20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

قدیمی‌ترین خودروهایی که عرضه آن‌ها در بازار آمریکا ادامه دارد

1از21
قدیمی‌ترین خودروهایی که عرضه آن‌ها در بازار آمریکا ادامه دارد

در حال حاضر، عمر متوسط پلتفرمِ اکثر خودروها و کراس‌اورهای موجود در بازار چیزی در حدود پنج سال بوده و پس از آن جای خود را به پلتفرم‌­های جدیدتر خواهند داد. در واقع، این پیشرفت سریع تکنولوژی و علوم مهندسی است که خودروسازان را مجبور می‌­کند از پلتفرم­‌های جدیدتر و پیشرانه‌های بهتر در محصولاتشان استفاده کنند. درست است که خودروهای مدرن، آینده‌نگرانه و سریع امروزی بیشتر جلب توجه می­‌کنند، اما خودروها، تراک­‌ها و شاسی‌بلندهای قدیمی‌­تر که عرضه آن­‌ها در بازار ادامه دارد همچنان جذابیت مخصوص به خودشان را دارند.

بیست موردی که در این لیست با آن‌­ها آشنا خواهید شد، قدیمی­‌ترین خودروهایی محسوب می­‌شوند که هنوز هم در بازار ایالات متحده عرضه می‌شوند. عمر هیچ کدام از خودروهای این لیست کمتر از ده سال نبوده و از زمان معرفی تا به امروز، هیچ تغییری در پلتفرم آن­‌ها ایجاد نشده است. در واقع، عمر بعضی از موارد موجود در این لیست به بیش از پانزده سال می‌­رسد. «باما» همراه باشید تا با این بیست خودروی قدیمی بیشتر آشنا شوید (توجه داشته باشید که جدیدترین خودروها در ابتدای لیست قرار گرفته و قدیمی­‌ترین موارد در انتهای لیست قرار گرفته‌اند.)

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

1- استون‌مارتین رپید

1از21
1- استون‌مارتین رپید

آغاز فروش از سال 2010

این خودروساز انگلیسی که در زمینه خودروهای اسپرت لوکس تخصص دارد، تولید مدل فعلی رپید را از سال 2010 آغاز کرده است. اما در طول این نه سال، شاهد تغییر چندانی در این خودرو نبوده‌ایم. رپید بر پایه پلتفرمی ساخته می‌شود که در سال 2010 معرفی شده است. تنها تغییری که استون‌مارتین از آن زمان تا به حال در این خودرو ایجاد کرده، افزایش تنوع تیپ‌­های آن است.

AMR نام بخش پرفورمنس استون‌مارتین است که برگرفته از «استون‌مارتین ریسینگ» بوده و در سال 2017 آغاز به کار کرده است. در واقع، می­توان AMR را برای استون‌مارتین معادل با AMG برای مرسدس‌بنز دانست. درست است که این خودرو نسبتاً قدیمی شده، اما مدل «رپید AMR» با 580 اسب‌بخار قدرت، در زمینه پرفورمنس حرف­‌های زیادی برای گفتن دارد. به‌علاوه، این برند انگلیسی که قدمت آن به بیش از صد سال می‌­رسد، امسال از مدل تمام برقی از این خودرو موسوم به «رپید E» رونمایی کرده که اولین خودروی تمام برقی استون‌مارتین محسوب می‌­شود.

درست است که مدت نسبتاً زیادی از معرفی این خودرو گذشته، اما باید اعتراف کنیم که هنوز هم رپید از نظر طراحی چیزی از خودروهای امروزی کم ندارد. با این وجود، انتظار می­‌رود استون‌مارتین این مدل را هم همانند مدل­‌های دیگر به روز کند.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

