پریوس، که یکی از مهمترین خودروهای اقتصادی تویوتا و حتی نماد خودروهای هیبریدی جهان است، به دلایل نامعلومی نسل دومش در کشورمان عرضه نشد ولی از سال 2016 و هم‌زمان با تولید نسل سومش در جهان، دسترسی به این مدل متفاوت تویوتا در کشورمان نیز امکان‌پذیر شد. طراحی آیرودینامیک و المان‌های عجیب تویوتا در ترسیم خط و خطوط ظاهری این مدل باعث شده که برخی‌ها چهره‌پردازی پریوس را دلنشین ندانند. کمبود امکانات در نسخه‌های پایه و هم‌قیمتی نسخه‌های فولش با سدان‌هایی که یک سگمنت بزرگ‌تر از آن هستند، سبب شده تا پریوس دیگر لقب جهانی «اقتصادی‌بودنش» را در بازار ایران، یدک نکشد! پریوس در در پنج تیپ مختلف وارد بازار کشورمان شده و به همین دلیل نیز تفاوت آپشن‌هایش زیاد است. تیپ فول این خودرو در ابتدا به تیپ C معروف بود. ولی اندکی بعد، مدل‌های تیپ C سفارش اروپا نیز راهی بازار ایران شد؛ مدل‌هایی که آپشن‌های گران‌قیمت‌‌تر داشتند. مانند: رینگ 17 اینچ دو رنگ، سانروف، دو گرمکن جلو. این نسخه‌های فول پریوس مجهز به 5 کلید (کروز کنترل+کنترل پایداری+نوربالا اتومات+اتوپارک+هدآپ) بودند و تعداد رادارهای‌شان نیز به 7 عدد (رادار تصادف جلو با کروز هوشمند+رادار تصادف عقب+رادار تشخیص عابر+رادار تغییرلاین+رادار نقطه کور+رادار تابلوخوان) می رسید.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • تعلیق نرم
    • مصرف سوخت
    • حالت دنده B برای سرازیری
  • نقاط ضعف
    • فضای کابین
    • پیچیدگی فنی
    • کمبود امکانات در تیپ پایه
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس E-CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر با موتور الکتریکی
  • حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 121 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.6 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 3.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لیفت‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (XW50)
  • طول 4540 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1490 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1394 کیلوگرم
  • حجم باک 43 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها تایر یوکوهاما - (رینگ 17 اینچ دو رنگ: سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند سفارشی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک سفارشی
  • حالت رانندگی 4 حالته (نرمال - اکو - اسپرت - برقی)
  • سایر ویژگی‌ها

178 دیدگاه

Hany(2 روز پیش)

من تجربه داشتن ماشین های یاریس 2010، کمری 2013، راو 4 2014 و پریوس 2017 را دارم. در حال حاضر راو و پریوس را دارم و با هر دو رانندگی می کنم. کیفیت کابین پریوس بخاطر سال تولید مشخصا از راو 4 بالاتر است، احتمالا از کرولا هم بالاتر است. در مورد رانندگی بخاطر برقی بودن یک نرمی خاصی دارد که نمی دانم باز بخاطر سال تولید است یا بخاطر هیبرید بودن است، احتمال بسیار زیاد از کرولا نرم تر باشد. در مورد فضای صندلی عقب و صندوق عقب ایندفعه حدس می زنم کرولا بهتر باشد. اگر خانواده بزرگی دارین شاید کرولا گزینه بهتری باشد. در مورد شتاب پریوس هم اگر باتری شارژ داشته باشد خیلی خوب شتاب می گیرد اما اگر دو خط شارژ داشته باشه و سربالایی تندی هم باشد شتاب عادی حس خواهید نمود. در کل برای توی شهر به نظرم پریوس از کرولا و ماشین های بزرگتر مثل راو 4 بهتره من که تو شهر اکثرا پریوس را بر می دارم. اما در جاده هنوز نرفتم تست کنم. یک چیزی که گذاشتم بعدا انجام بدهم پهن کردن لاستیک ها ست که فکر کنم در هندلینگ اثر مثبتی بگذارد.

JJRudd(16 روز پیش)

سلام دوستان، من بین پریوس و النترا صفر موندم، میدونم هم کلاس نیستن، بودجه در حد همون النترا صفر هست، خیلی دوست دارم تویوتا بگیرم ولی صفر با این رقم جز پریوس چیزی نیست فکر کنم، شتاب، دوام ماشین، و تا حدی آپشن برام مهمه، شما چی پیشنهاد میکنین؟

P30house(103 روز پیش)

پریوس ۲۰۱۷ تیپ c ، ایا کروز کنترل هوشمند،هد آپو تمام رادار ها رو داره؟یا فقط اینارو تیپ ۳ اروپا داره؟چون بعضی از تیپ های c رو‌نوشتن تو اگهی که دارن.

