تویوتا کمری

سال
پکیج

پرحاشیه‌ترین نسل کمری در ایران، نسل پنجم (XV50) آن بود که به‌علت عرضه مقطعی و همچنین مشکلات شماره‌گذاری خودروهای ساخت آمریکا، دردسرهای زیادی برای مشتریان ایرانی داشت. تویوتا با هدف جبران کم‌کاری طراحانش در نسل هفتم، فیس‌لیفت کمری XV50 را با ظاهری دگرگون شده به بازار فرستاد؛ خودرویی که بیشتر شبیه یک نسل جدید بود تا یک فیس‌لیفت. کمری XV50 نیوفیس ابتدا در مدل 2015 و در دو نسخه بنزینی و هیبریدی به ایران آمد. تشخیص چهره این‌دو نسخه، کار دشواری است طوری‌که اگر به لوگوی آبی‌رنگ تویوتا یا عبارت Hybrid (حک‌شده در گلیگرهای جلو و صندوق) دقت نکنید، متوجه هیبریدی بودنش نمی‌شوید. در کابین نیز تنها تفاوت مهم نسخه هیبریدی با بنزینی، در صفحه کیلومتر خلاصه می‌شود که در نسخه هیبریدی، فاقد دورشمار است و ‌جای آن، نشانگر وضعیت موتور الکتریکی تعبیه شده. کمری هیبریدی، جعبه‌دنده‌ای با کنترل الکترونیکی دارد اما در کمری بنزینی خوشبختانه از این جعبه‌دنده خونسرد و آرام، دیگر خبری نیست. همچنین از آنجایی که کمری هیبریدی به‌دلیل وجود پکیج باتری‌هایش حداقل 100 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه بنزینی‌اش است، قسمت عقبی خودرو در پیچ‌ها چسبندگی بهتری از خود نشان می‌دهد. حجم بالایی از واردات کمری‌های بنزینی مربوط به تیپ GLX آن بود. بعد از آن نیز تیپ‌ XLE بیشترین تقاضا را در بازار ایران داشت. در مجموع، اگر به‌دنبال خودرویی هستید که حالا حالاها برای‌تان کار کند و صدایش درنیاید قطعاً کمری را باید انتخاب کنید ولی اگر بازار خرید و فروش برای‌تان در اولویت است، پس باید به‌سراغ رقبای کره‌ای کمری بروید.

ادامه...