• مشخصات فنی auriongrande
  • مشخصات فنی auriongrande
  • مشخصات فنی auriongrande

مشخصات فنی تویوتا اریون گرند سال 2009 - 2011

45 دیدگاه
سال
هنوز هم به عقیده بسیاری، تولید آریون دلیل موجهی برای تویوتا نداشت؛ سدانی که با شعار لوکس‌تر و اسپرت‌تر از کمری راهی بازار شد ولی هرگز نتوانست خللی در کار سدان مشهور تویوتا ایجاد کند. پدیده‌ای که هم در دنیا شاهدش بودیم و البته هم در ایران. این سدانی شهری روی پلت‌فرم کمری طراحی شد ولی به‌منظور جذب مشتریان خاص،
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت بالا
پیشرانه قدرتمند
فضای جادار کابین
ارزش خرید

نقاط ضعف

واردات محدود
تجهیزاتی کمتر از رقبای کره‌ای

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2009 تا 2011

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

6 سیلندر

حجم موتور

3.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

268 اسب‌بخار

گشتاور

336 نیوتن‌متر

شتاب

7.2 ثانیه

سرعت

228 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

9.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (XV40)

طول

4825 میلی‌متر

عرض

1820 میلی‌متر

ارتفاع

1470 میلی‌متر

فاصله محوری

2775 میلی‌متر

وزن

1615 کیلوگرم

حجم باک

70 لیتر

چرخ جلو

215/55R17

چرخ عقب

215/55R17

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی (6.1 اینچی لمسی استاندارد)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD - MP3 - SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی - مموری