2- فورد تائوروس

1از21
2- فورد تائوروس

آغاز فروش از سال 2010

این خودروساز آمریکایی سال 2020 برای همیشه به صورت رسمی با مدل تائوروس خداحافظی خواهد کرد. دلیل این موضوع را می­‌توان تمرکز فورد بر روی تولید مدل­‌های کراس‌اور دانست. این خودرو بر پایه پلتفرمی ساخته شده که برای اولین بار سال 2009 در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شده است. از آن زمان تا به امروز، فورد فقط چندین تغییر اندک در تائوروس ایجاد کرده که از مهم­ترین آن­‌ها می­توان به یک فیس‌لیفتِ جزئی در سال 2013 اشاره کرد. با این حساب، می‌­توان گفت خداحافظی فورد با مدل تائوروس چندان هم ناراحت‌کننده نیست و حتی شاید بتوان آن را خبری خوشحال‌کننده دانست! البته در عمل آخرین دستگاه از فورد تائوروس در 1 مارس سال 2019 یعنی حدوداً پنج ماه پیش از خط تولید خارج شده، اما هنوز تعداد کمی از این خودرو در نمایندگی­‌های این خودروساز آمریکایی برای فروش موجود است.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

3- لکسوس GX

1از21
3- لکسوس GX

آغاز فروش از سال 2010

لکسوس که برند لوکس تویوتا محسوب می‌شود، حدوداً ده سال است که هیچ تغییری در مدل GX ایجاد نکرده، اما نمی‌­توان این خودروساز ژاپنی که قدمت آن تقریباً به سی سال می­‌رسد را به دلیل این موضوع سرزنش کرد، چرا که GX در میان مدل­‌های مختلف لکسوس یکی از پایین­‌ترین آمار فروش را داشته است. لکسوس در سال 2018 فقط چیزی در حدود 26,000 دستگاه GX به فروش رسانده و با وجود این که تقریباً دو ماه پیش GX برای مدل 2020 فیس‌لیفت شده، اما هنوز هم ظاهر این شاسی‌بلند ژاپنی قدیمی و منسوخ به نظر می‌­رسد. البته در کنار نکات منفی ذکر شده، این خودرو یک نقطه قوت بسیار مهم هم دارد که نوع ساختار بدنه و شاسی آن است. همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر اکثر شاسی‌بلندهای موجود در بازار همانند خودروهای سواری، ساختار بدنه و شاسی یکپارچه دارند. در واقع، لکسوس GX از معدود شاسی‌بلندهایی محسوب می‌­شود که ساختار «اتاق روی شاسی» دارند.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

4- لوتوس اوورا

1از21
4- لوتوس اوورا

آغاز فروش از سال 2010

این خودروساز انگلیسی که در زمینه خودروهای اسپرت و خودروهای مسابقه‌­ای تخصص دارد، سال 2008 از مدل اوورا رونمایی کرده و فروش آن در ایالات متحده از سال 2010 آغاز شده است. پیشرانه شش سیلندر V شکل نسخه اولیه از این خودرو که 3.5 لیتر حجم داشت، توسط تویوتا تامین می­‌شد و می‌توانست حداکثر قدرتی معادل با 276 اسب‌بخار تولید کند، اما پس از مدتی لوتوس یک سوپرشارژر به این پیشرانه اضافه کرد که قدرت آن را به میزان قابل توجهی افزایش داد. قدرتمندترین نسخه از این خودرو، نسخه GT430 است که حداکثر قدرت آن به 430 اسب‌بخار می‌­رسد.

با وجود این که مدت زیادی از معرفی لوتوس اوورا گذشته، اما این خودروساز انگلیسی تلاش می‌­کند با روش­‌های مختلف از قدیمی شدن آن جلوگیری کند. به طور مثال اخیراً لوتوس برای بازار ایالات متحده و کانادا، اوورا GT را معرفی کرده که حداکثر قدرت آن به 416 اسب‌بخار می­رسد.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

