فولکس‌واگن با بیشترین مدال طلا

پرطرفدارترین خودروها در کشورهای اروپایی

15 تیر 1397 09:00
  • پرطرفدارترین خودروها در کشورهای اروپایی

    پرطرفدارترین خودروها در کشورهای اروپایی

    پرفروش‌ترین خودروها در بازارهای اروپا کدام مدل‌ها هستند؟ چندین سال است که فورد فیستا، اپل کورسا، فورد فوکوس و فولکس‌واگن گلف بهترین آمار فروش را در بریتانیا به دست آورده‌اند؛ اما در دیگر کشورها وضعیت چگونه است؟ با بررسی محبوب‌ترین خودروهای بازار اروپا در 4 ماه نخست سال 2018، به تفکیک کشور، به این نتیجه می‌رسیم که برخی مدل‌ها تنها در یک کشور دل رانندگان را نبرده‌اند و در چندین بازار مختلف به رده پرفروش نائل شده‌اند. همان‌طور که خواهید خواند فولکس‌واگن از موفق‌ترین برندهای خودروسازی اروپاست.

  • فولکس‌واگن گلف: اتریش، بلژیک، آلمان، لوکزامبورگ و لتونی

    فولکس‌واگن گلف: اتریش، بلژیک، آلمان، لوکزامبورگ و لتونی

    اتریش که صنعت خودروسازی داخلی ندارد بازارش در اختیار همسایه شمالی‌اش است. فولکس‌واگن گلف در چهار ماه ابتدایی سال 2018 توانست 4281 دستگاه در این کشور بفروشد و رتبه اول بازار را به دست آورد. این مدل در بازار بلژیک نیز توانست با فروش 5426 دستگاهی به محبوب‌ترین خودرو این کشور تبدیل شود. در آلمان هم با فروشی بالغ‌بر 65 هزار و 327 دستگاه بازار این مدل در صدر پرفروش‌هاست. گلف در لتونی هم پیروزی خُردی به دست آورد و با فروش 309 دستگاه در رتبه اول بازار بسیار کوچک این کشور ایستاد. در لوکزامبورگ هم این مدل با فروش 898 دستگاه به رتبه اول رسید.

  • اشکودا اکتاویا: کرواسی، چک، لهستان و سوئیس

    اشکودا اکتاویا: کرواسی، چک، لهستان و سوئیس

    بازار کرواسی که سال گذشته در اختیار مدل قشقایی از نیسان بود حالا عاشق اشکودای اکتاویا شده است. فروش این مدل در مدت جاری 1253 دستگاه بود. بازار چک هم طبیعتاً از آن اکتاویاست. این مدل در کشور چک 9510 دستگاه فروخته است. استونی کشور دیگری است که اوکتاویا در آن پادشاهی می‌کند. فروش اکتاویا در استونی به 361 دستگاه رسید. این خودرو در فنلاند هم به فروش 2105 دستگاهی دست‌یافت. بازار لهستان هم در اختیار دو مدل اشکودا بود که اکتاویا با فروش 7267 دستگاه به رتبه اول رسید. این مدل در سوئیس نیز با فروش 2752 دستگاهی در رتبه اول ایستاد.

  • پژو 208: دانمارک

    پژو 208: دانمارک

    تنها جایی که پژو توانست در رتبه اول قرار بگیرد کشور دانمارک و با مدل 208 بود. فروش این دستگاه در طی مدت چهارماه ابتدایی سال جاری به 3915 دستگاه رسید. دانمارکی‌ها پس از پژو به نیسان قشقایی و فولکس‌واگن گلف علاقه نشان دادند.

  • رنو کلیو: فرانسه و اسلوونی و پرتغال

    رنو کلیو: فرانسه و اسلوونی و پرتغال

    بازار فرانسه در اختیار خودی‌هاست و بالاتر از همه رنو کلیو قرار می‌گیرد. این مدل با فروش 42 هزار و 347 دستگاه پرفروش‌ترین خودروی فرانسه شد. در این کشور پس از کلیو، مدل‌های 208 و 3008 پژو با فروش 37 هزار و 30 هزار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در اسلوونی هم رنو کلیو جایگاه اول را از گلف گرفت. این مدل که در خود اسلوونی خط تولید دارد به فروش 1582 دستگاهی رسید. کلیو در پرتغال هم 5172 دستگاه فروخت و اول شد.

  • تویوتا یاریس: یونان

    تویوتا یاریس: یونان

    یونانی‌ها مثل سال قبل علاقه زیادی به تویوتا یاریس دارند. این خودروی اقتصادی سرزمین آفتاب، با شرایط بحرانی یونان سازگاری خوبی دارد؛ به همین دلیل یاریس شرق دور توانست 2267 دستگاه بفروشد و محبوب گهواره غربی تمدن باستان شود.

  • سوزوکی ویتارا: مجارستان

    سوزوکی ویتارا: مجارستان

    مجارستان به‌عنوان کشوری که بخش مهمی از اقتصادش به مونتاژ وابسته است از محصولاتی که در این کشور تولید می‌شوند، استقبال زیادی می‌کند. سوزوکی ویتارا از آن دست خودروهایی است که در مجارستان خط تولید دارد و 4300 دستگاه از این مدل در همین کشور به فروش رفت.

