مشخصات فنی تویوتا راوفور دو دیفرانسیل سال 2013 - 2015
سال
سال 2013 بود که تویوتا نسل جدید کراساوور جمعوجور خود یعنی RAV4 را به میدان فرستاد و اندکی بعد در پی ممنوعیت واردات خودروهای لوکس به ایران (خودروهایی با پیشرانههای حجیمتر از 2.5 لیتر) و حذف شاسیبلندهای بزرگی نظیر لندکروزر یا لکسس RX، محبوبیت RAV4 در کشورمان نیز افزایش یافت. در این روزها، هرچند تویوتا راوفور برچسب قیمتی گرانتری نسبت
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
هزینه نگهداری
بازار دستدوم
دوام فنی
نقاط ضعف
امکاناتی کمتر از رقبای کرهای
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2013 تا 2016مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکیگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
177 اسببخارگشتاور
233 نیوتنمترشتاب
9.7 ثانیهسرعت
200 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل چهارم (XA40)طول
4570 میلیمترعرض
1845 میلیمترارتفاع
1715 میلیمترفاصله محوری
2660 میلیمتروزن
1620 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
225/65R17چرخ عقب
225/65R17سایر ویژگیها
رینگ 5 شاخه - (رینگ 18 اینچ 10 شاخه: سفارشی)سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
سفارشیکروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
سفارشیکنترل سرعت در سرازیری (HDA)
سفارشیکنترل کشش (TCS)
سفارشیکنترل پایداری (ESC)
سفارشیضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
2 حالت رانندگی (اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سفارشیسنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
سفارشیاتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
سفارشیچراغ مهشکن جلو
سفارشیچراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
سفارشیچراغ جلو
هالوژن - (زنون با ارتفاع نور اتومات: سفارشی)سایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
(دکمههای کنترلی بلوتوث: سفارشی)مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - (تشخیص صدا: سفارشی) - (بلوتوث: سفارشی)مانیتور
مانیتور 6 اینچی - (7 اینچی لمسی: سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
سفارشیایربگ جانبی جلو
سفارشیایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
سفارشیاستارت دکمهای
سفارشیسیستم تهویه
دستی - (اتومات دوگانه: سفارشی)کول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستی - (8 حالته برقی با تنظیم برقی گودی کمر: سفارشی)صندلی سرنشین جلو
4 حالته دستی سرنشین جلوویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
(جلو: فول وارداتی)سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه - (چرم قرمز و مشکی یا چرم طوسی یا چرم مشکی یا چرم کرمی: سفارشی)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
سفارشیصندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
سفارشیآینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سفارشیسایر ویژگی ظاهری
باربند: سفارشی درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/6/30
سلام
به تازگی تویوتا راوفور ۲۰۱۵ گرفته ام
تسمه تایم دارد یا نه؟
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/7/2
تویوتا راو۴ به جای تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده میکند.
0
0
ناشناس 1402/11/21
