رانندگی در یک کشور غریب،‌ کار هر کسی نیست!

نگاهی به 10 مورد از مسخره‌ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در دنیا

27 فروردین 1397 17:20
  • برخی از این قوانین را باور نخواهید کرد!

    برخی از این قوانین را باور نخواهید کرد!

    اگر رانندگی در یک شهر دیگر کشورتان برای شما کاری سخت به نظر می‌رسد،‌ حالا تصور کنید رانندگی در یک کشور دیگر چقدر پر دردسر می‌تواند باشد! مواردی مثل جاده‌های پر از دست انداز، علایم جاده‌ای عجیب و غریب،‌ صفحه کیلومترهای خودرو که به مایل نوشته شده‌اند و فرمانی که ممکن است در سمت راست قرار گرفته باشد و شما را مجبور کند که با دست چپ دنده عوض کنید همه و همه ثابت می‌کنند که رانندگی در یک کشور غریب،‌ کار هر کسی نیست! حال بحث قوانین راهنمایی و رانندگی بماند که خود می‌تواند حتی بسیار بیشتر از مواردی که ذکر شد، دردسرساز شود. وب سایت هافینگتون پست مطلبی در این باره منتشر کرده و به بررسی مسخره‌ترین قوانین راهنمایی و رانندگی دنیا پرداخته است. ما تغییراتی در آن ایجاد و 

  • تایلند

    تایلند

    ما لیست خود را با یک قانون ساده ولی به شدت اجرایی در تایلند شروع می‌کنیم. به گزارش یاهو، در این کشور توریستی مشهور آسیایی، رانندگان، چه مرد و چه زن، هر چقدر هم که هوا گرم باشد اجازه ندارند پیراهن یا تی شرت خود را حین رانندگی در بیاورند! این قانون در مورد رانندگان تمامی وسایل نقلیه از جمله خودروها، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و کامیون‌ها هم صادق است. سؤال ما فقط این است: آیا کسی که رانندگی نمی‌کند می‌تواند تی شرت خود را درآورده و در صندلی عقب خودروی روباز خود آفتاب بگیرد؟!

  • آفریقای جنوبی

    آفریقای جنوبی

    در حالی که آفریقای جنوبی ظاهراً به ازای هر 5 نفر فقط یک خودرو دارد، با این حال باز هم دولت این کشور حس می‌کند باید قوانین سخت گیرانه ای برای حفاظت از جان حیوانات داشته باشد. یاهو می‌گوید در این کشور قانونی وجود دارد که طبق آن راننده یک خودرو با درخواست یا اشاره یک چوپان یا کسی که گله‌ای از حیوانات مانند گاو، گوسفند، اسب، بز، شتر مرغ، الاغ یا خوک را حمل می‌کند باید خودروی خود را متوقف کند. جریمه تخطی از این قانون می‌تواند تا 2 میلیون تومان برسد و حتی ممکن است به عنوان مثال؛ زیر گرفتن یک شتر مرغ به دردسرهای دیگری مانند شکایت انجمن‌های حمایت از حیوانات هم منجر شود!

  • ژاپن

    ژاپن

    باز هم به گزارش یاهو، در ژاپن یک قانون عجیب و غریب وجود دارد که طبق آن، پاشیدن آب روی عابر پیاده در این کشور غیر قانونی است. ظاهراً، سخت گیری در اجرای این قانون طی ماه ژوئن که طوفان‌های شدید خیابان‌های این کشور را پر از آب می‌کنند بیشتر می‌شود. یک قانون عجیب و غریب ژاپنی دیگر این که، در این کشور، قانون به افرادی که به سن مجاز نوشیدن الکل رسیده‌اند اجازه می‌دهد بدون مشکل بتوانند داخل خودرو مشروبات الکلی بنوشند. البته راننده حق چنین کاری را ندارد.

