هیولاهای ارزان قیمت دنیای خودروها
10 خودروی ارزان قیمت بالای 500 اسب بخاری بازار
هیولاهای ارزان قیمت دنیای خودروها
اعتراف کنید، همه ما دوست داریم که روزی یک خودرو با پیشرانه بالای 500 اسب بخار قدرت داشته باشیم. علاوهبراین، شما ممکن است بخواهید خودروی قدرتمندتان ضمانتنامه هم داشته باشد و در بازار، به راحتی بتوانید آن طور که دوست دارید آنرا تقویت بکنید. داشتن چنین خودرویی بدون شک آرزوی هر ماشینبازی است. حال، اگر تا به حال به داشتن چنین خودرویی فکر کرده باشید، بدون شک از قیمت بسیار بالای آنها هم «باخبر» هستید. هیچ کس دستگاه چاپ اسکناس ندارد و خیلیها شاید نتوانند برای خرید خودرو، بودجههای بسیار بالایی اختصاص دهند. اما بیایید فرض کنیم شما بین 52 تا 82 هزار دلار پول نقد دارید در این مطلب، ما شما را با 10 خودروی بالای 500 اسببخاری آشنا خواهیم کرد که با این بودجه میتوانید بخرید.
1 - فورد موستانگ شلبی GT350
526 اسببخار، 58 هزار و 140 دلار
جانشین فورد برای مدل موستانگ بار دیگر نام شلبی 350GT را زنده کرده، نامی که تاریخچهای بسیار غنی در آمریکا دارد. این نسخه جدید به یک پیشرانه قدرتمند 5.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی با یک میللنگ کف تخت مجهز است که 526 اسببخار قدرت تولید میکند. علاوهبر قدرت بالای پیشرانه، شلبی 350GT بدون شک ظاهر فوقالعاده زیبایی هم دارد.
2 - شورولت کامارو ZL1
650 اسببخار، 63 هزار و 795 دلار
کامارو ZL1 1LE، که نسخه مسابقهای ZL1 محسوب میشود، سال گذشته در پیست آزمایشی Lightning Lap توانست همه نگاهها را با عملکرد کمنظیرش به خود خیره کند. خودرویی که حتی مدل گرانقیمت مرسدس آامگ GT R هم حرفهای زیادی برای گفتن کنار آن ندارد. ZL1 استاندارد از همان پیشرانه 650 اسببخاری سوپرشارژردار هشت سیلندر خورجینی ZL1 1LE استفاده میکند و شاسی آن، هنوز هم بر روی پلتفرمی ساخته میشود که بهترین فرمانپذیری را در این
3 - دوج چلنجر SRT هل کت
707 اسببخار، 67 هزار و 340 دلار
تقریباً 25 سال پیش، زمانی که جنرال موتورز از نسل چهارم شورولت کامارو و پونتیاک فایربرد رونمایی کرد، همه ما فکر میکردیم که بهتر از پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر خورجینی 275 اسببخاری آن، پیشرانه دیگری نمیتواند ساخته شود. ولی اوضاع خیلی زود، زمانی که موپار (Mopar) از چلنجرهای مجهز به پیشرانه 7 لیتری همی رونمایی کرد، دچار تغییر شد. آن روزها این کامارو در مقایسه با رقبای خود بسیار قدرتمند بود، ولی به هیچ وجه نمیشد آن را با مدلهای بینظیر دهه 70 میلادی مقایسه کرد.