سلام دوستان عزیزم ،من همه مدل های هیوندا را داشتم و هرکدام را دو الی سه سال سوار شدم ( سانتافه ، آزارا ، توسان ، وراکروز) ، الان چند سالی استکه راو فور دو دیفرانسیل ۶ ایربگ را سوار میشم ، خداوکیلی تفاوت از زمین تا اسمان است ، راو فور اپشن های کمتری از محصولات کره ایی و چینی دارد ولی با خیال راحت و بدون درد سر و با اطمینان تویوتا را سوار شو ، این ماشین هرگز خراب نمیشود ، من سال ۲۰۱۳ یه راوفور خریداری کردم طی این مدت فقط بنزین و روغن و فیلترها را عوض کردم ، یکبار باطری و یک بار هم لاستیک ،، عزیزان دلم با اطمینان تویوتا را سوار شوید ماشین نامردی نیست
پاسخ
0
0
2
alijan 1401/5/21
سلام دوستان گرامی بین رافور و وراکروز کدام را پیشنهاد میکنید وراکروز سوار شدم بزرگی و شتاب ماشین خوب بوده و به نسبت کولیوس و ایکس تریل از وراکروز بیشتر خوشم آمد ولی رافور سوار نشدم دوستان لطفا راهنمایی کنید ممنونم
پاسخ
0
0
0
Ahadami 1400/8/7
سلام
من یک راوفور ۲۰۱۴ دارم بنظرتان تا ۱ سبک بالاتر دنبال چه ماشینی باشم که بخرم؟
ان ایکس؟ ایکس ۳ ؟ تیگوان ؟ کولئوس ؟
یا اصلا راوفور مدل بالاتر ؟
پاسخ
1
0
2
Osiejxiejshxjkwkn 1401/8/3
قطعا راوفور مدل بالاتر ، من خودمم ۱۴ دارم پول گیرم بیاد با فیس بالا عوضش میکنم
0
1
Efs 1400/2/14
یه ماشین کامل باید همه چیو باهم بده بهت. مگه میخوایم با ماشین ازدواج کنیم که دوام بالا مهم باشه.تهش اینه ۱۰۰ تا باهاش راه بریو بفروشیش دیگه. ماشینی که باهاش ۲۰۰ تا راه بری باید منتظر خرج بالا باشی. شک نکن. چه تویوتا باشه چه پراید. چون قطعه یه استانداردی داره. تو ماشین همونقدر که کیفیت و دوام مهمه آپشن و راحتی هم مهمه. تو گرمای ۴۰ درجه ماشین دو میلیاردیت سردکن نداشته باشه با چانگان چه فرقی میکنه؟ لباست عرق میکنه خودت کلافه میشی. یا تو سرمای -۱۰ درجه وقتی گرمکن صندلی نداری کمرت درد میگیره و گرمکن فرمان که نداری دستات درد میگیره و یخ میکنه. اینو هممون تجربه کردیم. این ماشین فکر کنم دریچه کولر عقب نداره. من فقط یک بار تو نمایشگاه سوار شدم که اصلا چنگی به دل نزد. مگه ماشین معدنه که هی دوام دوام میکنید. وقتی سانتافت تعلیقش خشکه شما ارومتر از جوب و دست انداز رد شو. بجاش یه موزیک خوب بذار و از سیستم اینفینیتی لذت ببر و سرد کن گرم کنتو روشن کن حال کن. بنزین خوب بزن هر ۱۰ تا صافی بنزین و عوض کن هر ۵ تا روغن خوب بریز. ماشین موتور سردو تکون نده جیگر ماشینتم با دور موتور ۶/۵ در نیار. برات ۵۰۰ هزارتا کار میکنه.
پاسخ
3
4
14
Osiejxiejshxjkwkn 1401/8/3
بعدشم شما واقعا خودتون احساس عجیبی نمیکنید که داری ماشین لش سانتافه رو با راوفوری که اراده کنی همه ۴ سیلندرا تو جیبشن مقایسه میکنی؟😂
0
3
Osiejxiejshxjkwkn 1401/8/3
عزيزم شما فک کنم سانتافه نداشتی ، اگه داشتی هم از دلت نشده سوارش شی و ۲۰ تا بیشتر نرفتی ، قانون این طور ماشینا اینه که ۱۵۰۰۰۰ تا یاتاقان میزنه!ما هم خودمون سوناتا داشتیم هم دو تا از دوستامون سانتافه داشتن یکی دیگشونم اپتیما داشت ، هممونم بی ردخور یاتاقنرو زدیم! ماشینی که جرئت نکنی باهاش ۱۰۰ تا بری بدرد چی میخوره😂باید بندازیش تو سطل😂اپشن اپشنم که میکنی عزیزم یه سر تهرون میریم دو برابر اپشنا سانتافه میتونی نصب کنی😉راوفور اراده کنی قطعه گیرت میاد هرجایی باشی
0
4
maniwow 1400/3/2
خب دقیقا هم همینطوره از ماشین باید لذت برد با ماشین کوه که نمیخواد آدم جا به جا کنه چهار تا سفر نهایت تو سال میره رو موتور ماشین که نمیخواد بشینه تو ماشین باید راحت باشه چند تا آپشن داشته باشه دوستان یه جوری نظر میدن انگار با ماشین دو میلیاردی میخوان بار بزنن
1
7