از ون تا پیکاپ، از دیزلی تا هیبریدی

نگاهی به خودروهای ناوگان پلیس ایالات متحده آمریکا

20 اردیبهشت 1399 16:45
  • از ون تا پیکاپ، از دیزلی تا هیبریدی

    از ون تا پیکاپ، از دیزلی تا هیبریدی

    در آمریکا هر خودرویی پس از مجهز شدن به قطعات موردنظر پلیس این کشور می‌تواند وارد ناوگان پلیس شود. با این حال برخی از خودروها به صورت کاملاً مجهز خط تولید شرکت سازنده را با این هدف ترک می‌کنند که در اختیار نیروهای پلیس قرار بگیرند، هرچند که مطمئناً تعداد و تنوع چنین خودروهایی زیاد نیست.

    می‌توان به جرات گفت که حجم وسیعی از خودروهای ناوگان پلیس این کشور از انواع پیکاپ و شاسی‌بلند ساخت شرکت‌های شورولت، فورد و دوج هستند، با این همه قصد داریم در این مطلب به مرور انواع مدل‌های به‌کارگرفته شده توسط نیروی پلیس آمریکا را معرفی کنیم.

  • شورولت اکسپرس

    شورولت اکسپرس

    مطمئناً دو شاسی‌بلند شورولت یعنی تاهو و سیلواردو برای حمل مجرمان خودروهای مناسبی هستند اما زمانی که به ظرفیت حمل نفرات بیشتری نیاز باشد، کمتر خودرویی می‌تواند با شورولت اکسپرس رقابت نماید، یک ون 15 نفره که با پیشرانه‌های شش سیلندر 4.3 لیتری، هشت سیلندر 6 لیتری و یا 2.8 لیتری چهار سیلندر عرضه شده و بسته به مدل می‌تواند بین 181 تا 276 اسب‌بخار قدرت و 404 الی 505 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک قابل انتخاب است. هرچند چهره ظاهری فورد اکسپرس چندان بروز نیست اما این مورد نمی‌تواند تاثیر منفی بر قابلیت عملکردی آن داشته باشد.

  • شورولت سیلورادو

    شورولت سیلورادو

    شورولت سیلواردو به عنوان یک مدل پیکاپ تحت اختیار پلیس به قابلیت‌های مختلف همچون پکیج تریلر و قفل دیفرانسیل عقب خودکار مجهز می‌شود. پیشرانه هشت سیلندر 5.3 لیتری این خودرو که 355 اسب‌بخار قدرت و 519 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک در اختیار چرخ‌ها قرار می‌دهد، می‌تواند برای تعقیب خلافکاران عملکرد راضی‌کننده‌ای از خود نشان دهد.

  • شورولت تاهو

    شورولت تاهو

    خودروی مناسب نیروهای پلیس باید به چراغ‌ها و سیستم تعلیق مناسب برای استفاده در این ناوگان مجهز باشد، امری که شورولت بدان واقف بوده و به همین دلیل تاهو را در همان خط تولید به این قابلیت‌ها به علاوه مواردی چون بخش جداکننده داخلی و برخی تجهیزات بدنه مجهز می‌سازد. پیشرانه 5.3 لیتری هشت سیلندر این مدل کاملاً با نمونه نصب شده در شورولت سیلورادو یکسان است.

  • دوج چارجر

    دوج چارجر

    دوج چارجر یکی از معدود مدل‌های سدان بوده که در این فهرست حاضر شده است. چهره خشن این خودرو که در خط تولید کارخانه برای انجام وظیفه به عنوان خودروی پلیس آماده می‌شود، چیزی کم از مدل‌های شاسی‌بلند این ناوگان ندارد. نیروی محرکه دوج چارجر از پیشرانه‌های شش سیلندر 3.6 لیتری یا هشت سیلندر 5.7 لیتری تامین شده که به ترتیب 292 اسب‌بخار قدرت و 352 نیوتن‌متر گشتاور و همچنین 370 اسب‌بخار قدرت و 535 نیوتن‌متر گشتاور را بسته به مدل، در اختیار چرخ‌های عقب یا هر چهار چرخ می‌گذارد.

  • دوج دورانگو

    دوج دورانگو

    همچون چارجر، دورانگو نیز یکی از خودروهای خوش‌استایل حاضر در ناوگان پلیس بوده که از امکاناتی همچون سیستم تهویه خودکار و ترمزهای تقویت شده بهره‌مند شده است. ترمزهای تقویت‌شده این شاسی‌بلند مجهز به پیشرانه شش سیلندر 3.6 لیتری، می‌تواند آن را طی 40.2 متر از سرعت 96 کیلومتر برساعت به طور کامل متوقف سازد. این خودرو 295 اسب‌بخار قدرت و 352 نیوتن‌متر گشتاور را میان چهار چرخ خود تقسیم می‌کند.