  • فیلیپین

    فیلیپین

    بخش حمل و نقل وب سایت AOL مطلبی منتشر کرده که می‌گوید در مانیل، پایتخت فیلیپین، مردم، بسته به روز هفته و آخرین شماره پلاک خودرویشان نمی‌توانند در بخش‌های خاصی از شهر رانندگی کنند. اگر شماره پلاک یک خودرو با عدد 1 یا 2 تمام شود، راننده اگر با آن خودرو در یک منطقه شلوغ و پرترافیک در زمان‌هایی خاص حضور پیدا کند توسط پلیس جریمه می‌شود. این موضوع در مورد برخی نقاط خاص پاریس هم صادق است، ولی به دلیل سیل‌های فصلی ناشی از طوفان، اجرای این قانون در مانیل با جدیت بسیار بیشتری صورت می‌پذیرد.

  • ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده آمریکا

    بله، در ینگه دنیا هم بعضی قوانین رانندگی عجیب و غریب وجود دارند. به گزارش یاهو اتو، در مونتانای آمریکا سوار کردن گوسفند در پشت وانت غیر قانونی است، مگر این که یک انسان هم کنار آن پشت وانت سوار شود! در آلاباما هم رانندگی با چشمان بسته غیر قانونی است! خُب بالاخره این کار هم بسیار خطرناک است هم بسیار احمقانه! نیوجرسی همچنین یک قانون عجیب دارد که طبق آن راننده‌ای که قصد سبقت گرفتن دارد باید قبل از این کار با بوق زدن به راننده خودروی دیگر اطلاع بدهد، در غیر این صورت احتمال جریمه شدن وی توسط پلیس وجود دارد!

  • روسیه

    روسیه

    یاهو می‌گوید رانندگی با یک خودروی کثیف در روسیه می‌تواند شما را با جریمه‌ای حدوداً 200 هزار تومانی در این کشور مواجه کند! این قانون در اصل برای این که پلاک خودروهای طی ماه‌های سرد و یخ بندان تمیز و قابل رویت باقی بماند وضع شده بود. این قانون ثابت کرده که برای برخی می‌تواند بسیار دردسر ساز باشد، جالب است بدانید که در روسیه شست و شوی خودرو هر جایی به غیر از خانه یا یک کارواش غیرقانونی است.

  • آلمان

    آلمان

    به گزارش هافینگتون پست، زمانی که در آلمان داخل یک اتوبان رانندگی می‌کنید، توقف در حاشیه آزادراه‌ها به هر دلیلی به غیر از موارد اضطراری و اورژانسی کاملاً غیرقانونی است. ظاهراً اتمام سوخت نیز نمی‌تواند دلیل موجهی برای توقف باشد، زیرا این اتفاق همواره به علت غفلت راننده رخ می‌دهد و راننده‌ها به دلیل به خطر انداختن جان خود و دیگران، با جریمه بسیار سنگینی روبرو می‌شوند.

  • اسپانیا

    اسپانیا

    هر راننده‌ای در اسپانیا که با عینک رانندگی می‌کند، طبق قانون همیشه باید یک عینک زاپاس در خودروی خود داشته باشد تا در صورتی که عینک اصلی گم شد یا مشکلی برای آن پیش آمد، عینک جایگزینی وجود داشته باشد. به گزارش هافینگتون پست، این قانون در کشور اسپانیا به صورت ملی اجرایی شده و تصمیم این که راننده جریمه باید بشود یا نه به عهده پلیس گذاشته شده است.

  • فرانسه

    فرانسه

    به گزارش AOL، همه رانندگان در فرانسه باید همیشه یک کیت نفس سنج در خودروی خود داشته باشند. ظاهراً، این قانون برای جلوگیری از رانندگی در حال مستی و همچنین کاهش هزینه‌های دولت برای انجام این کار تصویب شده است.

  • قبرس

    قبرس

    آخرین قانون عجیب و غریب در این لیست مختص جزیره‌ای کوچک در دریای مدیترانه به نام قبرس است، جایی که به گزارش AOL، رانندگانی که بدون لزوم یک دست خود را از روی فرمان بر می‌دارند با جریمه‌های سنگینی روبرو می‌شوند. تصادفات رانندگی طی سال‌های اخیر به قدری در قبرس زیاد شده که حتی خوردن و آشامیدن در حین رانندگی در این جزیره ممنوع شده است.

دیدگاه کاربران