اگر ترمزها به صدا افتاده‌اند، پدال ترمز عملکرد همیشگی خود را ندارد یا به طور کلی ترمزها ضعیف شده‌اند، احتمالا زمان تعویض لنت‌های

3 نشانه لنت ترمز معیوب یا خراب

4 اردیبهشت 1397 18:34
  • نشانه‌های لنت ترمزی که تمام شده را چقدر می‌شناسید؟

    نشانه‌های لنت ترمزی که تمام شده را چقدر می‌شناسید؟

    لنت ترمز قطعه‌ای در سیستم ترمز خودرو است که با ایجاد اصطکاک سرعت خودرو را کم می‌کند. لنت‌ها داخل کالیپر ترمز نصب می‌شوند و با چسبیدن به دیسک ترمز و به کمک مواد با اصطکاک بالایی که دارند سرعت چرخ را کم و آن را به طور کامل متوقف می‌کنند. به دلیل ماهیت و همچنین نحوه عملکرد لنت‌ها، به مرور زمان از ضخامت آن‌ها کم می‌شود و از یک حدی بیشتر، باید آن‌ها را عوض کنید. معمولاً لنت ترمز مشکل دار یا لنتی که عمرش تمام شده برخی نشانه‌هایی از خود تولید می‌کنند، در این مطلب شما را با رایج‌ترین این نشانه‌ها آشنا می‌کنیم. باما همراه باشید.

  • سروصدای زیاد ترمزها

    سروصدای زیاد ترمزها

    رایج‌ترین و معمول‌ترین نشانه یک لنت ترمز معیوب یا خراب صدای زیاد هنگام ترمزگیری است. لنت‌های ترمز با گذر زمان گردوخاک را ممکن است به خود جلب کنند، موضوعی که اگر میزان آن زیاد شود ممکن است هنگام ترمزگیری باعث ایجاد لرزش و همچنین سروصدای زیادی بشود. یک علت دیگر صدای این گونه لنت‌ها می‌تواند استفاده بیش از حد از آن باشد، به گونه‌ای که مواد موجود روی لنت تا حدی از بین رفته که سنسور لنت با دیسک ترمز برخورد می‌کند. لنت ترمزهایی که بسیار زیاد و تا حدی که صفحه فلزی پشت لنت با دیسک ترمز برخورد کند استفاده می‌شوند، صدایی شبیه به صدای برخورد فلز با فلز از خود تولید می‌کنند. بسته به میزان اتمام لنت، این صدا ممکن است حتی هنگامی که پدال ترمز را فشار نداده‌اید هم شنیده شود.

  • تکان‌های پدال ترمز

    تکان‌های پدال ترمز

    یک نشانه دیگر لنت ترمز خراب یا معیوب پدالی است که تکان‌هایی غیر عادی دارد. لنت ترمز خیلی معیوب و خراب هنگامی که پدال ترمز را فشار می‌دهید باعث ایجاد لرزش و تکان‌هایی در پدال می‌شود. پدالی که این مشکل دارد همچنین می‌تواند نشانه وجود یک مشکل احتمالی در خود دیسک ترمز هم باشد، زیرا این تکان و لرزش احساس شده در پدال نتیجه تماس بین دیسک و لنت ترمز است.

  • عملکرد ضعیف ترمز

    عملکرد ضعیف ترمز

    وجود مشکل در لنت ترمز همچنین می‌تواند تأثیر منفی روی عملکرد کلی سیستم گذاشته و زمان پاسخ گویی ترمز را کاهش دهد. اگر لنت ترمزها بسیار داغ شده یا خیلی ضعیف شده باشند، ظرفیت و توانایی آن‌ها برای کاهش سرعت خودرو کاهش پیدا می‌کند. کاهش زمان پاسخ گویی سیستم ترمز خودروی شما را بسیار ناایمن خواهد کرد، مخصوصاً در مواقع ترمزگیری شدید که نیرو و گرمای تولید شده توسط ترمزگیری بسیار بالاتر است.

    به دلیل این که لنت ترمزها اساساً اصلی‌ترین قطعه‌ای هستند که در واقع سرعت خودرو را کم می‌کنند، به طور کلی در ایمنی خودرو اهمیت بسیار بالایی دارند. اگر شک دارید که لنت ترمز شما تمام شده، یا اگر ترمزهای خودرو اخیراً صدا تولید می‌

دیدگاه کاربران