  • فورد اکسپدیشن

    فورد اکسپدیشن

    اکسپدیشن به عنوان برادر بزرگتر مدل اکسپلورر در خدمت ناوگان پلیس قرار گرفته هرچند که در تعدادی کمتر از مدل مذکور در این بخش حضور دارد. به واسطه فضای پای بزرگتر قابلیت‌های کاربردی اکسپدیشن افزایش یافته و امکان استفاده از ردیف سوم صندلی‌های این خودرو برای نیروهای پلیس فراهم شده است. بد نیست بدانید فورد نسخه Max از این خودرو را نیز برای ناوگان پلیس مهیا کرده که فضای بار بیشتری دارد. اکسپدیشن به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر مجهز شده که 375 اسب‌بخار قدرت و 637 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

  • فورد اکسپلورر

    فورد اکسپلورر

    باز هم شاهد نام محصول دیگری از فورد در این فهرست هستیم، خودرویی که به عنوان جانشینی برای مدل‌های کراون ویکتوریا و تاروس معرفی شد. این مدل با پیشرانه‌های متنوع شش سیلندر عرضه شده که یک نمونه هیبرید نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد که 318 اسب‌بخار قدرت و 436 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سیستم چهار چرخ محرک دائم و جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک جزء تجهیزات استاندارد این مدل محسوب می‌شود.

  • فورد F-150

    فورد F-150

    احتمالاً علت بکارگیری فورد F-150 در ناوگان پلیس را باید به ترکیب همزمان قابلیت‌های بیراهه‌نوردی و عملکرد مطلوب جاده‌ای در این خودرو مربوط دانست. با سفارش پکیج کشندگی، ظرفیت بکسل این خودرو از 3175 کیلوگرم به 4535 کیلوگرم افزایش می‌یابد. این پیکاپ قدرتمند به فناوری‌هایی همچون توقف-حرکت خودکار و تجهیزات ایمنی سیستم Co-Pilot360 نیز مجهز شده است. می‌توان یکی از دو پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر با 375 اسب‌بخار قدرت و 637 نیوتن‌متر گشتاور و یا 5 لیتری هشت سیلندر با قدرت 395 اسب‌بخار و گشتاور 542 نیوتن‌متر را برای فورد F-150 سفارش داد.

  • فورد فیوژن

    فورد فیوژن

    شاید چهره این سدان هیبریدی پلیس آمریکا به اندازه مدل چارجر با ابهت نباشد اما به هرحال فیوژن نیز چندان دست و پا بسته به میدان مبارزه با تبهکاران وارد نشده است. فورد اعلام کرده که این خودرو تست تصادف در سرعت 120 کیلومتر برساعت از عقب را پشت سر گذاشته است. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری این خودرو که مجموعاً 188 اسب‌بخار قدرت و 174 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، توانایی پیمودن 40 کیلومتر مسافت در حالت کاملاً برقی را نیز برای فیوژن فراهم کرده است.

  • فورد ترانزیت

    فورد ترانزیت

    خودروی ون معروف ساخت فورد می‌تواند در هنگامی به یاری پلیس بشتابد که نیروهای این سازمان نیازمند انتقال افراد و یا تجهیزات باشند. فورد این مدل را در سه نسخه متفاوت از نظر ارتفاع سقف و طول بدنه تولید کرده و با سه پیشرانه مختلف چهار و شش سیلندر عرضه می‌کند که البته تمام این مدل‌ها به جعبه دنده ده سرعته اتوماتیک و سامانه‌های ایمنی فورد مجهز هستند. ضعیف‌ترین نسخه این خودرو با پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر به قدرت 211 اسب‌بخار عرضه می‌شود درحالی‌که پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر با قدرت 310 اسب‌بخار نیز برای این مدل قابل انتخاب است.

  • رم 1500 کلاسیک

    رم 1500 کلاسیک

    مدتی است که نسل جدید رم 1500 نیز به ناوگان پلیس آمریکا وارد شده اما تعداد این خودروها فعلاً ناچیز است. اما وضع برای آخرین نسل از 1500 Classic متفاوت بوده و این مدل را می‌توان در تعداد بسیار بیشتر مشاهده کرد. 1500 Classic همچنین به قابلیت چهار چرخ محرک و فضای بار داخل کف خودرو مجهز شده است. در سینه این پیکاپ قدرتمند ، قلب 5.7 لیتری هشت سیلندر نصب شده که 385 اسب‌بخار قدرت و 555 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران