بررسی مشخصات تویوتا پریوس
بررسی مشخصات تویوتا پریوس
بررسی مشخصات تویوتا پریوس

پریوس، که یکی از مهمترین خودروهای اقتصادی تویوتا و حتی نماد خودروهای هیبریدی جهان است، به دلایل نامعلومی نسل دومش در کشورمان عرضه نشد ولی از سال 2016 و هم‌زمان با تولید نسل سومش در جهان، دسترسی به این مدل متفاوت تویوتا در کشورمان نیز امکان‌پذیر شد. طراحی آیرودینامیک و المان‌های عجیب تویوتا در ترسیم خط و خطوط ظاهری این مدل باعث شده که برخی‌ها چهره‌پردازی پریوس را دلنشین ندانند. کمبود امکانات در نسخه‌های پایه و هم‌قیمتی نسخه‌های فولش با سدان‌هایی که یک سگمنت بزرگ‌تر از آن هستند، سبب شده تا پریوس دیگر لقب جهانی «اقتصادی‌بودنش» را در بازار ایران، یدک نکشد! پریوس در در پنج تیپ مختلف وارد بازار کشورمان شده و به همین دلیل نیز تفاوت آپشن‌هایش زیاد است. تیپ فول این خودرو در ابتدا به تیپ C معروف بود. ولی اندکی بعد، مدل‌های تیپ C سفارش اروپا نیز راهی بازار ایران شد؛ مدل‌هایی که آپشن‌های گران‌قیمت‌‌تر داشتند. مانند: رینگ 17 اینچ دو رنگ، سانروف، دو گرمکن جلو. این نسخه‌های فول پریوس مجهز به 5 کلید (کروز کنترل+کنترل پایداری+نوربالا اتومات+اتوپارک+هدآپ) بودند و تعداد رادارهای‌شان نیز به 7 عدد (رادار تصادف جلو با کروز هوشمند+رادار تصادف عقب+رادار تشخیص عابر+رادار تغییرلاین+رادار نقطه کور+رادار تابلوخوان) می رسید.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای تویوتا پریوس

    • کیفیت ساخت بالا
    • تعلیق نرم
    • مصرف سوخت
    • حالت دنده B برای سرازیری
  • معایب تویوتا پریوس

    • فضای کابین
    • پیچیدگی فنی
    • کمبود امکانات در تیپ پایه
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس E-CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر با موتور الکتریکی
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 121 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.6 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 3.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان لیفت‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (XW50)
  • طول 4540 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1490 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1394 کیلوگرم
  • حجم باک 43 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها تایر یوکوهاما - (رینگ 17 اینچ دو رنگ: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند سفارشی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک سفارشی
  • حالت رانندگی 4 حالته (نرمال - اکو - اسپرت - برقی)
  • سایر ویژگی‌ها
201 دیدگاه

Prius(75 روز پیش)

سلام این ماشین بازارش چطوره؟

nila(135 روز پیش)

منم بالاخره پریوس خریدم ولی متاسفانه موقع بیرون اومدن از پارکینگ محل کارم زیرش به رمپ گیر میکنه در حالیکه همکارم هم پریوس داره و ماشین ایشون گیر نمیکنه . کسی راه حلی داره ؟

Peugeot406 (124 روز پیش)

اگر چیزی سنگین توی صندوق یا جای ماشین دارید شاید دلیلش این باشه، اگر هم دلیل این بود ولی اینکاره نکردید میتونید ارتفاع ماشین رو کمی بالا ببرید و تمام.

armin30(161 روز پیش)

من بالخره بعد از 4 سال تلاش تونستم بخرم الان 3 ماهه تیپ A مدل 2017 خریدم قبلا ماکسیما 82 داشتم به جرات میگم از نظر استهلاک و نرمی و راحتی بهترین ماشین هست تو رنج قیمتی خودش.این خودرو عالیه تنها خودرویی هست که قیمت جهانیش 23 هزار دلاره ولی النترا18هزار دلاره 400 میلیون گرون تره.لوازم مصرفیش هم هست کمی از کرولا گرون تره فقط.باطریش هم اگه زیر نور شدید افتاب نزارین و زیاد تو ترافیک های سنگین رانندگی نکنین تا 500 هزار کیلومتر راه میره اگرم نیاز به تعویض شد میشه با حدودا 3400 دلار برد نمایندگی های ترکیه یا عراق به سادگی عوض کرد.ظاهر این خودرو هم برای شخص خریدار قطعا جذابه و پریوس سوار ها ماشین رو برای لذت خودشون خریدن و نیاز به تایید دیگران ندارن و دنبال خود نمایی تو خیابون نیستن.در کل برای افرادی که به دنبال خودروی بی دردسر و خانوادگی هستن و اهل تند رفتن و کل کل کردن تو خیابون نیستن عالیه.

