هنجارشکنی به سبک ماشین‌ها

15 رنگ خودرویی منحصربه‌فرد در سال 2019

2 دی 1398 13:42
  • هنجارشکنی به سبک ماشین‌ها

    هنجارشکنی به سبک ماشین‌ها

    نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری بیشترین فراوانی انتخاب را برای خودروها توسط مشتریان جهانی دارند. این در حالی است که در سال‌های نه‌چندان دور رنگ برخی از خودروها به شهرتی خاص دست پیدا کرده بودند. مثل قرمزِ فراری، زردِ لامبورگینی، نارنجیِ مک‌لارن و حتی آبیِ کوروت. اما این‌که چرا هنوز هم 70 درصد خودروهای خریده شده در دنیا با آن سه رنگ بی‌روح هستند، ریشه در محافظه‌کاری اقتصادی و برخی از برداشت‌های روانی خریداران دارد.

    با این حال اخیرا برخی از مدل‌ها برای شکستن این هنجار نامتعارف دست به چهارچوب شکنی زده‌اند. این روزها شاهد هستیم که شرکت‌های بزرگ خودروساز رنگ‌های عجیب را برای جذب هرچه بیشتر و بهتر مشتریان طراحی می‌کنند. رنگ‌هایی که د

  • 4 - لکسوس؛‌ لعل ژرف

    4 - لکسوس؛‌ لعل ژرف

    شاید معنی تحت‌اللفظی Deep Garnet چندان دلنشین نباشد ولی زیرمجموعه لوکس‌ساز تویوتا می‌دانسته که در دنیای واقعی و روی نسل جدید LS ویرایش Inspiration چگونه از آن بهره بگیرد.

  • 5 - تویوتا؛ آبی رو به پایین

    5 - تویوتا؛ آبی رو به پایین

    تنها نسل جدید تویوتا سوپرا است که از رنگ آبی منحصربه‌فردی به اسم Downshift Blue استفاده می‌کند. هوشمندی این نام آنجاست که داون‌شیفت اشاره به معکوس کردن دنده هم دارد.

  • 6 - پورشه؛ آبی منجمد

    6 - پورشه؛ آبی منجمد

    حقیقتاً که پورشه تایکان به ویژه مدل 4S جلوه دیگری با این رنگی آبی ملایم دارد. خودرویی که در رنگش هم روی پاک بودن تاکید شده است. تایکان اولین خودروی تمام برقی پورشه است.

  • 7 - رولزرویس؛ نارنجی فاکس

    7 - رولزرویس؛ نارنجی فاکس

    از این رنگ تنها یک نمونه آن هم روی رولزرویس کالینان مایکل Fux موجود است. یکی از معروف‌ترین کلکسیونرهای محصولات فوق لوکس و ابرخودروها.

  • 8 - فورد؛ لیمویی گرابر

    8 - فورد؛ لیمویی گرابر

    این رنگ تقریباً از دهه 70 روی فورد مک‌وان دیده شد. اما به مرور شرکت با اعمال تغییراتی در تونالیته، Grabber Lime را تبدیل به رنگی شبیه به لیمو ترش آن هم روی موستانگ شلبی GT500 کرد.

  • 9 - تویوتا؛ سبز هاکونه

    9 - تویوتا؛ سبز هاکونه

    کلمه Hakone اشاره به منطقه‌ای سرسبز در نزدیکی کوهستان فوجی ژاپن دارد. این نام دستاویز خوبی برای تولید تویوتا 86 نسخه Hakone Package شده است. از این خودرو تعداد محدودی تولید شد.

  • 10 - بنتلی؛ یخ

    10 - بنتلی؛ یخ

    یکی از سلاطین لوکس‌گرایی دنیا مدل جدید سدان فلایینگ اسپور خود را با رنگ خاصی موسوم به Ice روانه بازار کرد. پیش‌تر هرگز استفاده از این ترکیب رنگی را روی هیچ خودروی دیگری ندیده بودیم.

  • 11 - آکورا؛ مروارید زرد ایندی

    11 - آکورا؛ مروارید زرد ایندی

    پرداخت 1000 دلار برای خرید آکورا NSX با رنگ Indy Yellow Pearl باید دلیل خاصی داشته باشد. گویا این رنگ که گرایشی ملایم هم به نارنجی دارد اشاره به مسابقات Indy Car هم داشته است.

  • 12 - هیوندای؛ آبی نمایشی

    12 - هیوندای؛ آبی نمایشی

    امسال مشتریان هیوندای ولستر سری N توانستند به یکی از خاص‌ترین ویرایش‌های آن که به رنگ Performance Blue درآمده بود دست پیدا کنند. اگر بادقت به این خودرو نگاه کنید متوجه تفاوت آن با آبی‌های استاندارد می‌شوید.

  • 13 - رولزرویس؛ طلایی پترا

    13 - رولزرویس؛ طلایی پترا

    حتماً می‌دانید که شهر تاریخی Petra در محل اردن کنونی به واسطه معماری بی‌نظیرش معروف است. این رنگ توسط یک خریدار در ابوظبی و باز هم روی شاسی‌بلند کالینان سفارش داده شده بود.

  • 14 - شورولت؛ ضربه

    14 - شورولت؛ ضربه

    یکی از زیباترین رنگ‌های خودرویی امسال مربوط به شورولت کامارو بود که با رنگ سبز خاصی موسوم به Shock تنها در بازار روسیه به فروش رفت. این رنگ به تنهایی 400 دلار به قیمت استاندارد اضافه می‌کرد.

  • 15 - بنتلی؛ سبز رادیوم

    15 - بنتلی؛ سبز رادیوم

    انتخاب این رنگ با اسم Radium Green برای بنتلی کانتیننتال GT، هم به دلیل جشن 100 سالگی برند و هم به دلیل ادای احترام به مسابقات پیمایش سربالایی Pikes Peak بوده است.

دیدگاه کاربران