مشخصات فنی تارا دنده ای V1 پلاس 6 سرعته سال 1402 - 1404

41 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
پس از گذشت 2 سال از تولید تارا دنده‌ای V1 که گیربکس 5 سرعته داشت، شرکت ایران خودرو در پاییز 1402 تولید تارا دنده‌ای را با گیربکس 6 سرعته آغاز کرد و نام این محصول جدید را تارا V1P یا تارا V1 پلاس گذاشت. تنها نکته فنی مهم در تارا پلاس، وجود گیربکس جدید MT6 است و به غیر از
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

تغییر موقعیت کلید شیشه بالابر
گیربکس دستی جدید (نسبت به V1)
اضافه شدن تجهیزات جدید (نسبت به V1)

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

12.5 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1170 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ عقب جدید

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی - زیرآرنجی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو - زیرآرنجی

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - جاموبایلی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده - آنتن کوسه‌ای
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تارا دنده ای V1 پلاس 6 سرعته در بازار

دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

دنا پلاس EF7 5 دنده توربو

مقایسه
شاهین G دنده ای

شاهین G دنده ای

مقایسه
دیدگاه کاربران
mohammad1711 1403/12/22
سلام آیا ترمز عقب دیسکی هست یا کاسه ای
پاسخ
0
0
0
اصغرکاظمیان 1403/12/22
تارا v1p بهترین خودرو تولید داخل با قیمتی که داره واقعا ارزش داره و ازش راضیم ، دنا ۶ سرعته دستی داشتم فروختم اینو‌خریدم
پاسخ
0
0
1
محمد 1403/12/4
سلام من تارا داشتم مشکل اصلی تو ضعف ورق بدنه هست. تقریبا تمام بدنه با فشار انگشت تو میره. در عوض بسیار جادار و راحت و عایق بندی صوتی خوبی داره و کوبش نداره
پاسخ
0
0
0
محمد 1403/11/21
سلام بدون تعصب دوستان راهنمایی کنن ،،چرا تارا رو میکوبن بازار واقعا بی کیفیت هست نسب به سورن و دنا پلاس ،،میخواستم بخرم کامنت منفی زیاد داره تارالطفا بدون تعصب راهنمایی بفرمایید🙏🙏🙏
پاسخ
0
0
0
ابراهیمتهرانی 1403/11/13
من دوماهه تارا وی یک پلاس ۴۰۳دارم ، البته سوار شاهین جی هم شدم ، بنظرم شاهین فقط دوتا مشکل داره یکی صدای کابین که خیلی زیاده و موتور توربو که اگه خراب بشه بد تو خرج میندازه و کلا دیگه بعید میدونم مشکلی داشته باشه و اما تارا نمیدونم چرا از کیفیتش بد میگن چون من سوارش شدم و حس میکنم کیفیت بدنه رو ارتقا دادن و جالبیش اینه با ۱۰ تا سرعت هم سیستم پایداریش کار میکنه ، و جالبتر اینکه دنده که کم میکنی خودش قشنگ میره جلو دنده کمتر و دیگه گیج نمیشید واسه دنده عوض کردن ، دنده خیلی نرم جا میره و رانندگی بسیار نرمی بهتون ارائه میده و اصلا هیچ صدایی داخل کابین نمیاد و همین مسافرت رو براتون لذت بخش میکنه ، شتابشم که حرف نداره ، صندوق هم که یکی از بزرگترین صندوقهای ماشینای ایرانیه ، دیگه جز واقعیت چیزی نگفتم باز خودتون بیشتر تحقیق کنید
پاسخ
0
0
4