Smahdi(179 روز پیش)

سلام دوستان میخواستم تجربه ۳سال رانندگی با یکی از بهترین خودروهای دنیا رو باهاتون به اشتراک بزارم خودروی من پریوس ۲۰۱۷ تیپ eu سفارش آلمانه هدآپ-شارژر وایرلس- اتوپارک - تابلو خوان - کروز- دوربین جلو (تابلوخوان) - رادار بین خطوط و رادار تعقیب ماشین جلویی (حفظ فاصله و کنترل سرعت بصورت اتوماتیک) و گرمکن صندلی و ... کلی آپشن دیگه داره (گرمکن صندلی و کولر دوال و..) بدون تعارف خرید پریوس سواد میخواد که دلال تو مملکت ما نداره و صدالبته نمی زاره بازار از دستش خارج شه لذت رانندگی باهاش مشابه نداره (بدون اغراق البته تیپ فول اروپاش ) و صد البته اگه بلد باشی حتی با آپشن هاش کار کنی:) من کل ۶۰۰ صفحه راهنماش رو خوندم و از شخصی خریدم که حتی بلد نبود زبان آلمانی صفحه نمایش رو تغییر بده . من چند نکته رو میگم لطفا افراد با سواد برن و خودشون چک کنن در سایتهای خارجی چک کنین ؛ سری ۲۰۱۷ فول این ماشین(خودروی من) حتی از راو۴ گرونتره و حتی حتی از هر ماشین مشابهی که تو ایران باهاش مقایسه میکنن (مثل مدلهای کیا و هیوندای - اپتیما و النترا و آزارا و ...) و اما دلیلش---> عدم پرداخت تعرفه گمرکی برای وارادت خودروی هیبریدی:):) (سقف تعرفه فکر کنم حداکثر ۱۰درصد بود اون زمان برای خودروهای هیبریدی) نکته ی بعدی: حتما یه سر بزنین به گوگل و کم استهلاک ترین خودروهای جهان رو با هر معیاری خواستین چک کنین و خواهید دید که در تمام مقایسه های انجام شده این ماشین حتما در رنک ۱تا ۵ دنیا قرار داره نکته ی بعدی: این تعداد آپشن که مدل ماشین من داره فقط و فقط میشه تو ایران با ۲برابر قیمت در خودروی دیگه ای پیدا کرد و یا مدلهای چینی شاید. البته بازم باید عرض کنم حتی مقایسه رانندگی و دقت رادارهای تویوتا با خودروهای کره ای و چینی اشتباهه محضه. در پایان فقط میگم خدمتتون من ۱۰۸ هزارتا با خودرو رانندگی نه . زندگی کردم بدون هیچ خرجی . بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای. تقریبا تنها نگرانیم اینه که بعد این ماشین چی بخرم آخه! باید بگم دوستان صمیمیم rx350 لکسوس ۲۰۱۳ و c200 بنز ۲۰۱۶ دارن . اوایل به قیافه ماشین میخندیدن ولی بعد چندتا سفر کلا دیگه صداشونم در نمیاد:) البته یه نکته ی دیگه رو هم عرض کنم ماشین من خیلی خاصه. EU اروپا مشکی و داخل خودرو هم مشکی . یعنی اون قسمت‌هایی از کنسول که تو مدلهای دیگه سفیده تو ماشین من مشکیه و جذابیت خودرو رو ۲چندان کرده. بهرحال امیدوارم با دقت مواردی که گفتم رو سرچ کنین و علمی و متقن و با معیارهای جهانی تصمیم بگیرین.

A.M1213(182 روز پیش)

نظر شخصی خودمو میگم واقعا ظاهرش داغونه اصلا حس خوبی نمیگیری با نگاه کردن بهش داخلش خیلی نرمه امکانات خیلی خوب ولی واقعا پشت امپر رو چرا باید وسط بزاره خیلی حس بدییی داره این پشت امپر

مرتضی هستم! (181 روز پیش)

پس خداروشکر که یاریس 2010 رو ندیدین!

