فرمولی برای فرمان‌پذیری بهتر

بهترین خودروهای موتور وسط سال 2019

30 اردیبهشت 1398 16:27
  • فرمولی برای فرمان‌پذیری بهتر

    فرمولی برای فرمان‌پذیری بهتر

    کلاس محصولات Mid-Engine اشاره به خودروهایی دارد که بلوک پیشرانه آن‌ها کمی عقب‌تر از محور جلو و یا کمی جلوتر از محور عقب است. قرارگیری قوای محرکه در این فضا کارایی خودرو را از نظر فرمان‌پذیری، توزیع وزن و البته انتقال قدرت به طرز چشم‌گیری افزایش می‌دهد. «باخبر» باشید که به دلیل هزینه‌های بالای این سبک از مهندسی، اغلب خودروهای اسپرت از چنین ساختاری بهره می‌گیرند. در ادامه با بهترین خودروهای موتور وسط که سال 2019 قابل خریدن هستند، آشنا خواهید شد.

  • 1 - آکورا NSX

    1 - آکورا NSX

    قیمت: 159.300 دلار

    نسخه جدید آکورا NSX چیزی بیش از یک لوکس-اسپرت ژاپنی است. زیرمجموعه هوندا برای به رخ کشیدن توانایی‌های مدل 2019 این خودرو در مقابل نیسان GT-R هم‌وطن و البته آئودی R8 آلمانی سراغ یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل هیبریدی رفته است که به لطف حضور دو موتور برقی 36 اسب‌بخاری به قدرت نهایی 573 اسب‌بخار دست یافته است. شرکت می‌گوید برای این محصول از جعبه‌دنده 9 سرعته مخصوص مسابقه استفاده کرده است که قدرت خروجی را به صورت AWD به همه چرخ‌ها منتقل می‌کند.

  • 2 - آلفارومئو 4C Spider

    2 - آلفارومئو 4C Spider

    قیمت: 68.496 دلار

    بازگشت آلفا به روزهای اوج می‌تواند هواداران این برند کهنه‌کار ایتالیایی را سر ذوق بیاورد. نسخه جدید 4C اسپایدر این شرکت که اساساً ماهیتی اسپرت دارد، به گفته شرکت این‌بار «اسپرت‌تر» هم شده است. کمتر کسی باور می‌کند که آلفا توانسته 23 اسب‌بخار قدرت از پیشرانه تنها 1.7 لیتری آن بیرون بکشد. به کمک یک جعبه‌دنده 6 سرعته دوکلاچه نیروی به دست آمده را به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. پورشه باکستر احتمالاً مهم‌ترین خودرویی است که از شنیدن حضور 4C جدید به هراس افتاده است.

  • 3 - آئودی R8

    3 - آئودی R8

    قیمت: 172.450 دلار

    پرچم‌دار اسپرت‌های آئودی سال‌هاست با قلب لامبورگینی افتخارآفرینی می‌کند. نسخه‌های قبلی این خودرو از پیشرانه لامبورگینی گالاردو استفاده می‌کرد و اکنون در مدل‌های جدید شاهد حضور پیشرانه مدل هوراکان هستیم. داریم درباره یک قوای محرکه سنگین 5.2 لیتری 10 سیلندر V شکل صحبت می‌کنیم که در مدل استاندارد 562 و در مدل پلاس 602 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. جای تعجبی ندارد که جعبه‌دنده و انتقال قدرت این آلمانی نیز مشابه برادر ایتالیایی‌اش 7 سرعته دو کلاچه و AWD باشد.

  • 4 - ب‌ام‌و i8

    4 - ب‌ام‌و i8

    قیمت: 148.495 دلار

    برخلاف تصور محل قرارگیری پیشرانه اسپرت فضایی باواریایی‌ها این خودرو را در زمره خودروهای موتور وسط قرار می‌دهد. ب‌ام‌و i8 جدید که تغییرات ساده‌ای را در مدل 2019 خود تجربه کرده هم‌چنان در قامت یک اسپرت هیبریدی رقابت عجیب خود با تسلا مدل S را حفظ کرده است. ب‌ام‌و فوق دو موتور برقی دارد که یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب تعبیه شده است. پیشرانه اصلی آن یک پکیج تقویت‌شده ساده 1.5 لیتری سه سیلندر است که روی هم می‌تواند 369 اسب‌بخار قدرت تولید کند. جعبه‌دنده استاندارد این خودرو 6 سرعته اتوماتیک و قدرت آن نیز به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود.

