این شاسی‌بلندهای لوکس در تست‌ تصادف، نمرات بالایی دارند.

9 شاسی بلند ایمن و لوکس سال 2018

22 خرداد 1397 13:00
  • معیار ایمنی: تست‌های تصادف

    معیار ایمنی: تست‌های تصادف

    شاسی‌بلندهای لوکس، شامل هر دو مدل کراس‌اور و شاسی‌بلندهای با شاسی تراک، اکنون فروش بیشتری در مقایسه با سدان‌ها دارند و توانسته‌اند محبوبیت بالایی کسب کنند. برخی از جدیدترین کراس‌اورهای لوکس، مخصوصاً مدل‌های جگوار و پورشه، مدلی‌هایی بسیار سریع بوده و در مقایسه با مدل‌های اسپرت، فضای کابین بیشتری ارائه می‌کنند.

    ولی کدام یک، ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای بازار در سال 2018 لقب می‌گیرند؛ هم از نظر محافظت سرنشین و هم پیشگیری از تصادف. برای پاسخ به این سؤال، ما آخرین نتایج تست‌های تصادف انجام شده توسط NHTSA و IIHS را بررسی و همچنین سیستم ترمز اضطراری خودروها را آزمایش کردیم.

  • 9 - ولوو XC90

    9 - ولوو XC90

    این سوئدی، خودرویی بزرگ و زیباست و در دو نسخه 5 و 7 نفره تولید شده. روی داشبورد آن، یک صفحه نمایش بزرگ تبلت مانند را می‌ببینید. این خودرو به مجموعه کاملی از سیستم‌های ایمنی به صورت استاندارد، مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم ترمز اضطراری سرعت کم و زیاد، سیستم هشدار تغییرلاین، کمکی ماندن در لاین و هشدار نقطه کور اشاره کرد.

  • 8 - ولوو XC60

    8 - ولوو XC60

    این خودرو که برای سال 2018، بازطراحی زیبایی دارد، کراس‌اوری فوق‌العاده است که مانند دیگر مدل‌های ولوو، برخی از بهترین و جدیدترین سیستم‌های ایمنی و پیشگیری از تصادف را به صورت استاندارد ارائه می‌کند. از برخی مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی ولوو XC60 مدل 2018، می‌توان به هشدار تصادف از جلو و ترمز اضطراری در سرعت کم و زیاد اشاره کرد. این سیستم ترمز در سرعت کم می‌تواند از برخورد خودرو با یک خودرو دیگر، عابر پیاده، دوچرخه‌سوار، حیوان بزرگ و ... جلوگیری کند. همچنین سیستم هشدار تغییر لاین به همراه سیستم کمکی ماندن در لاین نیز در این خودرو ارائه شده است.

  • 7 - مرسدس بنز GLE

    7 - مرسدس بنز GLE

    مرسدس بنز GLE سایز متوسط، تمام آن چه که مدل کوچک‌تر GLC ارائه می‌کند را در خود دارد و در عین حال، فضای بیشتر و کابینی زیبا و شیک‌تر در اختیار راننده قرار می‌دهد. همانند برادر کوچک‌ترش، این خودرو هم به‌صورت استاندارد،  سیستم ترمز اضطراری دارد اما سیستم پیشگیری از تصادف جلو، در لیست تجهیزات سفارشی آن است. سیستم هشدار نققطه کور به‌صورت آپشن تکی برای این خودرو ارائه شده و دیگر سیستم‌ها مانند هشدار تغییر لاین و کمکی ماندن در لاین نیز به‌صورت پکیج آپشن، قابل ارائه هستند.

  • 6 - مرسدس بنز GLC

    6 - مرسدس بنز GLC

    این خودرو، که در دو نسخه استاندارد روف لاین و مدل 4در کوپه در بازار حضور دارد، از طراحی فوق‌العاده زیبا و شیک روی بدنه و داخل کابین بهره می‌برد. یک سیستم ترمز خودکار، که توانسته نمره کامل را از دو اداره مذکور دریافت کند، به صورت استاندارد روی خودرو ارائه شده است و سیستم پیشگیری از تصادف جلو، به‌عنوان آپشن ارائه می‌شود. سیستم هشدار نقاط کور به صورت آپشن تکی برای این خودرو ارائه شده و دیگر سیستم‌ها مانند هشدار تغییر لاین و کمکی ماندن در لاین نیز به‌صورت آپشن در قالب پکیج Premium Driver Assistance قابل ارائه هستند.

