مشخصات فنی تویوتا اف جی کروز سال 2008 - 2013
سال
در زمانی که نام هامر بهعنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای آفرود جهان مطرح میشد، تویوتا تصمیم گرفت با احیای مدل کلاسیک FJ و ترسیم طرحی نزدیک به هامر، محصولی متفاوت را راهی بازار کند. این خودرو با اینکه از سال 2008 به کشورمان آمد اما مدلهای شرکتی آن از سال 2011 تا 2013 و عمدتاً در تیپ «اکستریم» در ایران
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
توانایی آفرود
فضای جادار کابین
شتاب و عملکرد
بازار دستدوم
نقاط ضعف
مصرف سوخت
کمبود امکانات رفاهی
سوار و پیادهشدن در ردیف عقب
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2008 تا 2013مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی عقبگیربکس
5 دنده اتومات با دنده کمکیپیشرانه
6 سیلندرحجم موتور
4 لیترعملکرد فنی
قدرت
270 اسببخارگشتاور
381 نیوتنمترشتاب
8 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
12.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسطنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل اول (GSJ15W)طول
4670 میلیمترعرض
1905 میلیمترارتفاع
1830 میلیمترفاصله محوری
2690 میلیمتروزن
1948 کیلوگرمحجم باک
72 لیترچرخ جلو
265/75R16چرخ عقب
265/75R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
کنترل کشش هوشمند (A-TRC)سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگوییفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
10 اسپیکر - سیستم پخش JBL - هندزفری - چنجر 6 تاییمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر دنده عقب در آینه - نمایشگر چندکاره داشبورد (شیبسنج - قطبنما - دماسنج)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
8 حالته دستی - تنظیم گودی کمرصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستی - تنظیم گودی کمرویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه ضدآبایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - سقف سفید (به غیر از بدنههای قرمز) درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
1403 1400/11/19
جزو خودرو هایی هست که در تاریخ خواهد ماند و تویوتا مجبوره تا جایی که تقاضا باشه ازش تولید کنه همین طور که الانم داره تولید میشه
پاسخ
0
6
4
VahidReza 1400/8/1
ببینید این ماشین برای افروده نه آپشن و قدرت و سرعت و جادار بودن و خانواده و اینا ، و همچنین بهترین آفرود رو تو ماشین های ایران داره حتی بهتر از لندکروز و پرادو چون اون دوتا تلفیقی از آفرود و خانوادگی بودن هستن ولی افجی خوراک افروده
پاسخ
1
2
4
mohammad nazari 1401/4/12
به قول شما از این ماشین نباید انتظار سرعت و جادار بودن داشت چون فقط واسه افرود طراحی شده ولی نکته ی جالبی که در موردش هست اینه که هم خیلی فضای کابین خوب و جادار داره و هم اینکه از نظر سرعت و شتاب از لندکروز و پرادو خیلی بهتره و هم هندلینگ خیلی خوبی داره . پرادو که تو هندلینگ کلن ....
