به افتخار جشن تولد 70 سالگی این برند بریتانیایی

معرفی 7 لندرور فوق‌العاده

16 اردیبهشت 1397 16:13
  • 7 لندرور فوق‌العاده در 70 سال اخیر

    7 لندرور فوق‌العاده در 70 سال اخیر

    چندی پیش لندرور هفتادمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته است و به افتخار آن، پس از بررسی تاریخچه این کمپانی، این بار ما برای شما از هفت خودرو فوق‌العاده تاریخ این کمپانی خواهیم نوشت.

    داستان این برند بریتانیایی، هفتاد سال پیش، با رونمایی از نخستین مدل لندرور در نمایشگاه خودرو آمستردام در سال 1948 میلادی شروع شد. به افتخار آن دستاورد شگفت‌انگیز و با در نظر گرفتن این که آن‌ها به تازگی شمع ۷۰ سالگی خود را فوت کرده‌اند، احساس کردیم به همین مناسبت شما را با هفت خودرو ساخت لندرور، که احساس می‌کنی

  • رنجرورکلاسیک - مدل 1970

    رنجرورکلاسیک - مدل 1970

    لندرور مدل رنجرور را نخستین بار در سال 1970 رونمایی و برای نخستین بار در دنیا، مردم را با سگمنتی جدید به نام شاسی‌بلند لوکس آشنا کرد، سگمنتی که از آن زمان تاکنون بسیار محبوب بوده است. آن خودرو نه تنها از پیشرانه 3.5 لیتری کاربراتوری قوی با 132 اسب‌بخار نیرو بهره می‌برد، بلکه کابین آن هم با توجه به استانداردهای شاسی‌بلندهای آن دوران، بسیار نرم و راحت بود.

    در ابتدا، لندرور در طراحی مدل‌های رنجرور، از سبک طراحی خاص استفاده می کرد، خودروهایی با سه درب، پنجره‌هایی بزرگ و ستون‌هایی باریک. مدل 5 درب این خودرو تا سال 1981 طراحی و ساخته نشد و در برخی بازارها، تا دهه 90 میلادی مدل سه درب این خودرو همچنان

  • لندرور 110 - مدل 1983

    لندرور 110 - مدل 1983

    در میان محصولات لندرور، مدل‌های کمی هستند که بتوانند به اندازه دیفندر 110، به خودرویی نمادین و ماندگار در تاریخ کمپانی تبدیل شوند. تولید دیفندر از سال 1983 شروع شد. فاصله طویل بین دو محور (2800 میلی متر) خیلی زود آن را معروف کرد. این در حالیست که برادرش، دیفندر 90 در مقایسه با این خودرو، فاصله محوری 2362 میلی‌متری داشت. این خودرو قدرت مورد نیاز خود را از پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر خورجینی که به جعبه‌دنده 5 سرعته دستی متصل شده بود تأمین می‌کرد.

    110 همچنین از یک

  • لندرور 90 - مدل 1989

    لندرور 90 - مدل 1989

    بعد از این که لندرور مدل دیفندر 100 را در سال 1983 رونمایی کرد، مدل دیفندر 90 هم وارد بازار شد، خودرویی که نام خود را از طول بین دو محور کوتاه‌تر 93 اینچی خود گرفته بود. این نسخه از دیفندر با ظاهری قدرتمند و سرسخت به خودرویی جان‌سخت برای مسیرهای آفرود معروف شد. همزمان با ورود این خودرو به بازار بود لندرور توانست خود را به عنوان شرکت سازنده خودروهای تفریحی شخصی قدرتمند به مردم معرفی کند، این موضوع در کمپین‌های تبلیغاتی کمپانی در این سال‌ها قابل مشاهده است.

  • لندرور دیسکاوری سری 1 - مدل 1989

    لندرور دیسکاوری سری 1 - مدل 1989

    تا قبل از رونمایی دیسکاوری، لندرور طرفداران متعصب خود را داشت. اما دیسکاوری با تلفیق قابلیت‌های بالای آفرود در دیفندر , کابین لوکس، نرم و راحت رنجرور نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کرد. از سویی دیگر برچسب قیمتی آن هم میان این دو مدل قرار می‌گرفت و برای استفاده روزمره هم کاملا مناسب بود.

  • رنجرور - مدل 2003

    رنجرور - مدل 2003

    بیش از 30 سال بعد از این که نخستین رنجرور، نسل سوم آن در سال 2001 رونمایی شد که یک پیشرفت بسیار بزرگ و مهم برای این شاسی‌بلند محسوب می‌شد. این نخستین رنجرور ساخته شده از زمان مالکیت کمپانی توسط ب‌ام‌و بود و تقریبا تمامی قطعات الکتریکی آن با سری 5 نسل E39 یکی بودند. این خودرو همچنین در کنار پیشرانه 4.2 لیتری 8 سیلندر خورجینی سوپرشارژردار ساخت جگوار-لندرور، با پیشرانه 4.4 لیتری 8 سیلندر خورجینی M62 ب‌ام‌و هم فروخته می‌شد.

    این خودرو همچنین اولین نسل از رنجرور بود که طراحی کاملا جدید داشت. طراحان کمپانی در نسل سوم این خودرو بسیاری از بخش‌های طراحی بدنه که ظاهری خشن و تهاجمی داشتند را حذف و به جا

  • رنجرورایووک - مدل 2011

    رنجرورایووک - مدل 2011

    این خودرو شاید به اندازه برادران خود، خودرویی سفت و سخت و مختص آفرود نباشد، ولی خودرویی بود که توانست این برند را متحول کند. ایووک که در تاریخ کمپانی، کوچک‌ترین شاسی‌بلند لندرور محسوب می‌شود، مخاطبان بزرگ‌تر و گسترده‌تری دارد و حتی می‌توان گفت بازار هدف این خودرو حتی از مدل‌های رنجرور و رنجروراسپرت گسترده‌تر است. این کراس‌اور کامپکت از پیشرانه دو لیتری 4 سیلندر خطی استفاده می‌کرد و اگر چه با یک معماری یونی‌بادی ساخته شده بود، ولی قادر بود برخی از توانایی‌های آفرود که به نوعی امضای این برند محسوب می‌شدند را ارائه کند. نسل جدید این خودرو گفته می‌شود در سال 2019 وارد بازار خواهد شد.

  • رنجروراسپرت SVR - مدل 2014

    رنجروراسپرت SVR - مدل 2014

    در سال 2014، لندرور از خودرو رنجرورSVR رونمایی کرد، خودرویی که طراحی شده بود تا اوج پرفورمنس این برند باشد. رنجرورSVR با پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر خورجینی 550 اسب‌بخاری رونمایی شد، موتوری که به این شاسی‌بلند لوکس بزرگ کمک می‌کند زیر 5 ثانیه سرعت خود را از صفربه‌صد کیلومتربرساعت افزایش دهد و حداکثر سرعتی برابر با 260 کیلومتربرساعت داشته باشد. از آن جایی که لندرور تلاش می‌کند تا خود را به عنوان چیزی بیشتر از یک شرکت سازنده خودروهای آفرود لوکس مطرح کند، رنجرورSVR را می‌توان آینده این برند بریتانیایی محسوب کرد.

دیدگاه کاربران