5- رولزرویس گوست

1از21
5- رولزرویس گوست

آغاز فروش از سال 2010

بدون شک رولزرویس گوست مظهر جلال و شکوه است. با این وجود، رولزرویس که از سال 1998 تا به امروز زیرمجموعه ب‌ام‌و به حساب می‌آید، از سال 2010 تا به حال تغییری در پلتفرم این خودروی گران‌قیمت ایجاد نکرده که نکته‌­ای منفی برای آن به حساب می‌­آید. این خودروساز انگلیسی که یکی از لوکس­‌ترین برندهای خودرو در جهان است، سال 2009 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت مدل فعلی گوست را رونمایی کرده، اما از آن زمان تا به امروز، شاهد تغییرات قابل ملاحظه­‌ای در این خودرو نبوده ایم. البته با وجود این که مدل گوست نسبتاً قدیمی شده، اما باید اعتراف کنیم که هنوز هم ظاهری خاص و متفاوت دارد. باتوجه به اخبار امسال آخرین سالی است که رولزرویس گوست تولید خواهد شد و باید منتظر نسل جدید آن باشیم.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

6- تویوتا فوررانر

1از21
6- تویوتا فوررانر

آغاز فروش از سال 2010

فروش تویوتا فوررانر که در حال حاضر در نسل پنجم قرار دارد، از سال 2010 در ایالات متحده آغاز شده است. این خودروساز ژاپنی در 24 سپتامبر سال 2009 از نسل پنجم این خودرو رونمایی کرد و از آن زمان تا به امروز، تغییر خاصی در این شاسی‌بلند ایجاد نشده است. فوررانر در ابتدا جلوپنجره‌­ای عجیب و غیرعادی داشت که این مشکل در سال 2013 با یک فیس‌لیفت تا حدودی مرتفع شد. با وجود این که نسخه معمولی از این خودرو یک شاسی‌بلند توانا محسوب می­‌شود، اما تویوتا نسخه‌­ای از فوررانر تحت عنوان TRD Pro را هم عرضه می‌­کند که نسبت به نسخه معمولی قابلیت­‌های آفرودی بهتری دارد.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

7- دوج جرنی

1از21
7- دوج جرنی

آغاز فروش از سال 2009

این خودروساز آمریکایی که در حال حاضر شرکت تابعه «فیات کرایسلر اتومبیلز» یا همان FCA به حساب می‌­آید، در عرضه مدل­‌های قدیمی سابقه دارد. در واقع، جرنی تنها مدل دوج نیست که به لیست ما راه پیدا کرده، بلکه دو مدل دیگر از این خودروساز آمریکایی هم در این لیست حضور دارند. دوج این کراس‌اور قدیمی را سال 2007 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد، اما تا سال 2009 فروش آن در ایالات‌متحده آغاز نشد. از آن زمان تا به امروز، این خودرو تغییر خاصی نداشته است. این خودروساز آمریکایی در سال 2010 مدل فیس‌لیفت شده از جرنی را به عنوان مدل 2011 رونمایی کرد که شامل تغییراتی در فضای خارجی به طور مثال جلوپنجره‌ه­ای جدید و فضای داخلی آن می­‌شد. علاوه‌براین، در سال 2017 هم دوج یک تیپ جدید به این خودرو اضافه کرد. با این وجود، می­‌توان گفت دوج جرنی از زمان رونمایی تا به امروز عملاً تغییر قابل توجهی نداشته است.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

8- فورد فلکس

1از21
8- فورد فلکس

آغاز فروش از سال 2009

می­‌توان گفت مدل­‌های کراس‌اور از فورد همه نسبتاً جدید هستند، اما قطعاً این موضوع در مورد مدل فلکس صدق نمی­‌کند. این خودرو که ظرفیت هفت سرنشین را دارد، سال 2007 در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شده و فورد با رونمایی از فلکس در واقع یک پلتفرم جدید را هم معرفی کرده است. درست است که مدت نسبتاً زیادی از معرفی فلکس گذشته، اما این خودروساز آمریکایی تلاش کرده از قدیمی شدن آن جلوگیری کند. به طور مثال، در سال 2014 شاهد یک فیس‌لیفت سنگین برای فلکس بودیم که علاوه‌بر تغییرات قابل توجه در فضای خارجی آن، فضای داخلی آن را هم کمی به روز کرد.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

