• مشخصات فنی karoon
  • مشخصات فنی karoon
  • مشخصات فنی karoon
  • مشخصات فنی karoon
  • مشخصات فنی karoon
  • مشخصات فنی karoon

مشخصات فنی زامیاد کارون سال 1400 - 1404

18 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
بعد از عرضه وانت پادرا پلاس تک کابین، شرکت خودروسازی زامیاد از نیمه دوم سال 1401، نسخه دوکابین این وانت را هم به بازار کشورمان فرستاد؛ خودرویی که دیگر نامش پادرا پلاس نیست و باید آنرا «زامیاد کارون» صدا بزنیم! تولید آزمایشی وانت کارون (با نام کارخانه‌ای P2i) از اوایل سال 1400 شروع شد و حتی قرار بود در ایام دهه فجر
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.4
امتیازهای پنج‌گانه
3/10 رانندگی و فنی
4/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
4/10 کیفیت

نقاط قوت

شباهت فنی به پادراپلاس
بهبود تعلیق نسبت به پادراپلاس
بهبود فرمان‌پذیری نسبت به پادراپلاس

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
نداشتن ایربگ
پلتفرم قدیمی نیسان Z24
کمبود امکانات رفاهی
عدم بهبود تجهیزات نسبت به پادرا پلاس

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل عقب

گیربکس

6 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر بهبودیافته (M24)

حجم موتور

2.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

94 اسب‌بخار

گشتاور

187 نیوتن‌متر

سرعت

90 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

11 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

پیکاپ متوسط

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

5200 میلی‌متر

عرض

1750 میلی‌متر

ارتفاع

1760 میلی‌متر

فاصله محوری

3030 میلی‌متر

وزن

1890 کیلوگرم

حجم باک

55 لیتر

چرخ جلو

245/70R17

چرخ عقب

245/70R17

سایر ویژگی‌ها

ظرفیت بار تا 1620 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

2 اسپیکر

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

گارد و لاینر اتاق بار - رکاب جانبی
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای زامیاد کارون در بازار

