کند و کاو در تاریخچه صنعت خودرو

معروف‌ترین موزه‌های خودرویی در آمریکا

4 فروردین 1398 18:33
  • کند و کاو در تاریخچه صنعت خودرو

    کند و کاو در تاریخچه صنعت خودرو

    تماشای تصاویر خودروهای موردعلاقه همیشه حس و حال خوبی به آدم می‌دهد، ولی برخی اوقات شما باید شاهکارهای کلاسیک دنیای خودرو را خودتان از نزدیک ببینید. اینجاست که موزه‌ها وارد گود می‌شوند. به‌طورکلی، در این موزه‌ها شما می‌توانید برخی از بهترین خودروهای کلاسیک تاریخ را بیابید. ما کل آمریکا را به دنبال بهترین موزه‌ها برای ماشین‌بازها گشته و تمامی آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. «باما» همراه شوید تا شما را با 8 موزه خودرویی برتر آمریکا آشنا کنیم.

  • 1 - موزه خودروی بلک هاوک (کالیفرنیا، آمریکا)

    1 - موزه خودروی بلک هاوک (کالیفرنیا، آمریکا)

    اطراف لس‌آنجلس معمولاً میراث خودرویی بزرگ‌تر و باارزش‌تری دارد، ولی شهر دنویل در کالیفرنیا، جایی است که موزه خودرویی بلک هاوک در آن واقع شده است. در این موزه، شما می‌توانید برخی از نایاب‌ترین خودروهای دنیا را از نزدیک ببینید. این موزه در زمینی به مساحت 6500 مترمربع، توسط کن بهرینگ و دان ویلیامز ساخته شده است. داخل آن، هر مدل خودرویی که بخواهید، از DB4GT زاگاتو تا مدل‌های نمایشگاهی دوج خواهید یافت. از برخی دیگر مدل‌های معروف این موزه می‌توان BAT5 ،BAT7 ،BAT 9 و سه دستگاه برتون آلفارومئو اوایل قرن بیستم طراحی شده توسط فرانکو اسکالیونه را نام برد.

  • 2 - موزه خودروی پترسن (کالیفرنیا، آمریکا)

    2 - موزه خودروی پترسن (کالیفرنیا، آمریکا)

    این موزه که اخیراً بعد از یک پروژه بازسازی 90 میلیون دلاری افتتاح شده، بدون شک یکی از بهترین و بزرگ‌ترین موزه‌های خودرویی ایالات‌متحده است. خودروها در این موزه به سبک گالری به نمایش درآمده‌اند و از قابل‌توجه‌ترین آن‌ها می‌توان به بوگاتی تایپ 57SC آتلانتیک مدل 1936، یک مرسدس بنز 540K اتوبان کوریر مدل 1938 و بنتلی Embiricos که هرسه جزء باارزش‌ترین خودروهای دنیا هستند اشاره کرد. دیگر بخش‌های این موزه شامل Hot Rods (به یاد رابرت پترسن، موسس موزه)، خودروهای کانسپت، طراحی ایتالیایی و موتورسیکلت می‌شود.

  • 3 - موزه خودروی Canepa (کالیفرنیا، آمریکا)

    3 - موزه خودروی Canepa (کالیفرنیا، آمریکا)

    اگر ماشین‌باز هستید و روزی گذرتان به سن فرانسیسکو افتاد، بازدید از موزه خودروی بروس کانپا را حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم. این موزه سال 2007 افتتاح شده و گروهی از مدل‌های مسابقه‌ای مختلف در آن حضور دارند. از مهم‌ترین خودروهای موزه کانپا می‌توان به مواردی مانند پورشه 917 با پیشرانه توربو دوقلوی 1150 اسب‌بخاری و یک تایرل P34 شش چرخ اشاره کرد. موزه کانپا همچنین برای هواداران استیو مک‌کوئین نیز می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد؛ نه تنها یکی از معروف‌ترین پورشه 917 های با رنگ بدنه آبی و نارنجی با شماره شاسی 015 اینجاست، بلکه خودروی فرمول جونیور کوپر T56 او را نیز در این موزه می‌توانید بیابید.

