در سال 2016 و در شرایطی که هنوز راوفورهای فیس قدیم در کشورمان حضور داشتند، ایرتویا پای نخستین فیس‌لیفت راوفور XV40 را به کشورمان باز کرد. راوفور نیوفیس با طراحی متفاوت و جذاب‌ترش، بازار بسیار بهتری برای خودش دست و پا کرد. البته این فیس لیفت آنقدرها هم مهم نبود ولی از آنجایی که در چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و همچنین جلوپنجره، تغییرات محسوسی داشت، خیلی زود، نامش را بر سر زبان‌ها انداخت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
    • دوام فنی
  • نقاط ضعف
    • امکاناتی کمتر از رقبای کره‌ای
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 177 اسب‌بخار
  • گشتاور 233 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.7 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (XA40) - فیس لیفت
  • طول 4600 میلی‌متر
  • عرض 1845 میلی‌متر
  • ارتفاع 1715 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2660 میلی‌متر
  • وزن 1780 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 235/55R18
  • چرخ عقب 235/55R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ شاخ گوزنی: سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی سفارشی
  • کنترل سرعت در سرازیری سفارشی
  • کنترل کشش سفارشی
  • کنترل پایداری سفارشی
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالت رانندگی (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
202 دیدگاه

Alirezako(219 روز پیش)

تعلیق سانتافه از این خشک تر هست؟!

1353hn (127 روز پیش)

سلام با سانتافه با هر سرعتی بری تو پیچ مشکلی نداره. روغن خوب بریزید هیچ وقت تعمیرگاه نمیری هندلینگش واقعا عالیه

1Ams (4 روز پیش)

سانتافه از راو۴ کولیوس و اسپورتیج و توسان نرم تره ولی تکون های عرضیش نسبت به راو۴ بیشتره

Samanbeigi(9 روز پیش)

تویوتا CHR هیبرید هم شتابش قابل قبوله و هم فوق العاده نرمه و آپشن های بالایی داره ، مثل رادار بین خطوط ، رادار پیشگیری از تصادف ، کورس کنترل تطبیقی که همه اپشن ها فعال هم هستند در نسخه لانژ و استایل شرکتی ، و پیشنهاد میکنم مدل شرکتی ۷ سال گارانتی رو بگیرید فقط ردیف عقب یکم تنگه برای سفر ۵ نفره ولی ۴ نفره مشکلی نداره

Mohammad001(93 روز پیش)

ایکس تریل بخرم یا راو ۴؟؟؟

Mojabi (14 روز پیش)

ایکس تریل، نرمتره، ایکس تریل تنها ایرادش گیربکس cvt هستش که یخورده باهاش کار کنی قلقش دستت میاد،مثلا میگن سربالایی فقط ذور موتور بالا میره و شتاب نمیگیره،در صورتی که برای تغییر ضرب دنده زیاد باید پاتو از گاز برداری دوباره تا آخر فشار بدی که سریع ضریبش تغییر میکنه و ماشین شتاب میگیره

محمد رضا گودرزی(879 روز پیش)

سلام . چرا این ماشینو با هیوندای توسان مقایسه میکنین .توسان بدترین کمک فنر رو داره . اپشنهاشم زیاد نیست .خب معلومه راوفور ار توسان بهتره . ولی در مقابله اسپورتیج 2017 یا سورنتو هیچ حرفی برای گفتن نداره . شما فکر میکنین یه تویوتا خریدین از همه ی ماشینها سره . ژاپنی هم فقط لکسوس و دیگر هیچ .راوفور هم اپشن های زیادی نداره و فقط چون مردم فکر میکنن ژاپنی هست میخرنش .شتابش افتضاحه دوسته من راوفور 2017 داره منم اسپورتیج . باهاش درگ گذاشتم با اختلاف زیادی باخت . سواره ماشینه منم شد دیگه از ماشینه خودش بدش اومد و رفت گذاشتش تو سایته باما برای فروش و رفت اسپورتیج خرید و الان هم کاملا از کارش راضیه .شتاب اسپورتیج هم از این خیلی بعتره .شتابه اسپورتیج رو حالت اتومات 8.8 ثانیه هست . منم نمیگم اسپورتیج از همهی ماشینا سره ولی اگه یه بار سوارش شین به کل نظرتون عوض میشه. مرسی که وقت گذاشتینن و نظرمو خوندین .

