا صدای قریژ قریژ میده
ضمنا هنوز نمایندگی مراجعه نکردم ببینم رفع میشه یا نه
پاسخ
0
0
0
Abolfazl1390 1404/4/8
مشکی هم لوکس و شیک هم گران تره
پاسخ
0
0
0
Abolfazl1390 1404/4/8
سلام دیگه عرضه نمیشه و بجاش وی یک پلاس آوردن
پاسخ
0
0
0
Abolfazl1390 1404/4/8
سلام در مدل وی یک پلاس بهبود یافته بدنه و این استاندارد ولی فیلم هایی که میسازن ازخودرو های تعمیرگاهی هستن که بدنه از حالت استاندارد در اومده . کلام آخر این ماشین پیشنهاد میشه و ماشین خیلی خوبیه
پاسخ
0
0
0
Reza89 1404/3/31
درود بر شما . از لحاظ کیفیت داخلی جک J4 بنظر من گزینه بهتری نسبت به تمام این خودرو ها هست . از لحاظ شتابه و قدرت قطعا دنا . از نظر قدرت بنده قطعا شاهین . ولی نظر من اینه که کلا تارا رو بیخیال بشید . هم کیفیت بدنه به شدت پایینی داره هم راه نمیره خلاصش اینه . گزینه ی دیگری هم مثل سورن پلاس با موتور EF7 هم وجود داره . که نسبت به شاهین واقعا گزینه ی بهتری هست .
پاسخ
0
0
1