رازهای ساخت نشان 110 ساله

نکاتی جالب درباره لوگوی بوگاتی

27 مهر 1399 15:30
  • رازهای ساخت نشان 110 ساله

    رازهای ساخت نشان 110 ساله

    آغاز فعالیت بوگاتی به سال 1909 بازمی­‌گردد ولی نکته جالب این‌که در طول 110 سال گذشته لوگوی این برند تقریباً بدون تغییر باقیمانده و تنها ابعاد آن فرق کرده است. هرچند نشان این برند تنها لوگوی بیضی شکل در صنعت خودروسازی نبوده و حتی شاید نسبت به نشان آبی و سفید و بیضوی فورد شهرت کمتری نیز داشته باشد اما مطمئناً کمتر برندی می‌­تواند با اعتبار بوگاتی رقابت کند.

    اکنون بوگاتی سیر روند ساخت هریک از لوگوهایی که روی محصولات خود نصب می­‌کند را با رسانه‌ها درمیان گذاشته تا علاقمندان را با این بخش از فرآیند تولید آشنا نماید، پروسه‌ای که از لحاظ زمانی با ساخت یک دستگاه خودرو بوگاتی برابری می‌­کند.

  • طراحی شده توسط اتوره بوگاتی

    طراحی شده توسط اتوره بوگاتی

    بنیانگذار افسانه‌ای برند بوگاتی خواهان نصب لوگویی با کیفیت و البته متفاوت با نشان‌های معمول خودروسازان در سال‌های 1900 بود به همین دلیل در طراحی اندازه و زوایای این نشان، اصول علمی را به‌کار گرفت. اگرچه ابعاد این نشان در طول سال‌ها تغییر کرده، اما همچنان همان طرحی است که اتوره بوگاتی پدید آورده بود.

  • فلسفه رنگ‌ها

    فلسفه رنگ‌ها

    براساس اعلام بوگاتی پس زمینه قرمز لوگوی این برند علاوه بر جلب توجه، عملکرد هیجان‌انگیز فنی خودروهای این شرکت را به نمایش می‌­گذارد. حروف سفید و حاشیه این لوگو نیز ویژگی‌های لوکس محصولات را معرفی کرده ضمن این‌که حرف B با رنگ مشکی و فرم خاص که در بالای لوگو قرار گرفته نیز برتری و متمایز بودن بوگاتی را به رخ می­‌کشد.

  • 60 نقطه رازآلود

    60 نقطه رازآلود

    بوگاتی درباره علت استفاده از 60 نقطه اطراف لوگو مطلبی اعلام نکرده هرچند امکان دارد علت ایجاد این طرح، محبوبیت موج هنر نو در اواخر سده 1800 و اوایل 1900 باشد. البته برخی دیگر آن را به نمایش استحکام قطعات فنی خودروهای این برند نسبت داده‌اند.

  • لوگوهای نقر‌ه‌ای در دوران مدرن

    لوگوهای نقر‌ه‌ای در دوران مدرن

    اگرچه بوگاتی سعی می‌کند تا جای ممکن از وزن خودروهای خود بکاهد، اما شیرون با وزنی نزدیک به دو تن در مقایسه با رقبا چندان سبک نیست. پس با این حساب نباید حساسیتی روی نشان 159 گرمی از جنس نقره باشد. البته احتمال تغییر جنس آن در آینده به فیبرکربن نیز وجود دارد.

  • ساخت لوگوها توسط شرکتی 242 ساله

    ساخت لوگوها توسط شرکتی 242 ساله

    شرکت آلمانی Poellath GmbH & Co. KG Münz- und Prägewerk که از سال 1778 در ایالت باواریا در آلمان فعالیت داشته و به دلیل سطح بالای تکنیکی در ساخت قطعات فلزی مشهور است، از زمان شروع مجدد فعالیت بوگاتی در اوایل سال‌های 2000 به ساخت لوگوی این برند اشتغال دارد.

  • تلاش بیش از 20 کارگر برای ساخت هر نشان

    تلاش بیش از 20 کارگر برای ساخت هر نشان

    بنابر اظهار مدیرعامل بوگاتی، لوگوی نصب شده روی محصولات این شرکت دست‌ساز بوده و در ساخت آن‌ها از ابزار اختصاصی استفاده می­‌شود. از زمان برش اولیه قطعه تا انجام کارهای نهایی، چندین روز و هر روز 10 ساعت زمان صرف ساخت هرکدام از لوگو ها می­‌شود. در مقام مقایسه بد نیست بدانید هر نمونه از پیکاپ فورد F-150 ظرف 20 ساعت ساخته می­‌شود.

  • 1000 تُن فشار برای بهترین کیفیت

    1000 تُن فشار برای بهترین کیفیت

    برای صحیح بودن حروف نشان، قطعات نقره‌­ای تحت فشار زیادی قرار می‌­گیرند به گونه‌ای که ضخامت نهایی این قطعات به 2.1 میلی‌متر می­‌رسد. در پوشش نهایی از مواد اکسید و سیلیکاتی استفاده شده و هیچ ماده سمی در این قسمت به کار گرفته نمی‌­شود.

  • فوت آخر

    فوت آخر

    نشان تاج بوگاتی روی لوگو نیز به کمک فرآیند لعاب‌کاری و حرارت و تحت فرآیندی طبیعی، شکل سه بعدی به خود می­‌گیرد. البته با توجه به دست‌ساز بودن این لوگوها، وجود تفاوت‌های جزئی در هرکدام از نمونه‌ها نسبت به سایرین چندان دور از انتظار نیست.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران