مرسدس بنز CLS نسل سوم

4 نکته جالب از مرسدس CLS نسل سوم

26 آذر 1396 08:00
  • سومین نسل CLS

    سومین نسل CLS

    خودرویی که مرسدس در سال 2013 از آن به‌عنوان S-class کوپه یاد کرده بود حالا وارد سومین نسلش شده است.

    در نمایشگاه لس‌آنجلس 2017 وقتی هواداران ستاره آلمانی، برای اولین‌بار چهره CLS جدید را از نزدیک دیدند، از ظاهر نامتعارفش تعجب نکردند چراکه این خودرو از همان ابتدا نیز چهره‌ای مشابه سایر برادرانش نداشت و از این به بعد هم نباید داشته باشد. اما نسل جدید CLS چیزهایی برای گفتن دارد که هرجایی آن‌ها را نمی‌شنوید. پس باما باشید!

  • 1. جلوپنجره‌ای به سبک سوپراسپرت مرسدس

    1. جلوپنجره‌ای به سبک سوپراسپرت مرسدس

    با دقت به چهره خودرو قاعدتا چراغ‌های کشیده و چندگوش آن بیشتر از همه چیز نظرتان را جلب می‌کند اما نکته طراحی CLS جدید به همین چراغ‌ها ختم نمی‌شود. جلوپنجره این خودرو از خانه‌هایی بیضی شکل تشکیل شده است. حال اگر به ترتیب قرارگیری این خانه‌ها دقت کنید، متوجه خواهید شد که همگی آن‌ها روی دایره‌هایی متحدالمرکز قرار دارند که راس همه آن‌ها همان لوگو مرسدس‌بنز در وسط جلوپنجره است.

    همه این‌ها را گفتیم تا به این قسمت برسیم: طراحان مرسدس، الگوی جلوپنجره CLS جدید را صرفا برای زیبایی بیشترش تغییر نداده‌اند بلکه هدفشان تداعی‌شدن جلوپنجره Mercedes-AMG GT بوده است.

  • 2. عریض‌ترین مانیتور را دارد

    2. عریض‌ترین مانیتور را دارد

    کابین لوکس‌های مرسدس‌بنز درحال تغییر کردن است و بتدریج صفحه کیلومترهای آنالوگ را کمتر در خودروهایش می‌بینیم. چه خوب چه بد باید با این موضوع کنار بیایید!

    استفاده از صفحه کیلومترهای دیجیتال (که با مانیتور کنسول یکی شده باشد) را نخستین‌بار در S-class نسل ششم (مدل 2014 به بعد) دیدیم. بعد از آن هم در E-class نسل پنجم (مدل 2016 به بعد) استفاده شد و حالا هم نوبت CLS جدید است. مرسدس برای کابین CLS جدید، دو مانیتور 12.3 اینچی را به طور افقی به یکدیگر متصل کرده است و همین موضوع، باعث شده تا کابین CLS جدید بزرگتر از نسل‌های گذشته‌اش به چشم بیاید.

  • 3. یک دکمه با یک دنیا راحتی

    3. یک دکمه با یک دنیا راحتی

    CLS جدید برای اولین‌بار آپشن جدیدی به‌نام ENERGIZING دارد. برای توضیح آن کافی است تصور کنید که تنها با فشردن یک دکمه، تمام سیستم‌های رفاهی خودرو متناسب با سلیقه شما تغییر کند مانند تنظیمات گرمکن فرمان، گرمکن یا سردکن صندلی‌های جلو و عقب، موسیقی در حال پخش از سیستم صوتی، سیستم تهویه و حتی نورپردازی داخلی خودرو.

    این آپشن 6 حالت مختلف دارد که با انتخاب هر کدام، تنظیمات هر حالت تنها برای 10 دقیقه در کابین خودرو اعمال می‌شود. آپشن ENERGIZING را مرسدس بنز اولین‌بار سال 2017 در اختیار مشتریان S-class قرار داد و حالا نیز CLS جدید، دومین خودرویی است که از این آپشن بهره می‌برد.

  • 4. برای اولین‌بار با موتور الکتریکی

    4. برای اولین‌بار با موتور الکتریکی

    سومین نسل CLS تنها نسل این خودروست که از پیشرانه‌های 6 سیلندر و 4 سیلندر کاملا جدیدی بهره می‌برد. کاملا جدید به این معنی که هیچکدام از آنها در نسل دوم CLS وجود نداشتند.

    اما یک نکته جالب‌تر هم هست؛ مرسدس برای نسخه‌های CLS450 از پیشرانه EQ Boost استفاده کرده است که یعنی این مدل درکنار پیشرانه بنزینی خود، یک موتور الکتریکی 21 اسبی هم دارد که بیشتر برای تغذیه سیستم‌های الکترونیکی خودرو کاربرد دارد مثلا در هنگام استارت‌زدن یا حتی استفاده از سیستم تهویه (چه در زمان خاموش‌بودن و چه در زمان روشن‌بودن خودرو).

    البته این موتور الکتریکی در شتابگیری‌های ناگهانی نیز به‌صورت موقت به کمک پیشرانه بنزینی می‌آید که طبق گفته مرسدس‌بنز، بزرگترین مزیتش کاهش مصرف سوخت است.

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران