در سال 2016 و در شرایطی که هنوز راوفورهای فیس قدیم در کشورمان حضور داشتند، ایرتویا پای نخستین فیس‌لیفت راوفور XV40 را به کشورمان باز کرد. راوفور نیوفیس با طراحی متفاوت و جذاب‌ترش، بازار بسیار بهتری برای خودش دست و پا کرد. البته این فیس لیفت آنقدرها هم مهم نبود ولی از آنجایی که در چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و همچنین جلوپنجره، تغییرات محسوسی داشت، خیلی زود، نامش را بر سر زبان‌ها انداخت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
    • دوام فنی
  • نقاط ضعف
    • امکاناتی کمتر از رقبای کره‌ای
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 177 اسب‌بخار
  • گشتاور 233 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.7 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (XA40) - فیس لیفت
  • طول 4600 میلی‌متر
  • عرض 1845 میلی‌متر
  • ارتفاع 1715 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2660 میلی‌متر
  • وزن 1780 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 235/55R18
  • چرخ عقب 235/55R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ شاخ گوزنی: سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی سفارشی
  • کنترل سرعت در سرازیری سفارشی
  • کنترل کشش سفارشی
  • کنترل پایداری سفارشی
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالت رانندگی (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها

189 دیدگاه

HRBarzamini(214 روز پیش)

با سلام . اکثر ماشین های کره ای مثل هیوندای و کیا موتورشون یاتاقان میزنه ولی تویوتا اصلا مشکل موتور نداره مگر کیلومترهای بالای 800 هزار کیلومتر کارکرد ... شما پول میلیاردی میدی،،،،، مثل من روی اسپورتیج که دادم و الان روی 180 هزار تا یاتاقان زده و موتور باز شده و 40 میلیون رو دستم گذاشته و حاضر بودم هیچ آپشنی نداشت ولی موتورش باز نمی شد و این یعنی ای کاش تویوتا میخریدم . گیربکس اسپورتیج های 2014 تا 2016 تو کم کردن دنده خنگ بازی زیادی داره و میبینی با ترمز تو ورودی شهرهای شمال سرعتم رسیده به 50 تا و میرفتم دستی میدیدم دنده روی 5 یا 6 هست ولی رافور میگن این مشکلات رو نداره ، ماشین سقف آهنی باشه ولی موتور گیربکسش مثل سانتافه و اسپورتیج نباشه . بعد از یاتاقان زدن چند تا تعمیرگاه رفتم که بپرسم چقدر هزینه داره دیدم 90 درصد ماشین های جلوی تعمیرگاه هیوندا خصوصا سانتافه و کیا خصوصا اسپورتیج با موتور تتا 2 MPI یا GDI بودند . در کل تویوتا کم دردسر و کم هزینه و کم استهلاکه و اگر حواست نباشه و روغن هم دیر عوض کنی مثل اسورتیج ، تو جاده تو سرمای زمستان نمیذارت.

Kameron (10 روز پیش)

توی این رده قیمتی خودرو های آلمانی و سوئدی هم دارن و واقعا نسبت به ژاپنی و کره ای بهتر هستن

VahidReza(61 روز پیش)

ماشین خوبیه یکم پول بزارید کولیوس بگیرید بهتره چون آپشن بیشتر داره و زیبا تر و نرم تره از لحاظ شتاب هم به طرز رانندگی خودتون بستگی داره در کل ماشین خوبیه نرم و بی آزار 👏

VahidReza (17 روز پیش)

من این کامنت رو خیلی وقت پیش دادم ! الان متوجه شدم که راوفور اگه ۲۰۱۸ سفارش اروپا باشه واقعا خیلی بهتر از کولئوس هست ! تازه هندلینگش هم مناسب تره ! بعد اصلا هم خرج نداره و واقعا دوامش بالاست کیفیتش که واقعاا عالیه! این ماشین تو بازار جهانی خیلی فروش داشته! من واقعا خوشم اومد ازش

Kameron (10 روز پیش)

این ماشین در رده قیمتی ب ام و x1 25 حضور داره و اصلا در حد اون نیست. چه از لحاظ فنی چه کیفیت و چه از لحاظ آپشن ، اصالت ب ام و رو هم که خودتون بهتر میدونید. در کل آلمانی با ژاپنی قابل مقایسه نیست.

