جان سخت یعنی این

10 خودرو با توان پیمایش بالا

12 اسفند 1398 20:20
  • جان سخت یعنی این

    جان سخت یعنی این

    معمولاً وقتی حرف از خودروهای جان‌سخت به میان می‌آید، این آفرودهای غول‌آسا هستند که به ذهن می‌رسند. اما در ادبیات خودرویی خودروهای جان‌سخت تعریف دیگری دارند.

    یک خودرو می‌تواند آفرود قابلی باشد ولی بعد از پیمایش حدود 100 هزار کیلومتری با انبوهی از مشکلات فنی و ظاهری روبرو می‌شود. اما از سوی دیگر یک جان‌سخت می‌تواند یک پیکاپ ساده بدون بهینه‌سازی‌های فنی باشد که قابلیت این را دارد که بتوان با آن بیش از 300 کیلومتر پیمایش کرد. این مطلب اشاره به 10 خودرویی دارد که احتمالاً با آن‌ها می‌توانید به رکورد 200 هزار مایل (320 هزار کیلومتر) دست پیدا کنید.

  • 10 – هوندا  Ridgeline

    10 – هوندا Ridgeline

    ریجلاین تعریف جدیدی از پیکاپ‌های متواضع و کارآمد را ارائه داده است. پروژه فوق موفق ژاپنی‌ها که روی پلتفرم مدل Odyssey اجرا شد. شاید جالب باشد بدانید این هوندا اعتراضات گسترده‌ای را هم مقابل خود می‌بیند. چراکه از دید مشتریان آمریکایی این تراک واقعی نیست. 3 درصد از تمام ریجلاین‌های فروخته شده به رکورد 300 هزار کیلومتری می‌رسند.

  • 9 – جی‌ا‌م‌سی  Yukon

    9 – جی‌ا‌م‌سی Yukon

    برای GMC، ساخت خودروهایی که فانتزی باشند، اساساً معنایی ندارد. به ویژه یوکان دوست‌داشتنی که روی پلتفرم شورولت سیلورادو طراحی شد. یوکان در بازار آمریکای شمالی به قاتل سوخت مشهور است. ولی با این حال 3.2 درصد از فروش این شاسی‌بلند غول‌آسا می‌توانند بیش از 300 هزار کیلومتر راه بروند.

  • 8 – تویوتا  4Runner

    8 – تویوتا 4Runner

    سر و کله تویوتا هم در این لیست پیدا شد. 4رانر به‌عنوان یک شاسی‌بلند کلاسیک ژاپنی شناخته می‌شود. مخصوصاً که تویوتا با انتخاب پیشرانه شش سیلندر Vشکل روی آن ریسک بالایی نکرده است. آمار نشان می‌دهد 3.9 درصد 4رانرهای فروخته شده به رکورد مورد نظر دست پیدا خواهند کرد.

  • 7 – جی‌ام‌سی  Yukon XL

    7 – جی‌ام‌سی Yukon XL

    برای جمس سواران، تفاوت بسیاری به یوکان استاندارد و نسخه XL آن وجود دارد. در واقع این همان ویرایش LWB سدان‌های لوکس است که جنرال موتورز با هوشمندی آن را به دنیای شاسی‌بلندها آورده است. بر اساس آمار 4.1 درصد از فروش این خودرو توانسته‌اند به بیش از 300 هزار کیلومتر برسند.

  • 6 – شورولت  Tahoe

    6 – شورولت Tahoe

    نگران نباشید. تاهو هم در این لیست حضور دارد. شاسی‌بلند لوکس شِوی که نزدیک‌ترین خواص را به برادرش یوکان دارد. اگرچه هر دو خودرو از قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت یکسانی بهره می‌برند ولی گفته می‌شود جذابیت‌های بصری تاهو آن را موفق‌تر کرده است. جالب آنکه 4.1 درصد تولیدات این شورولت نیز به رکورد طلایی ما دست پیدا می‌کنند.

  • 5 – تویوتا  Highlander Hybrid

    5 – تویوتا Highlander Hybrid

    این می‌تواند یک پدیده در لیست امروز ما باشد. هایلندر اگرچه سابقه خوبی در کیفیت و دوام قطعات دارد ولی دست‌یابی نسخه هیبریدی این خودرو به رکورد پیمایش بیش از 300 هزار کیلومتر حقیقتاً اعجاب‌انگیز است. گفته می‌شود آمار هایلندرهایی که به این رکورد رسیده‌اند 4.2 درصد کل فروش می‌شود.

  • 4 – شورولت  Suburban

    4 – شورولت Suburban

    سابربن باید هم جایی در این لیست برای خود دست و پا می‌کرد. شاسی‌بلند فوق طویل شورولت اگرچه مانند جی‌ام‌سی یوکان لوکس و تجملی نیست ولی طراحی‌اش آنقدر دلربایی دارد که مشتریان آمریکایی برای خریدش ماه‌ها صبر کنند. 4.9 درصد از تولیدات این خودرو به رکورد بیش از 300 هزار کیلومتری می‌رسند.

  • 3 – فورد  Expedition

    3 – فورد Expedition

    اکسپدیشن پاسخ فورد به شورولت سابربن بود. پاسخی شیرین و البته دندان‌شکن. شاسی‌بلند تنومند فورد حالا این شانس را داشته تا 5.2 درصد از تولیداتش به این میزان از پیمایش خیره‌کننده دست پیدا کنند. اختلاف میزان خودروهای رکورددار پیمایش فورد نسبت به شورولت، نسبت موفقیت آن‌ها در بازار را نیز نشان می‌دهد.

  • 2 – تویوتا  Sequoia

    2 – تویوتا Sequoia

    نتیجه جنگ سکویا و نیسان آرمادا، پیروزی قاطع تویوتا بود. حالا هم می‌بینید که در این لیست با افتخار مدال نقره را به گردن می‌آویزد. سکویا علیرغم آن چهره عبوس و خشن یکی از بی‌آزارترین خودروها در بازار آمریکا به شمار می‌رود. به همین دلیل است که 9.2 درصد از تولیدات آن می‌توانند بیش از 300 هزار کیلومتر پیمایش کنند.

  • 1 – تویوتا  Land Cruiser

    1 – تویوتا Land Cruiser

    انتظاری غیر از این داشتید؟ به نظر نمی‌رسد شاسی‌بلندی با این حجم از محبوبیت پیدا شود که هم خواص لوکس-اسپرت داشته باشد و هم ویژگی‌های خانوادگی-آفرود. آمار فروش 25 ساله اخیر لندکروز نشان می‌دهد 15.7 درصد از تولیدات آن توانسته‌اند در پشت آمپر خود عددی بیش از 300 هزار کیلومتر را ببینند.

دیدگاه کاربران