پرحاشیه‌ترین نسل کمری در ایران، نسل پنجم (XV50) آن بود که به‌علت عرضه مقطعی و همچنین مشکلات شماره‌گذاری خودروهای ساخت آمریکا، دردسرهای زیادی برای مشتریان ایرانی داشت. تویوتا با هدف جبران کم‌کاری طراحانش در نسل هفتم، فیس‌لیفت کمری XV50 را با ظاهری دگرگون شده به بازار فرستاد؛ خودرویی که بیشتر شبیه یک نسل جدید بود تا یک فیس‌لیفت. کمری XV50 نیوفیس ابتدا در مدل 2015 و در دو نسخه بنزینی و هیبریدی به ایران آمد. تشخیص چهره این‌دو نسخه، کار دشواری است طوری‌که اگر به لوگوی آبی‌رنگ تویوتا یا عبارت Hybrid (حک‌شده در گلیگرهای جلو و صندوق) دقت نکنید، متوجه هیبریدی بودنش نمی‌شوید. در کابین نیز تنها تفاوت مهم نسخه هیبریدی با بنزینی، در صفحه کیلومتر خلاصه می‌شود که در نسخه هیبریدی، فاقد دورشمار است و ‌جای آن، نشانگر وضعیت موتور الکتریکی تعبیه شده. کمری هیبریدی، جعبه‌دنده‌ای با کنترل الکترونیکی دارد اما در کمری بنزینی خوشبختانه از این جعبه‌دنده خونسرد و آرام، دیگر خبری نیست. همچنین از آنجایی که کمری هیبریدی به‌دلیل وجود پکیج باتری‌هایش حداقل 100 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه بنزینی‌اش است، قسمت عقبی خودرو در پیچ‌ها چسبندگی بهتری از خود نشان می‌دهد. حجم بالایی از واردات کمری‌های بنزینی مربوط به تیپ GLX آن بود. بعد از آن نیز تیپ‌ XLE بیشترین تقاضا را در بازار ایران داشت. در مجموع، اگر به‌دنبال خودرویی هستید که حالا حالاها برای‌تان کار کند و صدایش درنیاید قطعاً کمری را باید انتخاب کنید ولی اگر بازار خرید و فروش برای‌تان در اولویت است، پس باید به‌سراغ رقبای کره‌ای کمری بروید.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • فضای جادار کابین
    • جعبه‌دنده‌ای دقیق‌تر از سوناتا LF
    • تعلیقی نرم‌تر از رقبای کره‌ای
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • تجهیزاتی کمتر از رقبای کره‌ای
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 181 اسب‌بخار
  • گشتاور 235 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.3 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل پنجم (XV50) - فیس لیفت
  • طول 4850 میلی‌متر
  • عرض 1825 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2775 میلی‌متر
  • وزن 1495 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها

30 دیدگاه

آرمین مهدلو(736 روز پیش)

مقابل رقبای کره ای میشه گفت درشکه محسوب میشه. نه طراحی خوبی داره نه امکانات خوبی. سواری نرم و هندلینگ خوب رو اپتیما و سوناتا هم دارن حتی شاید هم بهترشو

MOHAMAD.n.r (716 روز پیش)

اپتیما از سوناتا نرمتره وترمزش هم بهتره و همچنین کیفیت داشبورد ولی پای کمری و اکورد هیچکدومشون هیچی نیستند. خودم با بودجه ۴۰۰ میلیون مزدا رو ترجیح دادم در حالی که الانترا و سراتو و اپتیما و سوناتا رو هم میتونستم بگیرم ولی با توجه به تجربه ای که با کره ای ها داشتم تصمیم گرفتم سمتشون نرم. اگر هم پولشو داشتم اکورد ۲۰۱۵-۲۰۱۶ یا کمری هیبرید فیس امریکا (نه فیس اسیایی) میگرفتم

احسان محسنی (402 روز پیش)

