-
1974
ظهور توربوها
پورشه که تحقیقات بر روی پیشرانههای توربو را در سالهای پایانی دهه شصت میلادی آغاز کرده بود، نهایتاً در مدل مسابقهای توربو کررا RSR از آن بهره برد. این مدل مسابقهای در تیراژی محدود و برای شرکت در مسابقاتی نظیر لمان تولید شد.
-
1975
ورود توربو به خیابان
به خاطر تغییراتی که در قوانین FIA ایجاد شده بود، پورشه موظف به تولید نمونههای خیابانی مدلهای مسابقهای خود شد. در همین راستا مدل بعدی توربو مسابقهای پورشه یعنی 934، پایه و اساس اولین 911 توربو خیابانی در سال 1975 شد. سری اول (کد 930) با پیشرانه 3 لیتری 260 اسببخاری، از سریعترین خودروهای خیابانی بود. این مدل در بازار آمریکای شمالی با نام توربو کررا عرضه شد. تعداد اندکی 911 توربو 3 لیتری و البته یک دستگاه 934 مسابقهای به ایران وارد شدند.
-
1978
افزایش عضله
پیشرانه حجیمتر 3.3 لیتری با 300 اسببخار جایگزین مدل قبلی شد. تغییرات جزئی دیگری نظیر باله عقب متفاوت برای افزایش پایداری و چسبندگی روی این مدل عرضه شدند.
-
1983
دماغه آیرودینامیک
پس از عرضه چند مدل غیررسمی و سفارشی با دماغه مشابه مدل 935 برای 911 توربو، خود پورشه دست به کار شد و به عنوان زیرمجموعه آپشن SE، دماغه آیرودینامیک با چراغ مخفی جدیدی برای 911 توربو عرضه کرد. در این نمونه قدرت پیشرانه به 330 اسببخار رسیده بود.
-
1986
959
تحقیقات پورشه برای ساخت ابر 911 توربو برای شرکت در رده B مسابقات اتومبیلرانی به ساخت 959 انجامید. خودرویی که در حقیقت با بدنه متفاوت و پیشرانه تقویت شده، هنوز هم یک 911 توربو بود. این سوپراسپرت 444 اسببخاری با حدود 316 کیلومتر برساعت سرعت، سریعترین خودرو خیابانی در زمان خود بود.
-
1988
969
در حالی که هنوز نسل جدید 911 در راه بود، پورشه تصمیم گرفت تا 911 توربو را به نحوی از مدل 911 جدا کند و به عنوان میراثدار مدل 959، یک سوپراسپرت خاص را عرضه کند. این پروژه که از نظر ظاهری و فنی تحت تاثیر 959 بود، در نهایت در اواخر سال 1988 به بنبست رسید و مشکلات مالی پورشه سبب شد تا کنار گذاشته شود.
-
1990
964 توربو
پس از نزدیک به 15 سال، نسلی جدید از 911 توربو عرضه شد. برخلاف انتظار بسیاری، پورشه از نمونه توربو پیشرانه 3.6 لیتری جدیدش در این مدل استفاده نکرد و نمونه بهبود یافته همان پیشرانه 3.3 لیتری قدیمی با 320 اسببخار قدرت را روی 964 توربو عرضه کرد. مدل توربو S با 380 اسببخار چندی بعد در 1992 معرفی شد. از این مدل بود که نوع S توربو نیز به مدلهای 911 اضافه شد.
-
1993
بالاخره 3.6 لیتری!
پس از فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و صرف چند سال وقت، بالاخره نمونه 3.6 لیتری توربو با 360 اسببخار قدرت روی 964 عرضه شد.
-
1995
توربو دو دیفرانسیل میشود
اولین نسل دو دیفرانسیل پورشه 911 توربو، نسل 993 بود. این مدل با 408 اسببخار و سیستم انتقال قدرتی مشابه مدل 959، یکی از سریعترین سوپراسپرتهای میانه دهه 90 میلادی بود. مدل توربو S در سال 1997 قدرت را به 450 اسببخار رساند! در این نسل نمونه کابریو معرفی نشد تا 993 تنها نسل تماماً کوپه 911 توربو باشد.
-
1995
برادر نوظهور تک دیفرانسیل توربو
مدل جدیدی از 911 توربو تحت عنوان GT به صورت دیفرانسیل عقب عرضه شد. این مدل که بیشتر با عنوان GT2 شناخته شده، از نمونه 430 اسببخاری همان پیشرانه توربو، ولی با بادی کیت و باله عقبی متفاوت بهره میبرد و کابین آن تا حد امکان خالی از امکانات شده تا وزن خودرو کمینه باشد.
-
2000
توربو هزاره سوم
نسل جدید توربو از نوع 996 در نمایشگاه فرانکفورت 1999 معرفی و در ابتدای 2000 عرضه شد. این مدل اولین نمونه 911 بود که از نظر ظاهری با 911 عادی تفاوتهایی قابل توجه داشت و تنها به یک بادی کیت پهن محدود نشده بود. این سوپراسپرت 420 اسببخاری چراغهای جلو متفاوتی داشت که بعدها روی مدلهای دیگر 911 هم عرضه شدند. مدل GT2 جدید هم برپایه همین توربو چندی بعد عرضه شد.
-
2006
توربو سنتی
نسل جدید 911 توربو برپایه مدل 997 عرضه شد. در این مدل بادی کیت اندکی متفاوت نسبت به مدل عادی، نقطه تمایز اصلی ظاهری بود و پیشرانه 480 اسببخاری، آن را یک سر و گردن بالاتر از سایر 997 ها کرده بود.
-
2009
فاز دوم 997
سری دوم 997 توربو برپایه مدل فیسلیفت شده این نسل در سال 2009 با پیشرانه 500 اسببخاری عرضه شد. این مدل رقیب مستقیم نیسان GTR محسوب میشد و به لطف شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیهای، رقابتی جدی با گودزیلا داشت.
-
2013
توربو سه ثانیهای
مدل جدید 911 توربو به عنوان زیرمجموعه نسل 991 عرضه شد. در این نسل قدرت به 520 اسببخار برای نمونه عادی و 560 اسببخار در مدل S رسیده بود که شتاب صفر تا صد 991 توربو را به 3 ثانیه میرساند!
-
2016
توربو زیر سه ثانیه
سری دوم 991 توربو برپایه مدل فیسلیفت شده این نسل در سال 2016 معرفی شد. قدرت پیشرانه به 580 اسببخار برای مدل عادی و 607 اسببخار برای گونه S رسیده بود که شتاب صفر تا صد 911 را به 2.7 ثانیه محدود میکرد.
-
2020
جداییناپذیری توربو و S
نسل جدید 911 توربو در حالی عرضه شد که سایر گونههای 911 هم برخلاف نام و سنت پورشه، توربو هستند. با این حال در توربو جدید برخلاف سایر نمونهها، به جای یک پیشرانه 3 لیتری از نسخه 3.8 لیتری استفاده شده است که 650 اسببخار قدرت دارد. علاوهبراین در نسل 992، برای اولین بار خبری از نمونه عادی توربو نیست و فعلاً مدل توربو تنها با پسوند S عرضه میشود. این مدل با شتاب صفر تا صد 2.6 ثانیهای و حداکثر سرعت 330 کیلومتر برساعت، سریعترین پورشه 911 توربوی تاریخ است.