پدرام موسوی (875 روز پیش)

با عرض سلام، اتفاقا" ماشین ژاپنی یعنی همون تویوتا، لکسوس عالیه اما نازک نارنجیه،من خودم 2 سال هست که رافور 2014 دارم،یکی از ایتم های مثبت این ماشین شتاب بالاشه به غیر از سواری خوبش و به نظر من آپشناشم خوبه. من نمیدونم دوست شما چطوری رافور داده اسپورتیج کره ای گرفته؟! نه دید درست و حسابی از بغل داره و نه شتاب بالاتری از رافور داره چون برادر خودم اسپورتیج داشت من خودم سوارش شده بودم اصلا" چنین چیزی که شما گفتین نیست، از هر آدم ماشین شناسی بپرسین همین و میگن

Gladiator (871 روز پیش)

محمد رضا باهات خیلی موافقم دیگه زیادی این ماشینو گنده کردن طوری که قیمتش پایینم نمیاد در صورتی که راوفور فقط اسم تویوتا رو داره

Ali63shz (612 روز پیش)

من راوفور ٢٠١٤ و ٢٠١٧ عمان داشتم و از نظر ناب توي هم رده هاش عاليه ماشين دوستتون معيوب بوده و گرنه اسپورتيج و توسان و سانتافه به گرد راوفور هم نميرسن ضمنا خريدار ماشين من اسپورتيج داشت بار اول كه با ماشين دور زد عاشق نرمي و زيرپاي راوفور شد

BaBoojiii (458 روز پیش)

رفیق شما مشخصه عاشق ماشینت که اسپورتیجه هستی و این خیلی خوب و قابل احترامه ولی خداییش اصلا قابل مقایسه با رافور نیست چه از لحاظ بازاری و چه فنی... از اطلاعاتی که در مورد رافور دادی مشخصه که خوب این ماشین رو نمیشناسی چون که اتفاقا شتاب رافور به نسبت هم رده هاش خوبه ولی در مقابل سواری خشک تری داره در کل اگر دوست شما یه اس یو وی فقط برای شهر میخواست شاید کارش رو بشه توجیه کرد در غیر این صورت اشتباه کرده الان رافور صفر 3200 قیمتش هست و مدل 2017 با 30 تا کارکرد 2900 این خودش محکم ترین دلیل هست برای اثبات حرفام

بابک۴۵۱۲ (443 روز پیش)

با خوندن اين كامنت فكر كردم شهاب سنگ خورد به زمين راو فور شتابش از توسان / اسپورتيج / سانتافه بيشتره زوزه موتور كيا و هيوندا تو اتاق است كوبش كمك فنر و صداي اتاق در كيلومتر بالا اذيت كنندست ولي راو فور به دليل كيفيت متريال صداي اتاق نداره موتورش و جعبه دندش با هم چفت هستن . ژاپني از كره اي بهتره شك نكنيد . آلماني از ژاپوني بهتره استهلاك ژاپني از همشون كمتره .

taha hossini (403 روز پیش)

با سلام فک کنم یزره پیاز داغشو زیاد کردی یه ماشین ژاپنی یعنی کیفیت . سواری . موتوری. درسته که راوفور کیفیت سواری سانتافه یا اسپورتیج شما ندارم اما کیفیت عالی این ماشین و موتوری خوبش شما از لحاظ موتوری راوفور رو با اسپورتیج مقایسه میکنین 🙄🙄🙄 من به شخصه زیاد دنبال ماشین کره ای که فقط دکمه و آپشنه نمیرم و ژاپنی میخرم یا فرانسوی تو قیمت های بالاتر آلمانی اما تو این رنج قیمت وقتی ژاپنی هست کره ای حرفی برای گفتن نداره و وقتی سانتافه هم تو بازار کره ای ها هست چرا بریم دنبال اسپورتیج 😗😗😗😗 به هر حال با تعصب حرف نزنید لطفاً ممنون از شما

A5555555555555 (172 روز پیش)

تا حالا ندیده بودم تو باما کسی انقدر دیسلایک بخوره. پس بدون که حرفت کاملا غیرمنطقی بوده🤗

ahmads (21 روز پیش)

راوفور به لحاظ فني و شتاب اسپورتيج را له مي كند .بدترين كامنتي كه تابحال زده شده است .اگر به دنبال آپشني ؛ قضيه جداست .لطفا با اطلاع نظر بگذاريد .