این جور که معلومه ، شما چهره ی کمری رو درست نگاه نکردی و تابحال سوار هم نشدی حداقل برای ۱۰ دقیقه . برای این میگم سوار نشدی چون که کمری فوق العاده نرم و راحت و هندلینگ عالی داره . معلوم نیست که شما خودت چه ماشین بی خودی زیر پات هست که در رابطه با کمری این طوری صحبت می کنی . این قدر ماشین های کره ای رو برای خودتون گنده نکنید همشون ماشین ۵ سالتون بعضی هاشون هم شاید کمتر . ماشین کره ای هم مثل چینی هیچ فرقی نداره فقط تنها فرقشون در کشور ما اینه که کره ای ها اکثراً وارداتی هستن ولی چینی ها مونتاژ ، ولی در خارج از ایران هیچ فرقی باهم ندارن . دوست عزیز خداوکیلی شما اولین نفری هستی که میگی yf و اپتیما نرمتر از کمری هستن ، تازه اونم yf . فقط نمیدونم چرا اگه این دوتا ماشینی که میگی برای فرودگاه انتخاب نشدن اگر این قدر نرم و راحت هستن ، اگر هم باشه تک و توکه . فقط در رابطه با اپشن شاید کمی حق باهات باشه ، که تازه اونم بعد یه مدتی شاید از کار بیوفتن و خیلی هاشون هم که اصلاً به کار نمیاد . همه ی این هارو نوشتم که دیگه حرف بی خود و بی جهت و بدون تجربه از ماشین ها نزنید . من خودم درحال حاضر یکی از خوروهایم کمری هست و الکی و چرت و پرت نظر ندادم . این قدر ماشین های ژاپنی رو با این ماشین های کره ای مقایسه نکنید ، خیلی مونده که کره به ژاپن برسه.

VahidReza (64 روز پیش)

نظر های منفی ثابت می‌کنه شما تاحالا دو دقیقه هم پشت این ماشین ننشستی که داری کره ای رو با ژاپنی مقایسه می‌کنی اپتیما نه دوام کمری رو داره ، نه نرمیشو ، نه هندلینگشو ، نه راحتیشو ، نه ساکت بودن و بی آزار بودنش رو ماشینای کره ای خیلی تعلیق خشکی دارن خیلی حالا باز اپتیما بهتره ولی هیچوقت به ژاپنی نمیرسن سوناتا هم که ولش کن حرفی نزنم بهتره ژاپن هم جزو پنج تا از برترین کشور های خودرو سازی هستش همه چیز که مشخصات فنی نیست متاسفانه دارین از روی تعصب حرف میزنید ، لطفا یکم با فکر و منطق حرف بزنید الان بی ام و سری هفت هم چهار سیلندره و دویست و خورده ای اسب بخار داره اما رقیباش همه هشت سیلندرن و قوی تره بنظرت دلیلش چیه؟ اینه که خیلی نرم تر و راحت تر از بقیه است کمری هم نسبت به اپتیما همین حالتو داره البته که کره ای تو بازار جهانی دیگه ماشین ساز به حساب نمیاد

Parsamofid13 (54 روز پیش)

عوضش اون دوتا کره ای تو کارکرد های زیاد موتورشن به پت پت میوفته ولی تویوتا هنور مثل ساعت کار میکنه

مهدی...(843 روز پیش)

من اپتیما ۲۰۱۴ داشتم دادم کمری ۲۰۱۶ خریدم، لذت سواریش و کیفیتش واقعا بهتره، ولی انگار که کمری ۲۰۰۶ سوار شدی هیچی نداره به معنای واقعی، برا همین میخوام بفروشمم یه اپتیما ۲۰۱۷ ور دارم، اگه کیفیت و کار کردنش مهمه کمری بگیرین ولی اگه لااقل یه ترمز دستی برقی یا اتوهلد لازمتون میشه یا تو زمستون دستاتون یخ کرد کرم کن فرمون بزنین، اپتیما راستی اپتیما شارژر وایرلس هم داره شاید چیزه جالبی نباشه ولی واقعا کاربردیه

Saeidnejati (146 روز پیش)

اپتیما 2017 عالیه

VahidReza (67 روز پیش)

داری کمری رو با اپتیما مقایسه می‌کنی؟ هیچی نداره؟ مدل ۲۰۱۶ بگیر خب اپتیما رو قورت میده کلا کره ای نرم نیست با اینکه آپشن داره ولی ۲۰۱۶ کمری هم قیافه داره هم آپشن هم نرمی و هم کیفیت

0251112(403 روز پیش)

من کمری ۲۰۰۶ دارم اصلا قابل مقایسه با سوناتا وای اف نیست سوناتا خیلی خشک هستش خودم وای اف هم‌داشتم ولی کمری تو جاده اصلا خسته کننده نیست فقط می تونم بگم تنها رقیبش ماکسیما هستش

احسان محسنی (402 روز پیش)

مدل ۲۰۰۶ در تاریخ کمری تکرار نشدنی بوده . از هرکسی که هم می پرسی همینو بهت میگن . سواری که اونا به ادم میدن هیچ یک از مدل های کمری نمیدن . با این که ظاهر ساده ای داره ، ولی با ادم حرف میزنه . اون مدل ها سگشون شرف داره به این ماشین های جدید کره و چین. فوق العاده است .