Otolbaz(43 روز پیش)

4 ساله سوارم ، بدون دردسر و خرج اضافی ، آپشن هایی که نشه ازش استفاده کرد به چه دردی میخوره ؟ ضمنا سفارش کانادا یا اروپا بگیرید همه آپشن هارو داره، رو حالت عادی و اقتصادی عکس العمل سریع به گاز نداره ولی رو مود اسپرت بزاری داستانش متفاوت میشه ، تو جاده باهاش خیلی راحتم ، تو سربالایی مثل سانتافه لش نمیشه، هندلینگ هم راضی کننده هست

Alirezako(43 روز پیش)

تعلیق سانتافه از این خشک تر هست؟!

Efs(77 روز پیش)

یه ماشین کامل باید همه چیو باهم بده بهت. مگه میخوایم با ماشین ازدواج کنیم که دوام بالا مهم باشه.تهش اینه ۱۰۰ تا باهاش راه بریو بفروشیش دیگه. ماشینی که باهاش ۲۰۰ تا راه بری باید منتظر خرج بالا باشی. شک نکن. چه تویوتا باشه چه پراید. چون قطعه یه استانداردی داره. تو ماشین همونقدر که کیفیت و دوام مهمه آپشن و راحتی هم مهمه. تو گرمای ۴۰ درجه ماشین دو میلیاردیت سردکن نداشته باشه با چانگان چه فرقی میکنه؟ لباست عرق میکنه خودت کلافه میشی. یا تو سرمای -۱۰ درجه وقتی گرمکن صندلی نداری کمرت درد میگیره و گرمکن فرمان که نداری دستات درد میگیره و یخ میکنه. اینو هممون تجربه کردیم. این ماشین فکر کنم دریچه کولر عقب نداره. من فقط یک بار تو نمایشگاه سوار شدم که اصلا چنگی به دل نزد. مگه ماشین معدنه که هی دوام دوام میکنید. وقتی سانتافت تعلیقش خشکه شما ارومتر از جوب و دست انداز رد شو. بجاش یه موزیک خوب بذار و از سیستم اینفینیتی لذت ببر و سرد کن گرم کنتو روشن کن حال کن. بنزین خوب بزن هر ۱۰ تا صافی بنزین و عوض کن هر ۵ تا روغن خوب بریز. ماشین موتور سردو تکون نده جیگر ماشینتم با دور موتور ۶/۵ در نیار. برات ۵۰۰ هزارتا کار میکنه

Amani (67 روز پیش)

کاملا موافقم، آفرین

most99 (64 روز پیش)

دقیقاااااااا همینه ....... یه سریا میگن سانتافه یاتاقان میزنه و..... همون سانتافه درسته وزنش با موتور هم خونی نداره ولی اگر همون سانتافه رو بهش فشار بی مورد نیارن و هر 5هزارتا ببرن نمایندگی روغن درجه بریزن وسرویس های ادواری رو به موقع انجام بدند ماشین رنگه مکانیکی رو هم نمیبینه .... درکل اگر هر ماشینی رو {امریکایی ژاپنی کره ای و....}خوب نگهداری نکنیم و سرویس هاشو به موقع انجام ندیم همون ماشین بهت سواری که نمیده هیچ . باید وقتتو بزاری برای تعمیرگاهااااا

none (60 روز پیش)

برای ما ایرانیا اپشن و زیبایی حرف اولو میزنه کلا میشه گفت توی اسیا ولی تو امریکا(قاره نه کشور) مردم بییشتر به دنبال راحتی هستن الان خوده منم سانتافه رو بیشتر از این می پسندم

usvbdbb6(236 روز پیش)

سلام به همه به نظرتون بین راو فور و کولیوس کدوم بهتره؟!

Radinmnv2003 (233 روز پیش)

خب کولیوس آپشناش بیشتره و زیبا تره و کمی جادار تر از رافور. شتاب هر دو تقریبا یکیه. ولی کولیوس ارزش خرید بیشتری دارد

rezaaaaa (166 روز پیش)

کوایوس بزرگترین ایرادش شتاب خیلی کم به خاطر گیربکسشه.. و شاید این نکته منفی خیلی از خریدارانش را منصرف کرده.. راو فور راحتی و نرمی کولیوس رو نداره ولی دوام. لوازم یدکی و استهلاک کم و شتاب قابل قبولش باعث محبوبیت و بازار داغش در هر شرایطی شده

AmirG (162 روز پیش)

