


پریوس، که یکی از مهمترین خودروهای اقتصادی تویوتا و حتی نماد خودروهای هیبریدی جهان است، به دلایل نامعلومی نسل دومش در کشورمان عرضه نشد ولی از سال 2016 و همزمان با تولید نسل سومش در جهان، دسترسی به این مدل متفاوت تویوتا در کشورمان نیز امکانپذیر شد. طراحی آیرودینامیک و المانهای عجیب تویوتا در ترسیم خط و خطوط ظاهری این مدل باعث شده که برخیها چهرهپردازی پریوس را دلنشین ندانند. کمبود امکانات در نسخههای پایه و همقیمتی نسخههای فولش با سدانهایی که یک سگمنت بزرگتر از آن هستند، سبب شده تا پریوس دیگر لقب جهانی «اقتصادیبودنش» را در بازار ایران، یدک نکشد! پریوس در در پنج تیپ مختلف وارد بازار کشورمان شده و به همین دلیل نیز تفاوت آپشنهایش زیاد است. تیپ فول این خودرو در ابتدا به تیپ C معروف بود. ولی اندکی بعد، مدلهای تیپ C سفارش اروپا نیز راهی بازار ایران شد؛ مدلهایی که آپشنهای گرانقیمتتر داشتند. مانند: رینگ 17 اینچ دو رنگ، سانروف، دو گرمکن جلو. این نسخههای فول پریوس مجهز به 5 کلید (کروز کنترل+کنترل پایداری+نوربالا اتومات+اتوپارک+هدآپ) بودند و تعداد رادارهایشان نیز به 7 عدد (رادار تصادف جلو با کروز هوشمند+رادار تصادف عقب+رادار تشخیص عابر+رادار تغییرلاین+رادار نقطه کور+رادار تابلوخوان) می رسید.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای تویوتا پریوس
- کیفیت ساخت بالا
- تعلیق نرم
- مصرف سوخت
- حالت دنده B برای سرازیری
-
معایب تویوتا پریوس
- فضای کابین
- پیچیدگی فنی
- کمبود امکانات در تیپ پایه
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس E-CVT
- پیشرانه 4 سیلندر با موتور الکتریکی
- حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 121 اسببخار
- گشتاور 142 نیوتنمتر
- شتاب 10.6 ثانیه
- سرعت 180 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 3.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان لیفت بک جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل چهارم (XW50)
- طول 4540 میلیمتر
- عرض 1760 میلیمتر
- ارتفاع 1490 میلیمتر
- فاصله محوری 2700 میلیمتر
- وزن 1394 کیلوگرم
- حجم باک 43 لیتر
- چرخ جلو 195/65R15
- چرخ عقب 195/65R15
- سایر ویژگیها تایر یوکوهاما - (رینگ 17 اینچ دو رنگ: سفارشی)
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
- کروز کنترل هوشمند سفارشی
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
- اتو پارک سفارشی
- حالت رانندگی 4 حالته (نرمال - اکو - اسپرت - برقی)
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
- سنسور جلو سفارشی
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
- رادار نقطه کور سفارشی
- رادار تغییرلاین سفارشی
- رادار تصادف جلو سفارشی
- رادار تصادف عقب سفارشی
- رادار تابلوخوان سفارشی
- سایر ویژگیها (تشخیص عابر پیاده: سفارشی)
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
- ترمز اضطراری سفارشی
- سایر ویژگی ترمز بازیابی انرژی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
- نوربالا اتومات سفارشی
- ارتفاع نور اتومات سفارشی
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 10 اسپیکر - سیستم پخش JBL
- مانیتور 7 اینچی لمسی
-
نویگیشن
- هدآپ سفارشی