Mohammadrezaar (48 روز پیش)

كروز كنترل هوشمند و هد آپ رو همه ي تيپ c هاي اين ماشين دارن ولي يه سري از تيپ c ها هستند كه سانروف ، ربنگ ١٧ دورنگ و گرمكن صندلي رو اضافه تر دارند . البته بايد اينم بگم كه اونايي كه سه تا آپشن اضافه رو دارند عموماً صندليشون پارچس ولي بي سه آپشنا چرم

Yasin86(103 روز پیش)

درود دوستان تیپ EU تویوتا پریوس رو میشه پیدا کرد؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

Farbodgh (81 روز پیش)

بله میشه ولی محدود هست و قیمتش هم بالا تره

H123ash(342 روز پیش)

سلام. باطری هیبرید این خودرو شامل 28 مجموعه باطری 7.2 ولتی هست که 6.5 آمپرساعت هستند. در مدل های تیپ C این باطر یها نیکلی هستند. اولا که باطری ها کیفیت بسیار بالا دارند و گارانتی 7 ساله داره. ثانیا قابل تعویض هست و قیمت اصلش آن حدود 50 تا 70 میلیونه. البته باطری خراب شده قابل فروشه. دوما بجای این باطری میتوان از تعدادی باطری سرب اسید بصورت سری استفاده کرد که کمی سنگینتر از باطری اصلی است ولی قیمت آن بسیار کمتره. سوما با خارج شدن باطری ها از مدار اتومبیل به یک اتومبیل غیر هیبرید تبدیل می‌شود که مصرف معادل کرولا خواهد داشت. جای نگرانی نیست از پریوس خود لذت ببرید.

Fereshte (94 روز پیش)

سلام این مطالب رو در ارتباط با باطری، جدی گفتین؟ ببینید همه جا از پیچیدگی فنی این ماشین صحبت میکنن و اینکه اگر خراب شد دیگه درست شدنی نیست و باید فروخته بشه و دیگه اینکه فروش این ماشین خیلی سخت هست! جایگزین این ماشین با همین رنج قیمت چه چیزی رو پیشنهاد میدین؟ ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

افشين(702 روز پیش)

با تعریف هایی که کردین من رفتم BMW528i رو بفروشم و یک پریوس بخرم ، جدی جدی گفتم .

0585857582227x (334 روز پیش)

نکن این کارو 🙄

Azera (320 روز پیش)

هیچوقت اینکارو نکن پریوس خیلی ماشین خوبیه و بادوام هستش صاحبکارم پریوس داره قسم میخوره از وقتی خریده ۵سال میشه حتی یه پیچ اش روهم عوض نکرده خلاصه ماشین خوبیه درحدای خودش از رقباش سرتره ولی bmw خیلی سطح اش بالاتره

Mohammadparsfa (194 روز پیش)

شما داری bmw رو میفروشی حداقل کمری هایبرید بگیر که سطحش بالاتره پریوس خیلی خوبه ولی در مقایسه با کره ای ها اما کمری هایبرید رقیب خیلی جدی تری هست

bm79812000 (102 روز پیش)

داداش غول سری 5 رو بدی به هیبرید؟ این دوتا اصلا قابل قیاس نیستن. سری 5 یک ماشین بی نهایت قوی و میشه گفت گانگستریه. پریوس یه زیبای خانوادگی و راحت. خیلی باهم فرق دارن. مثل مقایسه سیب و آب میمونه! میشه مقایسشون کرد؟ خیر.

P30house(103 روز پیش)

چرا تویوتا روی پریوس ۲۰۲۱ حتی و محصولات جدید تر اتو هلد نمیزاره؟ سیستم جایگزینی داره واسش؟پریوس موقع سر بالایی و تو ترافیک مدام باید پا روی ترمز باشه یا نیازی نیست ؟ تو سربالایی ماشین عقب نمیره اگه ترمز رو نگیریم؟تو ترافیک صاف چه طور؟

144263(149 روز پیش)

سلام من پریوس تیپc دارم بیش از ۵۰.۰۰۰ رفتم باهاش تو شهری و سفر زیاد نرمی و راحتی در رانندگی شهری و جاده سرعت خوب و ایستایی خوب در پیچهای جاده بی صدا بودن بدنه و موتور مصرف میانگین ۴.۵ تا ۵ لیتر صندوق یکسره خیلی جادار مناسب برای خانواده مدلهای بدون آپشن رو توصیه نمیکنم جذابیتهاشون کمتره به نظر من تو رده قیمت بین ۷۵۰ تا ۸۵۰ میلیون از ماشینهای مشابه گزینه بهتریه بیش از ۸۰۰۰۰کارکرد هیچ تعمیری نیاز نداشته فقط سرویسهای معمولی

Slu (121 روز پیش)

دوست گرامی ارادت،تفاوت بین تیپ cوbچیه؟سپاس

T87h (110 روز پیش)

دوست عزیز ارادت پریوس 3 تیپ داره 1.تیپ A(لو آپشن) 2.تیپ B(نیمه فول) 3.تیپ C(فول آپشن) البته بعضی از تیپ c ها که فول تر هستن و سفرش اروپا هستن رو با نام (EU) می‌شناسیم که خیلی گرون و کمیاب و پر آپشن هستند امید وارم کمک کرده باشم

Farshad1350(123 روز پیش)

ماشین بسیار خوبی است من ۳ سال هست دارم هیچ ایرادی ندارد .مصرف بنزینش خیلی کم است چون هیبرید است شتابش هم در جاده فوق العاده است . در این رنج قیمت ماشین بهتر از پریوس نداریم .من خودم به هیچ عنوان فروشنده نیستم

Kiankian1360(123 روز پیش)

خیلی از افرادی که نظر می دهند واقعا پریوس ندارند .این ماشین فوق العاده است .هم از نظر مصرف بنزین ،اصطحلاک ،شتاب ،.... باید سوارش بشوید تا متوجه شوید .من از صفر دارم تا حالا هم هیچ مشکلی نداشتم .با پریوس حتی کویر هم رفتم .این ماشین در اروپا بسیار پر طرفدار است .بخاطر هیبرید و ماشین سبز بودن . من بشخصه تا مجبور نشوم نمی فروشم چون در این رنج قیمتی ماشین اصل ژاپن با این کیفیت پیدا نمی شود

Show More