شک نکن قطعا کولیوس. دوست عزیزی که گفته شتاب کولیوس خیلی کمه فقط با راوفور یک دهم ثانیه اختلاف داره . از هر لحاظی که بخوای نگاه کنی (هزینه نگهداری.نماینگی .موتوری .کیفیت ساخت .سواری .و......)کولیوس سر تر از راوفوره

صالح (150 روز پیش)

رافور یک سایز کوچیکتره ولی تغریبا یک قیمت هستن من باشم راو۴ میگیرم چون‌کمتر به مکانیکی مراجعه میکنی دوام ش بالاتره ولی کولئوس هم بد نیست خوبه

1AHMAD1 (81 روز پیش)

قطعا راوفور بهتره تویوتا یه برند ثابت شده هست توی کشور و اینکه قطعات راحت تر گیر میاد شما حتی اگه لامبورگینی هم تو ایران بخری دردسر نگهداریش بیشتر از یه پراید هست

most99 (64 روز پیش)

کولیوس ....... چون اپشنهای بیشتری داره ....زیباتره... نسبت به رافور نرم تره.....تعداد نمایندگیهاش بیشتره .... وتنها نقطه ضعفش شتاب اولیه اس که یه کم پایینه ولی شتاب ثانویه اش خوبه ... در کل برای خانواده کولیوس مناسب تره

1483 (60 روز پیش)

تو خودروهایی که قیمتش بالای ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومن هست، انتخاب بستگی به میزان درآمد طرف بستگی داره، با قیمت ۲۵۰۰ میشه راوفور خرید، سورنتو خرید، ایکس تریل خرید،اسپرتیج و.... حالا یکم بالاتر و پایین تر ولی تویوتا و نیسان ثابت کردند اگر پول خرید آن را داسته باشین، میزان درآمد مهم نیست،چون اینقد کیفیت دارن اینقد دارن که شما استرس خرج ندارید و امنیت خوب و اپشن های کاربردی،،ولی املن از رنو و خرجش،، از کیا و خرجش، از هیدندا و خرجش از بنز و... خرجش...یعنی بیچاره میکنن اوم باید ماهی ۶۰ میلیون کم کم درامد داشته باشه خرجشون رو بده ولی تویوتا و نیسان و کلا ژاپن دیر به خرج میافته..من این تجربیات رو از مدیرامون دارم که دائم تویوتا و لکسوس و نیسان ...فقط ژاپنی میخرن.خودم که عین ۹۰ درصد جامعه توان خرید هیچ کودوم رو ندارم

Rahyar(163 روز پیش)

سلام دوستان ماشین 1 ملیاردو 400 ملیون کره ای یا ژاپنی چی هست بزرگ باش صفر باش 2018 باش شتاب خوبی داشت باشه افرود باشه تو شهرم باش

rezaaaaa (158 روز پیش)

انشاللله صبر کنید ساخته میشه

rezaaaaa (157 روز پیش)

از نظر بنده با این مشخصات بهترین گزینه سوزوکی ویتارا هست فقط محفظه بارش قدری کوچکه.. ولی کلاس 10 خودروی خوبیه پشیمون نمیشی. شک نکن و اگر کسی نظر متفی میده قطعا این خودرو رو نداشته و یا اینکه انتطار داره کیفیت لکسوس ال ایکس رو داشته باشه که قطعا نداره

Hjjjjjjj (152 روز پیش)

سوزوکی ویتارا در رنج قیمت خودش عالیه و با دوام پر قدرت و درسته اینکه موتورش 4سیلندر و خیلی پر قدرت

A5555555555555 (116 روز پیش)

به نظر من نیو کوراندو و سوزوکی بهترین گزینه هست

mohamadx(140 روز پیش)

