بهشت موتورسواران

گشتی در موزه‌های موتورسیکلت ژاپن

13 اردیبهشت 1399 14:00
  • بهشت موتورسواران

    بهشت موتورسواران

    موزه­‌ها را – فارغ از این که مربوط به چه حوزه‌­ای باشند – می­‌توان مکان­‌هایی جالب و دیدنی به حساب آورد. در ژاپن، تعداد زیادی موزه در حوزه حمل و نقل وجود دارد که هر کدام مربوط به یک خودروساز خاص است. در ادامه، به چهار مورد از این موزه‌­ها که مربوط به هوندا، کاوازاکی، سوزوکی و یاماها هستند خواهیم پرداخت. این موزه‌ها به نوعی بهشت موتورسواران به حساب می‌آیند. در ادامه «باما» همراه باشید تا سفری مجازی به ژاپن داشته باشیم و گشتی در این موزه‌­های جالب و دیدنی بزنیم.

  • Honda Collection Hall

    Honda Collection Hall

    این موزه، در سال 1998 تاسیس شده و بیش از دو دهه قدمت دارد. هوندا کالکشن هال، یک موزه سه طبقه مدرن بوده و علاوه‌براین، بخشی نیز برای انجام تحقیقات در آن وجود دارد. این موزه، در پیستی متعلق به این خودروساز در شهر «موتگی» (Motegi) در ژاپن واقع شده است. در هوندا کالکشن هال، شاهد مجموعه متنوعی از خودروها، دیگر محصولات و موتورسیکلت‌­های هوندا هستیم که تعداد آن­‌ها حدوداً به سیصد و پنجاه مورد می­‌رسد. البته موضوع فقط به همین جا ختم نمی­‌شود، چرا که در این موزه، چند نمونه از روبات­‌های انسان­‌نمای عجیبِ هوندا هم به چشم می­‌خورد. تمامی نمونه­‌هایی که در این موزه در

  • Kawasaki Good Times World

    Kawasaki Good Times World

    کاوازاکی گود تایمز ورلد را هم می­‌توان همانند هوندا کالکشن هال، موزه­‌ای مدرن دانست. در واقع، کاوازاکی گود تایمز ورلد قسمتی از یک موزه بزرگتر بوده که در شهر «کوبه» (Kobe) در ژاپن واقع شده است. درست است که موزه کاوازاکی به اندازه موزه هوندا بزرگ و جامع نیست، اما با این وجود، این موزه تاریخچه طولانی کاوازاکی را به خوبی در معرض نمایش قرار می‌دهد.

    بر خلاف موزه هوندا، موزه کاوازاکی در اتاقی بزرگ در یک طبقه &nda

  • Suzuki Plaza

    Suzuki Plaza

    این موزه که در شهر «هاماماتسو» (Hamamatsu) در ژاپن واقع شده، در سه طبقه، روند تکامل این شرکت ژاپنی را از زمان تاسیس آن در سال 1909 تا به امروز نمایش می‌­دهد. این موزه طوری طراحی شده که هنگام بازدید از آن، تاریخچه سوزوکی را از زمان حال خواهید دید و در ادامه به سمت گذشته خواهید رفت و در نهایت، به زمانی که این شرکت ژاپنی آغاز به کار کرد خواهید رسید.

    طبقه همکفِ سوزوکی پلازا مربوط به زمان حال بوده و مجموعه‌­ای از محصولات فعلی سوزوکی در این طبقه در معرض نمایش قرار دارد که شامل انواع خودروها و موتورسیکلت‌­ها می­‌شود. طبق اطلاعات موجود در وب سایت این موزه، امکان «تست کردن» بسیاری از مواردی که در معرض نمایش هستند وجود دارد. البته به طور دقیق مشخص نیست که تست کردن چه معنی دارد، اما در هر صورت، چنین امکانی بسیار جذاب به نظر می­‌رسد.

    در طبقه دوم، روند طراحی و ساخت یک خودرو از زمانی که یک کانسپت است تا رسیدن به نسخه تولیدی نشان داده شده است. در این طبقه، می­‌توانید روند

  • Yamaha Communication Plaza

    Yamaha Communication Plaza

    وب سایت یاماها کامیونیکیشن پلازا، این موزه را این طور توصیف می­‌کند: «فضایی که گذشته، حال و آینده یاماها را نمایش می­‌دهد.» در واقع، این موزه فقط مکانی برای مشتریان علاقه­‌مند به محصولات یاماها نیست، بلکه شرکای تجاری و کارمندان یاماها هم می­‌توانند در این موزه با هم ملاقات و تبادل اطلاعات کنند. به عبارت دیگر، یاماها کامیونیکیشن پلازا فقط یک موزه نیست، بلکه محلی برای ارتباط برقرار کردن هم به شمار می­‌رود.

    یاماها کامیونیکیشن پلازا که در شهر «ایواتا» (Iwata) در ژاپن واقع شده، همانند هوندا کالکشن هال، یک موزه سه طبقه بزرگ به شمار می‌­رود. در این سه طبقه، شاهد تعداد زیادی قایق، خودرو، صندلی چرخدار، روبات، دوچرخه برقی و موتورسیکلت‌های یاماها هستیم. به عبارت دیگر، هر چیزی که تا به حال این شرکت ژاپنی تولید کرده، در این موزه در فضایی مدرن در معرض نمایش قرار داده شده است.

    در ابتدای ورود به این موز

دیدگاه کاربران