4 - دوج چارجر SRT هل کت
707 اسببخار، 69 هزار و 340 دلار
چارجر هل کت را میتوان یک چلنجر SRT هل کت در یک پکیج چهار در با سواری بهتر معرفی کرد، خودرویی که به هیچ وجه نمیتوان آن را رقیبی برای مثلاً بامو M5 در نظر گرفت. این خودرو بیشتر یک پادزهر برای فرمول ساخت سدانهای اسپرت آلمانی است و میخواهد به آلمانها ثابت کند که برای بهترین بودن، حتماً نباید دنباله رو مسیر آنها بود. پشت فرمان بنشینید، خودرو را روشن کنید و بوم! شما جونیور جانسون (Junior Johnson) هستید که رقبای خود را در یک مسابقه ناسکار دنبال میکنید. با خروج شورولت SS از خط تولید، چارجر هل کت آخرین مدل از این نوع خودروهای آمریکایی محسوب میشود.<
5 - مرسدس آامگ C 63S سدان
503 اسببخار، 74 هزار و 695 دلار
همین الان در مورد فرمول سدانهای اسپرت آلمانی برای شما صحبت کردیم. آن را به کل فراموش کنید. خودرویی که اینجا میبینید، قویترین نسخه C کلاس جدید بنز بوده و یکی از معدود خودروهای سگمنت سدانهای اسپرت کامپکت محسوب میشود که هنوز شرکت، تصمیم به توقف تولید آن نگرفته است. در شرایطی که این روزها خودروهای بزرگ در حال محبوبتر شدن هستند، وجود چنین مدلهایی میتواند فوقالعاده ارزشمند باشد. پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی آن بسیار قدرتمند است و شاید بتوان گفت کمی از نظر جذابیت در مقایسه با نسل قبلی 63C کم بیاورد. سدان 63C را میتوان ارزانترین
6 - آلفارومئو جولیا کوادریفولیو
505 اسببخار، 75 هزار و 295 دلار
با داشتن دو اسببخار قدرت بیشتر و دو سیلندر کمتر در مقایسه با C63 S، آلفارومئو جولیا کوادریفولیو حرفهای زیادی برای گفتن دارد. ولی این چگونه ممکن است؟ به راحتی! آلفا برای این مدل از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی ساخت فراری استفاده و تغییراتی روی آن، از جمله افزایش بوست توربو انجام داده است. جولیا، این ایتالیایی اصیل در لیست 10 خودرو برتر مجله کار اند درایور (Car and Driver) توانست حضور پیدا کند. طراحی ظاهری آن فوقالعاده است، صدای اگزوز کمنظیری دارد و شاسی آن یکی از بهترین سواریهای
7 - شورولت کوروت Z06
650 اسببخار، 80 هزار و 590 دلار
اجازه دهید همین اول کار، خیال شما را راحت کنیم. شما به هیچ وجه به Z06 نیاز نخواهید داشت. Z51 با 460 اسببخار قدرت خود، قطعاً میتواند همه نیازهای شما را برطرف کند. کسی که بیخیال Z51 شده و سراغ Z06 را میگیرد، یا یک ماشینباز واقعی است یا نیاز خیلی شدیدی به شوآف کردن دارد. دید راننده از پشت فرمان و روی کاپوت جلو به قدری خوب است که شما ممکن است حتی طراحی نه چندان زیبای عقب آن را فراموش کنید. Z06 از یک پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر خورجینی بهره میبرد و سواری با آن واقعاً لذتبخش است. قویترین نسخه آن LT4 با 650 اسببخار است که هر ماشینبازی آرزوی داشتنش را دار
8 - جگوار اف پیس SVR
575 اسببخار، 80 هزار و 985 دلار
جگوار لندرور دو پیشرانه قدرتمند تولید میکند که شامل یک نسخه 300 اسببخاری از پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر Ingenium و پیشرانه 5 لیتری 8 سیلندر خورجینی سوپرشارژردار موجود در اف پیس SVR میشوند. این پیشرانه هشت سیلندر خورجینی را جگوار لندرور فقط روی برخی از بهترین و گرانقیمتترین خودروهای خود ارائه میکند. ارزانترین راه برای رسیدن به آن، خرید اف پیس SVR است که نسخه 575 اسببخاری آن را در اختیار شما قرار خواهد داد.
9 - آلفارومئو استلویو کوادریفولیو
505 اسببخار، 81 هزار و 590 دلار
اگر یک کراس اور کامپکت هشت سیلندر بریتانیایی برای شما به اندازه کافی جذاب نیست، دوست داریم نظرتان را در مورد یک کراس اور کامپکت ایتالیایی با یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی توربو دوقلو بدانیم! استلویو کوادریفولیو صدای اگزوزی شبیه به جولیا دارد و با تواناییهای بالای خود، میتوان آن را به عنوان یک مدل همه کاره مطرح کرد. اگر نظر ما را بپرسید، ترجیح میدهیم جولیا را خریده و با 6295 دلار باقی مانده، آن را تقویت کنیم!
10 - مرسدس آامگ 63 SGLC کوپه
503 اسببخار، 81 هزار و 745 دلار
ما باید اینجا یک سوال بسیار منطقی از آلمانها بپرسیم! چرا یک نفر باید GLC را در یک بادی استایل به درد نخور و با یکی از بهترین تیونینگهای پیشرانه خریداری کند؟ کافیست 63GLC فوقالعاده را انتخاب کنید و آامگ، این خودرو را با یک نسخه 469 اسببخاری از پیشرانه 4 لیتری توربو دوقلو در اختیار شما میگذارد. اگر شما مدل S با 503 اسببخار قدرت که قبلاً هم در مورد آن صحبت کردیم را میخواهید، باید مدل کوپه را خریداری کنید، خودرویی که تمام معایب یک سدا