تیگوان یکی از گران‌ترین مدل‌ها میان همکلاسانش در بازار ایران است طوری که این روزها همه او را با راوفور مقایسه می‌کنند. تیگوان در مدل 2018 و از زمستان 96 به‌دست مشتریان ایرانی رسید. بازار مستعد خرید و فروش تیگوان، آن‌چنان قدرتمند است که باعث شده در محدوده قیمتی خودروهای سگمنت بالاترش (نظیر سانتافه، کولیوس و سورنتو) حضور داشته باشد. جالب است بدانید که تیگوان در بازار جهانی دو ویژگی مشتری‌پسند دارد. اول اینکه، نسخه لانگ دارد که فاصله محوری‌اش حدود 11 سانتی‌متر، بیشتر از تیگوان‌های ایران است. و دوم اینکه، همین پیشرانه 2.0 لیتری‌اش، نسخه اسپرت‌تری دارد با قدرت 220 اسب‌بخار دارد و فقط با جعبه‌دنده 8 سرعته قابل سفارش است. متاسفانه هر دو ویژگی‌، در دسترس مشتریان ایرانی نیست.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • ایربگ‌ جانبی عقب
    • تهویه سه‌گانه
    • ترمزهای مطمئن
    • بازار دست‌دوم
    • عدم نیاز به تنظیم سوپاپ‌ها (B-cycle)
  • نقاط ضعف
    • نداشتن سنسور نقطه کور (نسبت به رقبا)
    • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 4Motion با کنترل هوشمند
  • گیربکس 7 سرعته دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 180 اسب‌بخار
  • گشتاور 320 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.7 ثانیه
  • سرعت 208 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم
  • طول 4486 میلی‌متر
  • عرض 1839 میلی‌متر
  • ارتفاع 1646 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2681 میلی‌متر
  • وزن 1645 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 235/50R19
  • چرخ عقب 235/50R19
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته
  • سایر ویژگی‌ها کنترل پایداری تریلر

199 دیدگاه

Soheilesmaeili(27 روز پیش)

با سلام. دوستان بنده از اولین کسانی هستم که این ماشین رو خریدم. یعنی سی و چهارمین تیگوان پلاک شده کشور هست ماشینم. همون دوره ی اول ثبت نام کرده بودم. الان حدودا سه ساله دارمش و خواستم یه سری موضوعات اصلی رو درموردش عرض کنم. قبل از این ماشین بنز cls350 فیس قدیم و قبل اونم پرادو دودرب فیس قدیم داشتم و بعد اینو خریدم. درسته قابل مقایسه نیستن ولی به شخصه نسبت به هردوشون از تیگوان راضی ترم خداروشکر. ماشین سواریه فوق العاده نرم و راحت و لذت بخشی داره نسبت به هم سگمنت هاش. کیفییت ساختش فوق العاده بالاست. آپشن ها همشون مثل ساعت دقیق و بی دردسر کار کردن تا به امروز که حدودا 70 هزارتا کارکرده تا الان. روکش صندلی ها و تودوزی و کنسول و فرمان و کلیدها و همه مثل روز اول هستن. هیچ رنگ رفتگی و کهنه گی اصلا احساس نمیشه تو هیچ نقطه از ماشین. شتاب و کشش تو جاده ها و شیب ها فوق العاده خوبه. هندلینگ ماشین و ترمزهاش عالیه و هیچ ضعف و کمبودی احساس نمیشه از این بابت البته بازم عرض میکنم. (نسبت به سگمنت اش)، مصرف سوختش میتونم بگم در حد تندر 90 هست شاید. تو جاده هم که انگار بوی بنزین رو مصرف میکنه. فقط و فقط بنزین سوپر زدم بهش تا الان. و چند باری هم بدلیل عدم دسترسی به سوپر. مکمل استفاده کردم. به غیر از روغن موتور و فیلترها تا بحال هزینه ای نداشته. فقط تنها مشکل بنده اینه که تو شهرمون ( اردبیل ) چون نمایندگی نداره. و عدم اعتمادم به بعضی سرویسکاران. همیشه از نمایندگی تهران فیلتر و روغن شو خریداری کردم و برام ارسال کردن. شکر خدا تا الان مشکلی نداشته ولی مطمئنم اگه یه لوازم مصرفی خاصی عمرش تموم بشه و یا قطعه ای خراب بشه. به مشکل بر خواهم خورد. به دلیل عدم وجود نمایندگی گسترده و فراوانی قطعات. فقط این موضوع اذییتم میکنه. طراحی ماشین طوریه که خیلی خیلی ماشین تو دست و قرصی به نظر میاد موقع رانندگی و کاملا تحت کنترل و گوش به فرمان ... داخلش خیلی دلبازه شاید بعضی ماشین ها جادارتر باشن نسبت بهش ولی توشون انقدر احساس راحتی نمیکنی. و همین موضوع باعث شده ساعت ها باهاش رانندگی کنی و احساس خستگی نکنی خودم یبار حدودا 800 کیلومتر بدون توقف خاصی باهاش رانندگی کردم و هیچ احساس خستگی نداشتم. و دوستان یه چیز جالب توجه این ماشین سیستم تهویه ی رویایی این ماشین هست که فقط باید استفاده ش کنین تا فرق شو بدونین. و همچنین سیستم اتوپارک اش که خیلی دقیق کار میکنه. آپشن هاش بسیار کامل و کاربردیه. خلاصه قبل از خرید این ماشین. بین هم رده هاش خیلی تحقیق کردم و خریدمش و تنها ماشینی هم که اندازه ی این ازش خوشم اومد نیسان ایکس تریل نیوفیس 2018 بود که هنوزم دلم پیشش گیره. خلاصه دوستان نکته ی منفی من تو تیگوان پیدا نکردم جز اون قضیه ی خدمات و لوازم. ولی نکات مثبت خیلی داره. بازار خرید فروشش هم خوبه نسبتا. بد نیست. افت قیمت اش هم معمولیه. نمیشه گفت زیاده یا در حد سانتافه کمه. در کل مواردی مثل سواری خوب و کیفییت ساخت و دوام فنی و آپشن های کاربردی و اعتبار برند و امنیت برام ملاک بودن و منم این ماشین رو خریداری کردم ولطق خدا کاملا هم راضی ام ازش. امیدوارم تا حدودی به دردتون بخوره مطلبم ... موفق باشین. باتشکر از باما.