13Kiarash (366 روز پیش)

ماکسیما 3000 کمری 2400 چی

احسان محسنی (290 روز پیش)

ماکسیما اتومات شتاب میزنه ۹ یا ۹ خورده ای کمری gli میزنه ۹ کمری xli مزینه ۱۰ ( البته نمیدونم چرا ، ینی چرا تو شتاب فرق داره با gli ) کمری گرند میزنه ۷.۵ فرقش اینه داداش

Gdghffhffggd (281 روز پیش)

بله کمری خیلی بهتره ولی اگرم کمری حریف ماکسیما نشه اریون حریف جفتشونه

Amirreza1362 (119 روز پیش)

وای اف خیلی خشکه یه جورایی خشک ترین نسل سوناتاس

Camery(227 روز پیش)

یه چیز بگم دوستان تویوتا بعد از تسلا هستش یعنی رده ی دوم رو داره تویوتا رو با هیوندای و رنو و کیا و هر چیزه دیکه ای مقایسه نکنین خواهشن تویوتا زیر سوال میره هرکس قصد خرید تویوتا رو دارد اصلا و به هیچ وجه شک نکنین

Shahin...........igyukk (220 روز پیش)

بله شما درست میفرمایید تویوتا رتبه دوم بهترین خودروساز جهانو داره اما رتبه اول تسلا آمریکا نیست. فولکس واگن آلمانه

Shahin...........igyukk (152 روز پیش)

اما الان سال ۲۰۲۱ تویوتا رتبه اول رو داره و راوفور پرفروش ترین کراس اور هست در جهان و کرولا پرفروشترین خودرو هست در جهان و یاریس gr برترین خودروی سال شد و پریوس پرفروشترین خودروی هیبریدی جهانه کلا تویوتا و زیرمجموعش لکسوس تکرار نشدنین❤

Amirn(302 روز پیش)

سلام من یدونه کمری ۲۰۱۶ میخوام بگیرم نمیدونم بنزینی بهتر هست یا هیبریدی اون بی زحمت راهنمایی کنید

Amirreza1362 (177 روز پیش)

دردسرای بنزینی کمتره ، ولی مصرفشم بالاتره

Amirreza1362(177 روز پیش)

میگم من به یه نتیجه ای رسیدم ، اینکه اینهمه اپتیما و تالیسمان و سوناتا که تو خیابونان و تعدادشون روی هم ۲۰۰ برابر کمریه ،، همشون مال منه ، پس چرا شمایی که انقد از سوناتا و اپتیما بد میگین خودتون میرین اونارو میخرین ؟ قبول کنین که با توجه به شرایط فعلی بازار که کمری در بازار یک خودروی لوکس حساب میشه ( بر عکس بازار جهانی ) و صاحبان کمری توان مالی اینرو دارن که هر ۴ یا ۵ سال یک بار ماشین عوض کنند ، بهتره سوناتا ، اپتیما ، تالیسمان بگیرن ، چون اونا ماشین های لوکس بهتری هستند ولی کمری ماشین اقتصادی بهتریه و تو بازار جهانی خریداران کمری نمیتونن سال به سال ماشین عوض کنن پس میرن یه ماشین با دوام میخرن ولی توی ایران چون توانشو دارن واقعا بقیه گزینه ها ارزش خرید بالاتری دارن و این مشکل نه از کمریه نه از تویوتا ، این مشکل از شرایط بازارمونه ، با تشکر

Amirreza1362(265 روز پیش)

به نظر من این همه بحث در مورد بهتر بودن کدوم ماشین الکیه هر کدوم یه نقطه قوتی دارن نسبت به بقیه مثلا سوناتا هیبرید و معمولی اپشن های زیاد و مصرف ،اپتیما ظاهر بی نظیر،هوندا اکورد سواری نرم خوب،کمری کیفیت و دوام فنی،تالیسمان موتور خارق العاده، ۵۰۸ ام که یه شوخیه بیمزس که اصلا ولش کن😂😂

Soni(342 روز پیش)

سللن دوستان من کمری جی ال ایکس ۲۰۰۹ بی رنگ دارم میخام بفروشم ۳۸۰ میلیون هم بذارم روش میتونم چه مدل کمریو بگیرم

.m.k(622 روز پیش)

سلام دوستان یدونه کمری مدل دنده ای میخوام بگیرم ممنون میشم راهنماییم کنین

احسان محسنی (402 روز پیش)

دوست عزیز ماشین ژاپنی ، اونم تویوتا همه جورش خوبه ولی اگه اتومات بگیری بهتره ، بازم هرجور خودت میدونی

0251112 (402 روز پیش)

دقیقا من با نظراتان موافقم

Mehrdadam(475 روز پیش)

من ۲۰۱۲ رو دارم ... گیربکسش عالیه و کاملا هوشمند دنده عوض میکنه / گشتاور و قدرت موتور فوق العاده ست ... صدای باد به هیچوجه داخل کابین نمیاد ،فضای جادار اتاق و صدوق برای خانواده بسیار عالیه به نسبت قیمتش آپشن نداره ...

Show More