  • 5 - بوگاتی شیرون

    5 - بوگاتی شیرون

    قیمت: 2.998.000 دلار

    اسطوره ابرخودروها هم‌چنان گزینه طلایی برای رکوردشکنی به حساب می‌آید. شیرون که در واقع جانشین ویرون نامیده شده از همان ساختار افسانه‌ای پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر W شکل با 4 توربوشارژر استفاده می‌کند. خروجی ترسناک این بلوک پیچیده 1500 اسب‌بخار است. بوگاتی تغییرات انقلابی در قسمت جعبه‌دنده شیرون اعمال نکرده است. این یعنی حضور همان جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه با سیستم انتقال قدرت AWD

  • 6 - فراری F8 Tributo

    6 - فراری F8 Tributo

    قیمت: 274.280 دلار

    بعد از موفقیت خیره‌کننده فراری 488 که یکسره از 2015 تا 2019 افتخارآفرینی کرد، کار برای مارانلویی‌ها سخت شد؛ اما معرفی F8 تریبوتو نشان داد که فراری همیشه چیزی در چنته دارد. این خودرو را می‌توان یکی از اصیل‌ترین مدل‌های موتور وسط نامید. چراکه ساختار بلوک آن همان چیزی است که پیش‌تر روی مدل‌های تاریخی مانند F40، انزو و حتی ابرخودروی لافراری دیده بودیم. اسب سرکش برای این خودرو از یک پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر V شکل با قدرت 710 اسب‌بخار استفاده کرده است. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه با فناوری فرمول یک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

  • 7 - فورد GT

    7 - فورد GT

    قیمت: 500.000 دلار

    در سال 2019 حیف است که از فورد GT را از یاد ببریم. شاهزاده تنومندی که در حال حاضر تنها سوپر اسپرت آمریکایی موتور وسط است. البته تولید آن در خارج از خاک آمریکا یعنی در کانادا بسیاری را دلزده کرده است ولی با این حال هنوز هم می‌توان به آینده عضلانی‌ها امیدوار بود. در این خودرو دیگر خبری از آن پیشرانه پرطنین هشت سیلندر V شکل نیست. حالا آمریکایی‌ها سراغ یک نمونه جدید 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل با 647 اسب‌بخار قدرت رفته‌اند. با این حال جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت محور عقب آن می‌تواند روزهای طلایی این خودرو را یادآوری کند.

  • 8 - لامبورگینی اونتادور SVJ

    8 - لامبورگینی اونتادور SVJ

    قیمت: 424.845 دلار

    دنیای سوپراسپرت‌ها بدون لامبورگینی معنایی ندارد. به ویژه پرچم‌دار اصلی این شرکت یعنی اونتادور سری سوپرولوچه جوتا (مخفف SVJ) که ایتالیایی‌ها آن را یک ادای احترام به مدل افسانه‌ای میورا اواخر دهه 60 قلمداد کرده‌اند. اونتادور یکی از آخرین بازماندگان عصر استفاده از پیشرانه‌های 12 سیلندر V شکل است. این خودرو به لطف حضور یک پیشرانه 6.5 لیتری در نسخه استاندارد خود می‌تواند 729 تولید کند و در نسخه SVJ خود قابلیت تولید 759 اسب‌بخار قدرت را دارد. جعبه‌دنده منحصربه‌فرد این خودرو 7 سرعته نیمه اتوماتیک با انتقال قدرت چهار چرخ محرک است.

  • 9 - لامبورگینی هوراکان Evo

    9 - لامبورگینی هوراکان Evo

    قیمت: 267.569

    اگر هوراکان استاندارد برای شما کم است، گاو خشمگین به شما ویرایش EVO آن را پیشنهاد می‌کند. خودرویی که می‌گویند پیست نوربورگ‌رینگ را به آتش کشیده است. اگرچه می‌دانیم پیشرانه این خودرو روی آئودی R8 هم تعبیه شده ولی کارایی آن وقتی در کالبد جنون‌آمیز خودش قرار می‌گیرد، تبدیل به 631 اسب‌بخار قدرت از همان نیروگاه 5.2 لیتری 10 سیلندر V شکل می‌شود. برای این نسخه از هوراکان نیز یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه با سیستم انتقال قدرت AWD در نظر گرفته شده تا بتواند رقابت با مک‌لارن 720S را به راحتی هرچه تمام‌تر به

  • 10 - لوتوس Evora 400

    10 - لوتوس Evora 400

    قیمت: 91.785 دلار

    لوتوس برای آن‌ها که عاشقش هستند یک شهاب‌سنگ بی‌پایان است. امسال در بازار آمریکا نسخه جدید اوورا 400 می‌آید تا خواب را از چشمان پورشه کیمن GT4 برباید. فریب ظاهر ریزاندام این اسپرت زیرک را نخورید. زیر کاپوت آن یک پیشرانه ناآرام 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل قرار گرفته که می‌تواند 400 اسب‌بخار قدرت تولید کند. دلیل دستیابی به این خروجی تحسین‌برانگیز آن است که لوتوس به جای استفاده فانتزی از توربوشارژر، مانند حرفه‌ای‌ها سراغ مکانیزم