زامیاد ریچ

زامیاد ریچ

مقایسه
فوتون تونلند 2.4 لیتر

فوتون تونلند 2.4 لیتر

مقایسه
کارا تک کابین 2 لیتر

کارا تک کابین 2 لیتر

مقایسه
دیدگاه کاربران
Mehrdad1112 2 روز پیش
سلام بعد از 33 هزار کیلومتر و گذشت یک سال از تحویل ماشین دارم نظر میدم 1. از لحاظ رخ و ظاهر نسبت به قیمت خیلی خوبه و واقعا با کلاس محسوب میشه 2. از لحاظ موتوری اصلا نباید بیشتر از نیسان ازش توقع داشت من محدودیت رو برداشتم با ریمپ 170 تا راحت می‌ره 3. هزینه اصتحلاک فوق‌العاده پایینه و موتورش خیلی قوی و کم اصتحلاکه ولی انتظار سرعت نداشته باشید ازش مصرف سوختشم یکم بالاس که باید کنار اومد باهاش یا دوگانه سوز کرد توی رنج سواری با این قیمت سورن میتونید بخرید و پیکاپ هم کارا میتونید بخرید پس از لحاظ قیمتی ماشین اقتصادی و خوبی محسوب میشه
پاسخ
0
0
0
علی نجفی 1404/6/24
حدود سه ماه هست که خریدمش با توجه به قیمتش و صفر بودن نسبت به رقبا به نظرم بهترین گزینس تو این بودجه من به عنوان سواری که استفاده میکنم سواری این کلاس خودرو کلا قابل مقایسه با ماشین های سواری نیست و همه پیکاپ ها خشک تر هستن بهترین مزیتش مثتورش هست که تامین قطعاتش بسیار راحته و به عنوان یه خودرو پیکاپ که فشار زیادی روش هست چه به عنوان افرود چه به عنوان خودرو کار این دغدغه رو نداری که مکانیکش یا قطعاتش اذیتم بکنه در جاده راضی منندس محدودیت سرعت روی ۱۱۰ تا داره (نسخه تک کابین روی ۹۰ تا قفل شده)که خود نمایندگی بعد از گارانتی میتونه برداره لاستیک هاش نقطه ضعفش هست که چه ظاهر چه سواری ماشین رو خراب کرده در کل حتی در مقایسه با پیکاپ های حدود دو تومن هم انتخاب منطقیه چون که دردسرش از لحاظ موتوری بسیار کمتره در بحث افرود درسته که ماشین تک دف هست اما در هر نقطه ای در ایران که برین(جز کویر) نیسان جواب خودشو پس داده
پاسخ
0
0
0
Biogam 1404/6/20
اگه میخواین اینو بگیرین حتما توضیحات رو بخونین تا از مزایا و معایب آگاه بشین .کسایی هم که سوارش نشدن و رانندگی نکردن بیخود نظر ندن .من مدل ۴۰۳ رو گرفتم ۱ میلیارد. ۱۲۰ تا راحت میره .به اون مشخصات توجه نکنین فقط کافیه کامپیوترش رو بردارید و تمام . سواریش خوبه بد نیست فقط به خاطر اینکه تعلیق عقب فنرشمشه یکم سفته اما خب طبیعیه چون ماشین باری سواریه. اما چاره داره میتونین روش کمک فنر گازی نصب کنین که کاملا مثل سواری نرم میشه . از مدل ۴۰۲ به بعد روش مانیتور نصب کردن و رودری رو تغییر دادن که به نظر من قشنگ تر شد . یه دوربین دنده عقب روش نصب کنین عالی میشه . دوتا باند جلو داره که اصلا کیفیت ندارن و یکم صدا بره بالا خش میوفته.البته عقب هم جای باند داره و هم سیم کشی انجام شدس که اینو گذاشتن به عهده مشتری . چراغش واقعا نور خوبی داره مخصوصا نور بالاش .اگه هدلایت نصب کنین که فوق العاده میشه . چراغش تنظیم ارتفاع هم داره.۳ سال خدمات پس از فروش هم داره که خیالتون راحته.سربالایی رو راحت میره اصلا نگران این موضوع نباشید .نیسان امتحانشو پس داده. مصرف بنزینش بستگی به این داره که چجوری استفاده کنین .به طور معمول اندازه پژو ۴۰۵ میسوزونه . لاستیک فابریکش همون لاستیک نیسونه که اصلا بدرد این ماشین نمیخوره . لاستیک گل جنگلی براش گرفتم تقریبا ۳۰ تومن هزینه شد که واقعا می ارزه چون خیلی نرم تر شد. بوقش اصلا به هیکل ماشین نمیخوره بهتره ۱۰۱۱ روش ببندین . دندش سخت جا میره که یکم استفاده کنین خوب میشه . چیزی که برام عجیبه اینه که کولرش هیچ تاثیری روی قدرت و شتاب نداره . ترمزش هم خوبه بد نیست اما چون عقب دیسکی نیست یه ذره ضعیف عمل میکنه که برای همچین پیکاپ سنگینی ترمز صفحه‌ای واقعا کار احمقانه‌ایه. بدنه خیلی محکمی داره که خیالتون رو از بابت امنیت راحت میکنه . بالاخره اگه نظر خرید دارین ماشین بدی نیستش . اما خب باید با معایبش کنار بیاین
پاسخ
0
0
1
Abosha 1404/6/16
سلام به همه ی کاربران همه ی این توضیحاتی که اینجا نوشتن غلط هستش با این ماشین می شه تا ۳.۵ تن بار زد مشکل سواریش هم بخاطر چرخ هاش هست اگه شما چرخ هاشو عوض کنید واقعا سواریش از ماشین های تویوتا بهتر میشه . بدنه محکم شاسی محکم. صندلی هاش خیلی نرمه ، چرم مصنوعی هست . بالای ۱۰۵ اسب بخار قدرت داره تا ۲۰۰ کیلومتر آبشن های داخلی هم خیلی زیاده ، ۲ اسپیکر هم نیست ، ۴ اسپیکره. من یک بار با این ماشین که رانندگی میکردم یه تیگه ۸ پرو با سرعخ ۱۶۰ تا از پشت به من زد ، تنها اتفاق جدی که افتاد سپر پلاستیکی ماشین کلا جمع شد . موتور ش هم اخرین و بروز ترین موتور زامیاد هست یعنی متور سبز زامیاد . خلاصه اگه پول این ماشین رو داشتید حتما بخرید ماشین عالی هست
پاسخ
0
0
0
Javad051 1404/2/13
سلام تازه یه دونه از نمایندگی تحویل گرفتم مدل ۴۰۳ ضعف مونتاژی داره نمایندگی پس از فروششم افتضاح ماشین رو ۱۰۰ تا قفل می‌کنه که بردم نمایندگی میگه تا ۴۰ هزار تا نمی‌شه دستگاه زد صندلی‌هاش خیلی خشکه اذیت می‌کنه زود خستت می‌کنه درهای ماشینو باید با لقد ببندیم که نمیشه کاریش کرد دیگه متاسفانه داداش نیسانه شیشه‌هاش خیلی ضعیفه باریکه طوری که وقتی تو خاکی باهاش میری شیشه‌هاش خیلی می‌لرزه باید عایق‌بندی کنی دیگه ماشین واسه باره اگه بخوای واسه سواری استفاده کنی باید یه سری تغییرات توش انجام بدی که واسه بارم قیمتش خیلی بالایه ماشین ایربکم ندارع به نظرم فقط رخ داره ماشین تو سربالایی دوبار ماشین خفه کرد نمی‌دونم علتش چی بود باکشم ۵۵ تا بیشتر جا نمی‌گیره مصرفشم که بالایه خلاصه من که پشیمونم از خریدنش توصیه می‌کنم شمام نخرید توش گیر می‌کنید موفق باشید
پاسخ
0
1
1