در نسل چهارم پرادو (J150)، شاهد تیپ جدیدی به‌نام TXL بودیم که به‌علت حذف اکثر تجهیزاتش، چیزی مشابه GXهای نسل سوم از آب درآمده بود. نکته جالب‌تر اینجاست که این تیپ چه در مدل 2در و چه در مدل 4در، با نام TXL فروخته می‌شد درحالیکه مدل 2در از پیشرانه‌ای 4 سیلندر نیرو می‌گرفت ولی مدل 4در، قدرتش را مدیون پیشرانه‌ای 6 سیلندر بود. هرچند TXL ساده‌ترین تیپ پرادو 2در نسل چهارم است اما به‌دلیل واردات متفرقه آن با آپشن‌های گوناگون، ممکن است با برخی TXLها در بازار مواجه شوید که تجهیزاتی مشابه VXLهای 4در یا حتی بیشتر از آن دارند!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • توانایی‌ آفرود
    • فضای جادار کابین
    • تنوع آپشن
    • دید وسیع آینه‌های جانبی
  • نقاط ضعف
    • مصرف سوخت
    • فرمان‌پذیری
    • عملکرد فنی در مدل 4 سیلندر
    • نامشخص‌بودن تجهیزات استاندارد
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2011 تا 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل مرکزی
  • گیربکس 4 دنده اتومات با دنده کمک الکترونیکی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 161 اسب‌بخار
  • گشتاور 246 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 12.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی‌ بلند بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (J150)
  • طول 4366 میلی‌متر
  • عرض 1791 میلی‌متر
  • ارتفاع 1849 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2456 میلی‌متر
  • وزن 1790 کیلوگرم
  • حجم باک 87 لیتر
  • چرخ جلو 265/60R18
  • چرخ عقب 265/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
37 دیدگاه

Mobin1216(61 روز پیش)

بزرگواران ی سوال داشتم پرادو دو در ۶ سیلندر مدل ۲۰۰۷تا۲۰۰۹ بنظر شما خوبه ؟هزینه نگهداری شتاب ایتا چطوره

VahidReza (46 روز پیش)

بزارید اینطوری توصیف کنم آفرود عالی آپشن خوب پاخور عالی کیفیت عالی شتاب ضعیف قدرت خوب ظاهر عالی در کل ماشین عالی هست اگه اهل سرعت نباشید و آفرود هم دوست داشته باشید

Mohammad02 (38 روز پیش)

سلام از نظر هرینه نگهداری نگران نباشید زیاد نیست از نظر قدرت و شتاب هم ۶ سیلندر دو در کاملا انتظاراتتونو براورده میکنه به عنوان یه ماشین شاسی بلند اپشن های زیادی نداره ولی کیفیت خیلی خوبی داره و برای افرود هم عالیه و اینکه این ماشین به علت ارتفاع و قدرت زیاد اگر بد باهاش رانندگی کنید راحت چپ میکنه پس سر پیچ ها باید خیلی مراقب باشید و در زمان خرید هم دقت کنید که ماشین چپ نکرده باشه در کل ماشین خیلی خوبیه من خودم چهار در شش سیلندرشو سالهاست که دارم و خیلی راضیم حتی مدل ۲۰۰۶ هم اگر عیبی نداشته باشه یه عمر ماشینه براتون بخرید و لذت ببرید فقط در زمان خرید حتما پیش کارشناس معتبر ببرید

Prhm (3 روز پیش)

شتابش عاللللییییه موشکه ۲۰۰تا هم میره دیگه چی میخوای افرودی بینظیر

امیرعلی(617 روز پیش)

خواهش میکنم گول نظر های احساسی رو نخورید مگر ماشین فقط تو کم خرج بودن خلاصه میشه؟منم گول همین نظر هارو خوردم و یک پرادو ۲۰۱۲ گرفتم اصلا راضی نیستم به قیمت الان حدودا یک میلیارد و صد پول ماشینی رو میدی که صندلی راحتی نداره گیربکسش مال ۱۰۰ سال پیشه موتورش اصلا جون نداره شتاب نداره هیچ اپشنی نداره هندلینگش صبره داخلش از داخل سمند زشت تره و مثل گهواره دائما داری توش تکون می خوری من خودم به شخصه حدود ۲ ماه تول کشید که بتونم بیشتر از نیم ساعت مداوم پشت ماشین بشینم از بس که صندلیاش ناراحت بود و تکون میخورد ماشین من اول فکر کردم ماشین من مشکل داره تا سوار نسل قبلش شدم افتضاح خیلی کمه واسه این ماشین

