مشخصات فنی زوتی Z300 سال 2014 - 2014
سال
زوتی، سال 2012 اولین سدان کامپکت خود را با پیشرانه میتسوبیشی در نمایشگاه پکن رونمایی کرد. طراحی این خودرو پیشرفتهتر از زبان بصری صنعت خودروسازی چین بود چراکه واقعیت آن است که Z300 تقریباً یک کپی تمامعیار از تویوتا آلیون بود. دو سه سال بعد از عرضه نسخه اولیه، زوتی فیسلیفت فوقالعاده چشمنوازی از Z300 را معرفی کرد که حالا
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
تعلیق نرم و کارآمد
پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی
تجهیزاتی بیشتر از آریو مونتاژی
نقاط ضعف
عایقبندی کابین
عملکرد جعبهدنده در سبککردن یا معکوس (مدل اتومات)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2014مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
112 اسببخارگشتاور
151 نیوتنمترشتاب
11.5 ثانیهسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.2 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4565 میلیمترعرض
1766 میلیمترارتفاع
1486 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1275 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
195/65R15چرخ عقب
195/65R15سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
5 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - DVD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
علی12345 1403/1/18
آریو واقعا مررررده . سواری بسیار نرمش شما رو به یاد تویوتا کرولا میندازه،بخاطر ارگونومی بسیار عالی کابین شما خیلی توش راحتید و حتی در رانندگی ۲۴ساعته خسته نمیشید. صدای موتور داخل کابین میاد و انتقال صدا کمی کمتر از پژو و دنا هست ، پیچش ماشین برای سروته کردن در عالی ترین توصیف ممکنه، هندلینگ خودرو واقعا بدون ضعفه، قدرت موتور شبیه به چانگان هست و اگر بخاید بیشتر بشه باید یه تیونینگ انجام بدید که با هزینه الان حدودا یه تومن میشه. گیربکس آلمانی هم که نیاز به تعریف نداره... تنها ضعف ماشین توی قدرت موتوره که گفتم چطوری رفع میشه
هرکس آریو سوار بشه دیگه سوار دنا و تارا و شاهین و اینا نمیشه؛از دارندگان آریو آمار بگیرید
پاسخ
0
0
1
حسین زاده 1402/8/15
سلام دوستان. من یه ۹۹ خریدم خیلی صدای موتور توی اتاق میاد.طبیعیه؟
پاسخ
2
0
0
ویژه 1 1402/8/20
صدای موتور مشکلات زیادی دارد باید ماشین از نزدیک بازدید بشه پشنهاد اول حتما از نمد کاپوت خود اطمینان حاصل بفرمایید بعد از ان حتما در اسرع وقت اگر واقعا صداش زیاده به نمایندگی مراجعه کنید
0
0
سیاوشم 1402/8/17
بله اصولا این مساله رو داره اما دقت داشته باشین صدا از ناحیه سرسیلندر نباید باشه
0
0
st65 1401/5/22
سلام دوستان زوتى اتومات بگيرم يا ام وى ام ٥٥٠ اتومات
پاسخ
1
0
0
Ali77 1401/6/21
درود، طبق تجربه شخصی خودم هیچکدوم ارزش خرید نداره در ایران نه اینکه بد باشن بلکه بهتره شرایط رو پذیرفت، بنده خودم مزدا تازه مونتاژ خود ایران رو داشتم در مسافرت بین استانی بلبرینگ یکی از چرخها آسیب دید،کار یکی دوساعته ب راحتی یک شبانه روز اون هم با التماس و هزینه خیلی بیشتر طور کشید یا عزینههای سرویس دورهایش خیلی خیلی بیشتر از گرونترین پژوهای مونتاژی بود درصورتی ک سواری زیاد متفاوتی نداشت، یا یک بار در اتوبان پنچر شدیم اومدیم ک زاپاس رو بندازیم بطوراتفاقی آچار چرخمون عوض شده بود و آچار نداشتیم شاید باورتون نشه چقدر یدککشهای اتوبان تهران قم اومدن و اما آچارش رو نداشتن حتی دوتا پلیس اومد باز نداشتن و چقدر اذیت شدیم تا اینکه یک راننده تریلی ماک یکی از بوکسهاش ب مهره چرخش خورد با همه خوبیهای مزدا، تصمیم گرفتم ماشین رو بفروشم و بجاش دوتا پژو تروتمیز گرفتم. خداروشکر خیلی راضی هستیم و تقریبا توی هر محلهای لوازم و مکانیکیش هست
4
0
mjdp1386 1399/11/11
اخرین سرعت این ماشین چقدره
پاسخ
1
0
0
علی12345 1403/1/21
من باهاش ۱۸۰ راحت رفتم ولی لزومی نداره آدم ببنده به ماشین؛اینجا ایرانه...اگر دنبال ماشین برو هسی یه ماکسیما بخر ۲۲۰ پرکن و پر بکش
0
0
am.sha 1398/11/23
سلام میخواستم بدونم آیا z300 اتومات صفر هم وجود داره .
پاسخ
1
0
0
Parsa96 1398/12/21
خیر فقط یه مدل داره اونم 2014 بعدش مونتاژ سایپاس به اسم s300 و آریو
0
0