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا صفحه کیلومتر دیجیتال - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 7
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات - دریچه تهویه عقب - کنترل رطوبت
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی - تنظیم برقی گودی کمر
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
- گرمکن صندلی (جلو: سفارشی)
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه - (چرم: سفارشی)
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین شارژر وایرلس - (موکت کف: سفارشی)
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
- سانروف سفارشی
-
سایر ویژگی ظاهری
-
هوندا سیویک
2014
-
هیوندای i40
2015
-
تویوتا کرولا
2016
SASANGH
سلام دوستان. از رفقایی که پیروس داشتن میتونم تفاوت بین تیپ بی با تیپ سی رو بگن؟
alireza7777
واقعا کفش خیلی پایینه؟یعنی پایین تر از کمریه؟
Mahdi83913
تیگو ۵ دارم میخام این ماشینو بخرم.بنظر شما سخت نیست از شاسی بیام رو این سواری؟کاری با برند ها ندارم و فقط اینکه ایا ماشین خوبیه یا نه در کل
Aaaaaa1
از شاسی به سواری سخته میتونید تیگو 7 ie بخرید
Haji7
دادا یه جوری میگی شاسی بلند انگار xc90 داری اون چریه این تویوتا
ARIANSH85
تویوتا را که نمیشه با ماشین چینی مقایسه کرد
Prius
سلام این ماشین بازارش چطوره؟
Jon
تویوتا همیشه مشتری خودش را داره
nila
منم بالاخره پریوس خریدم ولی متاسفانه موقع بیرون اومدن از پارکینگ محل کارم زیرش به رمپ گیر میکنه در حالیکه همکارم هم پریوس داره و ماشین ایشون گیر نمیکنه . کسی راه حلی داره ؟
CitroenXsara
اگر چیزی سنگین توی صندوق یا جای ماشین دارید شاید دلیلش این باشه، اگر هم دلیل این بود ولی اینکاره نکردید میتونید ارتفاع ماشین رو کمی بالا ببرید و تمام.
armin30
من بالخره بعد از 4 سال تلاش تونستم بخرم الان 3 ماهه تیپ A مدل 2017 خریدم قبلا ماکسیما 82 داشتم به جرات میگم از نظر استهلاک و نرمی و راحتی بهترین ماشین هست تو رنج قیمتی خودش.این خودرو عالیه تنها خودرویی هست که قیمت جهانیش 23 هزار دلاره ولی النترا18هزار دلاره 400 میلیون گرون تره.لوازم مصرفیش هم هست کمی از کرولا گرون تره فقط.باطریش هم اگه زیر نور شدید افتاب نزارین و زیاد تو ترافیک های سنگین رانندگی نکنین تا 500 هزار کیلومتر راه میره اگرم نیاز به تعویض شد میشه با حدودا 3400 دلار برد نمایندگی های ترکیه یا عراق به سادگی عوض کرد.ظاهر این خودرو هم برای شخص خریدار قطعا جذابه و پریوس سوار ها ماشین رو برای لذت خودشون خریدن و نیاز به تایید دیگران ندارن و دنبال خود نمایی تو خیابون نیستن.در کل برای افرادی که به دنبال خودروی بی دردسر و خانوادگی هستن و اهل تند رفتن و کل کل کردن تو خیابون نیستن عالیه.
Smahdi
سلام دوستان میخواستم تجربه ۳سال رانندگی با یکی از بهترین خودروهای دنیا رو باهاتون به اشتراک بزارم خودروی من پریوس ۲۰۱۷ تیپ eu سفارش آلمانه هدآپ-شارژر وایرلس- اتوپارک - تابلو خوان - کروز- دوربین جلو (تابلوخوان) - رادار بین خطوط و رادار تعقیب ماشین جلویی (حفظ فاصله و کنترل سرعت بصورت اتوماتیک) و گرمکن صندلی و ... کلی آپشن دیگه داره (گرمکن صندلی و کولر دوال و..) بدون تعارف خرید پریوس سواد میخواد که دلال تو مملکت ما نداره و صدالبته نمی زاره بازار از دستش خارج