بعد از تصویب آزادسازی واردات خودرو در سال 1401، شرکت پارس خودرو نیز دست به کار شد و با همکاری شریک قدیمی خود، یعنی شرکت زوتی، کراساور کوچکی با نام DL5 را ابتدا در تابستان 1402 رسما رونمایی کرد و سپس در پاییز 1402 نیز تحویل اولین سری آنرا با مدل 2023 آغاز نمود. البته نام DL5 صرفا برای بازار
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
خدمات پس از فروش
پیشرانه میتسوبیشی (4G15)
نقاط ضعف
طراحی نسبتا ساده
نداشتن دریچه تهویه عقب
سطح امکانات و تجهیزات ایمنی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2023 تا 2024مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با حالت برفیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4G15T)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
144 اسببخارگشتاور
215 نیوتنمترسرعت
180 کیلومتر برساعتابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4405 میلیمترعرض
1830 میلیمترارتفاع
1640 میلیمترفاصله محوری
2610 میلیمتروزن
1420 کیلوگرمحجم باک
48 لیترچرخ جلو
215/55R17چرخ عقب
215/55R17سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومی دو رنگسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکر - هندزفریمانیتور
8 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USBسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
نیمه اتوماتکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
شاهانیرانی 1404/1/31
سلام عزیزانی که زوتی دارن بفرماین ماشین شما هم تو سرعت پانزده تا سی بخصوص تو ترافیک شهری گیربکس زوزه داره و واقعا
ازار دهنده هست .لطفا راهنمایی کنید
پاسخ
1
0
0
Zoti 1404/2/10
درود بر شما این صدایی که فکر میکنید در دور 1.5تا 2زوزه گیریبکس هست کاملا در اشتباه هستین این صدای موتور هست در واقع این تیپ موتور میتسوبیشی این صدا رو داره حالا برای اینکه بهتون اثبات بشه در حالت سکون دور موتور رو نزدیک 2نگه دارین همون صدا میاد نگران نباشین
0
0
Zoti 1404/1/26
زوتی از بهترینهای بازار تو رنج قیمتی میباشد
پاسخ
0
0
0
Zoti 1404/1/26
درود به دوستان
کلا نظرات رو خوندیم مابین نظرات بعضی دوستان اومدن و یه حرفی زدن که این ماشین بدرد نمیخوره .
بنده دقیقا یکسال هست که این ماشین رو دارم 25هزار کیلومتر راه رفتم داخل و خارج شهر تورنج قیمتیش عرض میکنم تورنج قیمتیش دوباره بعضی دوستان نیان بگن لکسوس بهتر از اینه یا بنز و بی ام وتو این رنج نظیر ندارد داخل ایران با پول این ماشین یا باید دنا تارا شاهین اتومات سوار بشید منظورم کل ماشین ها صفر هست ویک سواری عالی در حد ماشین های بالاتر هم به شما میده نمیتونم بگم بی نقص هست خیر نواقصی هم داره ولی باید دید که چقدر هزینه کردید و چه انتظاری دارید شما پول ماشین ایرانی دادی انتظار لندکروز نباید داشته باشی بنده حداقل 35سال رانندگی کردم از همه برندهای مطرح هم ماشین داشتم فکر نکنید از پراید سوار این ماشین شدم که خیلی بهم حال بده نه از بی پولی این ماشین رو خریدم و تا بینهایت ازش راضی هستم نسبت به پولی که دادم مگه چقدر پول دادم که بخوام مقایسه داشته باشم درضمن درحال حاضر هم این ماشین رو دارم هم فیدلیتی پرایم از لحاظ اپشنی ضعیف تر هست از لحاظ تیپ و قیافه سلیقه ای هست ولی تو بحث فنی خیلی خیلی بالاتر چه از لحاظ زیربندی موتوری و اطاق و بدنه و رنگ این ماشین تیگو هفت هم داشتم که خیلی مزخرف بود دیگه چی باید بگم که در خرید این ماشین شک نکنید بینظیر هست با این قیمت نه خریدارم نه فروشنده تا پایان گارانتی سوار میشم بعد میفروشم فقط این ماشین به دلیل تبلیغات ضعیف و واردات محدود قیمتش پایین هست
پاسخ
0
0
0
Aghasem 1404/1/10
با سلام خدمت دوستان عزیز زوتی دی ال فایو یکی از شاسی های ارزان قیمت که شرکت هیچ دخل و تصرفی در تولید آن نداشته کاملاً وارداتی است از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت با هم قیمتهای خود هستش و از همه مهمتر خدمات پس از فروش سایپا این محصول رو اپورت میکنه بنده ۸ماه هست که این ماشین رو خریدم و ۷۰۰۰ کیلومتر راه رفتم تست جاده در باران و مه تهران به یزدرفتم و راضی بودم با این قیمت و کیفیت نمیشه چیز دیگری خریدو اینکه ۶ از ۱۰ رو از کارشناسان گرفته خودرو ۲۰۷ زیر ۴ امتیاز کارشناسی داره
پاسخ
0
0
1
mohsen91 1404/1/9
بنده حدود ۲۰ هزار تا با ماشین کار کردم.
