کانسپت‌های جذاب در مراسم ایستر جیپ سافاری

جفت 6 جیپِ گلادیاتور برای آفرودرها

19 فروردین 1398 17:27
  • کانسپت‌های جذاب در مراسم ایستر جیپ سافاری

    کانسپت‌های جذاب در مراسم ایستر جیپ سافاری

    جیپ 6 مدل چشم‌نواز آفرود از پیکاپ گلادیاتور را معرفی کرد. این کانسپت‌ها در مراسم سالانه سنتی این برند کهنه‌کار موسوم به Easter Jeep Safari در شهر Moab‌ ایالت یوتا رونمایی می‌شوند. نقطه عطف این رونمایی‌ها نسخه بازسازی شده گلادیاتور اواخر دهه 1960 است که جلوه‌ای خیره‌کننده پیدا کرده است.

  • جیپ گلادیاتور Wayout

    جیپ گلادیاتور Wayout

    وی‌آوت در واقع ویرایش کمپر جیپ گلادیاتور است. چراکه در قسمت انتهایی آن یک چادر حرفه‌ای برای 2 نفر تدارک دیده شده است. این خودرو نمادی از یک آفرود واقعی برای علاقه‌مندان به پیمایش‌های جنگلی است تا بتوانند از مشکلات خوابیدن روی زمین در امان باشند. استفاده از LEDهای زرد موسوم به Amber در کنار رینگ‌های 17 اینچی و تایرهای 37 اینچی، باطن توانمند آن را نیز به نمایش گذاشته است. هم‌چنین جیپ برای این گلادیاتور از کمپرسور باد متصل به پیشرانه از برند ARB استفاده کرده است.

  • جیپ گلادیاتور Flatbill

    جیپ گلادیاتور Flatbill

    فلت‌بیل را باید یک آفرود تمام‌عیار برای کویرنوردی تلقی کرد. جیپ با کوتاه کردن سپرهای جلویی این خودرو توانایی‌های مانور آن را افزایش داد تا در پرش‌های بلند مشکلی پیش نیاید. از سویی دیگر بالا بردن ارتفاع خودرو، بهبود چشم‌گیری در زوایای ورود و خروج داشته است. در همین راستا جیپ سراغ اکسل‌های حرفه‌ای Dynatrac رفته است تا پایداری را به حداکثر برساند. رینگ‌های 20 اینچی و تایرهای 40 اینچی گلادیاتور فوق هماهنگی فوق‌العاده‌ای با فنربندی 4 اینچی این خودرو پیدا کرده‌اند.

  • جیپ گلادیاتور M-715 Five-Quarter

    جیپ گلادیاتور M-715 Five-Quarter

    این خودرو را می‌توان بهترین عضو این خانواده 6 تایی معرفی کرد. این خودرو همان M715 رویایی است که سال 1969 رونمایی شد. خودرویی که به Kaiser (همان قیصر یا پادشاه) معروف بود. این پیکاپ آفرود به دلیل قابلیت حمل بار یک و یک‌چهارم تنی‌اش اسم‌گذاری شد. حالا جیپ محصول نظامی کلاسیک خود را با تجهیزات سنگین خارج جاده‌ای بازگردانده است. استفاده از تریم فیبر کربن، ورق براق آلومینیوم و LEDهای تقویت‌شده با حفظ سنت طراحی، ویژگی مدرن آن را دوچندان کرده است. باورکردنی نیست که زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژ 700 اسب‌بخاری گنجانده شده است.

  • جیپ گلادیاتور J6

    جیپ گلادیاتور J6

    همان‌طور که می‌دانید، گلادیاتور محصولی 4 در است؛ اما استاد آفرود با معرفی ویرایش J6، نسخه پیکاپ 2 در آن را نیز تولید کرده است. می‌توان این خودرو را ادای احترامی به جیپ Honcho متعلق به سال 1978 دانست. با حذف 2 در از نسخه استاندارد حالا فضای قسمت بار آن تا 30 سانتی‌متر افزایش یافته است. قسمت بار هم‌رنگ بدنه نیز یکی از جذابیت‌های ظاهری این خودرو خواهد بود. رینگ‌های 17 اینچی و تایرهای سنگین 37 اینچی را نیز به لیست آپشن‌ها اضافه کنید.

  • جیپ گلادیاتور JT Scrambler

    جیپ گلادیاتور JT Scrambler

    تا پیش از آن‌که جیپ اقدام به رونمایی از ویرایش استاندارد گلادیاتور کند، این خودرو در رسانه‌ها به اسکرامبلر معروف بود. در واقع این همان نامی بود که دهه 80 به نسخه معروف CJ-7 اتلاق می‌شد. اکنون به پاس این یادآوری تاریخی، جیپ ویرایش اسکرامبلر را روی گلادیاتور اجرا کرده است. محصول جدید به فرم نسخه‌های دهه 80 رنگ‌آمیزی شده است؛ یعنی همان خطوط نارنجی روی بدنه‌ای یک‌دست سفید که به‌خوبی طرفداران جیپ CJ را به وجد می‌آورد. اگرچه شرکت روی این مدل نیز از رینگ‌های 17 اینچی و تایرهای 37 اینچی بهره برده ولی با افزایش 5 سانتی‌متری ارتفاع، پایداری آن را بهبود بخشیده است. بیرون گذاشتن رول‌بارهای فولادی حس عجیب توانمندی را به راننده و سرنشین القا می‌کند. این خودرو نیز با LEDهای پرنور به جای چراغ‌های سنتی تولید شده است.

  • جیپ گلادیاتور Gravity

    جیپ گلادیاتور Gravity

    صخره‌نوردی کار سختی برای محصولات آفرود نیست؛ اما این‌که خودرویی منحصراً برای این کار ساخته شود، فقط از جیپ برمی‌آید. سیستم تعلیق منحصربه‌فرد این خودرو 2 اینچی یا تقریباً 5 سانتی‌متری است. گراویتی با رینگ و تایرهای 17 و 37 اینچی‌اش که به طور مخصوص برای حرکت روی سنگ‌ها طراحی شده، عملاً در این زمینه یکه‌تاز خواهد بود؛ اما برگ برنده این خودرو جای دیگری است. حذف درهای سنتی و قرارگیری فریم‌های فولادی عریان در کنار تعبیه یک LED پرنور 17 سانتی‌متری روی ستون اول، گراویتی را از سایر برادرانش متمایز می‌کند. فارغ از این‌ها، باید به قسمت بار دوگانه آن نیز اشاره کرد که تنها روی چنین خودرویی دیده می‌شود.

دیدگاه کاربران