برای رسیدن به سرعت 370 کیلومتر بر ساعت الزاماً نباید لوئیس همیلتون باشید!

7 ابرخودرویی که سریع‌تر از یک خودروی فرمول یک هستند

20 فروردین 1397 18:59
  • استادان سرعت...!

    استادان سرعت...!

    هیچ کس نمی‌تواند منکر این قضیه شود که خودروهای فرمول یک بسیار سریع هستند. هر رشته فیبر کربن مورد استفاده در آن‌ها و حتی فرمان خودرو به گونه‌ای طراحی می‌شوند که پرفورمنس آن را به بهترین حالت برساند، سوالی که اینجا مطرح می‌شود این که آیا می‌توانید با خودرویی که مجوز حرکت در خیابان دارد با سرعت بیشتری نسب به یک مدل فرمول یک رانندگی کنید؟ داخل پیست پاسخ منفی است، ولی بالاترین رکورد سرعتی که توسط یک خودرو فرمول یک ثبت شده 372 کیلومتر بر ساعت که در سال 2016 توسط خودروی FW38 تیم ویلیامز ثبت شده بود. در این مطلب شما را با 7 خودرویی آشنا می‌کنیم که از یک مدل فرمول یک سریع‌تر هستند. با ما همراه باشید تا از کندترین آن‌ها تا قهرمان فعلی سرعت دنیا را به شما معرفی کنیم.

  • مک لارن اف وان - 386 کیلومتر بر ساعت

    مک لارن اف وان - 386 کیلومتر بر ساعت

    نخستین خودروی جاده‌ای مک لارن خیلی سریع توانست با پرفورمنس فوق العاده ای که داشت در صدر اخبار دنیا قرار بگیرد. این خودرو که در طراحی آن از برخی مواد اولیه خودروهای مسابقه‌ای استفاده شده بود، از یک موتور دوازده سیلندر خورجینی قرض گرفته شده از ب‌ام‌و با 627 اسب بخار نیرو بهره می‌برد. یک رکورد سرعت 386 کیلومتر بر ساعت که توسط این خودرو ثبت شد، اف وان را به خودرویی افسانه‌ای در میان ماشین بازها تبدیل کرد.

  • بوگاتی ویرون - 408 کیلومتر بر ساعت

    بوگاتی ویرون - 408 کیلومتر بر ساعت

    ساخت خودرویی که بتواند حداکثر سرعتی بالای 400 کیلومتر بر ساعت داشته باشد چالش بسیار بزرگی است، ولی این که بتوانید خودرویی بسازید که به این سرعت برسد و در عین حال امن باشد، غیرممکن است؛ البته همه این گونه فکر می‌کردند! بوگاتی ویرون که در طراحی آن، گروه فولکس واگن زمان زیادی صرف کرد و بهترین مهندسان خود را روی پروژه آن گذاشت، ثابت کرد که این حرف اشتباه است. این خودرو با داشتن نیرویی برابر با 987 اسب بخار، از یک موتور شانزده سیلندر W شکل بهره می‌برد و در سال 2005 توانست با ثبت سرعت 408.4 کیلومتر بر ساعت، رکورد دنیا را بکشند.

  • SSC Ultimate Aero - 412 کیلومتر بر ساعت

    SSC Ultimate Aero - 412 کیلومتر بر ساعت

    ابرخودروی SSC Ultimate Aero در سال 2007 بعه طور رسمی با ثبت رکورد سرعت 412 کیلومتر بر ساعت، رکورد ویرون را شکست و خود را به عنوان سریع‌ترین خودروی جهان مطرح کرد. این ابرخودروی دیفرانسیل عقب آمریکایی از یک موتور 6.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی با 1183 اسب بخار نیرو استفاده می‌کند. اگر فکر می‌کنید چنین موتوری خیلی ترسناک است، باید به شما بگوییم که در این خودرو خبری از ترمز ABS یا سیستم کنترل کشش نیست.

  • بوگاتی شیرون - 420 کیلومتر بر ساعت

    بوگاتی شیرون - 420 کیلومتر بر ساعت

    آیا فکر می‌کردید جدیدترین مدل بوگاتی در جایگاه شماره یک قرار خواهد گرفت؟ شاید روزی این اتفاق بیفتد، ولی هنوز کمپانی تست سرعت حداکثری روی آن انجام نداده است. بوگاتی در این باره فقط ادعا می‌کند که خودروی آن‌ها می‌تواند حداکثر سرعتی بالای 420 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. ما انتظار داریم زمانی که شیرون به تایرهایی مناسب که بتوانند گرمای بسیار زیاد حاصل از حداکثر سرعت واقعی خودرو را تحمل کنند مجهز شد، این ابرخودرو رکورد سرعت جدیدی ثبت کند. 1479 اسب بخار نیرو این خودرو قطعاً به ثبت یک رکورد سرعت شگفت انگیز کمک زیادی خواهد کرد.

  • بوگاتی ویرون سوپر اسپرت - 431 کیلومتر بر ساعت

    بوگاتی ویرون سوپر اسپرت - 431 کیلومتر بر ساعت

    در حالی که شیرون هنوز حداکثر توان خود را در معرض نمایش نگذاشته است، ویرون سوپر اسپرت با ثبت رکورد 431 کیلومتر بر ساعت خود را به عنوان سریع‌ترین مدل در میان خانواده بوگاتی توانسته مطرح کند. به دلیل این که مدل تولیدی این خودرو از یک محدود کننده سرعت الکترونیکی به منظور افزایش ایمنی خودرو استفاده می‌کرد، در سال 2010 و همزمان با ثبت این رکورد بحث‌هایی زیادی در مورد صحت و سقم آن انجام شد. افرادی که مسئول ثبت رکورد بودند در نهایت به این نتیجه رسیدند که این محدود کننده الکترونیکی مشکلی ایجاد نکرده است.

  • هنسی ونوم جی تی - 435 کیلومتر بر ساعت

    هنسی ونوم جی تی - 435 کیلومتر بر ساعت

    با تقریباً 64 کیلومتر سرعت بیشتر از یک مدل فرمول یک، هنسی ونوم جی تی یکی دیگر از آمریکایی‌هایی است که زمانی عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را به خود اختصاص داده بود. 435 کیلومتر بر ساعت بدین معنی است که یک ونوم می‌توانست به راحتی والتری بوتاس را در خودروی ویلیامز خود در گرن پری مکزیک شکست دهد!

  • کوئنیگزگ آگرا آر اس - 447 کیلومتر بر ساعت

    کوئنیگزگ آگرا آر اس - 447 کیلومتر بر ساعت

    در زمان نوشتن این مطلب، کوئنیگزگ آگرا آر اس رسماً سریع‌ترین خودروی دنیا با سرعت ثبت شده 447 کیلومتر بر ساعت است. جالب است بدانید که آر اس می‌تواند سرعت خود را زیر 36.5 ثانیه از صفر به چهار صد کیلومتر رسانده و دوباره به طور کامل توقف کند.

دیدگاه کاربران