1
3
Amirreza1362 1399/11/21
وقتی با این قیمت میشه موهاوی ۸ سیلندر با قدرت بالاتر ، آپشن های بیشتر و البته داشتن چهار در خرید و اینکه فک نکنم کسی دلش بیاد با این ماشین آفرود خیلی سنگین بره و آفرود سبک یا متوسط بره ، موهاویم میتونه از پس اینجور آفرود ها بربیاد و البته تا حدودی هم قشنگتره ، حالا بعضیا میان بحث چینی و کره ای راه میندازن که خیلی غیر منطقیه ولی حتی اگه کره ای ها هم بزاریم کنار ، چرا پرادو نخریم ، هرچند به نظر من موهاوی برای استفاده روزمره و خانوادگی و آپشن و قدرت و شتاب واقعا بهتر اف جی هست و در آفرود هم اگه نخواین آفرود خیلی سنگین برین قطعا از پسش بر میاد با تشکر
پاسخ
6
8
16
ناشناس 1402/12/22
اخه واقعا نمیفهمم چطوری اف جی رو با موهاوی مقایسه میکنید اول شما به من بگو سوار این دو تا ماشین که میگید شدید به نظر من اگه سوار شده بودید همچین چیزی نمیگفتین
0
1
ЗРБ 1400/7/23
من کاملا با شما موافقم موهاوی اگه توانایی افرود رو حساب نکنیم خیلی بهتره از اف جی و از نظر بنده پرادو ۲۰۱۳ هم از لندکروز بهتره چونکه اگه دقت کنید هم خروجی بیشتر و قدرت و شتاب بهتری داره ام اپشن های بیشتری
3
2
Mrreza 1400/4/30
آقای فاضل موهاوی تنظیم ارتفاع داره
بعد آفرودش هم متوسطه
1
8
Mostafa60 1400/2/15
ماشین کره ای و چینی توایران بخاطر قیمتش و ظاهرش که البته همش کپی از روماشینای مارکدار طرفدار داره. ماشین آمریکا آلمان ژاپن اصالت دارن آخه دوست عزیز موهاویو با تویوتا مقایسه نمی کنن
15
4
Amirreza1362 1399/12/26
آقا فاضل من گفتمآفرود سبک بعدش فکر نکنم کسی جرئت داشته باشه که با یه ماشین دو میلیاردی آفرود سنگین بره
0
8
فاضل عباسی 1399/11/27
کف موهاوی میگیره بدرد کویر نمیخورد
9
3
Radinmnv2003 1399/9/29
۲۰۱۱ چنده الان ؟
پاسخ
2
0
0
mp313 1403/1/8
داداش خودت میپرسی خودتم جواب میدی؟ البته شاید رفتی پرسیدی و داری اطلاع رسانی میکنی
0
0
Radinmnv2003 1399/10/28
ساده ۲ تومن
اکستریم۲و۲۰۰
0
1
pouya parkhideh 1399/4/9
دوستانی که قصد خرید این ماشین رو دارن پیشنهاد میدم تا اخر بخونن ابن مطلب رو من چند سال پیش اف جی ۲۰۱۲ ایکستریم صفر خریدم و تا همین الان ۲۲۰/۰۰۰ کیلومتر باهاش راه رفتم
مزایای این ماشین خیلی زیاده و داخل ایران میتونه یکی از کم دردسر ترین و کمخرج ترین ماشین باشه
یکی از خوبی هاش اینه که با بنزین بسیار بد ایران مشکلی نداره من ۲۲۰۰۰۰ کیلومتر این ماشینو راه بردم اما حتی یکبار برای این ماشین مشکل فنی و موتوری پیش نیومد و توانایی افرود فوق العاده خوبی داره و تعویض دنده دقیق و بسیار خوبی داره همچنین شتاب فوق العاده ۸ ثانیه ای داره که یکی از بهترین خوبی هاش هست و خیلی خیلی شتاب بهتری از لندکروز و پرادو داره و حتی بالای صد کیلومتر هم خیلی نرمه و به راحتی به سرعت ۱۸۰ کیلومتر میرسه و توانایی افرودش هم از لندکروز ۶سیلندر و پرادو ۶ سیلندر خیلی بهتره و سواری بسیار نرمی داره هرکس یکبار پشت این ماشین میشینه میفهمه و دغدغه شکستن رینگ نداره و نیازی به ریختن اکتان و بنزین سوپر هم نداره و سیستم صوتی در حد خوبی داره و نسخه های ایکس تریم اپشن های قابل قبولی داره مثلا دفلاک سیستم trc سیستمa trac کولر بسیار قوی داره
و خیلی ها میگن الان که نسخه ۲۰۱۳ ۲ میلیارد قیمت داره با این پول ادم میره پانامرا ۲۰۱۱ میخره
من چند ماه پیش این ماشینو دادم به خانمم و یک پورشه تمیز پا داد و خریدم هر باک بنزینی که براش میزدم بخاطر اکتان خارجی برام ۴۰۰/۰۰۰ تومان خرج میشد و اصتحلاک بسیار بسیار زیادی داشت و البته ماشین بدی نبود اما برای جاده ها و بنزین ایران اصلا مناسب نبود خلاصه بگم اف جی که داشته باشی از هیچی ترس نداری و هر وقت اراده کنی هر جایی میتونی بری ببخشید که طولانی شد
پاسخ
0
2
23