• مشخصات فنی prado4doors6cylinder
  • مشخصات فنی prado4doors6cylinder

مشخصات فنی تویوتا پرادو چهار در 6 سیلندر سال 2005 - 2009

29 دیدگاه
سال
سال 2005 نخستین سالی بود که نسل سوم پرادو (J120) وارد کشورمان شد. این نسل، هم نسخه 2در و هم نسخه 4در داشت و هردو مدل نیز با پیشرانه‌های چهار سیلندر (GX) و شش سیلندر (VX) قابل سفارش بودند. نکته جالب توجه اینجاست که پرادو اتاق 120، با گیربکس دستی و البته به تعداد محدود نیز در کشورمان وجود دارد
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت بالا
توانایی‌ آفرود
فضای جادار کابین
دید وسیع آینه‌های جانبی
باک دوم (فقط برای VXهای 4در)
تغییر ارتفاع تعلیق (حداکثر 10 سانتیمتر)

نقاط ضعف

مصرف سوخت
نداشتن تیپ‌ترونیک
فرمان‌پذیری
نامشخص‌بودن تجهیزات استاندارد
شیرجه خودرو در ترمزهای شدید
صندلی نیمکتی ردیف دوم

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2005 تا 2008

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل با قفل مرکزی

گیربکس

5 دنده اتومات بدون تیپ‌ترونیک

پیشرانه

6 سیلندر

حجم موتور

4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

240 اسب‌بخار

گشتاور

377 نیوتن‌متر

شتاب

9.8 ثانیه

سرعت

180 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

13.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی‌ بلند بزرگ

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل سوم (J120)

طول

4715 میلی‌متر

عرض

1790 میلی‌متر

ارتفاع

1865 میلی‌متر

فاصله محوری

2790 میلی‌متر

وزن

2130 کیلوگرم

حجم باک

87+87 لیتر

چرخ جلو

265/65R17

چرخ عقب

265/65R17

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

تعلیق هوشمند - تنظیم ارتفاع هوشمند

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

تریم چوب

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - چنجر 6 تایی

مانیتور

مانیتور بزرگ

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه ردیف دوم و سوم

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر

صندلی سرنشین جلو

4 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Rasoul 1403/7/10
یه مطلب مهمی رو هیچ خریداری دقت نمیکنه اونم اینه واقعا یه ماشین حتی تویوتا مال ۱۸؟!؟سال قبل به قیمت۶میلیترد تومان ناقابل می ازرا؟!؟یا حتی بنز E200 مدل۲۰۱۵به قیمت۱۰میلیارد که مال ۱۰سال پیشه می ارزه؟!یا تو اگهی ها پیدم پورشه مامان ۲۰۱۸قیمت ۳۰میلیارد😳😳 می ارزه؟!؟هیچ آدم عاقلی به یکم دقت و مقایسه نمیخره،چرا؟چونکه:اولا پول علف هرز نیست ،نصف اون پول و میده ملک میخره،ثانیا این قیمتها به خاطر حباب بزرگی است که در دولت اسبق با تصویب کمنوعیت واردات خودرو بالای۴۰هزار دلار و ممنوعیت خودرو بالای ۲۵۰۰سیسی ایجاد شد و با افزایش قیمت ارز هم تصاعدی قیمت این خوردروها بی دلیل بالا و بالاتر رقت غافل از اینکه اولا این خباب به سود برخی از اقایون تصمیم گیر و در مصوبه ممنوعیت واردات و برخی دلالان بود نه ملت ثانیا مثلا یک تویوتا کرولا به روز با مدل ۲۰۲۳صفر و موتور ۱۸۰۹سیسی رو که قبلا۴۸۰۰بود اللن به۳۵۰۰میشه خریذ دوم اگر کسی سواد تا حدی داشته باشه و تا حدی دقت در مقایسه میفهمه مع امکانات و اپشن های همین خودروهای وارداتی مدل جدید بسیار بالاتر از خودروهای مدل قدیم زیر ۲۰۱۸هستند و به روز ازند مثلا کروز کنترل تطبیقی یا رادار ها و غیره اما بخاطر اینکه صدای برهی در نیاد و‌بگن خودرو نسبتا اقتصادی وارد کردیم دو سه تا جیز کم اهمیت از اپشن عا رو نداره مثل صندی چرم و گرمدکن سرد کن حالا سوال اینجاست اپشن امینی سفر رادار و یا کروز کنترل تطبیقی که در اون سالها در مرسدس کلاس اس بود اللن در این خودروهای سامانه واردات مثل همین تویوتا کرولا یا غیره هست اما در مثلا سانتافه ۲۰۱۷ و النترا۲۰۱۷و پرادو دیمی نیست چرا باید اینقدر اختلاف قیمت داشته باشه ؟!؟! فقطبا یک مصوبه؟ضمنا بهترین برند ماشین و هم که بخری وقتی مدلش قدیمیه اپشن هاش قدیمیه ادوات و اهن و همه جیزش مال مثلا۱۰-۱۵ساله قبله حتی مقایسه ارتفاع کنی میبینی اصطلاحا خودش و ول کرده به نظر من ارزش زیادی برای خریذ نداره،و هیچ ادم عاقلی پیدا نمیشه مثلا ۱۰میلیارد۲۰میلیارد بذه به به ماشین با مدل ۶-۷سالتا۱۰-۱۵سال قبل
پاسخ
0
3
1
علی566 1403/3/11
سلام. پرادو 6 سیلندر یا وراکروز؟ با دلیل بگید. ممنون
پاسخ
0
0
1
Haidar 1402/11/30
دایون y7 الان از هرنظر می تونه جایگزین ارزان قیمت و قوی و بروز باشه از لحاظ قیمتی واقعا بی نظیره و میتونه تو شتاب و قدرت و افرود با پرادو رقابت کنه در ضمن قیمتش یک سوم پرادوی 15 سال پیشه
پاسخ
1
2
1
Madx17 1403/9/13
لطفا مقایسه الکی نکنید .شما پرادو رو با چینی های بی اصل و نسب مقایسه نکنید .پرادو نسل یکش هم اگه باشه بازم دایون نمیتونه باهاش رقابت کنه تویوتا امتحان خودشو پس داده
0
0
areffathi 1402/11/28
من اکثر خودروهای گران قیمت شاسی سوار شدم مثل بی ام و x4 ، ولوو‌XC90 اما پرادو ۶ سیلندر اسپیشیال ۲۰۰۹ و۲۰۰۸ امتیاز بیشتری بهشون میدهم ، درسته آپشن کمتری داره اما آپشن های کابریدی داره از شیب سنج ، کول باکس ، سطح ارتفاع ، بالن بادی و... این خودرو لامصب با اینکه ۱۵ سال از عمرش میگذره به جرات میتوانم بگم رتبه سوم از لحاظ راحتی در جاده های خراب ایران ، رفتن در مسیرهای سخت و خشن ، کیفیت بسیار بالا ، در کل بعد از لکسوس ۵۷۰ ولندکروز ، پرادو اسپیشیال است
پاسخ
0
1
5
Cr777 1402/10/28
حجم باک ۸۷+۸۷ یعنی چی ؟
پاسخ
1
0
1
mp313 1402/11/12
بعضی مدل ها دارای ۲ باک هستش. لندکروز هم بعضی مدل ها دو باک داره
0
4