به بهانه آغاز اکران ماموریت غیرممکن 6

سوپراستارهای آهنی: موتورسیکلت‌های غیرممکن

11 مرداد 1397 09:00
  • ششمین غیرممکن تام کروز

    ششمین غیرممکن تام کروز

    پنجم مردادماه 97، اکران جهانی فیلم سینمایی «ماموریت: غیرممکن-سقوط» (Mission: Impossible-Fallout) شروع شد. آن‌طور که از گزارش‌های هالیوود ریپورتر مشخص است، این فیلم به‌زودی همه رکوردهای قسمت‌های پیشین خود را جابجا می‌کند. واکنش خوب منتقدان آن از یک طرف، ثبت رکورد بهترین فروش از سری فیلم‌های ماموریت: غیرممکن در اولین هفته افتتاحیه (61.5 میلیون دلار) و همچنین ثبت دومین رکورد فروش یک فیلم با بازی تام کروز (بعد از فیلم سینمایی «جنگ دنیاها» با 64.9 میلیون دلار فروش) از طرف دیگر، همگی نشانگر موفقیت بسیار خوب این فیلم در قدم اول است.

    البته صحبت امروز ما درباره این فیلم نیست! تام کروز 56 ساله که از 23 سال پیش تاکنون، نقش اول این فیلم‌ها را بازی می‌کند، سوار بر موتورسیکلت‌های مختلفی شده و صحنه‌های اکشن جذابی را خلق کرده. حالا به بهانه شروع اکران ششمین قسمت «ماموریت: غیرممکن» م

  • غیرممکن دو: ترایموف‌ دیتونا و اسپید تریپل

    غیرممکن دو: ترایموف‌ دیتونا و اسپید تریپل

    دومین سری «ماموریت: غیرممکن» در سال 2000 اکران شد و جذاب‌ترین و بهترین صحنه تعیقب و گریز موتورسیکلت‌ها نیز برای همین فیلم است. تام کروز در نقش مامور ایتن هانت (Ethan Hunt) سوار بر دو موتورسیکلت مختلف شد؛ یکی Speed Triple و دیگری Daytona 955i و حتماً هم می‌دانید که هردو ساخت ترایومف بودند. نمی‌دانستید؟!

    شش سال بعد از اکران این فیلم، تولید دیتونا 955i که قدرتی معادل 128 اسب‌بخار داشت، متوقف شد، ولی اسپید تریپل با همان چراغ‌های چشم حشره‌ای شکلش، همچنان در خط تولید باقی مانده است. هم‌اکنون نیز اسپید تریل 2018 با پیشرانه‌ای به حجم 1050 سی‌سی و قدرت 148 اسب‌بخار، با قیمت پایه‌ای 14.3 هزار دلار قابل خریداری است.

  • غیرممکن سه: ترایومف بونویل

    غیرممکن سه: ترایومف بونویل

    سومین نسخه «ماموریت: غیرممکن» در سال 2006 اکران شد. در این فیلم هرچند شاهد تعقیب و گریز خاصی با موتورسیکلت نبودیم، ولی این دلیل نمی‌شود که تام کروز با یک موتورسیکلت از جلوی لنز دوربین‌ها نگذرد!

    موتورسیکلتی که در این فیلم استفاده شد، ترایومف بونویل (Bonneville) بود؛ مدلی که تولیدش از ابتدای دهه 60 میلادی شروع شد و از سال 2001 تاکنون نیز نسل سومش در بازار جهانی حضور دارد. بونویل در کلاس مدل‌های کلاسیک بوده و هم‌اکنون در دو نسخه T100 و T120 قابل سفارش است؛ T100 آن با پیشرانه 900 سی‌سی 55 اسبی حدود 10.4 هزار دلار و T120 آن نیز با پیشرانه 1.2 لیتری 80 اسبی حدود 11.8 هزار دلار قیمت دارد.

    بعدها یکی از دو موتورسیکلتی که ترایومف برای استفاده در این فیلم ساخته بود، را با قیمت 30 هزار دلار در حراجی بونهامز (Bonhams) فروختند.

  • غیرممکن پنج: ب‌ام‌و S1000 RR

    غیرممکن پنج: ب‌ام‌و S1000 RR

    پنجمین سری «ماموریت: غیرممکن» با نام «ملت خودسر» (Rogue Nation) در سال 2015 اکران شد. بعد از آنکه ب‌ام‌و از نمایش i8 Concept خود در ماموریت غیرممکن 4 (محصول سال 2011) بازخوردهای مثبتی از تماشاگران گرفت، در ماموریت غیرممکن 5 نیز حضورش را قطعی کرد، ولی این‌بار با دو محصول متفاوت: سدان M3 اتاق F80 که رنگ نقره‌ای متالیک (Silverstone Metallic) داشت و چندین دستگاه موتورسیکلت S1000 RR مشکی‌رنگ.

    S1000 RR با قیمت 16 هزار دلاری‌اش، یکی از بهترین پیشرانه‌های یک لیتری جهان را دارد چون ب‌ام‌و از دل آن حدود 200 اسب‌بخار قدرت بیرون کشیده است.

  • غیرممکن شش: ب‌ام‌و R nineT

    غیرممکن شش: ب‌ام‌و R nineT

    در «ماموریت: غیرممکن 6» برای سومین‌بار در سری فیلم‌های این مجموعه، شاهد حضور محصولی از ب‌ام‌و هستیم. موتورسیکلتی که در فیلم امسال حضور دارد، یک R ninT اسکرمبلر است که در سکانس‌هایی از فیلم، در خیابان‌های پاریس مانور می‌دهد. قیمت این آلمانی نیز از 13 هزار دلار شروع می‌شود. علاوه‌بر این موتورسیکلت، تام کروز در این فیلم، پشت فرمان یک E28 و همچنین نسل جدید M5 نیز نشسته است.

دیدگاه کاربران