محمد هاشمی (559 روز پیش)

جساراتا شما ماشین قبلیتون چی بوده ک از این اینقدر ایراد گرفتین؟ درسته نسبت ب قیمتی ک پرداخت میکنین اپشن نداره ولی در کل تویوتا بجاش دوام و کیفیت ساخت بالایی داره

امیرعلی (33 روز پیش)

اقا محمد سلام خیلی دیر دارم جوابتون رو میدم ولی باید خدمتتون بگم که ماشین قبلیم سانتافه بود که دقیقا برعکس تعریف های بدی که ازش میکنن خیلی عالی بود

Bv(447 روز پیش)

دوستان عزيز لطفا يه مقدار تعصبي راجب توجيه اين ماشين برخورد نكنيم اينجا دوستان ديگري هستن كه ميخوان حقايق درست وحقيقي راجب پرادو دو بدونن پس خواهشن حالا چون ما خودمون پرادو داريم نبايد تعصبي راجبش حرف بزنيم عزيزان من سال ٢٠١٥ يه دو در ٢٠١٢ خريدم واقعا اون انگيزه اي كه يعني عشقي كه راجب ماشين پرادو داشتم ديگه هرگز ندارم شايد من الان يه صحبتي كنم يه إيرادي از پرادو بگيرم دوستان پرادو سوار ناراحت بشن ولي حقيقت اگرچه تلخه ولي بايد گفت شتاب اين ماشين با وزن ٢ تنيش واقعا خدا ميدونه در حد پرايد واپل كورسا ميمونه سواري به شدت افتضاح وخشك دايما ماشين تكونهاي بي مورد ميخوره يعني از لحاظ سواري فكر ميكني سوار اردي يا وأنت اريسان شدي از همه بدتر كه زجرا ميده شتاب كم وامكانات رفاهي كم وماشين انقدر بلند هستش فكر ميكني اتوبوس سوار شدي نه شاستي بلند البته خدارو هزار مرتبه شكر با هزار بدبختي وبيچارگي با توجه به بازار فروش افتضاحي كه داره فروختمش ولي واقعا حيف از ارم تويوتا ويرتد خوبي كه رو اين سطله زباله زدن ولي دوستان خداييش در اخر يه جمله ميگم از نظر ايمني ماشين فوق العاده اي با تشكر از شما دوستان كه با دقت نظريات بنده رو خوندين ممنون

youhana (437 روز پیش)

هر چند احتمال خیلی کمی میدم که واقعا این ماشینو داشته باشین ولی دیگه بی انصافیه کسی بگه این ماشین نرم نیست یا داخلش زشته ! تکان های اطاق بدلیل ارتفاع زیاد وجود داره ولی در نهایت نرمی و بدون صدا انجام میشه. این ماشین از نظر نرمی و آسایش از راو 4 ، سانتافه و کولیوس یه سر و گردن بالاتره فقط شاید روی محور عقب کمی پرتاب به بالا تو دست اندازهای بزرگ حس شه. کیفیت سواری در جذب سطوح خشن آسفالت و موقعیت راننده خیلی خوبه و انگار سوار یه ماشین یک تکه و سنگین شدین. شکی نیست که مصرف بنزین ، شتاب کم ، گیربکس قدیمی و فقدان آپشن ها از عیب های این ماشینه ولی وقتی شما مدل TX رو میخری اصلا نباید انتظار بیشتری داشته باشی. رفتی ساده ترین تریم یه ماشین رو خریدی حالا میگی کنده و آپشن نداره و غیره !!! حتی TXL هم فقط چند آپشن ضروی اضافه کرده. برای شتاب ، قدرت و آپشن بیشتر یا باید برید مدل VX نسل قبل رو بگیرید یا FJ و یا در بهترین حالت VXL چهار در آنرود نسل جدید که گاها از لندکروز GXR هم قیمت بالاتری داره. دوست عزیز هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوری. TX فقط امکانات اولیه یک تویوتا پرادو رو داره که همراهش دوام عالی و استهلاک بسیار پایین و برند تویوتا و هزینه نگهداری مناسبش میاد.

mohammads (266 روز پیش)

همه میدونن که پرادو دو در بازار خوبی واس فروش داره

Arab (68 روز پیش)

سلام شما از ماشین های اردی و وانت و پراید مقایسه می کنی پس معلومه که اصلا سوار پرادو هم نشدی پرادو ماشین نرم و راحت قدرتمند همه جا رو و... هست