صندلی سرنشین جلو

6 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی - پرده برقی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
موز 1403/8/23
واقعا تو شتاب ماشین های مثل کمری یا آزرا رو له میکنه و با ماشینی مثل ماکسیما رقابت میکنه
پاسخ
0
1
0
موز 1403/8/23
ماشین خوبی هستش من خودم همون سال هایی که مدل ۲۰۱۲ ورد شد خریدم هنوز مشکلی نداره بعد ۱۱ سال که دارمش فنی عالی بی نظیر اما از نظر قیمت با ۴ میلیارد تومن شاید مثلا یک ماشین بهتر بخری
پاسخ
0
1
0
ناشناس 1403/6/31
درود و ارادت بنده ماشین باز هستم و همیشه قبل از خرید مشخصات فنی ماشینها رو بررسی میکنم ، تو آسیا هیچ ماشینی نمیتونه بپای تویوتا برسه ، در خصوص تویوتا آریون شتاب صفر تا 100 در حدود 7ثانیه هست و از نظر سرعت من در جاده مسطح و بدون شیب با سرعت 235تا پر کردم و این ماشین مهار هست که تو جاده کم بیاره و یاتاقان بزنه ، ولی ماشینهای کره بی براحتی با سرعت بالا یاتاقان میزنم حتی جنسیس من داشتم ی کم اذیتش کردم اون استقامت و دوام آریون نداره و یافتن زد ، در هر صورت موتور و گیربکس آریون با لکسوس یکی هست ، فقط لکسوس من آپشن بیشتری داره الان هم با توجه کارم هم آریون دارم هم کادنزا ، ولی از هر نظر آریون بهتره و بهیچ وجه موتور ش خراب بشو نیست ولی گیربکسش نسبت به موتور ضعیف تر هست ، ولی هنوز سلطان جاده هست .
پاسخ
0
1
0
Mnb6 1402/11/25
سلام دوستان .این ماشین برای افرادی که به ظاهر ماشین و طراحی داخلی و اپشن اهمیت نمیدن ،مناسبه.فقط شتاب ،دیگه نکته مثبتی در خرید این ماشین پیدا نمیشه ،کسی این ماشینو بخره موقع فروش به التماس میافته,دیدم که میگم.در مجموع گزینه های بهتری هم هستن تو این قیمت مثل کادنزا و گرنجور و جنسیس.در ضمن گرنجور ۳ ۳ لیتری این ماشینو تو شتاب نابود میکنه ،ویدیو شتاب گیری گرنجور ۳ ۳ لیتری تو اینترنت هست ،ماشین های سفارت با این این حجم موتور وجود داره
پاسخ
5
2
2
Mnb6 1403/9/17
کی اصلا حرف از سوناتا و ازرا قدیمی زد؟ سوناتا وازرا قدیمی ظاهرشون بسیار زیباتر از اریون هست.من گفتم گرنجور مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ از این ماشین بهتره،فقط شتاب اریون یه ثانیه از گرنجور بهتره ،شما بگو چیه اریون از گزنجور بهتره به غیر از یه ثانیه شتاب؟!!!!!!!!!ایمنی که گرنجور ۹ ایربگ داره ،اریون ۶ تا .گرنجور دنیای امکانات هست ،اریون هیچی نداره.سرد کن صندلی برای اریون مثل یه رویا میمونه،ماساژور داره؟! کنترل ترمز توی پیچ داره؟!!!از لحاظ سواری که گرنجور و جنسیس به طرز وحشتناکی از این ماشین بهترن.گیربکس اریون هم که دنیای ایراده . داخل کابین جنسیس و گرنجور رو دیدی اخه؟😂از اربون پیاده بشی سوار اونا بشی سرت گیج میره.طراحی ظاهری که بماند.ماشین ژاپنی لوکس فقط لکسوس.لکسوس بینظیره
0
1
محمدحسین59 1403/9/3
ازرا و کادنزا ابهت دارن و اریون نداره؟؟؟ جوک میگی؟!
1
0
محمدحسین59 1403/9/3
نسبت به سال طراحیش از ازرا و سوناتا قدیمی قشنگ تره، جز شتاب، ایمنی، دوام، کیفیت، سواری نرم و عالی هم مزایا ی اریون هست. شتاب اریون از جفت ماشینایی که گفتی بیشتره قدرت بیشتری هم داره
1
0
Mnb6 1402/12/6
دوست عزیز محمد کلمن!من گفتم گرنجور سه هزار سیصد اریون میزنه،هیچ شکی هم وجود نداره در رابطه با این مورد.شما توقع داری گرنجور با حجم موتور کمتر اریونو بزنه ،با ۲۰۰ سی سی کمتر گرنجور اریونو میزنه.گفتم نکته مثبتش نسبت به گرنجور و کادنزا و جنسیس شتابه ماشینه که عالیه.وگرنه تو اکثر زمینه ها از اون ۳ تا کره ای پایینتره،آدمی که تعصب نداشته باشه اینا رو متوجه میشه،اونا ابهت دارن،خداوکیلی اریون اگه یکی ندونه شتاب خوبی داره ،به غیر از اون چه چیزی برای اراعه داره؟؟فضای کابین و صندوق که گفتی هم از اون ۳ تا ماشین اریون در رده پاییتنری قرار میگیره.شما به موقع روغن کادنزا و گرنجور و جنسیس رو عوض کن اصلا امکان نداره از لحاظ موتور و گیربکس به مشکل بخورن.اخر پیامت گفتی چینی !!!!!!!داداش با ۵ میلیارد میشه بهترین ماشینو گرفت با کارکرد کم و خیلی تمیز،اونی که به سختی ۲ تومن بودجه داره باید بره سمت اون چینی های بی کیفیت