  • 5 - لکسوس RX

    5 - لکسوس RX

    لکسوس برای اولین‌بار، برای کراس‌اور لوکس سایز متوسط خود، نسخه 350L با آپشن ردیف سوم را عرضه کرد. RX همانند برادر کوچک‌ترش، یعنی NX، نسخه‌های بنزینی و هیبریدی دارد و به‌صورت استاندارد به سیستم هشدار تصادف از جلو، ترمز خودکار (که می‌تواند از برخورد خودرو با عابر پیاده یا خودرویی دیگر جلوگیری کند) و سیستم هشدار اغییر لاین با سیستم کمکی ماندن در لاین، مجهز شده است. سیستم مانیتور نقاط کور همراه با سیستم پیشگیری از تصادف عقب (RCTA) به‌صورت آپشن روی این خودرو ارائه شده‌اند.

  • 4 - لکسوس NX

    4 - لکسوس NX

    NX، کراس‌اوری کامپکت است که برای سال 2016 به‌روزرسانی شد و نام تیپ NX 200t آن به NX300 تغییر یافت و برخی تجهیزات ایمنی جدید نیز روی آن قرار گرفت. از جمله تجهیزات استاندارد آن می‌توان به سیستم پیشگیری از تصادف جلو با سیستم ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر، سیستم هشدار تغییر لاین و کمکی ماندن در لاین اشاره کرد. سیستم مانیتور نقاط کور با هشدار تصادف عقب نیز فقط به‌صورت آپشن ارائه شده‌اند.

  • 3 - آئودی Q7

    3 - آئودی Q7

    به‌عنوان برادر بزرگ‌تر Q5، آئودی Q7 کراس‌اور سایز متوسطی است که به‌صورت استاندارد به سیستم ترمز اضطراری خودکار شهری مجهز شده و می‌تواند از برخورد خودرو با عابرین پیاده یا دیگر خودروها تا سرعت 80 کیلومتر برساعت جلوگیری کند. از دیگر موارد ایمنی که به‌صورت آپشن روی این خودرو ارائه شده، می‌توانیم به سیستم ترمز خودکار سرعت بالا (تا 220 کیلومتر برساعت)، سیستم تشخیص نقاط کور با هشدار دهنده تصادف عقب، سیستم‌های هشدار خروج از لاین و کمکی ماندن در لاین و حتی سیستم دید در شب اشاره کرد. این سیستم، که می‌تواند حیوانات بزرگ را تشخیص دهد، بخشی از پکیج Driver Assistance Package است.

  • 2 - آئودی Q5

    2 - آئودی Q5

    این خودرو، که به زیبایی هرچه تمام برای سال 2018 بازطراحی شده، کراس‌اوری کامپکت است که با ظاهری اسپرت، فضایی نسبتاً خوبی را برای کابین ارائه کرده. Q5 در قوی‌ترین نسخه به نام SQ5، از پیشرانه 6 سیلندر خورجینی توربو استفاده می‌کند. سیستم پیشگیری از تصادف جلو و سیستم ترمز اضطراری شهری، که می‌تواند تا سرعت 80 کیلومتر از وقوع تصادف و برخورد خودرو با خودروهای دیگر یا عابرین پیاده جلوگیری کند، به‌صورت استاندارد روی این آلمانی قرار دارد. در تریم‌های گران قیمت‌تر -پرمیوم پلاس و پرستیژ- مواردی مانند ترمز خودکار سرعت بالا و سیستم نظارت بر نقاط کور با هشدار دهنده تصادف عقب نیز به لیست تجهیزات ایمنی آن افزوده شده‌اند.

  • 1 - آکورا MDX

    1 - آکورا MDX

    آکورا MDX هفت سرنشین به‌دلیل عملکرد فوق‌العاده‌ای که دارد و همچنین اعتبار و شهرت این برند ژاپنی مبنی بر ساخت خودروهایی بسیار با دوام، به انتخاب اصلی خریداران زیادی در بازار جهانی تبدیل شده است. تمامی سیستم‌های پیچیده و پیشرفته ایمنی روی این خودرو به صورت استاندارد ارائه شده‌اند و فقط سیستم مانیتور نقاط کور با هشدار تصادف عقب است که به‌صورت آپشن روی پکیج تکنولوژی یا Advanced وجود دارد.

دیدگاه کاربران