1342Alireza(188 روز پیش)

سلام دوستان عمر باطري اين ماشين چقدره ؟ بعد از اتمام عمر چه بايد كرد ؟

JJRudd(307 روز پیش)

سلام دوستان، من بین پریوس و النترا صفر موندم، میدونم هم کلاس نیستن، بودجه در حد همون النترا صفر هست، خیلی دوست دارم تویوتا بگیرم ولی صفر با این رقم جز پریوس چیزی نیست فکر کنم، شتاب، دوام ماشین، و تا حدی آپشن برام مهمه، شما چی پیشنهاد میکنین؟

Mahdi258078 (286 روز پیش)

بدون شک پریوس اینم که قیمتش رو پایه 1 مایارده بخاطر هیبرید بودنش و اینکه اپشن هاش خیلی بیشتر از النتراست

Mh89 (268 روز پیش)

هرچی که دوست داری ، النترا اتاق بزرگتر و شتاب بالاتر و موتور جی دی آ ولی پریوس با اتاق کوچک تر ولی کم مصرف تر و با استهلاک کمتر ولی کابین توش زیبا تر از النتراست . ولی النترا نسبت به قیمتش بهتره چون کابین بزرگتر و امکانات خوبی رو مید

shaheen (189 روز پیش)

الانترا زيبايي خاصي داره كه اصلا با پريوس قابل مقايسه نيست تعجب ميكنم چرا تويوتا انقدر كه به كيفيت و دوام و راحتي فكر ميكنه به ظاهر توجه كافي نميكنه و برخي از مشتري هاش رو ترقيب به سمت لكسوس ميكنه

افشين(992 روز پیش)

با تعریف هایی که کردین من رفتم BMW528i رو بفروشم و یک پریوس بخرم ، جدی جدی گفتم .

0585857582227x (625 روز پیش)

نکن این کارو 🙄

Azera (611 روز پیش)

هیچوقت اینکارو نکن پریوس خیلی ماشین خوبیه و بادوام هستش صاحبکارم پریوس داره قسم میخوره از وقتی خریده ۵سال میشه حتی یه پیچ اش روهم عوض نکرده خلاصه ماشین خوبیه درحدای خودش از رقباش سرتره ولی bmw خیلی سطح اش بالاتره

Mohammadparsfa (485 روز پیش)

شما داری bmw رو میفروشی حداقل کمری هایبرید بگیر که سطحش بالاتره پریوس خیلی خوبه ولی در مقایسه با کره ای ها اما کمری هایبرید رقیب خیلی جدی تری هست

bm79812000 (392 روز پیش)

داداش غول سری 5 رو بدی به هیبرید؟ این دوتا اصلا قابل قیاس نیستن. سری 5 یک ماشین بی نهایت قوی و میشه گفت گانگستریه. پریوس یه زیبای خانوادگی و راحت. خیلی باهم فرق دارن. مثل مقایسه سیب و آب میمونه! میشه مقایسشون کرد؟ خیر.

Mh89 (268 روز پیش)

نکن این کارو ۵۲۸ یک چیز دیگس

shaheen (193 روز پیش)

نگو باورم ميشه خونسردي تون رو حفظ كنيد ببين چند نفر دلشون براي شما سوخت و نظر دادن والا خيلي بيكارن كسي نميتونه شوخي كنه bmw رو بده پريوس بگيره خ خ خ خ. خ

Mahdi83913(218 روز پیش)

تیگو ۵ دارم میخام این ماشینو بخرم.بنظر شما سخت نیست از شاسی بیام رو این سواری؟کاری با برند ها ندارم و فقط اینکه ایا ماشین خوبیه یا نه در کل

Aaaaaa1 (206 روز پیش)

از شاسی به سواری سخته میتونید تیگو 7 ie بخرید

Haji7 (200 روز پیش)

دادا یه جوری میگی شاسی بلند انگار xc90 داری اون چریه این تویوتا

Tonder(219 روز پیش)

فرق تیپ های پایه این ماشین یعنی a b c در چیست

Aaaaaa1 (206 روز پیش)

A لو آپشن B نیمه فول C فول یه تیپ EU هم هست که خیلی کمیابه اون فول ترین تیپه

Show More