1
1
mp313 1402/12/4
یکی گفتی نکته مثبت این ماشبن شتابه که به جوک جالب بود.سیستم تعلیق نرم .فضای کابین و صندوق . دوام و عدم خرابی . قطعات هم نه خیلی راحت نه خیلی سخت ولی پیدا میشه . مصرف سوخت اندازه یه نعلبکی .مورد دوم که گفتی گرنجور میتونه اینو لگیره هم باز یه جوک خنده دار تر هست . گرنجور از کادنزا میخوره و از اون طرف کادنزا از جنسیس میخوره. جنسیس و آریون هم تقریبا یکی هستن ینی پا به پای هم میان. بعد چجوری گرنجور اریون رو میزنه. تنها ماشینی که به صورت حتم میتونه اریون رو بزنه یا باید تیون کنه. یا حج موتور بیستر و سیلندر بیشتر داشته باشه یا اینکه لکسوس es350 فیس جدید هست که اونم باز زیر مجموعه خود تیوتاست .تمام اینا رو گفتم که بگم تعصب رو ماشین خاصی نداشته باشید چرا که اگر شرایط مالیتون اوکی هست و تا ۱۰ ت میتونید راحت خرید کنید که هیچی و گرنه ماشین های چینی مخصوصا مدل بالا هاش از نظر اقتصادی واقعا به صرفه هستن بعضا. موفق باشید
2
3
Soheilesm 1402/8/12
با سلام .دوستان یه نظر کلی میخواستم بدم در مورد این ماشین که حدودا هفت ساله دارمش . نه از ماشین ها زیاد سر در میارم و نه ماشین های زیادی سوار شدم . قبل از این هم فقط پراید سوار شدم. مدل ماشین من ۲۰۱۱ هست و تا الان حدودا ۴۶۰ هزار کیلومتر راه رفته . موتور و گیربکس و زیربندی و جلو بندی و ... ماشین پلمپ هستن و تعمیر اساسی نشدن هنوز .اتاق ماشین بدون کوچکترین سروصدای اضافی و نرم و راحت مثل روز اول هست مثلا نرمی و راحتی سواریش در حدیه که مثلا یکبار از اردبیل تا چالوس که حدودا ششصد کیلومتر مسافت هست یکسره روندم و خانواده خوابشون که برده بود نمیخواستن پیاده بشن . کیفیت و رنگ و روی تودوزی و داشبورد و حتی بدنه ماشین بدون کوچکترین رنگ رفتگی و ترک و افت کیفیت مثل ماشین دو ، سه سال کارکرده . دوام فنی و کیفیت ساخت و مونتاژ این ماشین رو فک نکنم هیچ ماشینی تو این رنج داشته باشه . لوازم مصرفی اش هم آخه خراب نشدن تو این ۱۲ یا ۱۳ سال و با ۴۶۰ هزار تا کارکرد . در حدی که دلم میخواد یه ایرادی رو کنه یا عمر یه چیزیش تموم بشه ببرم یکم هزینه ش کنم و بگم بلاخره واسه فلان چیزش خرج کردم . نمیشه دیگه خراب نمیشه . مثال : تیغه برف پاک کن کارخونه هنوز روشه و انگار نو هست . یا یکبار حتی یکبار هم یه فیوز نپرونده ماشین تا امروز . فقط سرویس روغن و فیلتر بردمش و تمام . امکانات و آپشن اش زیاد نیست ولی کاربردی هستن اون آپشن هایی هم که داره . شتاب و سرعتش هم که حرفی واسه گفتن نمیذاره و فوق العاده ست از این لحاظ . پارسال تصمیم گرفتم عوضش کنم ماشینهایی مثل کولیوس و سورنتو و سانتافه و اپتیما جی تی لاین و ب ام و سری پنج و راو فور و اینارو سوار شدم هیییچ کدومشون به دلم ننشست اندازه آریون . نرمی و راحتی و لذت و کیفیت سواری و شتاب و سرعت عالی و پرستیژ این ماشین رو یکجا هیچکدوم از ماشین هایی که گفتم نداشتن . و دوستانی که بنظرم تو ماشین سواری تنوع طلب هستن اصلا سراغ آریون نرن چون اکثر ماشینها رو از چشمتون میندازه و بنظرم هیچ ماشینی تو رنج قیمت ۲ تا ۳ تومن مثل آریون ارزش خرید ندارن . ولی خب سلیقه ها متفاوت هست و محترم . مثلا برادر بنده چندماه پیش تیگو هشت پرومکس دو دف گرفت نزدیک ۳ تومن . الان که ماشین هنوز کارکردش ۱۰ هزارتا نشده دوتا ایراد رو کرد که نمایندگیش هم گردن نگرفت و با هزار مدل مکافات و هزینه حل اش کرد که واسه من غیرقابل هضم بود . در کل من شخصا همین آریون ۱۲ - ۱۳ ساله مو نمیدم به صدتای چینی ها و حتی بعضی کره ای ها . امیدوارم به دردتون خورده باشه همین نظرات راهنمایی های آماتور و غیر حرفه ای ام . امیدوارم همه و همیشه از ماشین هاتون راضی باشین و بدون مشکل و دردسر ازش لذت ببرین . با تشکر از باما...
پاسخ
0
3
5