  • نیسان قشقایی: ایرلند

    نیسان قشقایی: ایرلند

    محبوب‌ترین خودرو در غربی‌ترین نقاط اروپا متعلق به یکی از خودروسازان شرقی‌ترین کشور جهان است. نیسان قشقایی امسال توانست با فروش 2968 دستگاه رتبه اول فروش در ایرلند را از آن خود کند. رتبه‌ای که در دو سال‌ گذشته متعلق به هیوندای توسان بود.

  • فیات پاندا: ایتالیا

    فیات پاندا: ایتالیا

    ملی‌گرایی ایتالیایی‌ها بار دیگر برنده شد. رتبه‌های اول تا سوم بازار متعلق به فیات است. فیات پاندا تاکنون 43 هزار و 486 دستگاه در این کشور فروخته است و پس‌ازآن فیات 500 و فیات 500x با فروش 21 و 20 هزار دستگاهی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

  • فیات 500: لیتوانی

    فیات 500: لیتوانی

    دومین جایی که فیات صدر جدول را می‌گیرد لیتوانی است. البته این بار با فیات 500. مدل‌های فیات 500 و 500x جمعاً 891 دستگاه فروختند تا در صدر بازار قرار بگیرند.

  • فولکس‌واگن پولو: هلند

    فولکس‌واگن پولو: هلند

    رتبه‌بندی بازار هلند در سال 2018 به‌کلی تغییر کرد و رنو کلیو و فورد فیستا جایگاه خود را از دست دادند تا نوبت به پولو برسد. این مدل در مدت اخیر به فروشی معادل 5643 دستگاه رسید.

  • نیسان لیف: نروژ

    نیسان لیف: نروژ

    سورپرایزی برای فولکس‌واگن! بازار همسایه شمالی آلمان که عموماً در اختیار فولکس قرار داشت این بار در اختیار یک خودروی برقی قرار دارد. البته نه هر خودروی برقی بلکه پرفروش‌ترین آن‌ها یعنی نیسان لیف. در کشوری که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های نفت دنیاست نیسان لیف توانست با فروش 3995 دستگاه در رتبه اول بایستد. ب‌ام‌و i3 که سال گذشته در رتبه دوم قرار داشت امسال جایش را به گلف داد و با فروش 2043 دستگاه رتبه سوم را در اختیار گرفت.

  • داچیا لوگان: رومانی

    داچیا لوگان: رومانی

    داچیا بازار خانگی‌اش را سال پیش به تسخیر کامل خود درآورد. این روال در سال جاری هم ادامه دارد. لوگان و داستر با فروش 5220 و 2399 دستگاه رتبه‌های اول و دوم بازار داخلی‌شان را قبضه کردند.

  • اشکودا فابیا: اسلواکی

    اشکودا فابیا: اسلواکی

    فابیا به همراه برادر بزرگ‌ترش اکتاویا در صدر جدول قرار دارند. فابیا با اختلاف کمی از برادر خود رتبه اول را به دست آورد. این مدل در بازار اسلواکی به فروش 1909 دستگاهی رسید تا اکتاویا با فروش 1778 عددی در جایگاه دوم بایستد. اشکودا رپید هم با فروش 1160 دستگاه جایگاه سوم اسلواکی را کسب کرد.

  • سئات ایبیزا: اسپانیا

    سئات ایبیزا: اسپانیا

    مدال طلا و نقره اسپانیا به مدل‌های ایبیزا و لئون از سئات می‌رسد. سئات ایبیزا در این مدت 4 ماهه توانست 13 هزار و 704 دستگاه بفروشد و در جایگاه اول قرار بگیرد. سئات لئون نیز با فروش 12 هزار و 308 دستگاهی به رتبه دوم رسید. نیسان قشقایی در بازار اسپانیا با فروش 10 هزار و 673 دستگاه جایگاه سوم را از آن خود کرد.

  • سوئد: سری 90 ولوو

    سوئد: سری 90 ولوو

    سال 2016 که فولکس‌واگن گلف بازار سوئد را گرفت غوغایی در رسانه‌های این کشور به پا شد. آن سال سه مدل S80 ،V70 و XC70 ولوو جمعاً جایگاه دوم را کسب کردند. ولوو در سال 2017 به بازی بازگشت و امسال هم با مدل‌های S90 و V90 جمعاً به فروش 11 هزار و 41 دستگاهی رسیدند. مدل XC60 نیز با فروش 5461 دستگاه جایگاه بعدی را در اختیار گرفت.

  • فورد فیستا: بریتانیا

    فورد فیستا: بریتانیا

    فیستا بر فراز بازار مهم بریتانیا ایستاده است. این فورد محبوب توانست در مدت اخیر با فروش 40 هزار و 619 دستگاهی جایگاه اول بریتانیا را به دست آورد. فولکس‌واگن گلف با فروش 26 هزار و 685 دستگاه و نیسان قشقایی با فروش 21 هزار و 171 دستگاه دیگر خودروهای موفق بازار انگلیسی‌ها بودند.

دیدگاه کاربران