    11 - مک‌لارن 570GT

    11 - مک‌لارن 570GT

    قیمت: 195.000 دلار

    شاید جالب باشد بدانید که معمولی‌ترین خودروی فعلی مک‌لارن همین 570 جی‌تی است. 2 درهای فوق محبوبی که در نسخه‌های کوپه و روباز خود سبک رانندگی حرفه‌ای را دستخوش تغییر کرده‌اند. این محصول به قدری اعتماد به نفس دارد که خود را در حد و اندازه‌های آستون مارتین DB11 می‌بیند. مک‌لارن فوق باز هم از بلوک آشنای 3.8 لیتری هشت سیلندر V شکل استفاده کرده است. این بار به لطف حضور دو توربوشارژر توانسته به قدرت 562 اسب‌بخاری دست پیدا کند. جعبه‌دنده این مک‌لارن 7 سرعته دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت هم به سبک اسپرت‌های خیابانی RWD است.

  • 12 - مک‌لارن 600LT

    12 - مک‌لارن 600LT

    قیمت: 242.500 دلار

    وقتی معمولی‌ترین نسخه موجود در شرکت 570GT باشد طبیعی است که باید از 600LT انتظارات دیگری داشته باشیم. البته همینطور هم هست. این خودرو آمد تا به‌عنوان به‌روزرسانی 650S خود را به دنیا معرفی کند. شرکت می‌گوید سیستم تعلیق این خودرو منحصراً برای آن طراحی شده است. به همین دلیل است که روی پیست فوق‌العاده چسبندگی دارد. این خودرو که از پیشرانه سنتی 3.8 لیتری هشت سیلندر V شکل استفاده می‌کند با توجه به تغییراتی در ECU و مکانیزم زمانبندی سوپاپ‌ها به قدرت 592 اسب‌بخار رسیده است. البته جعبه‌دنده و انتقال قدرت هنوز 7 سرعته دوکلاچه و RWD است.<

  • 13 - مک‌لارن 720S

    13 - مک‌لارن 720S

    قیمت: 287.245 دلار

    وقت آن است به مدلی برسیم که به نظر خود سازنده یک موشک مهارنشدنی است. مک‌لارن فوق که به دلیل استفاده از شاسی یکپارچه فیبر کربنی به وزنی فوق‌العاده پایین دست پیدا کرده اکنون خود را تنها رقیب جدی فراری F8 معرفی می‌کند. 720S این‌بار متفاوت ظاهر شده و سراغ پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربو با آرایش V شکل رفته است. خروجی این خودرو به طرز ترسناکی نزدیک به لامبورگینی اونتادور یعنی 710 اسب‌بخار است. شرکت می‌گوید اگرچه جعبه‌دنده با همان پوسته نسخه 7 سرعته دوکلاچه است ولی توانسته ضرایب دنده را کوتاه‌تر کند.

  • 14 - پورشه 718 کیمن/باکستر

    14 - پورشه 718 کیمن/باکستر

    قیمت: 58.150 دلار

    نباید برادران کوپه و رودستر 718 که سال‌هاست آن‌ها را با نام کیمن و باکستر می‌شناسیم را از قلم بیندازیم. 2 درهای 2 نفره‌ای که علیرغم ابعاد نه‌چندان بزرگ خود گاهی برای پرچم‌دار خانواده یعنی 911 نیز شاخ‌وشانه می‌کشند. برای این خودرو تنوع رنگارنگی از مشخصات فنی در نظر گرفته شده است. پیشرانه ابتدایی آن با حجم 2 لیتر و آرایش چهار سیلندر تخت می‌تواند به کمک توربو 300 اسب‌بخار قدرت فراهم کند. نمونه دیگری نیز موجود است که با حجم 2.5 لیتری و آرایش چهار سیلندر تخت و البته حضور توربوشارژ می‌تواند بین 350 تا 365 اسب‌بخار قدرت فراهم کند. در برخی از مدل‌های حرفه‌ای این خودروها جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و در مدل‌های متعارف نمونه 7 سرعته اتوماتیک تعبیه شده است.

  • 15 - شورولت کوروت C8

    15 - شورولت کوروت C8

    قیمت: نامعین

    نسل هشتم شورولت کوروت در آستانه رونمایی است. جنرال‌موتورز می‌گوید قصد دارد که مهندسی مدل جدید را به صورت موتور وسط در نظر بگیرد. اگرچه هنوز این خودرو زیر پوشش‌های استتاری تست می‌شود و جاسوسان صنعتی از آن تصاویر پنهانی می‌گیرند ولی رندرهای به دست آمده حاکی از آن است که جسارت چهره نسخه جدید نه‌تنها کمتر نشده بلکه به طور حتم خشن‌تر نیز خواهد بود. گفته می‌شود پیشرانه کوروت جدید همانند نسل هفتم با حجم 6.2 لیتر و آرایش هشت سیلندر V شکل به قدرت احتمالی 500 اسب‌بخار است.

دیدگاه کاربران