هم سفر رفتم و هم داخل شهر ازش استفاده کردم
قبلش هایما S5 پلاس با گیربکس AT داشتم که با اونم حدود ۲۵ هزار تا رانندگی کردم.
تو مقایسه:
زوتی از نظر کیفیت و قدرت موتور یک سروگردن از هایما s5 بهتره و واقعا توی جاده میشه این قدرت موتور رو حس کرد
هایما s5 گیربکس بهتری داره و واقعا نرمی بسیار خوبی داره. اما هایما درایو مود نداره ولی زوتی درایو مود برفی داره!
از نظر صدای موتور زوتی در حرکت توی سرعت ۲۰ تا ۳۰ صدای موتور داخل کابین بیشتر از هایما S5 است ولی سرعت که بالاتر میره صداش از هایما S5 هم کمتر میشه.این موضوع بستگی به حساسیت خود شما داره که این صدا براتون زننده باشه یا نه!
در مورد کیفیت ساخت قطعات: واقعا زوتی خیلی خیلی بهتره و باید برای تولیدات و مونتاژهای داخلی تاسف خورد. بنده برای هایما سانروم هم عوض کردم! همون روز اول که هایمارو تحویل گرفتم متوجه شدم بخاری کار نمیکنه . بعد یک مدت ولوم ضبط خراب شد و کم و زیاد نمیشد و خیلی مشکل ریز و درشت دیگه که منو هر بار وادار میکرد که به نمایندگی مراجعه کنم !
داخل زوتی تودوزی چرم دارم و حس خیلی خوبی رو به راننده منتقل میکنه ولی هایما S5 واقعا داخل کابین خشک و بی روحی رو داره.
از نظر موجودی قطعات با توجه به وارداتی بودن خودرو مطمانا شرایط هایما رو نداره
ولی از نظر نمایندگی تمامی نمایندگی های سایپا پذیرشش میکنند.
قابلیت هایی که داخل زوتی هست و هایما اصلا بویی ازشون نبرده: کنترل خودرو را سرازیری اتوهلد ترمز پارک برقی هنگامی که راهنما میزنید چراغ های مه شکن پایین به صورت خودکار روشن میشوند که موقع دور زدن دید بهتری رو در شب به راننده میده و واقعا من حس خوبی از این موضوع گرفتم برف پاک کن خودش اتوماتیک بسته به شدت باران سرعتش رو تنظیم میکنه چراغ های جلو به صورت اتوماتیک هستند و در شب اتوماتیک روشن میشوند و هنگامیکه خودرو خاموش است چراغ ها اتوماتیک خاموش میشوند. آینه عقب فتوکرومیک داره و موقع ای که خودرو عقب چراغ بالا میاد میتونین ازش استفاده کنید
جای دوربین ۳۶۰ و سانروف تو این ماشین خالیه که بنظرم این دو موضوع خیلی بیشتر از موضوعات دیگه باعث اختلاف قیمتش با هایما S5 شده.
این خودرو از نظر موتوری اصلا به مشکل نمیخوره و یک عمر براتون کار میکنه و چند وقت دیگه همین ماشین جز ماشین های محبوب میشه. الان زوتی T300 که بین راننده تاکسی ها بشدت محبوب است. اون خودرو هم موتور میتسوبیشی رو داره!
شما حاضرید این ماشین رو با اختلاف قیمتی (در حدود ۲۰۰ میلیونی) از هایما S5 خرید کنید؟
پاسخ
2
0
2
mohsen91 1404/1/21
این خودرو تاخیر پدال گازش خیلی خیلی کمه و با سرگاز سربالایی ها رو خیلی خیلی راحت تر از هایما و خیلی از خودروهای ام وی ام ، میره. گیربکس CVT هایما که خیلی افتضاح بود و یکی از دلایلی که ایرانخودرو گیربکس AT رو روی این ماشین گذاشت بخاطر همین بی کیفیت بودن گیربکس CVT هایما بود. زوتی DL۵ واقعا از نظر موتوری و گیربکس حرف نداره
0
1
Arian2676 1404/1/18
مرسی عزیز فقط یسوال منم هایما دارم ولی ۹۷ه از اون نوع cvt یش بنظرت گیربکس cvt زوتی بهتره ؟یعنی موقع گاز دادن و اینا خوب راه میفته لگ و اینا نداره؟؟چون میخواستم عوض کنم ممنون میشم جواب بدی
0
1