arianmask (21 روز پیش)

رنو کولیوس و نیسان ایکس تریل دقیقا یک محصول در دو ظاهرن!

Alireza000(25 روز پیش)

دوستان میشه بین rx 2013 و تیگوان از هر نظر بررسی کنین و نظر بدین

kakol(362 روز پیش)

قیمتش چنده این بهتره یا پورشه ماکان

Navid Qassemi (331 روز پیش)

فکر کنم ماکان خیلی گرون تر باشه این الان قیمتش 2.5 اما ماکان.....

صالح (141 روز پیش)

قیمت ماکان ار دو برلبر اینم بیشتره الان تیگوان ۲۶۰۰ ماکان حدود ۶۵۰۰ مشخصه ماکان بهتره

amirmohammadian (128 روز پیش)

دوست عزیز این چه سوالی که میکنی قیمت ماکان سه برابر اینه معلومه ماکان بهتره

Special (88 روز پیش)

داداش چی داری میگی قیمت ماکان تقریبا سه برابر اینه و اصلا قابل مقایسه نیسن صد درصد ماکان بهتره

none (58 روز پیش)

مفید بود توضیحاتون

hedayati (52 روز پیش)

سلام مسلما ماکان بهتر هست ولی نه به اندازه ۲ برابر قیمت

none (35 روز پیش)

خب معلومه تیگوان😂

ManiGR(37 روز پیش)

سلام منظور از عدم نیاز به تنظیم سوپاپ ها چیه؟

مرتضی هستم! (35 روز پیش)

مانی جان ارادت. یک نوع تکنولوژی ساخت موتور هست که براساس شرایط رانندگی مختلف، سوپاپ هارو بصورت اتوماتیک تنظیم کنه. بنابراین دیگه لازم نیست تویه کارکردهای مختلف، تنظیم سوپاپ رو انجام بدید

majid a7(116 روز پیش)

سلام . خواستم بدونم از نظر اپشن فقط تیگوان بهتره یا پاسات . میدونم مقایسه شاسی با سدان نامناسب هس . ولی شتاب و این چیزا اصلا مهم نیس برام . از نظر کیفیت هم هر دوش عالی ان . ولی از نظر اپشن بنظرتون کدوم بهتره ؟ با این ک کمی تفاوت قیمتی دارن

arshiparshiya (103 روز پیش)

والا مقایسه شاسی و سدان که کاملا اشتباه هستش و با توجه به نیاز باید خرید کرد اپشن ها تقریبا یکیه شاسی بلندش هم برا آفرد مناسب نیس فقط میتونم بگم اگه داخل شهر فقط می خوای رانندگی کنی پاسات ولی جاده زیاد میری و به جای بار بیشتر نیاز داری تیگوان نرمی پاسات یکم بیشتره و بازار دست دوم تیگوان هم بهتره از نظر استهلاک هم خود تعمیر کار های ماموت خودرو میگن پاسات بهتر هستش کمتر خرابی داره ولی در کل استهلاک ماشین هم بر میگرده به رانندش و شرایط نگهداری . من خودم هم به سواری نیاز داشتم هم شاسی برای همین سواری رو پاسات خریدم که تو این 30 هزار کیلومتر کاملا راضی بودم شاسی رو هم اول سورنتو داشتم که بعد 30 تا عقبش به شدت می کوبید برا همین فروختم و خیلی دلم می خواست شاسی رو هم تیگوان بگیرم ولی فقط به خاطر ضعف افرود ماشین دیگه گرفتم ولی میتونم بگم دنبال افرود نباشی از همه نظر ماشین خوبی هستش

Mahan84 (59 روز پیش)

این مقایست مثل مقایسه پژو ۲۰۶ با فولکس گلف جی تی آی میمونه

Majn(59 روز پیش)

