• مشخصات فنی fjcruiser
  • مشخصات فنی fjcruiser
  • مشخصات فنی fjcruiser

مشخصات فنی تویوتا اف جی کروز سال 2008 - 2013

61 دیدگاه
سال
در زمانی که نام هامر به‌عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای آفرود جهان مطرح می‌شد، تویوتا تصمیم گرفت با احیای مدل کلاسیک FJ و ترسیم طرحی نزدیک به هامر، محصولی متفاوت را راهی بازار کند. این خودرو با اینکه از سال 2008 به کشورمان آمد اما مدلهای شرکتی آن از سال 2011 تا 2013 و عمدتاً در تیپ «اکستریم» در ایران
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت بالا
توانایی‌ آفرود
فضای جادار کابین
شتاب و عملکرد
بازار دست‌دوم

نقاط ضعف

مصرف سوخت
کمبود امکانات رفاهی
سوار و پیاده‌شدن در ردیف عقب

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2008 تا 2013

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی عقب

گیربکس

5 دنده اتومات با دنده کمکی

پیشرانه

6 سیلندر

حجم موتور

4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

270 اسب‌بخار

گشتاور

381 نیوتن‌متر

شتاب

8 ثانیه

سرعت

180 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

12.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل اول (GSJ15W)

طول

4670 میلی‌متر

عرض

1905 میلی‌متر

ارتفاع

1830 میلی‌متر

فاصله محوری

2690 میلی‌متر

وزن

1948 کیلوگرم

حجم باک

72 لیتر

چرخ جلو

265/75R16

چرخ عقب

265/75R16

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

کنترل کشش هوشمند (A-TRC)

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ خوش‌آمدگویی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

10 اسپیکر - سیستم پخش JBL - هندزفری - چنجر 6 تایی

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر دنده عقب در آینه - نمایشگر چندکاره داشبورد (شیب‌سنج - قطب‌نما - دماسنج)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته دستی - تنظیم گودی کمر

