• مشخصات فنی prado4doors6cylinder
  • مشخصات فنی prado4doors6cylinder

مشخصات فنی تویوتا پرادو چهار در 6 سیلندر سال 2005 - 2009

39 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
سال 2005 نخستین سالی بود که نسل سوم پرادو (J120) وارد کشورمان شد. این نسل، هم نسخه 2در و هم نسخه 4در داشت و هردو مدل نیز با پیشرانه‌های چهار سیلندر (GX) و شش سیلندر (VX) قابل سفارش بودند. نکته جالب توجه اینجاست که پرادو اتاق 120، با گیربکس دستی و البته به تعداد محدود نیز در کشورمان وجود دارد
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.2
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
8/10 کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت بالا
توانایی‌ آفرود
فضای جادار کابین
دید وسیع آینه‌های جانبی
باک دوم (فقط برای VXهای 4در)
تغییر ارتفاع تعلیق (حداکثر 10 سانتیمتر)

نقاط ضعف

مصرف سوخت
نداشتن تیپ‌ترونیک
فرمان‌پذیری
نامشخص‌بودن تجهیزات استاندارد
شیرجه خودرو در ترمزهای شدید
صندلی نیمکتی ردیف دوم

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2005 تا 2008

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل با قفل مرکزی

گیربکس

5 دنده اتومات بدون تیپ‌ترونیک

پیشرانه

6 سیلندر

حجم موتور

4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

240 اسب‌بخار

گشتاور

377 نیوتن‌متر

شتاب

9.8 ثانیه

سرعت

180 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

13.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی‌ بلند بزرگ

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل سوم (J120)

طول

4715 میلی‌متر

عرض

1790 میلی‌متر

ارتفاع

1865 میلی‌متر

فاصله محوری

2790 میلی‌متر

وزن

2130 کیلوگرم

حجم باک

87+87 لیتر

چرخ جلو

265/65R17

چرخ عقب

265/65R17

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

تعلیق هوشمند - تنظیم ارتفاع هوشمند

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

تریم چوب

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - چنجر 6 تایی

مانیتور

مانیتور بزرگ

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه ردیف دوم و سوم

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر

صندلی سرنشین جلو

4 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تویوتا پرادو چهار در 6 سیلندر در بازار

ب ام و X6 35

ب ام و X6 35

مقایسه
هیوندای وراکروز

هیوندای وراکروز

مقایسه
کیا موهاوی 8 سیلندر

کیا موهاوی 8 سیلندر

مقایسه
دیدگاه کاربران
پارسامهدیزادی 1404/6/13
دوستان بنظرتون تانک ۳۰۰ بخرم یا پرادو اس اسپیشیال لطفا نظر بدین
پاسخ
1
0
0
سامعابدی 1404/8/9
قطعا تانک آخه کی ماشین ۲۰,۳۰ ساله پیش رو میخره؟؟؟؟
1
0
رانندهبینشهری 1404/4/10
خیلی قدیمی شده دیگه ارزش خرید نداره عمر خودشو کرده قطعات هم بد گیر میاد
پاسخ
0
1
0
نوذرکشکولی 1404/4/7
دوستان لطفا راهنمایی کنیدمن بین لندکروزاتاق۱۰۰هشت سیلندروپرادو اس اسپیشیال موندم کدوم بهتره بادلیل بگید ممنون
پاسخ
0
3
0
جوادعابد 1404/2/3
پرادو ماشین بی نظیری است سال‌ها سوارش شدم واقعا نجیب با هندلینگ عالی و خرابیش هم راحت قابل تعمیر است ( هر چند هزینه تعمیرش زیاد است) ولی خوب متاسفانه پرادوهای موجود در بازار همه خسته هستند دیگه عمرشون را کردن ، من جدیدا نیسان ترا گرفتم ، بد نیست ، سواریش خیلی شبیه پرادو است و البته خیلی پرشتاب ، نمی‌دونم در طولانی مدت چه رفتاری خواهد داشت ولی فعلا که خوبه حس یک ماشین صفر کیلومتر متفاوته ولی باید بهش فرصت داد تا خودش را اثبات کنه ، اگر تعدادش در بازار زیاد بشه و خدمات پس از فروش خوبی دلشته باشه می تواند رقیب بسیار جدی برای پرادوهای خسته باشد.
پاسخ
1
0
0
نوذرکشکولیAK47 1404/9/2
ممنون از راهنماییت دوست عزیز،اما من تصمیم گرفتم یه اتاق صدهشت سیلندر۲۰۰۷بگیرم درسته پرادو خیلی خوبه ولی استایل وپرستیژ وگنگ بودن اتاق یچیزدیگست وچیزی که شنیدم دوام موتور وگیربکسش ازپرادو بیشتره وگشتاور بیشتری داره ولی خب شتاب کمتره وبرام مهم نیست
0
0
سپهراد937 1403/12/15
میتسوبیشی پاجرو خیلی از این بهتره هم شتاب بهتری میدی هم با این قیمت مدل وکارکرد کمتر میشه خرید
پاسخ
0
1
0