سلام‌ دوستان، من مدت چند روز ماشین یکی‌ از دوستانم دستم بود، نه مثل بعضی از دوستان هر ماه یه ماشین عوض میکنم نه با خوندن مشخصات فنی و نقد تو سایتای دیگه میام اینجا نظر میدم، تو این چند وقتی که دستم بود این ماشین بگم که سواری راحت و خوبی داره و موتور خوب و قوی داره و خب تویوتا از لحاظ فنی ثابت شده‌اس که راحت ۱۰ سال برو بیا اذیت نمیکنه، اما انتظار شتاب زیاد و تیز بودن رو نداشته باشین، ماشین اسپرت که نیس. شتابش از اسپورتیج ۲۰۱۲ و سانتافه کمتر بود ولی از سورنتو بیشتر نباشه کمتر نیس، سورنتو یکم لشه. باز این تجربه منه از رانندگی باهاشون. اتاقشم جادار بود اکی بود، طراحی یه چیز سلیقه‌اییه من ظاهر بیرونش رو دوست دارم اما داخلش افتضاحه. مثل اسباب‌بازیه، اصلا حس‌ ماشین دو تومنی رو نمیده به ادم، به من که نداد حداقل. آپشن در حد کولر و صندلی برقی. حالا شاید اون چندتا خط راهنما موقع دنده‌عقب هم یه سری آپشن حساب کنن. این که آمپر پشت فرمون ماشین ۲۰۱۸ الکترونیکی نیس عجیبه واقعا، مثل آمپر ۴۰۵ بود. داخل سورنتو به مراتب جذابتره. در کل برای رانندگی خوبه و خب خیالت از فنی کاملا راحته اما من این ماشین رو برای خودم انتخاب نمیکنم

Fary(163 روز پیش)

دوستی که گفته بود کولیوس شتابش کمتره ، خیر همچین چیزی نیست بلکه بخاطر اینکه گیربکس، دنده ای نداره که عوض بشه متوجه شتاب گرفتن اون نمیشی در صورتیکه مدام و در حال پیوسته در حال شتاب گرفتن است و هیچ ضربه ای حس نمیکنی.

Fary(211 روز پیش)

برای خرید ماشین باید ببینید چه انتظاری از آن دارید. از لحاظ دوام معلومه تویوتا بهتره. از لحاظ امکانات ماشین کره ای بهتره. ولی اگر ماشین با دوام نسبتا خوب وامکاتات در حد معقول ومشخصات فنی ژاپنی و سخت گیری در جزئیات فرانسوی را بخواهید کولیوس خوبه وبا بودجه کمتر کولیوس نسل قدیم عالیه. بعضی ها هم انتظار راندن خارج از جاده برای تعطیلات آخر هفته براشون حرف اول را میزنه. در این مقوله رافورها از لحاظ آپشن با هم بسیار متفاوت هستند واگه نوع بدون« سیستم ترکشن» نصیبتون بشه ماشین شرمندتون میشه چون کافیه یکجا زیر یک چرخش خالی بشه شروع میکنه به بکسواد و ... در مورد ماشین کره ای کیا واسپورتیج و سورنتو شش سیلندر نسل های قبل آپشن ترکشن کنترل سیستم ندارند وحرفی برای گفتنن ندارند فقط گشتاورشون بالاتره. نسل بعدی کیا واسپورتیج چهار سیلندر و سورنتو جدید شش سیلندر این اپشن را دارند ولی خیلی ضعیف عمل میکنه وقوی نیست. . ولی سورنتو چهار سیلندر نسل جدید خیلی خوب عمل میکنه ولی قیمتش واقعا نجومیه . این موارد همه طبق تجربه شخصیه. حال همه کولیوس ها بصورت پیش فرض همگی سیستم ترکشن یا Tcs را دارند ‌بخصوص در نسل قدیم بخاطر ترمز برمبو بسیار قویش این سیستم بسیار کارامده چون همانطور که میدونید این سیستم در موقع هرز گردی تایر، ترمز آن چرخ را فعال کرده وقدرت ماشین به چرخ هایی که باصطلاح زیر پاشون سفته منتقل میشه و ماشین را جاکن میکنه و شرمنده نمیشین وترمز قوی در این امر کمک بسزایی میکنه. اگه هم ماشین با امکانات بسیار ابتدایی ولی دارای دنده کمک سنگین بخواین سراغ سوزوکی ویتارا بروید. دوام و افرود نسبتا خوب داره ولی امکاناتی بسیار قدیمی مثل گیربکس چهار دنده!

Mbult (190 روز پیش)

كوليوس نسل قبل با توجه به قيمت بسيار عالي و بادوام و كاربردي است

rezaaaaa (166 روز پیش)

کولیوس خودردیی نرم و راحته ولی برای داخل شهر مناسبه گیربکس cvt این خودرو توی جاده ناامید کننده هست.. علی الخصوص زمانی که خودرو روی کروز باشه و توی سربالایی بی جهت گاز میخوره بدون اینکه دنده ای عوض بشه تا دور موتور پایین بیاد.. برای داخل شهر و ترافیک بی نظیر و کم استهلاک

Show More