بررسی مشخصات تویوتا راوفور
بررسی مشخصات تویوتا راوفور
بررسی مشخصات تویوتا راوفور

در سال 2016 و در شرایطی که هنوز راوفورهای فیس قدیم در کشورمان حضور داشتند، ایرتویا پای نخستین فیس‌لیفت راوفور XV40 را به کشورمان باز کرد. راوفور نیوفیس با طراحی متفاوت و جذاب‌ترش، بازار بسیار بهتری برای خودش دست و پا کرد. البته این فیس لیفت آنقدرها هم مهم نبود ولی از آنجایی که در چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و همچنین جلوپنجره، تغییرات محسوسی داشت، خیلی زود، نامش را بر سر زبان‌ها انداخت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای تویوتا راوفور

    • کیفیت ساخت بالا
    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
    • دوام فنی
  • معایب تویوتا راوفور

    • امکاناتی کمتر از رقبای کره‌ای
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 177 اسب‌بخار
  • گشتاور 233 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.7 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (XA40) - فیس لیفت
  • طول 4600 میلی‌متر
  • عرض 1845 میلی‌متر
  • ارتفاع 1715 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2660 میلی‌متر
  • وزن 1780 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 235/55R18
  • چرخ عقب 235/55R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ شاخ گوزنی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی سفارشی
  • کنترل سرعت در سرازیری سفارشی
  • کنترل کشش سفارشی
  • کنترل پایداری سفارشی
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالت رانندگی (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
225 دیدگاه

Gdghffhffggd(360 روز پیش)

سلام دوستان بنظرتون راوفور بهتره یا اوتلندر ؟ ممنون میشم اگه جوابمو بدید

Fhgsghdx (356 روز پیش)

کولیوس بهتره

Ams24699314 (353 روز پیش)

سانتافه و سورنتو بگیری بهتره

Mig (330 روز پیش)

صد در صد راوفور

2kazem (85 روز پیش)

رافور شک نکن

Mashin1234(281 روز پیش)

به نظر شما بین تیگوان ۲۰۱۸ و رافور ۲۰۱۷ انتخاب بهتر کدام است

Alireza khafaf (255 روز پیش)

با سلام خدمت دوستان، هر دو اتوموبیل مزایا و معایب خاص خودشون را دارن و هر دو دوام خوبی دارن،البته تویوتا در ایران شناخته شده تر در این زمینه هست،ولی دوستانی که تجربه رانندگی هردو اتوموبیل را دارن ،به این نکته واقفن که امکانات و تجهیزات و شتاب و هندلینگ و گشتاور بالای(۳۲۰ نیوتن در مقابل ۲۲۷ نیوتن ) فولکس تیگوان قابل مقایسه با راو ۴ نیست،در ضمن سواری تیگوان به نظر نرمتر از راو۴ هست ، ظاهر ماشین سلیقه ای هست و شاید بعضی افراد ظاهر راو۴ را ترجیح بدن ، داخل راو۴ طراحی قدیمی داره و به نظرم داخل تیگوان بروزتر هست ،شاید تنها نقطه ضعف تیگوان در مقابل راو۴ مصرف بنزین سوپر باشه که در تهران و خصوصا شمال شهر مشکل چندانی نیست،این نکته را هم عرض بکنم‌ که البته ماموت خدمات خوبی برای فولکس در ایران ارایه میده،در کل بهتره هر دو‌ماشین را ابتدا تست کنید و بعد اقدام به خرید کنید

Hadinoor (245 روز پیش)

صدرصد فولکس واگن تیگوان. هم شتابش بالاتره و هم خیلی نرم تر و پر آپشنه... فرمونش به جرات میتونم بگم نرم ترینه بین ماشین ها ...

MRGN89 (93 روز پیش)

شک نکن که رافور بهترینه

alirezaa18(95 روز پیش)

سلام من یک سال هست راوفور 2017 دارم. اصلا ادم فنی نیستم ولی تجربیاتم درباره این ماشین: شتاب خیلی خوب، فرمان خیلی نرم، زاویه چرخش چرخ ها خیلی زیاد هست به نظرم، ترمزش به نظرم عالی هست. مدل ماشین من تقریبا بدون آپشن هست صندلی راننده هم حتی دستی هست که واقعا توی مخم هست. بدترین گزینه ای هم که تصمیم گرفتم ماشین رو بفرشوم به خاطر صداهای بسیار زیاد اتاق هست. صدای جاده کامل داخل اتاق هست. جلوبندی، عقب بندی و هر 4تا کمک فنر رو عوض کردم اما هنوز صداها آزار دهنده است. واقعا اگر صدا نداشت به هیچ عنوان نمیفروختم و کاملا راضی بودم.