9- نیسان 370Z

1از21
9- نیسان 370Z

آغاز فروش از سال 2009

فقط چیزی در حدود پنج سال از آغاز فروش مدل 350Z گذشته بود که نیسان در سال 2009 فروش مدل 370Z را آغاز کرد. از آن زمان چیزی در حدود ده سال گذشته و فروش مدل 370Z هنوز هم ادامه دارد. البته به نظر می­‌رسد به زودی شاهد توقف تولید این خودرو خواهیم بود، چرا که این خودروساز ژاپنی تصمیم دارد برای مدل 2020 تولید نیسان 370Z رودستر را متوقف کند. با این وجود، فعلاً فروش نسخه کوپه از 370Z ادامه خواهد داشت. ناگفته نماند که 370Z در تمام این مدت تقریبی ده سال، تغییرات قابل ملاحظه‌­ای نداشته است.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

10- نیسان GT-R

1از21
10- نیسان GT-R

آغاز فروش از سال 2009

شاید باور این موضوع کمی سخت باشد، اما یک دهه از آغاز فروش نیسان GT-R در بازار ایالات متحده گذشته است. حالا که ده سال از آن زمان می‌گذرد، می­‌توان گفت که خودروی سوپراسپرت نیسان در این مدت تغییر خاصی نداشته است. نیسان GT-R مدل 2020 حداکثر قدرتی معادل با 565 اسب‌بخار دارد که در مقایسه با قدرت این خودرو در سال 2009، با 85 اسب‌بخار افزایش همراه بوده است. با این وجود، هنوز اجزای اصلی GT-R از سال 2009 تا به امروز تغییری نداشته‌اند: شاسی، پیشرانه شش سیلندر V شکل با 3.8 لیتر حجم و جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه. البته ناگفته نماند این خودروساز ژاپنی که در حال حاضر شرکت تابعه «اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی» محسوب می‌­شود، در این مدت یک تغییر اساسی در GT-R ایجاد کرده و آن هم افزایش قیمت آن است! قیمت نیسان GT-R مدل 2020 در ایالات متحده معادل با 113,540 دلار است که در مقایسه با قیمت این خودرو در سال 2009، با 43,690 دلار افزایش همراه بوده است.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

11- دوج چلنجر

1از21
11- دوج چلنجر

آغاز فروش از سال 2008

ظاهراً دوج علاقه چندانی به استفاده از پلتفرم‌­های جدید نداشته و ترجیح می‌دهد تا جایی که امکان دارد از پلتفرم‌­های قدیمی استفاده کند. در واقع، این خودروساز آمریکایی در صنعت خودرو در این زمینه تخصص دارد! قطعاً این موضوع در مورد چلنجر هم صدق می­‌کند و این خودرو بر پایه پلتفرمی قدیمی ساخته شده است. اما نکته جالب این است که این پلتفرم قدیمی تاثیر منفی در فروش این خودرو نداشته، بلکه چلنجر به مرور زمان آمار فروش بیشتری را به ثبت رسانده است. این خودروساز آمریکایی موفق شده در سال 2018 چیزی در حدود 66,000 دستگاه چلنجر به فروش برساند. باید بدانید که این آمار در مقایسه با سال­‌های 2016 و 2017، تعداد 2,000 دستگاه بیشتر بوده است. احتمالاً عرضه نسخه­‌های قدرتمندتر از دوج چلنجر، از افت فروش آن جلوگیری کرده است.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

12- تویوتا لندکروزر

1از21
12- تویوتا لندکروزر

آغاز فروش از سال 2008

همانند لکسوس GX و لکسوس LX که هر دو ساختاری از نوع «اتاق روی شاسی» داشته و در این لیست حضور دارند، از آغاز فروش مدل فعلی تویوتا لندکروزر هم مدت نسبتاً زیادی گذشته است. همان‌طور که می­‌دانید، تویوتا این شاسی‌بلند ژاپنی را در دو سری مختلف به تولید می­‌رساند:

  • سری آفرود که برای آفرود سنگین ساخته می‌­شود.
  • سری «کامفورت» (Comfort) که در ساخت آن راحتی سرنشینان در اولویت قرار دارد.