FarhoodR(386 روز پیش)

برای خرید ماشین باید ببینید چه انتظاری از آن دارید. از لحاظ دوام معلومه تویوتا بهتره. از لحاظ امکانات ماشین کره ای بهتره. ولی اگر ماشین با دوام نسبتا خوب وامکاتات در حد معقول ومشخصات فنی ژاپنی و سخت گیری در جزئیات فرانسوی را بخواهید کولیوس خوبه وبا بودجه کمتر کولیوس نسل قدیم عالیه. بعضی ها هم انتظار راندن خارج از جاده برای تعطیلات آخر هفته براشون حرف اول را میزنه. در این مقوله رافورها از لحاظ آپشن با هم بسیار متفاوت هستند واگه نوع بدون« سیستم ترکشن» نصیبتون بشه ماشین شرمندتون میشه چون کافیه یکجا زیر یک چرخش خالی بشه شروع میکنه به بکسواد و ... در مورد ماشین کره ای کیا واسپورتیج و سورنتو شش سیلندر نسل های قبل آپشن ترکشن کنترل سیستم ندارند وحرفی برای گفتنن ندارند فقط گشتاورشون بالاتره. نسل بعدی کیا واسپورتیج چهار سیلندر و سورنتو جدید شش سیلندر این اپشن را دارند ولی خیلی ضعیف عمل میکنه وقوی نیست. . ولی سورنتو چهار سیلندر نسل جدید خیلی خوب عمل میکنه ولی قیمتش واقعا نجومیه . این موارد همه طبق تجربه شخصیه. حال همه کولیوس ها بصورت پیش فرض همگی سیستم ترکشن یا Tcs را دارند ‌بخصوص در نسل قدیم بخاطر ترمز برمبو بسیار قویش این سیستم بسیار کارامده چون همانطور که میدونید این سیستم در موقع هرز گردی تایر، ترمز آن چرخ را فعال کرده وقدرت ماشین به چرخ هایی که باصطلاح زیر پاشون سفته منتقل میشه و ماشین را جاکن میکنه و شرمنده نمیشین وترمز قوی در این امر کمک بسزایی میکنه. اگه هم ماشین با امکانات بسیار ابتدایی ولی دارای دنده کمک سنگین بخواین سراغ سوزوکی ویتارا بروید. دوام و افرود نسبتا خوب داره ولی امکاناتی بسیار قدیمی مثل گیربکس چهار دنده!

Mbult (365 روز پیش)

كوليوس نسل قبل با توجه به قيمت بسيار عالي و بادوام و كاربردي است

rezaaaaa (341 روز پیش)

کولیوس خودردیی نرم و راحته ولی برای داخل شهر مناسبه گیربکس cvt این خودرو توی جاده ناامید کننده هست.. علی الخصوص زمانی که خودرو روی کروز باشه و توی سربالایی بی جهت گاز میخوره بدون اینکه دنده ای عوض بشه تا دور موتور پایین بیاد.. برای داخل شهر و ترافیک بی نظیر و کم استهلاک

Catcher95 (103 روز پیش)

ترمز برمبو و فقط جولیتا و تعدادی از ماشینای پورشه دارن. کولیوس و اپتیما و تویوتا چنین چیزی ندارن.