Ahadami(215 روز پیش)

‏ سلام من یک راوفور ۲۰۱۴ دارم بنظرتان تا ۱ سبک بالاتر دنبال چه ماشینی باشم که بخرم؟ ان ایکس؟ ایکس ۳ ؟ تیگوان ؟ کولئوس ؟ یا اصلا راوفور مدل بالاتر ؟

121sam (113 روز پیش)

رافور

Hosseinalijani(116 روز پیش)

لطفا به بنده در مورد خرید پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۰ و تویوتا راوفور مدل ۲۰۱۷ کمک کنید کدام ماشین بهتر است

121sam (113 روز پیش)

من سه سال داشتم فروختم که برم ایکس 3بخرم پشیمون الان و می‌خوام باز رافور بگیرم ،هرچی از این ماشین بگم کمه تا خودتون سوار نشید متوجه نمی‌شود خرج این ماشین فقط روغن و بنزین هست سالهای سال برات کار می‌کنه بدون اینکه دم تعمیرگاه بری

iiman(115 روز پیش)

دوستانی که این ماشین رو دارن لطفا راهنمایی بفرمایید که مدل ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ که ۱۰۰ هزار تا کارکرد داشته باشه ارزش خرید داره یا نه ؟ و تا ۲۰۰ هزار تا کارکرد کلا چه خرج هایی این ماشین داره

Kian9090(129 روز پیش)

سلام ۵سال رافور داشتم واقعا ماشین عالی بود پشیمان شدم فروختم همه چیش عالیییییییی بخری میفهمی چه ماشین بی خرجی است بی تعصب گفتم طرف دار هیچ خودرو سازی نیستم

ZL1 (127 روز پیش)

کاملا موافقم من هم تازه اگهی کردم برای فروش الان که ماشین تو پارکینگ نیست متوجه شدم چه ماشینی هستش

ZL1(130 روز پیش)

سلام دوستان صرفا به این دلیل که شاید تجربه ی ۵ ساله ی بنده کمکی بتونه به عزیزانی که به عنوان مصرف کننده کامنت ها رو میخونن بکنه مینویسم سال ۹۷ صفر کیلومتر این ماشین رو از نمایندگی خریدم و بعد از گذشت پنج سال نقاط قوت و ضعفش رو میخوام بگم بهتون •نقاط قوت: موتور ماشین کاملا با گیربکس هماهنگ هست،با بنزین های ایران کاملا همسازگاری داره،توی پیچ ها قابل کنترل و اطمینان هست،صندلی های ردیف عقب غیر عادی جادار و بزرگ هستش،فرمون نرمی داره،کمک های نسبتا خوبی داره،متریال کابین عالی هستش،توانایی راحت گذر کردن از جاهای صعب العبور رو داره،پایداریه فوق العاده تو سرعت بالا،ابعاد و سر و ته ماشین کاملا بعد از یه مدتی دستتون میاد،حتی بعد از سواستفاده از ماشین چه از لحاظ گاز دادن چه ترمزگیری چه معکوس دادن و… باز هم یک پیچ هم از جاش تکون نمیخوره،فضای صندوق عقب عالیه،بازار دست دوم خیلی خوبی داره،خدمات پس از فروش رسمی داره،قطعات به وفور پیدا میشه و شاید چند رکن دیگه که فراموش کردم •نقاط ضعف به صدا افتادن اتاق بعد از مدتی (چند سال)،به دلیل رنگ صدفیش اگر مالیدگی یا تصادفی داشته باشید به این راحتی ها نمیشه رنگش کرد،سرویس دوره ای نمایندگی غیر عادی گرون هستش( منظور تعویض روغن و فیلتر و لنت فقط نیستش، برای سرویس ۴۰/۰۰۰ تا نمایندگی برای تعویض دو جفت لنت-تعویض پمپ موتور-روغن موتور و گیربکس و دیفرانسیل -بازدید جلوبندی ۱۸ میلیون فاکتور دادن که خیلی از منطق دوره)،اپشن هم چون برای بعضی ها خیلی مهم هستش باید بگم که اپشن از نظر من در اصل دوام و پایداری و فاکتور هایی که بالا گفتم هستش بقیه اش شاید اونقدر برای بعضی ها مهم نباشه و برای بعضی ها هم باشه،تعلیق نسبتا خشکی داره توی سرعت بالا کمی کف جاده رو حس میکنید واقعا چیز دیگه ای به ذهنم نمیاد نظرم هم بدون تعصب و واقع بینانه هست بنده سهام‌ دار تویوتا نیستم که بخوام از هر دری از اسم و مدلش حمایت کنم ولی واقعا ماشینی هستش که بعد از یه مدتی بهتون وصل میشه وقتی پشت فرمونش میشینید و دوام به شدتتتتت بالایی داره بعد از اون بلاهایی که من سر اون ماشین اوردم باید موتور و گیربکس و چهار تا چرخ میموند تو جاده من و بدنه میرفتیم ولی کوچکترین اتفاقی نیفتاد اگر این ماشین رو دارید یا به تازگی خریدید و مصرف کننده هستید پیشنهاد میکنم نفروشید و با خیال راحت استفاده کنید چکیده اش اینه که این ماشین چیز دیگه ای هستش این رو بعد از فروش میفهمید توی مقایسه با هم رده هاش کولئوس در مقابل این قابل قیاس نیست چه متریال چه موتوری چه بازار دست دوم و… ایکس ۳ مالک المانی سوار میخواد که همیشه دستش رو اسکناسش باشه تیگوان بعد از ۶۰-۷۰ هزار کیلوتر پوست میندازه ایکس تریل به هیچ وجه قابل قیاس نیست سانتافه بعد از مدتی یکدفعه نشست میکنه و نمیشه خیلی بهش فشار اورد تمام این ماشین ها رو یا به عنوان راننده یا به عنوان سرنشین نشستم و از سرچ کردن توی اینترنت نمیگم از صفر تا ۱۷۰ هزار تا کار رو تجربه داشتم امیدوارم مفید بوده باشه ممنون از وقتتون 🙏🏻