این خودروساز ژاپنی مدل J200 را سال 2007 معرفی کرده و تولید آن هم در همان سال آغاز شده است. با این حساب، مدل J200 از لندکروزر در میان شاسی‌بلندهای فعلی تویوتا، یکی از قدیمی‌­ترین‌ها به حساب می‌آید. اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌­شود، چرا که شاید بتوان گفت لندکروزر J200 در مقایسه با دیگر خودروهای قدیمی این لیست، کمترین تغییرات را از زمان آغاز فروش تا به امروز داشته است.

 

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

13- تویوتا سکویا

1از21
13- تویوتا سکویا

آغاز فروش از سال 2008

همان‌طور که می‌­دانید، در حال حاضر خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور در بازار محبوبیت خاصی دارند. اما باید بدانید تویوتا سکویا که در حال حاضر در نسل دوم قرار دارد، مدل جدیدی نبوده و فروش آن از سال 2008 آغاز شده است. از آن زمان تا به امروز، سکویا که ساختاری از نوع اتاق روی شاسی دارد در ظاهر تغییر چندانی نداشته، اما این خودروساز ژاپنی تلاش کرده از قدیمی شدن آن جلوگیری کند. به طور مثال، تویوتا در فوریه سال جاری در نمایشگاه خودروی شیکاگو نسخه TRD Pro از سکویا را معرفی کرده است.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

14- دوج گرند کارِوان

1از21
14- دوج گرند کارِوان

آغاز فروش از سال 2008

باز هم یک مدل قدیمی دیگر از دوج! همانند مدل­‌های چلنجر و جرنی از دوج، گرندکاروان که در حال حاضر در نسل پنجم قرار دارد، هنوز در سال 2019 با پلتفرمی به فروش می­‌رسد که برای اولین بار سال 2007 در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شده است. در سال 2011، این خودروساز آمریکایی تغییراتی جزئی در طراحی فضای خارجی و داخلی گرندکاروان ایجاد کرد. علاوه‌براین، دوج یک پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر V شکل جدید را به همراه یک جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به عنوان جایگزینی برای پیشرانه‌های شش سیلندر V شکلی که قبل از آن برای گرندکاروان عرضه می‌شد ارائه کرد. اما ظاهراً دوج این خودرو را چندان هم قدیمی نمی­‌داند، چرا که تصمیم دارد در سال 2020 هم فروش آن را ادامه دهد.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

15- تویوتا تاندرا

1از21
15- تویوتا تاندرا

آغاز فروش از سال 2007

تویوتا اعلام کرده که تا سال 2021 شاهد مدل جدید از تاندرا خواهیم بود. فروش مدل فعلی تاندرا در سال 2007 در ایالات متحده آغاز شده است. این خودروساز ژاپنی نسل دوم تاندرا را سال 2006 در نمایشگاه خودروی شیکاگو معرفی کرد. پس از آن در سال 2010، تویوتا یک پیشرانه 4.6 لیتری هشت سیلندر V شکل جدید برای این پیکاپ ارائه کرد. علاوه‌براین، تویوتا تیپ‌­های جدیدی هم برای تاندرا عرضه کرد که شامل تیپ TRD Pro می­‌شود. اما تقریباً همه پیکاپ‌های رقیب تاندرا در پنج سال گذشته به روز شده‌اند و همین موضوع نشان می‌­دهد که تویوتا باید سال­‌ها پیش تاندرا را به روز می­‌کرد.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

16- لکسوس LX

1از21
16- لکسوس LX

آغاز فروش از سال 2007

همانند مدل کوچک‌تر یعنی GX، لکسس LX هم یک شاسی‌بلند منسوخ و قدیمی است. فروش مدل فعلی LX که نسل سوم این خودرو است از سال 2007 آغاز شده و هنوز ادامه دارد. البته این خودروساز ژاپنی از آن زمان تا به امروز برخی تغییراتی را در LX اعمال کرده که به عنوان مثال می‌­توان به عرضه نسخه جدید از این خودرو با دو ردیف صندلی اشاره کرد، اما در مجموع شاهد تغییرات قابل توجهی در این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی نبوده‌ایم. مشکل اصلی این است که فعلاً هیچ خبری از نسل جدید LX نیست و ظاهراً لکسوس تصمیم دارد فعلاً فروش مدل فعلی را ادامه دهد.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