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی - تنظیم گودی کمر

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه ضدآب

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - سقف سفید (به غیر از بدنه‌های قرمز)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
1403 1400/11/19
جزو خودرو هایی هست که در تاریخ خواهد ماند و تویوتا مجبوره تا جایی که تقاضا باشه ازش تولید کنه همین طور که الانم داره تولید میشه
پاسخ
0
5
3
VahidReza 1400/8/1
ببینید این ماشین برای افروده نه آپشن و قدرت و سرعت و جادار بودن و خانواده و اینا ، و همچنین بهترین آفرود رو تو ماشین های ایران داره حتی بهتر از لندکروز و پرادو چون اون دوتا تلفیقی از آفرود و خانوادگی بودن هستن ولی افجی خوراک افروده
پاسخ
1
2
4
mohammad nazari 1401/4/12
به قول شما از این ماشین نباید انتظار سرعت و جادار بودن داشت چون فقط واسه افرود طراحی شده ولی نکته ی جالبی که در موردش هست اینه که هم خیلی فضای کابین خوب و جادار داره و هم اینکه از نظر سرعت و شتاب از لندکروز و پرادو خیلی بهتره و هم هندلینگ خیلی خوبی داره . پرادو که تو هندلینگ کلن ....
1
3
Amirreza1362 1399/11/21
وقتی با این قیمت میشه موهاوی ۸ سیلندر با قدرت بالاتر ، آپشن های بیشتر و البته داشتن چهار در خرید و اینکه فک نکنم کسی دلش بیاد با این ماشین آفرود خیلی سنگین بره و آفرود سبک یا متوسط بره ، موهاویم میتونه از پس اینجور آفرود ها بربیاد و البته تا حدودی هم قشنگتره ، حالا بعضیا میان بحث چینی و کره ای راه میندازن که خیلی غیر منطقیه ولی حتی اگه کره ای ها هم بزاریم کنار ، چرا پرادو نخریم ، هرچند به نظر من موهاوی برای استفاده روزمره و خانوادگی و آپشن و قدرت و شتاب واقعا بهتر اف جی هست و در آفرود هم اگه نخواین آفرود خیلی سنگین برین قطعا از پسش بر میاد با تشکر
پاسخ
6
7
16
ناشناس 1402/12/22
اخه واقعا نمیفهمم چطوری اف جی رو با موهاوی مقایسه میکنید اول شما به من بگو سوار این دو تا ماشین که میگید شدید به نظر من اگه سوار شده بودید همچین چیزی نمیگفتین
0
0
ЗРБ 1400/7/23
من کاملا با شما موافقم موهاوی اگه توانایی افرود رو حساب نکنیم خیلی بهتره از اف جی و از نظر بنده پرادو ۲۰۱۳ هم از لندکروز بهتره چونکه اگه دقت کنید هم خروجی بیشتر و قدرت و شتاب بهتری داره ام اپشن های بیشتری
2
1
Mrreza 1400/4/30
آقای فاضل موهاوی تنظیم ارتفاع داره بعد آفرودش هم متوسطه
1
7
Mostafa60 1400/2/15
ماشین کره ای و چینی توایران بخاطر قیمتش و ظاهرش که البته همش کپی از روماشینای مارکدار طرفدار داره. ماشین آمریکا آلمان ژاپن اصالت دارن آخه دوست عزیز موهاویو با تویوتا مقایسه نمی کنن
14
3
Amirreza1362 1399/12/26
آقا فاضل من گفتمآفرود سبک بعدش فکر نکنم کسی جرئت داشته باشه که با یه ماشین دو میلیاردی آفرود سنگین بره
0
7
فاضل عباسی 1399/11/27
کف موهاوی میگیره بدرد کویر نمیخورد
9
2
Radinmnv2003 1399/9/29
۲۰۱۱ چنده الان ؟
پاسخ
1
0
0
Radinmnv2003 1399/10/28
ساده ۲ تومن اکستریم۲و۲۰۰
0
1
pouya parkhideh 1399/4/9
دوستانی که قصد خرید این ماشین رو‌ دارن پیشنهاد میدم تا اخر بخونن ابن مطلب رو من چند سال پیش اف جی ۲۰۱۲ ایکستریم صفر خریدم و تا همین الان ۲۲۰/۰۰۰ کیلومتر باهاش راه رفتم مزایای این ماشین خیلی زیاده و داخل ایران میتونه یکی از کم دردسر ترین و کمخرج ترین ماشین باشه یکی از خوبی هاش اینه که با بنزین بسیار بد ایران مشکلی نداره من ۲۲۰۰۰۰ کیلومتر این ماشینو راه بردم اما حتی یکبار برای این ماشین مشکل فنی و موتوری پیش نیومد و توانایی افرود فوق العاده خوبی داره و تعویض دنده دقیق و بسیار خوبی داره همچنین شتاب فوق العاده ۸ ثانیه ای داره که یکی از بهترین خوبی هاش هست و خیلی خیلی شتاب بهتری از لندکروز و پرادو داره و حتی بالای صد کیلومتر هم خیلی نرمه و به راحتی به سرعت ۱۸۰ کیلومتر میرسه و توانایی افرودش هم از لندکروز ۶سیلندر و پرادو ۶ سیلندر خیلی بهتره و سواری بسیار نرمی داره هرکس یکبار پشت این ماشین میشینه میفهمه و دغدغه شکستن رینگ نداره و نیازی به ریختن اکتان و بنزین سوپر هم نداره و سیستم صوتی در حد خوبی داره و نسخه های ایکس تریم اپشن های قابل قبولی داره مثلا دفلاک سیستم trc سیستمa trac کولر بسیار قوی داره و خیلی ها میگن الان که نسخه ۲۰۱۳ ۲ میلیارد قیمت داره با این پول ادم میره پانامرا ۲۰۱۱ میخره من چند ماه پیش این ماشینو دادم به خانمم و یک پورشه تمیز پا داد و خریدم هر باک بنزینی که براش میزدم بخاطر اکتان خارجی برام ۴۰۰/۰۰۰ تومان خرج میشد و اصتحلاک بسیار بسیار زیادی داشت و البته ماشین بدی نبود اما برای جاده ها و بنزین ایران اصلا مناسب نبود خلاصه بگم اف جی که داشته باشی از هیچی ترس نداری و هر وقت اراده کنی هر جایی میتونی بری ببخشید که طولانی شد
پاسخ
0
2
22