شه لذت رانندگی باهاش مشابه نداره (بدون اغراق البته تیپ فول اروپاش ) و صد البته اگه بلد باشی حتی با آپشن هاش کار کنی:) من کل ۶۰۰ صفحه راهنماش رو خوندم و از شخصی خریدم که حتی بلد نبود زبان آلمانی صفحه نمایش رو تغییر بده . من چند نکته رو میگم لطفا افراد با سواد برن و خودشون چک کنن در سایتهای خارجی چک کنین ؛ سری ۲۰۱۷ فول این ماشین(خودروی من) حتی از راو۴ گرونتره و حتی حتی از هر ماشین مشابهی که تو ایران باهاش مقایسه میکنن (مثل مدلهای کیا و هیوندای - اپتیما و النترا و آزارا و ...) و اما دلیلش---> عدم پرداخت تعرفه گمرکی برای وارادت خودروی هیبریدی:):) (سقف تعرفه فکر کنم حداکثر ۱۰درصد بود اون زمان برای خودروهای هیبریدی) نکته ی بعدی: حتما یه سر بزنین به گوگل و کم استهلاک ترین خودروهای جهان رو با هر معیاری خواستین چک کنین و خواهید دید که در تمام مقایسه های انجام شده این ماشین حتما در رنک ۱تا ۵ دنیا قرار داره نکته ی بعدی: این تعداد آپشن که مدل ماشین من داره فقط و فقط میشه تو ایران با ۲برابر قیمت در خودروی دیگه ای پیدا کرد و یا مدلهای چینی شاید. البته بازم باید عرض کنم حتی مقایسه رانندگی و دقت رادارهای تویوتا با خودروهای کره ای و چینی اشتباهه محضه. در پایان فقط میگم خدمتتون من ۱۰۸ هزارتا با خودرو رانندگی نه . زندگی کردم بدون هیچ خرجی . بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای. تقریبا تنها نگرانیم اینه که بعد این ماشین چی بخرم آخه! باید بگم دوستان صمیمیم rx350 لکسوس ۲۰۱۳ و c200 بنز ۲۰۱۶ دارن . اوایل به قیافه ماشین میخندیدن ولی بعد چندتا سفر کلا دیگه صداشونم در نمیاد:) البته یه نکته ی دیگه رو هم عرض کنم ماشین من خیلی خاصه. EU اروپا مشکی و داخل خودرو هم مشکی . یعنی اون قسمتهایی از کنسول که تو مدلهای دیگه سفیده تو ماشین من مشکیه و جذابیت خودرو رو ۲چندان کرده. بهرحال امیدوارم با دقت مواردی که گفتم رو سرچ کنین و علمی و متقن و با معیارهای جهانی تصمیم بگیرین.
A.M1213
نظر شخصی خودمو میگم واقعا ظاهرش داغونه اصلا حس خوبی نمیگیری با نگاه کردن بهش داخلش خیلی نرمه امکانات خیلی خوب ولی واقعا پشت امپر رو چرا باید وسط بزاره خیلی حس بدییی داره این پشت امپر
مرتضی هستم!
پس خداروشکر که یاریس 2010 رو ندیدین!
1342Alireza
سلام دوستان عمر باطري اين ماشين چقدره ؟ بعد از اتمام عمر چه بايد كرد ؟
JJRudd
سلام دوستان، من بین پریوس و النترا صفر موندم، میدونم هم کلاس نیستن، بودجه در حد همون النترا صفر هست، خیلی دوست دارم تویوتا بگیرم ولی صفر با این رقم جز پریوس چیزی نیست فکر کنم، شتاب، دوام ماشین، و تا حدی آپشن برام مهمه، شما چی پیشنهاد میکنین؟
Mahdi258078
بدون شک پریوس اینم که قیمتش رو پایه 1 مایارده بخاطر هیبرید بودنش و اینکه اپشن هاش خیلی بیشتر از النتراست
Mh89
هرچی که دوست داری ، النترا اتاق بزرگتر و شتاب بالاتر و موتور جی دی آ ولی پریوس با اتاق کوچک تر ولی کم مصرف تر و با استهلاک کمتر ولی کابین توش زیبا تر از النتراست . ولی النترا نسبت به قیمتش بهتره چون کابین بزرگتر و امکانات خوبی رو مید
shaheen
الانترا زيبايي خاصي داره كه اصلا با پريوس قابل مقايسه نيست تعجب ميكنم چرا تويوتا انقدر كه به كيفيت و دوام و راحتي فكر ميكنه به ظاهر توجه كافي نميكنه و برخي از مشتري هاش رو ترقيب به سمت لكسوس ميكنه