مثل یک حرفه ای علت خرابی باتری خودرو را تشخیص بدهید.

5 علت اصلی خالی شدن باتری خودرو

29 شهریور 1397 13:00
  • باتری خراب کابوس هر راننده‌ای می‌تواند باشد

    باتری خراب کابوس هر راننده‌ای می‌تواند باشد

    تصور کنید صبح دیر کرده‌اید و با عجله می‌خواهید سر کار بروید و هنگام استارت زدن متوجه می‌شوید که خودرو روشن نمی‌شود. چراغ‌های خودرو نور بسیار کمی دارند و پیشرانه به هیچ وجه استارت نمی‌خورد. بالاخره و پس از کمی وقت گذاشتن روی خودرو متوجه می‌شوید که باتری از کار افتاده است. ولی این اتفاق واقعاً چگونه رخ داد؟ به طور کلی 5 علت اصلی برای تخلیه شارژ باتری یا خراب شدن آن وجود دارد که در این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت، «باما» همراه باشید.

  • اشتباه انسانی

    اشتباه انسانی

    حداقل یک بار در طول سال‌هایی که رانندگی می‌کنید حتماً این کار را انجام داده‌اید: از سر کار خسته به منزل برگشته‌اید، فکرتان به درستی کار نمی‌کند و چراغ‌های خودرو روشن مانده‌اند، یا در به طور کامل بسته نشده و چراغ داخل کابین روشن مانده است. در طول شب باتری خالی می‌شود و هنگام صبح، خودرو استارت نخواهد خورد. بسیاری از خودروهای جدید زمانی که چراغ‌ها را روشن نگاه دارید و بخواهید از خودرو خارج شوید به شما هشدار می‌دهند، ولی برخی از خودروها این امکان را ندارند. همچنین خودروها ممکن است هشدار خاصی برای قطعات دیگر نداشته باشند.

  • برق دزدی

    برق دزدی

    برق دزدی داخل خودرو به حالتی می‌گویند که پس از خاموش کردن خودرو و درآوردن سوئیچ، برخی از قطعات آن همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. مقدار اندکی برق دزدی طبیعی است، باتری خودرو شما باید انرژی مورد نیاز مواردی مانند ساعت خودرو، تنظیمات سیستم صوتی و دزدگیر خودرو را همیشه تامین کند. البته، زمانی که یک مشکل الکتریکی داخل خودرو وجود دارد، برق دزدی می‌تواند بیش از حد نرمال شود و باتری خودرو را خالی کند.

  • شارژ بد

    شارژ بد

    اگر سیستم شارژر شما به درستی کار نمی‌کند، باتری خودرو حتی زمانی که با آن در حال رانندگی هستید هم می‌تواند خالی شود. بسیاری از خودروها برق مواردی مانند چراغ‌ها، رادیو و دیگر سیستم‌ها را مستقیماً از دینام می‌گیرند، موضوعی که می‌تواند در صورت وجود مشکل در سیستم شارژ به افزایش سرعت خالی شدن باتری کمک کند. در این صورت شما خود را در حالی کنار خیابان یا جاده خواهید یافت که نیازمند کمک هستید. یک مکانیک حرفه‌ای می‌تواند علت وجود مشکل در سیستم شارژ را تشخیص بدهد.

  • دیود معیوب دینام

    دیود معیوب دینام

    وظیفه دینام شارژ دوباره باتری و تhمین برق برخی سیستم‌های الکتریکی خاص است. اگر دینام شما یک دیود معیوب دارد، باتری خودرو می‌تواند خالی شود. دیود معیوب باعث می‌شود زمانی که خودرو خاموش است نیز سیستم باتری را شارژ کند. صبح روز بعد شما با خودرویی مواجه خواهید بود که استارت نمی‌خورد!

  • باتری قدیمی

    باتری قدیمی

    اگر باتری شما قدیمی و کهنه است، ممکن است نتواند شارژ کامل را نگه دارد. اگر به دفعات خودرو شما مشکل استارت خوردن داشته باشد، احتمالاً باتری خودرو خراب شده است. به طور کلی هر 4 الی 5 سال یک بار باید باتری خودرو خود را عوض کنید. اگر خودرو روشن نمی‌شود و باتری خودرو قدیمی و کهنه است، تعویض باتری باید اولین کاری باشد که شما انجام می‌دهید.

    استفاده از یک باتری که شارژ نمی‌تواند نگاه دارد بسیار اذیت‌کننده است و تشخیص این که چه چیزی این مشکل را به وجود آورده می‌تواند کار سختی باشد. اگر مطمئن هستید که دلیل تخلیه باتری خودرو شما اشتباه انسانی نیست، برای تشخیص علت مشکل و بررسی کامل سیستم الکتریکی خودرو و یافتن عیب&z

دیدگاه کاربران