17- مازراتی گرن‌توریزمو

1از21
17- مازراتی گرن‌توریزمو

آغاز فروش از سال 2007

این خودروساز ایتالیایی که در زمینه خودروهای پرفورمنس بسیار لوکس تخصص داشته و سابقه آن به بیش از یک قرن می­‌رسد، از سال 2007 به بعد خودروی اسپرت جدیدی را معرفی نکرده است. مازراتی که در حال حاضر شرکت تابعه فیات کرایسلر اتومبیلز محسوب می­‌شود، مدل گرن‌توریزمو را در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرده است. این خودرو در ابتدا یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل با 4.2 لیتر حجم داشت که حداکثر قدرت آن به 400 اسب‌بخار می­‌رسید.

حالا که بیش از ده سال از رونمایی این خودرو می­‌گذرد، ظاهر گرن‌توریزمو کمی زیباتر شده است. به علاوه، پیشرانه این خودرو هم تغییراتی داشته و قلب تپنده گرن‌توریزمو یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل با 4.7 لیتر حجم است که حداکثر قدرت آن به 454 اسب‌بخار می­‌رسد. اما مشکل اصلی پلتفرم قدیمی این خودرو است که عمر آن به بیش از ده سال می‌­رسد. البته ناگفته نماند که این خودروساز ایتالیایی تصمیم دارد سال آینده یک خودروی اسپرت جدید به عنوان جایگزینی برای مدل گرن‌توریزمو معرفی کند.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

18- نیسان فرانتیر

1از21
18- نیسان فرانتیر

آغاز فروش از سال 2005

نیسان فرانتیر را می‌­توان یکی از قدیمی‌­ترین خودروهایی دانست که هنوز هم عرضه می‌­شود. فروش فرانتیر در بازار ایالات متحده سال 2005 آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. البته این خودروساز ژاپنی از آن زمان تا به حال، تغییراتی بر روی این پیکاپ اعمال کرده به طور مثال، نیسان طرح جلوپنجره فرانتیر را تغییر داده است. علاوه‌براین، در این مدت شاهد چند نسخه ویژه از این پیکاپ ژاپنی هم بوده‌ایم. با این وجود، در عمل تغییر قابل توجهی در فرانتیر ایجاد نشده و مدلی که اکنون به فروش می‌­رسد دقیقاً همان مدلی است که نیسان بیش از پانزده سال پیش معرفی کرد. البته ظاهراً این خودروساز ژاپنی تصمیم دارد به زودی مدل جدید این پیکاپ را معرفی کند.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

19- شورولت اکسپرِس

1از21
19- شورولت اکسپرِس

آغاز فروش از سال 1995

فروش شورولت اکسپرس از سال 1995 آغاز شده و هنوز هم عرضه آن توسط این خودروساز آمریکایی که شرکت تابعه جنرال‌موتورز است، در بازار ایالات متحده ادامه دارد. در همه نقاط این کشور، شورولت اکسپرس را در خیابان­‌ها خواهید دید. چیزی در حدود 25 سال از حضور این مدل نمادین در بازار گذشته، اما می­‌توان گفت در تمام این مدت شورولت تقریباً هیچ تغییری در آن ایجاد نکرده است. ناگفته نماند که شورولت در سال 2003، اکسپرس را فیس‌لیفت کرده است.

1از21

20 خودرویی که بی‌خیال خط تولید نمی‌شوند

20- فورد سری E

1از21
20- فورد سری E

آغاز فروش از سال 1992

سری E از فورد که در حال حاضر در نسل چهارم قرار دارد قدیمی­‌ترین خودرو در این لیست است. مشکل اصلی سری E، پلتفرم آن است که از سال 1992 تا به امروز هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است. فورد سری E برای عملیات ساختمانی یا استفاده‌­های تجاری مناسب است. درست است که این سری بسیار قدیمی شده، اما یک نکته مثبت در مورد آن وجود دارد: قیمت سری E فقط 31,385 دلار است.

1از21

مترجم : بهنام اصغریان
منبع: motor1.com