دوستان سلام من سانتافه ۲۰۱۶ فول دارم خواستم بفروشم تیگوان بگیرم به نظر شما این کا رو بکنم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید .

najmussani(69 روز پیش)

سلام دوستان من اپتیما ۲۰۱۷ جی تی لاین وارداتی دارم ولی چند وقتیه خیلی جذب تیگوان شدم از طرفی تیگوان از لحاظ آپشن پایین تر از اپتیما هست کسی نکته ای داره که منو در تصمیم گیری کمک کنه؟ و اینکه تیگوان اپل کار پلی داره؟ نقشه تو کیلومتر جلو کار میکنه تو ایران؟ ممنون

Mehdi123 (66 روز پیش)

سلام دوست عزیز.بله اپل کار پلی داره و نقشه در مانیتور وسط توسط هر برنامه که بخواید اجرا میشه(google map-maps-waze) اندروید اتو هم داره.من اپتیما gt line داشتم اما واقعیت رو بگم سواری تیگوان برای من بسیار جذابتر و راحت تر بود.فقط اگر اپتیمای فول 2017 داری باید بگم سیسنم صوتی و رادار بین خط و کروز هوشمند و رادار جانبی رو نداری اما سیستم صوتیش بد نیست.

Vw(81 روز پیش)

توي اين رنج قيمت جزوه بهترين ماشين ها هست با اين سطح اپشني

AmirG(164 روز پیش)

آیا با بنزین ایران ماشین اذیت نمیشه ؟ آیا میشه قطعاتش رو گیر آورد ؟ و آیا نرمی کولیوس رو داره ؟

arshiparshiya (153 روز پیش)

بنزین ایرانی رو موتور تنفس طبیعی هم مشکل داره باهاش من 3 سال سورنتو داشتم با این که توربو نداشت منیفورش بدون مکمل صدا میداد توربو که بدون مکمل و اوکتان بعد 40 هزار تا باید ببوسی بزاریش کنار . در مورد نرمی هم نرم تر هستش ولی هر دو شاسی بلندن و نرمی سدان رو هیچ کدوم ندارن ولی از سورنتو که خیلی نرم تر هستش من سورنتو رو فقط چون تو جاده می کوبید فروختم . در مورد قطعات یدکی هم اگه تهران هستی یه بار بری تعمیر گاه مرکزیش جاده ویژه خیالت راحت میشه همه چیش رو موجود دارن مشکل قطعه پیدا نمی کنی ولی اگه تهران نیستی باید برا هر سرویس بری تهران چون به جز مشهد (که نرفتم نمیدونم در چه سطحی هستش) هیچ جای دیگه نمایندگی ندارن

Mahdi9749 (123 روز پیش)

تا اونجایی که من میدونم نمایندگی یه کیت مخصوص میفروشه ( الان که دارم اینو مینویسم ۲۰ میلیونه) که با نصب اون هیچ نگرانی بابت بنزین نخواهید داشت از لحاظ قطعات هم همینطور که عرض کرد نمایندگی داره و فک نکنم مشکل خاصی وجود داشته باشه

arshiparshiya (117 روز پیش)

کیت DTE که نمایندگی میفروشه برای بالا بردن راندمان ماشین هستش و به صورت هوشمند کار ری مپ کردن ای سی رو انجام میده و تا حدودی سعی بر کنترل زمان احتراق داره ولی چون بنزین (البته بنزین سوپر رو نمیگم چون بنزین سوپر تو شهرستان ها سخت پیدا میشه) معمولی عدد اوکتانش 87 هستش فرصت به شعم ماشین برای کنترل زمان احتراق رو نمیده و گرمای بالای سیلندر باعث احتراق زود هنگام و ضربه خلاف جهت به سیلندر میشه و سبب همون صدای تیک تیک ریز موتور یا همون ناک میشود و کیت پرفورمنس عملا در مورد ناک ماشین با بنزین معمولی بی تاثیر هستش . میشه اگر تو شهر هایی که بنزین سوپر به راحتی پیدا میشه زندگی می کنید از اکتان بوستر استفاده نکنید البته من بی ام و سری 5 داشتم یه مدت پرشیا خودرو میگفت با بنزین سوپر هم استفاده کنید چون اعداد ارقام شرکت نفت زیاد قابل اعتماد نیس ولی در هر صورت در مورد اوکتان اگر جای حرفی هم باشه در مورد مکمل هیچ شکی نیس که باید استفاده بشه چون ترکیبات سربی که داخل بنزین هست پدر موتور رو در میاره خود ماموت خودرو یه مکمل داره که پیشنهاد میکنه هر 7.500 کیلومتر که برای سرویس میاین یه بار از اون مکمل استفاده کنید امروز که دارم این متن رو می نویسم قیمتش در حدود 700 هزار تومان می باشد

arianmask (104 روز پیش)

خیر به اندازه نیو کولئوس نرم نیست.

Jie99xg2vj29xuydh2jie(111 روز پیش)

کیت سوخت فابریک چیه؟؟؟؟؟

Show More