  • 4 - کلکسیون لمای، موزه خودروی آمریکا (واشنگتن، آمریکا)

    4 - کلکسیون لمای، موزه خودروی آمریکا (واشنگتن، آمریکا)

    در بحبوحه جنگ جهانی دوم، هارولد لمای با یک اتوبوس کارگرها را بین کارگاه‌های کشتی‌سازی تاکوما و شهر جابه‌جا می‌کرد. بعد از پایان جنگ، او کار کردن با اتوبوس را کنار گذاشت و مدتی با یک کامیون فعالیت نمود. طی این سال‌ها بود که او علاقه زیادی به خودروها پیدا کرد، علاقه‌ای که نهایتاً منجر به کلکسیونی با بیش از 3 هزار خودرو شد. در کتاب رکوردهای گینس او به‌عنوان صاحب بزرگ‌ترین کلکسیون خودرویی جهان معرفی شده است. این کلکسیون هم‌اکنون در موزه خودروی آمریکا در معرض نمایش عموم مردم قرار دارد.

  • 5 - موزه خودروهای کلاسیک مالاموت (کالیفرنیا، آمریکا)

    5 - موزه خودروهای کلاسیک مالاموت (کالیفرنیا، آمریکا)

    مایک مالاموت از دوران نوجوانی علاقه زیادی به خودروها داشته و برخلاف سن و سال کم خود، خودروهای همسایه‌ها را در لس‌آنجلس تعمیر می‌کرد. رویای کودکی او بعدها با استخدام در فولکس‌واگن به‌عنوان مکانیک به حقیقت پیوست. علاقه شدید او به برندهای آلمانی چیزی است که با نگاهی به کلکسیون او می‌توان خیلی راحت متوجه آن شد. در کلکسیون وی 16 بیتل و میکروباس و 11 دستگاه پورشه وجود دارند. در کل، کلکسیون مالاموت شامل 130 دستگاه بوده و با هماهنگی قبلی می‌توانید از آن بازدید کنید.

  • 6 - موزه بنیاد سیمئونه (پنسیلوانیا، آمریکا)

    6 - موزه بنیاد سیمئونه (پنسیلوانیا، آمریکا)

    تا زمان بازنشستگی خود، دکتر فردریک سیمئونه یکی از بهترین جراحان مغز و اعصاب دنیا بود. مهم‌تر از آن، در طول زندگی خود، او همیشه یک ماشین‌باز حرفه‌ای محسوب می‌شد. کلکسیون متشکل از بیش از 60 دستگاه خودروی اسپرت وی، بعد از سال‌ها خصوصی بودن اکنون در معرض دید عموم قرار دارد. این کلکسیون داخل یک ساختمان در اطراف فرودگاه فیلادلفیا واقع شده است. دکوراسیون موزه به‌گونه‌ای است که بازدیدکنندگان با تاریخچه مسابقاتی مانند میله میلیا، تارگا فلوریو، بونوئل، سبرینگ و لومان آشنا می‌شوند.

  • 7 - موسسه رِوز (فلوریدا، آمریکا)

    7 - موسسه رِوز (فلوریدا، آمریکا)

    100 خودرو متعلق به کلکسیونر معروف، مایلز کالیر در این موزه خودنمایی می‌کنند تا به واسطه آن‌ها با تاریخچه مسابقات اتومبیلرانی بین دهه 1930 تا 1950 آشنا شوید. در کنار آن تعداد زیادی پورشه و همه مدل‌های بعد از جنگ متعلق به برند کانینگهام برای بازدید علاقمندان گردهم جمع شده‌اند. به واسطه تعمیر و نگهداری دقیق خودروها از بهترین مجموعه‌های خودروهای اسپرت در دنیا به شمار می‌آید.

  • 8 - موزه هنری فورد (میشیگان، آمریکا)

    8 - موزه هنری فورد (میشیگان، آمریکا)

    موزه فورد در مجموعه‌ای بزرگ متشکل از فضاهای باز و بسته شکل گرفته که در آن اولین خودروهای مسابقه‌ای فورد، ارتباط بین خودرو و مردم آمریکا و بررسی روند تحول خودروهای بازار به کمک نمایش انواع خودروهای آمریکایی قابل مشاهده است. علاوه‌براین نمایش برخی از خودروهای سیاسی مهم و مستندهای سینمایی در مورد خودرو برای بازدیدکنندگان برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه کاربران