امیرعلی (33 روز پیش)

دوستان منم الان یدونه در در ۲۰۱۲ دارم واقعیت اینه که درسته ماشین خیلی نرمه اما اصلا راحت نیست چون دائما در حال تکون خوردنه رخ ماشین خیلی عالیه پاخورش حرف نداره استحلاک اصلا نمیدونه یعنی چی ولی خب در کنار اونا اصلا اپشن نداره موتورش خیلی ضعیفه گیربکسش بد نیست ولی خب چهار دندست و قدیمیه داخل ماشین خوشگل نیست ردیف عقبش خیلی خیلی ناراحته و تعادل و هندلینگش هم که از ۲۰۶ ضعیف تره،در کل ماشینیه که وقتی سوارشی از بیرون همه خوششون میاد ولی خودت اصلا لذت نمیبری از ماشین

Hosseine(112 روز پیش)

بنظرتون دوستان پرادو دو در یا لکسوس rx350

Mohammad02 (38 روز پیش)

اگر شتاب و راحتی در جاده و اپشن و زیبایی میخواید و اهل مسافرت هستید لکسوس اگر دوام فنی و استفاده روزمره میخواید و اهل افرود هستید پرادو دو در

AT(791 روز پیش)

به نظر شما اگه به پولش مهم نباشه کولیوس بهتر است یا پرادو؟؟؟

Ae (756 روز پیش)

من جفتشو داشتم، كوليوس از لحاظ آپشن شتاب هندلينگ زمين تا آسمون بهتره ولي هيچ وقت حس خوب پرادو رو بهت نميده، قيمت قطعات و استهلاك پرادو هم به مراتب پايين تره،

Mahan84 (195 روز پیش)

برا خانواده کلئوس برا یه آفرودر و مجرد که همش ۱ ،۲ یا نهایتا ۳ سر نشینه ..پرادو

Mohammadgh(319 روز پیش)

دوستان سلام ، وقت بخیر من اولین بارم هست میخوام ماشین شاسی بگیرم و تقریبا ۱ تومن پول دارم از لحاظ استهلاک و پیدا شدن قطعات و همچنین قیمت قطعات به نظر شما پرادو ۲ درب ۶ سیلندر بهتر هست یا پاجیرو ۲ درب ۶ سیلندر ؟ و همچنین قصد دارم تا حدودی هم افرود برم ممنون میشم راهنمایی کنید

Rahyar (313 روز پیش)

پرادو دو درب 6 سیلندر بالای 2 میلیارد هست

Mahan84 (195 روز پیش)

شما پرادو دو درب برا ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ میتونی بگیری نه ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳

mohammad 123(375 روز پیش)

هیچ تجربه ای از رانندگی با این ماشین و ندارم ولی از بند تویوتا نرمی و دوام استهلاک پایین خیلی دیدم

شالی(427 روز پیش)

سلام . دوستان من پرادو نداشتم ولی با تعریف ها ونظراتی که خوندم و هم چنین با خوندن مشخصات فنی به نظرم عزیزانی که شاسی بلند با شاسی مستقل وتوانایی آفرود بالا میخوان بجای پرادو 2میلیاردی ،نیو اکتیون700میلیونی بخرن .چون دقیقا شتاب و قدرت وتواناییش مثل پرادو 4سیلندره حتی نرمتره . با بقیه پولشونم یه سدان با کیفیت اروپایی یا ژاپنی یا حتی کره ای بگیرن تو شهر حالشو ببرن. من ماشینای مختلفی داشتم چند وقتیه نیو اکتیون 2014گرفتم 500میلیون . بدون تعصب میگم به نسبت پولی که میدین بی نظیره . لوازمش هم اگر تو تهران هستید راحت گیر میاد البته یکم گرونه.

Mehrdad61(439 روز پیش)

دوستان لطفا به نوع شاسی خودرو و کاربرد اون هم توجه کنید. ۹۵ درصد کسانیی که شاسی بلند باشاسی مستقل و قابلیت افرود بالا رو انتخاب میکنن بیشتر با کراس اوور با پلت فرم سدان یا هاچبک اما دو دیفرانسل بیشتر بکارشون میاد. از شاسی بلند با قیمت گزاف و مصرف زیاد و شتاب کم وسرعت بالا جداً خودداری کنین. اگه اهل کوه دشت صحرا و طبیعت هستین دنبال این خودروها باشین . البته بسته به مقدار پول تو جیبتون .

آریا نکونام(442 روز پیش)

واسه رفت وآمد شهری خب نیست

Show More