FarhoodR(759 روز پیش)

برای خرید ماشین باید ببینید چه انتظاری از آن دارید. از لحاظ دوام معلومه تویوتا بهتره. از لحاظ امکانات ماشین کره ای بهتره. ولی اگر ماشین با دوام نسبتا خوب وامکاتات در حد معقول ومشخصات فنی ژاپنی و سخت گیری در جزئیات فرانسوی را بخواهید کولیوس خوبه وبا بودجه کمتر کولیوس نسل قدیم عالیه. بعضی ها هم انتظار راندن خارج از جاده برای تعطیلات آخر هفته براشون حرف اول را میزنه. در این مقوله رافورها از لحاظ آپشن با هم بسیار متفاوت هستند واگه نوع بدون« سیستم ترکشن» نصیبتون بشه ماشین شرمندتون میشه چون کافیه یکجا زیر یک چرخش خالی بشه شروع میکنه به بکسواد و ... در مورد ماشین کره ای کیا واسپورتیج و سورنتو شش سیلندر نسل های قبل آپشن ترکشن کنترل سیستم ندارند وحرفی برای گفتنن ندارند فقط گشتاورشون بالاتره. نسل بعدی کیا واسپورتیج چهار سیلندر و سورنتو جدید شش سیلندر این اپشن را دارند ولی خیلی ضعیف عمل میکنه وقوی نیست. . ولی سورنتو چهار سیلندر نسل جدید خیلی خوب عمل میکنه ولی قیمتش واقعا نجومیه . این موارد همه طبق تجربه شخصیه. حال همه کولیوس ها بصورت پیش فرض همگی سیستم ترکشن یا Tcs را دارند ‌بخصوص در نسل قدیم بخاطر ترمز برمبو بسیار قویش این سیستم بسیار کارامده چون همانطور که میدونید این سیستم در موقع هرز گردی تایر، ترمز آن چرخ را فعال کرده وقدرت ماشین به چرخ هایی که باصطلاح زیر پاشون سفته منتقل میشه و ماشین را جاکن میکنه و شرمنده نمیشین وترمز قوی در این امر کمک بسزایی میکنه. اگه هم ماشین با امکانات بسیار ابتدایی ولی دارای دنده کمک سنگین بخواین سراغ سوزوکی ویتارا بروید. دوام و افرود نسبتا خوب داره ولی امکاناتی بسیار قدیمی مثل گیربکس چهار دنده!

Mbult (738 روز پیش)

كوليوس نسل قبل با توجه به قيمت بسيار عالي و بادوام و كاربردي است

rezaaaaa (714 روز پیش)

کولیوس خودردیی نرم و راحته ولی برای داخل شهر مناسبه گیربکس cvt این خودرو توی جاده ناامید کننده هست.. علی الخصوص زمانی که خودرو روی کروز باشه و توی سربالایی بی جهت گاز میخوره بدون اینکه دنده ای عوض بشه تا دور موتور پایین بیاد.. برای داخل شهر و ترافیک بی نظیر و کم استهلاک

Catcher95 (477 روز پیش)

ترمز برمبو و فقط جولیتا و تعدادی از ماشینای پورشه دارن. کولیوس و اپتیما و تویوتا چنین چیزی ندارن.

Fn (400 روز پیش)

سوزوکی امکاناتش همچین بد هم نیس

مهدی49 (319 روز پیش)

سوزوکی گرند ویتارا کلاس ۱۰ یکی از ماشینهای پر قدرت و با دوام و با امکانات کامل و خوش قیمت در بازاره.

محمد خرمدین(332 روز پیش)

سلام دوستان عزیز یه نصیحت هیچ خودرویی تو ایران که موتور ۲۴۰۰ mpi زیر کاپوتش هست رو نخرید،چون از آپشناش به زودی روی یدک کش و درب مکانیکی استفاده میکنید،کافیه هوس کنی تخته گاز بری تو سربالایی اویل پمپ روغن نمی‌کشه بالا یاتاقان میچسبه و تمام سانتافه اسپورتیج اپتیما سورنتو دوستانی هم که تعریف کردن خوشبختانه سرشون نیومده موتور ماشین مثه قلب انسان،قلبت کار نکنه بقیه اعضای بدن بدردت نمیخورن....

Show More