بررسی نسلهای مختلف مازراتی کواتروپورته
ایتالیایی مجلل
4 در برای ورود به دنیای متفاوت
کواتروپورته یک سدان لوکس اسپرت ۴ در است که توسط خودروساز ایتالیایی مازراتی تولید شده است. این نام در زبان ایتالیایی به معنای «چهار در» است. شش نسل از این خودرو وجود دارد که اولین آن در سال 1963 و مدل کنونی در سال 2013 عرضه شدند. در این مطلب به بررسی نسلهای مختلف آن خواهیم پرداخت پس باما همراه باشید.
نسل اول - AM107 (1963 تا 1969)
نسل اول مازراتی کواتروپورته (کد AM107) بین سالهای 1963 تا 1969 تولید میشد. این خودرو یک سدان بزرگ بود که از پیشرانههای 8 سیلندر V شکل بهره میبرد؛ اولین بار بود که این دو اتفاق برای یک سری تولیدی مازراتی رخ میداد.
وظیفهی
نسل دوم کواتروپورته (AM123) (1974 تا 1978)
اولین رونمایی از این خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس در اکتبر 1974 انجام شد و در پی آن، در نمایشگاه خودروی تورین نیز به نمایش درآمد. بعد از خریدن کمپانی ایتالیایی توسط سیتروئن، این خودرو بسیار متفاوتتر از جانشینهایش شد. نسل دوم براساس شاسی سیتروئن SM که بزرگتر شده بود، ساخته شد. دیفرانسیل جلو بود و از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک سیتروئن و از چراغهای جلوی گردان دایرکشنال بهره میبرد. بدنهی برتون داشت که مارسلو گاندینی طراحی
نسل سوم کواتروپورته (AM330) (1979 تا 1990)
نسل سوم مازراتی کواتروپورته تحت مالکیت آلخاندرو دیتوماسو و شرکت GEPI توسعه یافت. پس از استفادهی کوتاهمدت کواتروپورته II از ترکیب دیفرانسیلجلو در دوران سیتروئن، نسل سوم به فرمول کلاسیک دیفرانسیل
نسل چهارم کواتروپورته (AM337) (1994 تا 2001)
نسل چهار کواتروپورته بین سالهای 1994 تا 2001 ساخته شد. این خودرو براساس نسخهی تکاملیافته و کشیدهشدهی پلتفرم سدان بایتوربو
نسل پنجم کواتروپورته (M139) (2003 تا 2012)
از نسل پنجم کواتروپورته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در تاریخ 9 سپتامبر 2003 رونمایی شد. اولین نمایش این خودرو در ایالاتمتحده، در مراسم پبلبیچ سال 2003 بود. تولید آن در سال 2004 آغاز شد. طراحی بیرونی و داخلی آن توسط پینینفارینا انجام گرفت. این خودرو برروی یک پلتفرم کاملاً جدید ساخته شده بود که 50 سانتیمتر طویلتر از نسل سابق خود بود. از همین معماری بعدها برروی کوپهها و کانورتیبلهای گرنتوریسمو و گرنکابریو استفاده شد. در ابتدا این خودرو با استفاده از پیشرانه تکامل
نسل ششم کواتروپورته (M156) (2013 تاکنون)
نسل ششم و کنونی کواتروپورته در اوایل سال 2013 معرفی شد. با فاصله محوری 3171 میلیمتری، این خودرو به طرز چشمگیری بزرگتر از تمام نسلهای پیش است که آن را از مدل کوچکتر گیبلی، که پلتفرم مشترکی باهم دارند، جدا میسازد. گزینههای پیشرانه این خودرو شامل نسخههای بنزینی توربوشارژ 6 سیلندر V شکل و 8 سیلندر V شکل و مدلهای توربودیزل است.
برای اطلاع از جدیدترین اخبار، ایمیل خود را وارد کنید
email@example.comدیدگاه کاربران