Fn (27 روز پیش)

سوزوکی امکاناتش همچین بد هم نیس

Naf(107 روز پیش)

فولترین مدل راوفور چه مدلی هست

Fy(112 روز پیش)

خوشگله ولی آپشن هاش خیلی زیاد نیست تويوتا ‌خیلی تو آپشن نیست وماشین های جون سخت می زنه، کسانی که تو فکر آپشن هستند سراغ ماشين های دیگه برن

HRBarzamini(389 روز پیش)

با سلام . اکثر ماشین های کره ای مثل هیوندای و کیا موتورشون یاتاقان میزنه ولی تویوتا اصلا مشکل موتور نداره مگر کیلومترهای بالای 800 هزار کیلومتر کارکرد ... شما پول میلیاردی میدی،،،،، مثل من روی اسپورتیج که دادم و الان روی 180 هزار تا یاتاقان زده و موتور باز شده و 40 میلیون رو دستم گذاشته و حاضر بودم هیچ آپشنی نداشت ولی موتورش باز نمی شد و این یعنی ای کاش تویوتا میخریدم . گیربکس اسپورتیج های 2014 تا 2016 تو کم کردن دنده خنگ بازی زیادی داره و میبینی با ترمز تو ورودی شهرهای شمال سرعتم رسیده به 50 تا و میرفتم دستی میدیدم دنده روی 5 یا 6 هست ولی رافور میگن این مشکلات رو نداره ، ماشین سقف آهنی باشه ولی موتور گیربکسش مثل سانتافه و اسپورتیج نباشه . بعد از یاتاقان زدن چند تا تعمیرگاه رفتم که بپرسم چقدر هزینه داره دیدم 90 درصد ماشین های جلوی تعمیرگاه هیوندا خصوصا سانتافه و کیا خصوصا اسپورتیج با موتور تتا 2 MPI یا GDI بودند . در کل تویوتا کم دردسر و کم هزینه و کم استهلاکه و اگر حواست نباشه و روغن هم دیر عوض کنی مثل اسورتیج ، تو جاده تو سرمای زمستان نمیذارت.

Kameron (185 روز پیش)

توی این رده قیمتی خودرو های آلمانی و سوئدی هم دارن و واقعا نسبت به ژاپنی و کره ای بهتر هستن

mojtaba-mps (134 روز پیش)

یعنی هر دفعه میخوام مزدا۳ نیوم رو بدم یه توسانی اسپورتجی به خاطر کراس اورر بودنشون بگیرم این کامنتا بدجور به شک میندازن منو..چون اصلا تحمل گیربکس خنگ رو ندارم

VahidReza(236 روز پیش)

ماشین خوبیه یکم پول بزارید کولیوس بگیرید بهتره چون آپشن بیشتر داره و زیبا تر و نرم تره از لحاظ شتاب هم به طرز رانندگی خودتون بستگی داره در کل ماشین خوبیه نرم و بی آزار 👏

VahidReza (192 روز پیش)

من این کامنت رو خیلی وقت پیش دادم ! الان متوجه شدم که راوفور اگه ۲۰۱۸ سفارش اروپا باشه واقعا خیلی بهتر از کولئوس هست ! تازه هندلینگش هم مناسب تره ! بعد اصلا هم خرج نداره و واقعا دوامش بالاست کیفیتش که واقعاا عالیه! این ماشین تو بازار جهانی خیلی فروش داشته! من واقعا خوشم اومد ازش

Kameron (185 روز پیش)

این ماشین در رده قیمتی ب ام و x1 25 حضور داره و اصلا در حد اون نیست. چه از لحاظ فنی چه کیفیت و چه از لحاظ آپشن ، اصالت ب ام و رو هم که خودتون بهتر میدونید. در کل آلمانی با ژاپنی قابل مقایسه نیست.

VahidReza (171 روز پیش)

بله ولی ایکس وان خرج زیادی داره و استهلاکش بالاست چون مهندسی دقیق تری داره ‌‌واینکه بازارش خوب نیس من خودم از طرف‌دارای پر و پا قرص بی ام و هستم

Otolbaz(218 روز پیش)

4 ساله سوارم ، بدون دردسر و خرج اضافی ، آپشن هایی که نشه ازش استفاده کرد به چه دردی میخوره ؟ ضمنا سفارش کانادا یا اروپا بگیرید همه آپشن هارو داره، رو حالت عادی و اقتصادی عکس العمل سریع به گاز نداره ولی رو مود اسپرت بزاری داستانش متفاوت میشه ، تو جاده باهاش خیلی راحتم ، تو سربالایی مثل سانتافه لش نمیشه، هندلینگ هم راضی کننده هست

Show More